Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2023-2024

14.03.2022 |

Jatkoa aiemmille ketjuille

♥️♥️♥️

Kommentit (474)

381/474 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Täällä uusi kuumeilija, ikäloppu juuri 40 täyttänyt, joka haaveilee esikoisesta. Nyt vasta meillä miehen kanssa mahdollisuus jälkikasvuun kun aikaisemmin oltiin työttömiä ja opiskelijoita eikä ollut varaa lapseen ja muutenkin ei ollut selkeää vauvakuumetta. Nyt ns. kalkkiviivoilla mulle tuli aivan hirveä vauvakuume ja tiedostan että on mahdollista että lapsettomiksi jäädään.

Nyt kuitenkin vasta yk 2 ja digitesti näytti perjantaina raskaana tekstiä, halpoihin tikkutesteihin on ehkä piirtynyt haamu jos oikein tihrustaa. Menkkojen pitäisi alkaa huomenna. Paljon lueskellut tekstejä ja ilmeisesti nämä ultra-aikaiset testit eivät ole luotettavia jos jo kiinnittymisyritys näyttää positiivista joten jännät paikat nyt menossa varsinkin kun tässä iässä keskenmenoriski niin suuri.

Tämä kaikki on vielä niin uutta minulle ja ovulaatiotikutkin tuli vasta tässä kierrossa ostettua. Tsemppiä kaikille nuorille ja vanhoille kohtalontovereille!

382/474 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime viikolla rakenneultra ja toinen poika sieltä näytti vahvasti meille tulevan! Ja luojan kiitos oli vain yksi, eikä kaksosia :D  LA on mulla sitten 27.7.

Jään takavasemmalle seuraileen miten muille käy ja pidän kaikille peukkuja, että tärppäisi! ^^ 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
383/474 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dpo10 25mIU/ml kierto 22pv

❤️ 01/-10
❤️ 09/-12
❤️ 04/-14

384/474 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dpo11

❤️ 01/-10
❤️ 09/-12
❤️ 04/-14

385/474 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei! Me ollaan aloitettu ns.aktiivinen yrittäminen nyt viime kuussa, niin ajattelin tulla mukaan seurailemaan tätä keskustelua.

Meillä on tiedossa että raskautuminen on normaalia hankalampaa luomuna- mutta ei mahdotonta, joten otan kaikkia vinkkejä vastaan mikäli sellaisia löytyy!

Takana on yksi varhainen keskenmeno.

Tällä hetkellä olen pyrkinyt huolehtimaan että rautavarastot ja vitamiinitasot on kunnossa, ja foolihappoa pitäisi hakea myös apteekista. Ovistestejä ja raskaustestejä tilasin juuri kotitesti.fi:sitä, niin pääsen testailemaan (vinkki: siellä oli alennuksessa testejä!)

Nyt tämä kierto menee vähän mututuntumalla ja kuukautiskalenteria seuraamalla, kun ei kerennyt testit tulemaan ajoissa.

Nyt menossa kp 17.

386/474 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Olen 34v neljän lapsen äiti. Nuorin 7kk eikä menkkoja ole vielä synnytyksen jälkeen ollut. On oltu huolimattomia ehkäisyn käytössä tai siis oikeasti ei ole ehkäisyä käytetty ollenkaan, jos ei äärettömän harvoin harrastettua seksiä lasketa. 😅

Noh, kuvittelin ensimmäisen ovulaation tapahtuneen viime viikon maanantaina tai tiistaina (limat, kivut, leuan kukkiminen). Eilen taas oletin niiden fiilisten olleenkin väärässä ja menkkojen alkaneen, kun vessassa paperi tulikin ihan kunnolla verilimaiseksi. Laitoin tamponin ja kirjasin jo sovellukseen menkat alkaneiksi. Kun illalla poistin tamponin, se olikin lähes kuiva ja vain kärjessä oli hieman tummanruskeaa vuotoa. Yön aikanakaan siteeseen asti ei ollut tullut mitään, aamulla pyyhkiessä vain sitä ruskeaa tuhrua. Varsinaisia menkkakipujakaan ei ole vaan jomotusta tuntuu välillä vain alavatsan oikealla sivulla. Nyt aloin sitten miettiä, että voisiko kiinnittymisvuoto olla niinkin voimakasta, että sitä voisi luulla menkoiksi? 🤯 Selviäähän se toki tässä lähipäivinä, kun vuoto joko jatkuu tai ei, mutta kaipa täällä löytyy muitakin hätäisiä analysoijia, jotka ymmärtävät tämän jännäilyn. 😂 Olen osassa aiemmista raskauksistakin vuotanut ihan alussa, mutta se on ollut pelkkää hyvin niukkaa ruskeaa tuhrua päivän-pari. Menkat taas ovat aina ennen olleet mallia hyökyaalto ja valtavan kivuliaat. Tietysti, jos nyt tämä viimeinen raskaus ja synnytys olisikin muuttanut ne niukkavuotoisiksi ja kivuttomiksi, olisi sekin kaikinpuolin ihan kiva juttu, en valittaisi.

