Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2023-2024

14.03.2022 |

Jatkoa aiemmille ketjuille

♥️♥️♥️

Kommentit (474)

141/474 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mun silmään vahvasti haamulta näyttää! Toivotaan siis parasta ja tsempit huomisaamun jännitykseen digitestin kanssa! Mä koitan vielä pysyä pöksyissäni pari päivää. Lämmöt on pysyneet edelleen koholla, mun aamun jännitysnäytelmä on toistaiseksi siis useimmiten se, mitä lämpömittari näyttää.

N28
M28

Ya 4/22, plussa 5/22

142/474 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on jännitystä ilmassa! Itse tässä "jännitän" että olikohan ovulaation kanssa jotain tekemistä, kun tänään tuikkasi pari kertaa kipeästi vasemmalle sinne suuntaan, missä oletan munasarjojen olevan. En ole koskaan huomannut mitään oireita ovulaatiosta (ei ole tullut aiemmin tarkkailtua asiaa ja pillerit ollut kauan) ja laskennallisesti se olisi ollut eilen, mutta ajattelin jo aiemmin, että tuskin on vielä niin säännöllinen kierto ja muutenkin kiertoni on ollut luomuna ennemmin pidempi kuin lyhyempi. Ihan positiivinen merkki silti, jospa tässä jotain hormonitoimintaa jo olisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
143/474 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se pitää uskoa. Ja nyt vaan toivoa että pysyy matkassa mukana.

N 39, M 40, esikoinen 2/23 ja toinen haaveissa

144/474 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirtelö kirjoitti:

Kai se pitää uskoa. Ja nyt vaan toivoa että pysyy matkassa mukana.

Onnea Pirtelö! :)

145/474 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Pirtelö, tarrasukkia matkaan! :)

Mulla kp26, dpo10. Tänään flunssankaltaisia oireita. Olen tosin altistunut myös koronalle, puoliso sairastui viime viikonloppuna. Olisin odottanut oireita tosin jo aiemmin, ja koronatestitkin näyttäneet negaa. Huomenna sitten varmaan tehdään sekä korona-, että raskaustesti

N28
M28

Ya 4/22, plussa 5/22

146/474 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen nyt ihan randomina tästä teiltä kysymään, että eikö nämä poretabletit ole sellaisia, joita pystyy myös raskausaikana ottamaan?

Nämä siis Lidlin monivitamiinipore, joka sisältää BCE -vitamiineja.

147/474 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alko kyllä jännittämään! Flunssankaltaiset oireet jatkuu, lämmöt edelleen koholla. Kp 27/28-29, dpo 11-12. Ajattelin etten malta odottaa ja tein testin Kaapissa on myös digitesti, mutta ajattelin odottaa sen kanssa huomiseen tai keskiviikkoon, näitä perinteisiä löytyy kolme vielä kaapista. Jotenkin epäuskoinen olo.

N28
M28

Ya 4/22, plussa 5/22

148/474 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaiset onnittelut Oliivi! Kyllähän tuo aika selkeältä näyttää 😊.

Itsellä kp 11 ja eilen tikutin cb ovistestillä jo hymynaamaan. Kovin aikaisten tulee nämä ovikset minulla. Muutama päivä sitten vasta loppui menkat.Kuinkahan monta kertaa on menny ohi sen takia, että kuvitellut olevan sen tuolla 12-13 päivä mitä nuo eri ovissovellukset ennustaa.

Ihan mielenkiinnolla muuten kysyn, että miksi niin monet testaa erilaisilla halvemmilla testeillä joissa on monenlaisen haamuviivan vaara yms. ? Mä en oikeesti kestä sitä turhan toiveikkuuden syntymistä haamusta joka sitten digitestillä muuttuu pettymykseksi.

Olenko ainoa, joka ajattelee näin?

149/474 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt samaa kuin sinä Mammahaave. Toisaalta jos on malttamaton ja testailee jo tosi aikaisin raskautta niin onhan niitä halvempia parempi kuluttaa. Mulla on siis kaapissa Yliopiston apteekin raskaustestejä (paketissa kaksi kpl ja maksaa jotain 7-8) ja yksi digitaalinen clearblun. Niitä ihan halvimpia oon koittanut välttää juurikin sen takia etten luota niihin.

N28
M28

Ya 4/22, plussa 5/22

150/474 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yk3 menossa ja ensimmäinen yrityksessä. Taustalla kemiallinen heti yk1 ja sen jälkeen ollut hirveä huoli, onko minussa joku vikana. Tässä kierrossa tikutettu ja bongattu juuri ekan kerran ovis digitestillä. Jännitys siis alkakoon taas ja tällä kertaa vähän eri fiiliksellä, kun ovis havaittu :)

151/474 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko se on uskoa Ihan epätodellinen fiilis! Viime kierronkin yhdyntäpäivät meni niin ristiin sen ovulaation kanssa, kun oli ne työreissut.

