Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2023-2024

14.03.2022 |

Jatkoa aiemmille ketjuille

♥️♥️♥️

Kommentit (474)

201/474 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, varovaiset onnittelut Sipsi85 😍 Toivottavasti viiva pysyy 🤞🏽

202/474 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Sipsi85 ja tarrasukkia matkaan! 😍 Mulla on ihan hassu tilanne kun menkat on neljä päivää myöhässä siitä mitä mun kierto on viimeaikoina ollu eli kp 27/23. Tiedän että tässä ei nyt pitäisi tehdä mitään johtopäätöksiä vaan odotella vaan.. raskaustesti näytti negaa kun muutama päivä sitten viimeksi sen tein (herkän testin). Joko nyt on vaan kierto vähän tavallista pidempi, menkat on jäämässä välistä tai myöhässä koska en oo ovuloinut tai sitten oon raskaana, mistä tietty vielä elättelen toiveita.. 🤭🤷🏻

N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023

Sisältö jatkuu mainoksen alla
203/474 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Helvi, toivottavasti pian selviää epäselvän kierron kohtalo! 🙏🏻

Ja kiitos tsempeistä Omppuli ja Helvi, toivottavasti on tarrasukkia tosiaan 😅 aamulla tein negatiivisen testin, siihen kerkesin jo tyytyä. Mutta häiritsi kun aamupissa oli niin vaaleaa ja päivällä tein uuden testin suunnilleen samoihin aikoihin kun eilisen plussan ja se taas näkyi vähintään yhtä selvänä kuin eilinen/ ehkä aavistuksen selkeämmin. Nyt on dpo 12, että mitä vaan nyt on täysin mahdollisia lopputuloksia, kun näin ajoissa yrittää tihrustaa testejä 🙈

Eli jätin nyt neuvolaan soiton vielä ens viikkoon, kun ei näistä viivoista nyt vielä kannata liikaa innostua 🤭 kerkesin tietty innostua mutta kerkesin jo aamulla olla sitäkin mieltä että lähti jo pois, mutta kyllä se siellä vielä ehkä on.. 🤭

Mä luulin ettei tätä mahdollista toista kerkeäisi kauheasti miettiä mutta kyllä näköjään kerkiää

N36, M35.

Toiveissa toinen alkaen 5/2022, plussa 7/2022, LA 3/2023

Ensimmäinen yritys alkoi 3/2020, tm km vk 10 9/2020, plussa 11/2020 ja esikoinen syntyi 7/2021.

204/474 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dpo14, virallinen testipäivä, vaihdoin alle merkkiäkin lennosta (tuota ylempää oon käyttäny koko ajan mutta se tuntuu välillä antavan mitä sattuu).

Viivat näkyy selvästi, muttei ny oo näyttäny mitää hullua kehitystäkään vielä, välillä jopa melkein negaa näyttäny, joten vähä 50/50 tunnelmat! Toisaalta iltaisin on ns iltapahoinvointia, närästää ja jotaki pitäis syödä koko ajan varsinki iltaa kohti. Väsy iltaa kohden, teki mieli nukkua päikkärit. Ja hengästyin heti eilen kävellessä. Lupaa hyvää tästä kunnosta. Mutta että oireita on. Eli huomenna soittoa neuvolaan ja mietin tässä lisäksi että kävisikö taas varhaisultrassa niin ei tarvisi niin montaa viikkoa odottaa.

N36, M35.

Ensimmäinen yritys alkoi 3/2020, tm km vk 10 9/2020, plussa 11/2020 ja esikoinen syntyi 7/2021.

205/474 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsi85, kyllähän nuo ihan reippahat viivat on ja oireetkin kuulostavat lupaavilta 🤞🏽 Tule ihmeessä kertomaan, mikä on varhaisultran tulos, mikäli siihen päädyt!

Oletkos Helvi testaillut? 😊

Tänään tulee syötyä viimeinen pilleri, joten huomenna alkaa virallisesti yritys! Vaikka kovasti on tätä odottanut, niin vuoronperään nousee tosi positiivisia ja odottavia fiiliksiä, ja välillä jännittää niin paljon että oksat pois.

206/474 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yk 3 menossa, tällä viikolla pitäisi alkaa menkat (Clue-sovelluksen mukaan torstaina, mutta kierto voi hyvin heittää päivän tai pari), ei mitään oireita mihinkään suuntaan. Jonkin verran jännittää, ajoitus meni aika lailla nappiin tässä kierrossa (kalenterin ja tuntemusten mukaan). Jos ei nyt tärppää, niin ensi kierrossa ehkä otan ovulaatiotestit käyttöön, että näen tapahtuuko oikeasti mitään...