Jos ovis olisi ollut silloin, kun sen arvelin tunteneeni, olisi hyvinkin mahdollista että olisi tärppi käynyt, sillä seksiä oli juuri edellisenä päivänä. Ja sen mukaan nyt olisi dpo 9-10, joten kiinnittyminenkin sopisi aikatauluun.

Tietenkin teen testin ensi viikolla, jos vuoto nyt ei jatku. Mutta onko jollain kokemuksia kiinnittymisvuodosta? Niitä olisi tässä odotellessa mukava lueskella. 😊

387/474 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tämä ketju hiljentynyt. Liityn mukaan kuumeilijoiden joukkoon, haaveissa toinen lapsi. Esikoinen on vajaa 1,5-vuotias ja ensi vuonna olisi kiva saada hänelle kaveri. Kesän aikana on tarkoitus jättää ehkäisy pois ja alkaa yrittää ilman sen kummempaa stressiä. Olen syksyllä palaamassa osa-aikaisesti töihin, kenties siellä ei ehdikään kauaa välissä olla 🤭 Esikoisen kohdalla tärppäsi nopeasti, mutta toki ei ole mitenkään varmaa että tällä kertaa kävisi samoin.

N29
❤️ 1/2022

388/474 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yk 6 varmaankin meneillään, syyskuussa 2022 syntynyt esikoinen joka sai alkunsa inseminaatiolla (vuosi yritettiin luomuna). Ei olla käytetty välissä mitään ehkäisyä, ekan ovulaation bongasin muistaakseni tammikuussa.

Tässä kuussa/kierrossa piti olla inseminaatio, mutta lääkärin mokan takia ovis osui lauantaille joten menee sivu suun.

Josko parempi tuuri ensi kuussa 🏻

389/474 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänniä aikoja elellään täälläkin ja vauvakuumetta pukkaa. Esikoinen syntyi alkuvuodesta, mutta ikämme puolesta seuraava saisi tulla mahdollisimman pian... Olen palautunut hyvin ja ajatus uudesta raskaudesta tuntuu hyvältä. Olenkin odotellut menkkoja alkaviksi, mutta mitään ei ole kuulunut. Eilen sitten vihdoin bongasin ensimmäisen ovulaation synnytyksen jälkeen. Epäilin kovaa alavatsakipua menkoiksi, mutta mitään ei tullut ulos, joten testasin ovistikuilla (liuska ja digi) ja digiin pärähti hymynaama! Ei muuta kuin hommailemaan ja nyt sitten jännitetään.

Esikoista yrittäessä vierähti pitkä tovi, joten siksikin yrittämisen aloittaminen tämän toisen kohdalla heti kun mahdollista, tuntuu oikealta. Ei kaada maailmaa, vaikkei heti ekalla tärppäisikään, mutta onpas kiva taas päästä tähän jännäilyn pariin nyt kun keho aloittelee toimintaansa tauon jälkeen!

390/474 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

asdasd kirjoitti:

Jänniä aikoja elellään täälläkin ja vauvakuumetta pukkaa. Esikoinen syntyi alkuvuodesta, mutta ikämme puolesta seuraava saisi tulla mahdollisimman pian... Olen palautunut hyvin ja ajatus uudesta raskaudesta tuntuu hyvältä. Olenkin odotellut menkkoja alkaviksi, mutta mitään ei ole kuulunut. Eilen sitten vihdoin bongasin ensimmäisen ovulaation synnytyksen jälkeen. Epäilin kovaa alavatsakipua menkoiksi, mutta mitään ei tullut ulos, joten testasin ovistikuilla (liuska ja digi) ja digiin pärähti hymynaama! Ei muuta kuin hommailemaan ja nyt sitten jännitetään.