Vähän tätä varjostaa se, että juuri viikonloppuna havaittiin meidän hiljattain ostamasta talosta vähän isompi vika, josta pitää reklamoida myyjälle, emmekä yhtään tiedä mitä hän sanoo. Onneksi mies hoitaa sitä nyt, mutta vähän ehkä laimentaa intoa. No, itse kuitenkin uskon siihen, että kaikki kääntyy aina parhain päin.

Plussatuulia kaikille! Itse varmaan siirryn sitten tuonne Kaikkien plussanneiden pariin.

N28
M28

Ya 4/22, plussa 5/22

152/474 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, Pirtelö ja Oliivi ja paljon tarrasukkia molemmille!

Itsellä täällä taas alkaa hedelmälliset päivät olemaan käsillä ja pitäisi taas enemmän aktivoitua makuuhuoneessa. Jotenkin menee aina kaikki into mihinkään puuhailuihin, kun on ensin monta päivää ennen menkkoja tiputtelua ja sitten menkkojen päätteeksikin tiputtelee niin sitten se uudestaan aktivoituminen tiputtelun jälkeen on jotenkin aina iso kynnys. Nytkin oli yhteensä 10 pv tiputtelua tai vuotoa, niin onhan se 1/3 kuukaudesta!

Kävin viime viikolla muista asioista gynellä ja hän samalla kyseli tammikuussa tuohon tiputteluun  määräämänsä Terolut-kuurin perään, että onko auttanut. Minähän otin ensimmäisen kuurin vasta viime kierrossa, mutta ainakaan tuon yhden kuurin perusteella ei ollut mitään apuja, katsotaan nyt vielä kaksi seuraava kiertoa. Mutta tuli kuitenkin sellainan hyvä mieli, kun toinen välittää ja hän samalla määräsi vielä labrakokeisiin kilpirauhashormonien ja prolaktiinin osalta, jos ne selittäisivät tuota tiputtelua. Jos noista löytyisi syytä tuohon tiputteluun, ja mahdollisesti saisi sitten esim jollain lääkityksellä apua myös näihin vauvahaaveisiinkin :) Ja jos mitään syitä ei niistä löydy, niin jatketaan tutkimista ja suurin osa kuluista menee hoitokuluvakuutuksen piiriin, mitä ei varmasti menisi jos samoja testejä otettaisiin pelkkien hedelmillisyystutkimusten tai lapsettomuustutkimusten näkökulmasta :D 

N34 M35, Esikoinen vuoden yrityksen jälkeen 8/2020. Toinen toiveissa, la 2/2023

153/474 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammahaave, toi testin hinnan ja luotettavuuden välinen dilemma on vähän haastava, kun itse yritän viimeiseen asti olla testaamatta liian aikaisin, mutta välillä vain kantti pettää ja sitten on pakko testata. Joskus iskeen kunnon mielenhäiriä ja epätoivoisena testaa useampana päivänä, vaikka edellinenkin tulos oli nega. Pidemmässä yrityksessä niitä testejä vain kuluu, ja sen lisäksi, että joutuu saamaan sen surullisen naaman ja henkisen pettymyksen, niin joutuu myös kiroamaan sen rahan menetyksen, että taas heitti pöntöstä alas yhden ( vähintään) 10e kun tuhlasi turhaan kalliin testin. 

Oma filosofiani on, että testailen halvemmilla liuskoilla ne ensimmäiset testit, ja jos tulee haamua tms niin sitten testaan digitaalisella, mikä ei jätä enää arvailun varaan. Minullahan ei ole edes viivanpaikat tai haamut olleet mikään ongelma ainakaan Raskauskeijun liuskoilla, ainoa ongelma on, ettei siellä näy mitään sen kontrolliviivan lisäksi, mutta se taas ei taida johtua testin luotettavuudesta :D Edellisessäkin raskaudessa tein digitaalisen testin vasta kun olin saanut positiivisen liuskaan kahtena aamuna. 

N34 M35, Esikoinen vuoden yrityksen jälkeen 8/2020. Toinen toiveissa, la 2/2023

154/474 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussista! Ihanaa kun joillain tärppää nopeasti. 😊 Me ei vielä tässä tai ensi kierrossa yritetä, vaan nautitaan kesästä ja tuosta meidän pikkuisesta. Seurailen tässä taustalla ja satunnaisesti kirjoittelen.

Mammahaave, varsinkin pidemmässä yrityksessä, kuten mulla oli aiemmalla kerralla, koin tärkeäksi tietää myös kemiallisista/kiinnittymisyrityksistä, sillä mulla epäiltiin että ainakin toinen munatorvi on tukossa. Siispä myös ne hennot plussa kertoi, että jotain on tapahtunut. Toki on hyvä pitää mielessä, että sitten vasta kunnon testaus esim cb:lla, kun menkat on myöhässä.