207/474 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan! Sipsi85 nyt sormet ristiin, jotain selvästi sulla tapahtuu jokatapauksessa kun noin selkeät viivat! Milloin sulla on varhaisultra? Toivotaan sieltä hyviä uutisia

Mulla alkoi menkat lopulta viikon myöhässä. Taisi olla ovuloimaton kierto, oon lukenut että viikon myöhässä olevat kuukautiset vois viitata siihen. Ja enhän sitä ovistakaan saanut bongattua edellisessä kierrossa, mikä sekin vahvistaa tota olettamusta.

Nyt menossa kp 5 (YK10) Letrozolit ja DHEA käytössä, ei kai tässä auta kuin taas jaksaa ja toivoa. Tsemppiä kaikille!

N 39 M 39

208/474 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta, tänään dpo19 raskaustestiin ns leffaviivat, kauan kesti omasta mielestä mutta tulivat kumminkin. Kuukautisethan mulla oli viimeksi 12.6., joten niistä laskettuna nyt olisi 5+6 mutta oma arvioni on 4+6, koska ovulaatio oli vasta heinäkuun puolella, ovulaatio löyty kp 22. En ole varannut varhaisultraa nyt kun neuvola-aika on laskelman mukaiselle rv 8 eli 9.8., ja sitä ennen ei ajat osuneet yksiin ja tuohon ehkä jaksaa odottaa, jos oireet pysyy eli lähinnä lievä närästys iltaisin. 🙏🏻 Mutta saatan lennosta vaihtaa mieltä, joten katsotaan.

Taustaksi tähän että letrozol oli käytössä, yksityiseltä gyneltä olen saanut reseptin aivan normaali gynekologi käynnillä jo pari vuotta sitten ja nämä tukemaan pitkää epäsäännöllistä kiertoa (ei ole lähdetty hoitamaan lapsettomuutta tms mutta aivan varmasti tukena on toimiva itselleni). Nytkin plussa tuli siis vasta kp 33-34 ja tänään on kp 41, kun viivat on raskaustestissä tasapaksut. Letrozolin maksoi n 30€, gynekäynti ilmainen työpaikan puolesta. Suosittelen panostamaan gynekäyntiin, ettei tarvi välttämättä lähteä ns lapsettomuusagendalla vaan vain tutkimaan gynelle että näyttääkö kaikki olevan kunnossa 😊

N36, M35.

209/474 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Minä ja mieheni ollaan puhuttu vauvasta säännöllisen epäsäännöllisesti ehkä pari vuotta, mutta aika ei ole ollut oikea opiskelujen ja asumiskuvioiden vuoksi. Nyt tilanne tasaantunut ja opiskelut loppunut. Ollaankin koko tämä vuosi mietitty jokaisen pilleriliuskan jälkeen, että onko tämä se viimeinen, entä tämä, olisiko tämä. Ja viime sunnuntaina 17.7. söin viimeisen pillerin ja päätettiin, ettei enää haeta apteekista uusia vaan aletaan yrittää vauvaa.

Tuntuu, että ollaan viirattu asiaa, ajateltu monet kerrat, että ei vielä. Ei ehkä ihan vielä. Mutta sitten tajusin, että sitä täydellistä oikeaa aikaa tuskin onkaan olemassa, täytyy vain uskaltaa. Jännittää suuri elämänmuutos.

Ja hei Omppula! Ollaan lopetettu pillerit samana päivänä! Ja mietit samaa kuin minäkin, mikä se oma kierto voi olla, kun kuukautisia ei ole näkynyt vuosiin? Mistä se nyt ylipäätään alkaa ja miten näitä päiviä lasketaan? Milloin ovulaatio pillereiden lopetuksen jälkeen tulee? Hauskaa, että joku pohtii samaa kuin itse 😃

Onnittelut Sipsi85 plussasta!

210/474 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hauska sattuma, Mansikkapehmis! 😁 Oon ajatellut, että en laske vielä mitään, nautitaan vaan toisistamme niin kauan kun ensimmäiset menkat alkaa (vaikka toki toivoo, ettei alkais).

Tämähän siis tarkoittaa sitä, että rakkautta saa olla ihan ahkerasti, kun en ovista tikuta 😅 Vielä ei kyllä kropassa ole minkään maan tuntemusta siitä, että nuo pillerihormoonit poistuis musta. Noh, onhan tää vasta viides päivä ilman pilleriä.

