Vauva vuodelle 2023-2024
Kommentit (474)
Ja "Pieni toive" ihana kuulla, että teillä oli hedelmöitys onnistunut!<3 millainen tilanne teillä tällä hetkellä?
Minäkin hyppään uutena keskusteluun!
Moi Xar93!
Mulla on kierto minipillereiden lopettamisen jälkeen ollut "hieman" sekava, 16-26päivän kiertoja ollut. Nyt kuitenkin viimeiset 3kk aikana tullut ovulaatiotuntemuksia (Flo-appin ennustamina ovulaatiopäivinä ja päivä ennustepäivän jälkeen) ja tässä kuussa ovulaatiotesti näytti selkeän posin, jonka jälkeen samat oireet toispuoleisesti alavatsalla alkoivat, joten sain varmuutta siitä, että tuntemukset todella ovat olleet ovulaatiotuntemuksia. Aamulämpöjä en ole mittaillut.
Piinapäivät itselläkin menossa tässä, ensi viikolla tosiaan itsekin pääsen tekemään itse raskaustestejä. ClearBluen sivujen mukaan voin tehdä varhaisen testin aikaisintaan ensi viikon sunnuntaina. En millään malttaisi odottaa sinne asti.
Toistaiseksi ei ole minkään sortin tuntemuksia mistään, ovulaatiostakin sen verran vähän aikaa, joten olisi kummallista jos nyt jo tuntuisi :D Mutta hengessä mukana, toivottavasti molemmilla meillä tärppää!
Moi Salamaire!
Ihana, että jollain muullakin samat päivät menossa :D mulla pitäisi alkaa menkat nyt ihan näillä näppäimillä, mä niiiiiiin toivon, että eivät alkaisi, mutta aikahan sen näyttää! Mulla oli paljon mietteitä näistä jutuista tyyliin viikko sitten, mutta nyt oon ollu sillä fiiliksellä, että ihan sama, en mä voi tehdä asialle nyt tällä hetkellä mitään:D mut odotan niin, että saataisiin mieluummin se plussa kuin että menkat alkais.
Outoa tässä on vaan se, että mulla ei ole _mitään_ oireita ollut noiden yllämainittujen lisäksi. Plus, että olin kuumeessa ja jossain ihme taudissa melkein viikon ni vakka olisi ollutkin ni en olisi asiaa huomannut🙈
Onko sulla ollu millaisia fiiliksiä nyt odotellessa? Mitään erilaista kuin aiemmin?
Xar93
Mie tulen kans uutena, kesäkuussa pitäisi syntyä esikoinen. Olen 27v ja mies 35.
Koitin löytää jotain sopivaa keskustelua mutta en kai osaa etsiä. :D jännää tämä on, koko ajan joku pelottaa, ensin että onnistuuko, sitten että meneekö kesken, ja nyt että onkin joku pielessä. Parin viikon päästä rakenneultra, ehkä sen jälkeen voi sitten siirtyä pelkäämään synnytystä.
Päivittelen tänne taas, vaikkei sen kummempaa raportoitavaa olekaan. Ekan viestin oon kirjoittanut noin vuosi sitten kun ehkäisystä luovuttiin, ja viimeksi syksyllä kun kiero venähti mutta plussaa ei kuulunut.
Vuoden vaihteessa käytiin lääkärissä tsekkaamassa, että kummassakaan ei pitäisi olla mitään vikaa. Ainoa vähänkään selittävä syy voisi liittyä molempien ylipainoon, ja lääkäri kehotti pudottamaan painoa ja yrittämään ihan luomuna ainakin kesään. Sittemmin ollaankin saatu molempien paino myös taittumaan, kun ollaan tehty olennaisia muutoksia elintapoihin. Jonkun verran on myös stressiä, joka tietysti voi näin herkkiin systeemeihin vaikuttaa.
Nyt on taas menkat kolmatta päivää myöhässä, ja viime viikolla meinasin oksentaa töissä kun haistoin labrassa veriset neulat (olen töissä sairaalassa eli tämä ei ole mikään uusi haju) ja suussakin maistui rauta. Tiedän, että nämä olis aivan liian aikaisia oireita, enkä olekaan halunnut hätiköidä testin kanssa, kun aikaisemmin on tullut sen myötä pettymyksiä ja kierto on nyt muutenkin ollut vähän pidempi kuin aikaisemmin. Tavallaan tämä epätietoisuuden vaihe kierron lopussa on aika ihana, kun voi edes haaveilla, että ehkä nyt
Onpas kiva kun on uusia tullut ja Lintsikin päivitteli kuulumisiaan!
Mitenkäs kävi, Xar93, tuliko plussaa? ja Zeme96, onnittelut kesävauvasta! Koko ajan saa kyllä jännätä ja pelätä jotain, mutta onneksi todennäkösyydet on sen puolella että kaikki menee aivan hyvin.
Lintsi, aika hienosti oot osannut olla testaamatta jos menkat on kolme päivää myöhässä! Aivan hyvin voisi mun mielestä jo testata ja pitäisi ihan kunnon viiva jo pikkuhiljaa piirtyäkin jos raskaana olet. Toivon parasta sulle!
Meillekin sanoi lääkäri noissa tutkimuksissa aikoinaan, että stressi on syynä ja ylipainoakin oli, muttei sairaalloisesti.. stressin näki verikokeista aivan selvästi jotenkin, jotkut arvot sellaista tarinaa kertoi. Heti erään stressaavan projektin valmistuttua tärppäsikin sit luomuna, vaikkei painoakaan ehtinyt siinä putoamaan vielä. Uskon siis, että stressillä on tosi paljon vaikutusta noihin, mutta ei painonpudotuskaan varmasti ole yhtään huonoksi.