♥️♥️♥️

155/474 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Mäkin näköjään palailen linjoille kuumeilemaan ja hakemaan vertaistukea!

Meillä tosi vastaava tilanne kuin Lissulla! Esikoinen 7/2020 vuoden yrityksen ja yhden keskenmenon jälkeen, nyt yritystä syyskuulta -21 asti ja plussia on näkynyt ainoostaan ovistesteissä.

Huomaan, että sama turhautuminen ja pelko puskee esiin, kuin esikoistakin yrittäessä. Välillä tulee fiilis, että pitäis vaan heittää hanskat tiskiin ja luovuttaa, mutta toive toisesta lapsesta on kuitenkin suuri.

Labrat sain jo julkiselta, niissä ei muuta häikkää kuin matala ferritiini. Kuun lopussa yleislääkäri ja häneltä ehkä lähete tutkimuksiin tai tarkempiin labroihin vielä? 🤔

156/474 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, hyppään tänne mukaan kuumeilemaan! Meillä kolmas yrityskierto menossa, esikoinen toiveissa. 

Menkkojen pitäisi alkaa pe-su, ja tänään menin jo liian innoissani tekemään raskaustestin, puhdas negatiivinenhan sieltä taas tuli. Tässä kierrossa on kyllä ollut outoja tuntemuksia vatsan alueella, mm. viikko sitten tuli kunnon kramppikipu ja olin ihan varma että nyt alkaa menkat.. 

Tuntuu että järkihän tässä lähtee, kun miettii omia oireitaan :D Menkkatuntemuksia on nyt alavatsalla, mutta jotenkin mieli on levollisempi mitä normaali kierrossa, silti ei haluaisi elätellä  turhia toiveita :')

157/474 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Liityn myös mukaan keskusteluun. Meillä kumppanin kanssa toiveissa esikoinen. Taustalla varhainen keskenmeno 11/21. Kyseessä oli tuolloin iloinen ylläriraskaus (ehkäisystä huolimatta). Sittemmin keskenmenosta toipumisen jälkeen ollaan annettu vauvalle mahdollisuus ja jätetty ehkäisy pois.

Menoa hankaloittaa todella epäsäännöllinen kierto, joka jäi keskenmenon jälkeen päälle. Keskenmenon jälkeen kuukautisia ei näkynyt kolmeen kuukauteen, jonka seurauksena söin Terolut-kuurin kierron nollaamiseksi. Sen jälkeen parit kuukautiset tuli normaalisti, ja nyt taas on todella pitkä kierto (tänään kp 61)... Koko ajan elättelen toiveita raskaudesta, kun kuukautisia ei näy.

Tällä hetkellä rinnat todella arat kolmatta päivää, en ole tohtinut vielä testiä tehdä. Katsotaan onko vain kuukautiset tulossa vai olisiko jotain muuta. :-)

158/474 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Oon hetken seurannut sivusta keskusteluja, onnea plussanneille!

Omasta tilanteesta: meillä toisen lapsen yritys alkoi 11/2021 ja pidettiin "taukoa" aktiivisesta yrityksestä nyt maalis-huhtikuu. Ihmetys oli melkoinen kun sain haalean positiivisen tämän viikon alussa raskaustestiin. Testi viiva ei kuitenkaan vahvistunut ja tänään oli jo lähemmäs negatiivinen. Tiputteluvuotoa ollut nyt kolmisen päivää. Tyhjennys vuotoa ja uutta kiertoa siis odotellessa.. Eipä siis pitkälle pötkitty kun raskauslaskurin mukaan viikkoja olisi ollut vasta jotain 4+2.

159/474 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille plussanneille!

Täällä yk 3 menossa, ovis hyödynnettiin ja nyt vaan odotellaan. Kp 16/25 menossa

Yritys aloitettu 3/2022
Esikoinen 5/2020

160/474 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lueskellut näitä keskusteluja pidempään mutta ajattelin että voisin liittyä itsekin mukaan. 

Meillä nyt yk8 ja menossa dpo1 (kp18/29). Yk6 päättyi meillä kemialliseen.

Hormonikierukka poistettu lokakuussa 2021 ja sen jälkeen kierrot ollut kaikkea 24-34 päivää väliltä ja näyttäisi että tämä kierto olisi 29 päivää tikutetun oviksen perusteella. Luteaalivaihe heitellyt 10-12 päivän väliltä. Menkat pitäisi alkaa 10.6. joten tässä saa vielä hetken odotella ennenkuin uskaltaa testata. Tosin tässä kierrossa yritän olla testaamatta aikaisemmin mutta katsotaan mitä käy. 

N29
YA 10/21
04/22 kemiallinen