211/474 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, hauska sattuma tosiaan Omppula 😃

Viides päivä ilman pillereitä ja tuntuu, että on ehtinyt jo käydä vaikka mitä tunteita ja ajatuksia läpi. Vaikka ajateltiin, että rennosti jätetään pillerit pois ja ei liikaa ajatella asiaa, niin kyllä huomaa, että se pyörii päässä todella paljon! Tätäkö se vauvakuume nyt sit on?

212/474 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkoi tänään uusi kierto masentavine fiiliksineen. Yritys aloitettu joulukuussa joten vaikka olin tässä välillä pari kuukautta raskaana ennen keskenmenoa niin ajattelen että yk 8 alkaa. Viimeisen 3 kierron aikana ajoitus on osunut täydelliseen aikaan ja oireita on ollut, mutta aina tämä märkä rätti osuu kasvoihin kun menkat sitten alkaakin. Ajattelin varata ajan gynelle ihan oman mielenrauhan vuoksi koska keskenmenon jälkeen kaikissa kierroissa alavatsa on ollut todella kipeä viikon ajan ennen menkkoja mikä ei ole ennen kuulunut oireisiin. Haluan tietää että kaikki on km ja kohtutulehduksen jäljiltä varmasti kunnossa. Jotenkin stressaan tätä vauvantekoa kauheasti vaikka tiedostan että pitäisi rentoutua. Surettaa kun tuntuu että kaikki mun ympärillä saa vauvoja paitsi minä. :(

213/474 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Täältä vauvahaaveilijoiden joukkoon liittyy kolmekymppinen kolmen lapsen äiti. Meidän kuopuskin on jo kouluikäinen, joten olo on kuin ensikertalaisella iltatähdestä haaveillessa. 😊

Meillä on värikäs tausta raskauksien suhteen useine keskenmenoineen ja vuotohäiriöineen, joten aika näyttää muuttuuko vauvahaave todeksi. Lääkäri väläytteli kuitenkin jo kohdunpoiston mahdollisuutta vuotohäiriöiden hoidossa, joten tultiin siihen tulokseen, ettei haluta vielä niin lopullista ratkaisua, vaan annetaan vauvan tulla, jos on tullakseen. Tällä viikolla käyn poistattamassa kierukan ja sitten näkee miten kierto ja kroppa palautuu normaaliin.

Jännittävää kirjoittaa tämä vauvatoive julki, kun tähän asti ollaan miehen kanssa kaksin haaveilleet. 😊 Kaikkea hyvää kaikille kanssahaaveilijoille.

214/474 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille! Täällä (keskustelupalstoilla) viimeksi käynyt about, kun esikoinen syntyi 11/20. Osa olikin kirjoittanut ja pohtinut "Kaikki plussanneet"-keskustelussa mitä meille kuuluu 😊 en viitsi avata meidän dramaattista alkua täällä, kun on esikoistaan haaveilevia tai pian odottavia.

Tällä hetkellä meille kuuluu kuitenkin aivan hyvää. Touhukas taaperomme on jo 1v8kk 😊 huippu tyyppi!

Syy miksi nyt kirjoitan tähän keskusteluun on se, että uskallamme vihdoinkin haaveilla uudesta vauvasta ja sisaruksesta taaperollemme enemmän alkoi pelottamaan se, ettemme saakaan toista lasta, kuin se että saisimme taas vauvan.

Päätimme vain aika yhtäkkiä, että jätämme ehkäisyn (kortsu) pois ja vauva saa tulla, jos on tullakseen. En halua tästä ottaa enempää paineita. Esikoisen kanssa otin liian isot paineet ja sitä ehti jo synkistyä, ettei lasta koskaan kuulu. Silloinen ehkäisy 2019 jäi about samoihin aikoihin, kun nytkin. Meillä tärppäsi yk8 tai yk9. Raskaus kesti loppuun saakka. Taapero syntyi rv41+5.

Osa nimimerkeistä olikin jo ennestään tuttuja tai luulen ainakin tunnistavani kahden vuoden takaa 😄 onpa tämä taas niin jännittävää!

Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle

215/474 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sipsi plussasta! Mä alan kans hiljalleen aktivoitumaan keskusteluun. Nyt ollaan oltu varovaisia ovulaation aikoihin viime kuukaudet. Mutta, ensi kierrossa ollaan vapaammin. (Nyt vielä ainakin viikko että menkat alkaa.) Mulla sen verran säännöllinen kierto, että ovulaatio aina about kp 15-16 ja tunnen sen pienenä nippasuna ja vatsan kuplintana. Nyt ei oteta stressiä vaan ihan rennosti yritetään. Viimeksi plussasin yk 11. Saa nähdä kauanko nyt menee.. wannabe mami, muistan sut tuosta aiemmasta ketjusta. Toivotaan että teilläkin tärppää nopeasti. 😊

♥️♥️♥️

216/474 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan uusille ja uusillevanhoille! 😆

Tässä kyllä yrittää tulkita kaikkia omia kehon tuntemuksia, että lähteekö kroppa käyntiin vai ei. Tosi outoja oireita on, mutta en tiiä liittyykö ehkäisyn pois jättämiseen. Mm. Ikenet on herkät, huuliherpes puhkesi (joka on aina keväällä!) ja hormooninäppylät naamasta ja selästä ovat kadonneet täysin.

Testailen ensimmäisen kerran varmaan tuossa parisen viikon päästä, jos ei menkat ala. Ennen pillereitä oli täsmällinen kierto, 28 päivää, niin saa nähdä.. jotenkin ei kuitenkaan ole uskoa siihen, että tästä tämä kierto näin helposti käynnistyy, saatikka se että nappais raskauden osalta.

217/474 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan kaikille parhaita mahdollisia plussatuulia! kiva, kun porukka muistaa ja hauska taas täällä olla muiden matkassa mukana 😊

En viime kommentissa ollut ihan täysin selkeä, mutta siis ehkäisy jäi tämän kuun alussa pois. Viime kerralla se jäi elokuun alussa. Mutta joo aika samoihin aikoihin 😊

Eli täällä elellään itseasiassa piinapäiviä 😬menkkojen pitäisi alkaa kierron (28pv) mukaan nyt lauantaina. Siihen viittaavia oireitakin on kyllä. Mieliala laahaa ja olen todella kiukkunen 😅 puolisolla aina mukavaa kanssani, hehe. Joten en siis todellakaan usko, että tästä ekasta tärppäisi. Niin mekkamainen olokin on. Ovulaatiokin jäi meni vähän niin ja näin, kun puoliso oli reissussa. Taas pitäisi malttaa hillitä itsensä, mut kyllä sitä vaan taas väkisin huomaa itsensä toivomassa sitä raskautta 😍 vaikka sovittiin, ettei nyt oteta paineita ja mennään iisisti. Ei aleta suorittamaan. Niin se vauvakuume vaan taas kuitenkin puskee ja kovaa päälle! Tsemppiä kaikille 😊

Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle

218/474 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan wannabe mami! Muistan sut aiemmasta ketjusta ja meillähän onkin ihan samassa kuussa syntyneet esikoiset. Mulla ainakin aika kova vauvakuume ja meillä tämä on jo YK 10, yksi keskenmeno ehti tuossa tulla mutta positiivisin mielin eteenpäin mennään. Tässä kierrossa tallettelut onnistui ja gyne sanoi kp 10 et lupaavalta näyttää. Ei muuta kuin toivomaan taas.

Tunnistan hyvin tuon "kaikki muut paitsi minä on raskaana" tunteen.. tuntuu että nään mahoja aivan kaikkialla.

N 39 M 39

219/474 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille

Täällä on tärppipäivät menossa ja ne tällä kertaa hyödynnetty hyvin 🐰 Tällä kertaa oviskin tuli aikaisemmin, joten ehkä tuo luteeli vaihe on pidempi nyt. Meillä on 1v nukkunut isin kanssa yöt tämän viikon niin aamuyön tissin syömiset ei enää häiritse kiertoa 😅 Nyt sit vaan jännäilemään pariviikkoa 🤪

Lapset - 14, -16, -19 ja -21. Toiveissa viides pieni ❤️

220/474 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wannabe mami, mikä oli piinapäivien tulos?

Nyt jälkiviisaana heräsin ajattelemaan, että olikohan mulla ovis viime perjantaina. Perjantai aamuna ja iltapäivällä holahti ihan kirkasta valkovuotoa, sellaista venyvää paperiin pyyhkiessä. Perjantain jälkeen ei sitten enää näkynytkään.

Talleteltiinkin viikonloppuna pe-su joka päivä. Jos on perjantaina ollut ovis jo ohi, niin sitten kyllä myöhästyttiin. Edellis kerta viime viikolla oli maanantaina..

Ei auta kun ootella pari viikkoa, että oliko ovis ollenkaan ja alkaisko menkat 🤔