Samaa mieltä asdasd kanssa, testiä vaan tulille! Toivottavasti olis vihdoin tärpännyt teilläkin
Nooh, sieltähän ne menkat taas alkoi 😞 jostain syystä kierto vaan on venähtänyt aikaisemmasta 27 päivästä 30-33 päivään viimeisen puolen vuoden aikana. Välissä sitten yksi 23 päivän kiertokin. Ja aina tähän asti oon kiertänyt lähes kellontarkasti!
Itkunahan tämä eilen tietenkin purkautui ja vielä tänäänkin on ollut ihan energiat poissa ja ruokahalu huono. Ja ollenkaan ei olisi pitänyt mennä lukemaan facen lapsettomuusryhmien juttuja, joissa sama tilanne on jatkunut hoidoista huolimatta vuosia
Pudotellaan nyt sitten sitä painoa ja toivotaan, että terveellisempi ruokavalio edesauttaisi hedelmällisyyttä. Se painonpudostuskin pitäisi varmaan tehdä jotenkin tasaisesti, ettei keho iske liinoja kiinni liian nopean laihtumisen takia. Mutta jos on jo teinistä asti yrittänyt päästä ylipainosta eroon niin mites se nyt yhtäkkiä alkais tottelemaan 🙈 (tässä kohtaa muistutan itseäni, että vuodenvaihteesta on tippunut jo muutama kilo, eli oikein terveellinen tahti. Ja taustaksi, bmi oli lääkärikäynnillä 33,5 ja nyt 32,4.)
💔💔 tsemppiä Lintsille painonpudotukseen, se ei tosiaan ole helppoa varsinkaan kun sen koittaa tehdä keholle ystävällisellä tavalla.. josko raskaustoive auttaisi pitämään motivaatiota yllä
Täällä taas, me alettiin vihdoinkin yrittää toista vauvaa. Piti aloittaa jo aikoja sitten, mutta kun tuo seksi on miehelle niin vastenmielistä... Ekahan me laitettiin alulle ns. muumimukimenetelmällä, mutta nyt sanoin että ei käy, luomuna tai ei ollenkaan.
Eilen tikutin oviksen ja kerran oli seksiä. Tänään ei mies enää suostu. Yritin kyllä selittää, että jos nelikymppisen mahikset raskautua on 5%, niin on Erittäin epätodennäköistä että minä 39-vuotiaana, lihavana ja huonoilla elintavoilla pamahtaisin kerrasta ekalla yrittämällä paksuksi. Noh, eipä auta kun odotella menkkoja.
N 39, M 40, esikoinen 2/23 ja toinen haaveissa
Noniin, mikäs tilanne täällä kaikilla? Hetken ollutkin jo hiljaista..
Moi, pitkästä aikaa! Täällä vikalla kolmanneksella jo kovasti odotan vauvaa syntyväksi. Kaikki on mennyt tosi hyvin ja oon ollut tosi onnellinen.
Pirtelö, ikävä kuulla, että yritys ei teillä oikein luonnistu :( Raskauden aikana meillä on ollut vähemmän seksiä, ja vaikka saattaakin olla väliaikaista, niin oon jo kerennyt huolehtia, että miten ikinä raskautuisin toista kertaa, jos tahti on tämä... Aika näyttää, toivottavasti saadaan molemmat haluttu lapsiluku täyteen <3
Olisi kiva kuulla kaikkien kuulumisia vaikka tuntemattomia täällä ollaankin. Tää oli mulle semmoinen matalan kynnyksen paikka hakea vertaistukea ja avautua, kun vauvakuume oli tosi kova.
Moi! Meille syntyi terve tyttö maaliskuussa ja kahden lapsen arki on kieltämättä ollut opettelua ja totuttelua, siis aivan erilaista kuin yhden kanssa, mutta eiköhän tästä selvitä. Päivä kerrallaan.
Onnea loppurutistukseen Neppunen!
Harmi tosiaan, että ketju on näin hiljentynyt. Olisi kiva kuulla miten muilla menee myös, tämä oli itsellenikin tärkeä kanava hakea vertaistukea ja purkaa tuntoja.
Moi!
Hyppään uutena tänne kun keskustelu näytti kivalta ja meillä kans miehen kanssa yritystä nyt muutama kuukausi takana.
Ollaan siis N30 ja M35 ja esikoista havitellaan. Ovikset tulee ajallaan ja kierto mulla 31pv, joten kk tulee melkein aina samana päivänä🤭
Olisi kiva kuulla, että onko täällä muita odottelijoita/vauvasta haaveilijoita? Ja jos, niin onko millaisia oireita/oireettomuutta kellään havaittavissa?
Mulla siis nimenomaan taas piinapäivät menossa, vielä reilu viikko pitäisi jaksaa odotella:P
Mulla on ollu viimeisimmän ovulaation jälkeen järkyttävä vatsan turvotus ja ilmavaivat🙈 onko muita samasta vaivasta kärsiviä? En viitsi mitään testailla liian etukäteen, koska pettymys on suuri sitten, jos nega kuitenkin tulisi. Ja kun vaivat voivat vallan hyvin olla ihan normaaleita luteaalivaiheen vaivoja. Onko linjoilla muita piinailijoita?