Esikoista yrittäessä vierähti pitkä tovi, joten siksikin yrittämisen aloittaminen tämän toisen kohdalla heti kun mahdollista, tuntuu oikealta. Ei kaada maailmaa, vaikkei heti ekalla tärppäisikään, mutta onpas kiva taas päästä tähän jännäilyn pariin nyt kun keho aloittelee toimintaansa tauon jälkeen!

Tää keskustelu taitaa olla aika lailla hiljentynyt, mutta vastailen silti kun samassa tilanteessa ollaan. Mulla siis vauva 9kk ja eka ovis synnytyksen jälkeen bongattu lauantaina. Kerran ehdittiin kyllä se vaan viikonlopun aikana hyödyntää, mutta nyt joka tapauksessa odotetaan jos oliskin tärppi käynyt. Meilläkin toinen lapsi toiveissa mahdollisimman pian.

Jännittää kun toisaalta luulen, että menkat voi alkaa koska tahansa kun kierrosta ei mitään käsitystä, mutta kuitenkin pieni toivon kipinä on.. ens viikkoon pitäis malttaa odotella.

Onkos täällä vielä muita joilla yritys meneillään? :)

391/474 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, vuoden alusta asti ollut toiveena toinen lapsi. Ehkäisy jätetty pois jo syksyllä, mutta yritys alkanut tosissaan vasta alkuvuodesta 2023. Pettymyksiä, stressiä, epätietosuutta kun plussaa ei kuulu. Mies oli jo valmis lopettamaan koko yrittämisen.

Tiistaina tulikin oikea ylläri kun klassiset raskausoireet alkoivat herättämän epäilyt: RFSU:n herkkään tuli tällainen. Ja tietysti tämän lisäksi täytyi testata Clearblue, joka vahvisti asian.

Epäuskoinen olo ja todella jännittynyt miten tämä etenee. Tänään on siis 3+4. Testit on tehty rv 3+2. 

392/474 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikita_ kirjoitti:

Hei, vuoden alusta asti ollut toiveena toinen lapsi. Ehkäisy jätetty pois jo syksyllä, mutta yritys alkanut tosissaan vasta alkuvuodesta 2023. Pettymyksiä, stressiä, epätietosuutta kun plussaa ei kuulu. Mies oli jo valmis lopettamaan koko yrittämisen.

Tiistaina tulikin oikea ylläri kun klassiset raskausoireet alkoivat herättämän epäilyt: RFSU:n herkkään tuli tällainen. Ja tietysti tämän lisäksi täytyi testata Clearblue, joka vahvisti asian.

Epäuskoinen olo ja todella jännittynyt miten tämä etenee. Tänään on siis 3+4. Testit on tehty rv 3+2. 

Onnea sinne! :) Koskas sulla on laskettu aika? Täälläkin toinen lapsi toiveissa.

Kuka täällä muuten alapeukuttelee kaikki viestit? Outoa kun ihan normaalia keskustelua ja alapeukkua vaan tulee..

393/474 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vitsit, onnea Nikita!! Upeaa, upeaa.

Raskaustestiä en ole vielä tehnyt, yritän malttaa mieleni vielä muutaman päivän, kun mullakaan ei ole kierron pituudesta tietoa nyt synnytyksen jälkeen. Ennen raskautta kierto oli todella epäsäännöllinen. Kauheesti ois kaikkia tuntemuksia mukamas, mutta yritän olla elättelemättä toiveita... Vaikeaa on kyllä. 😅😅 Jos ekasta tärppää, niin laitan loton vetämään.

394/474 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

asdasd kirjoitti:

Ei vitsit, onnea Nikita!! Upeaa, upeaa.

Raskaustestiä en ole vielä tehnyt, yritän malttaa mieleni vielä muutaman päivän, kun mullakaan ei ole kierron pituudesta tietoa nyt synnytyksen jälkeen. Ennen raskautta kierto oli todella epäsäännöllinen. Kauheesti ois kaikkia tuntemuksia mukamas, mutta yritän olla elättelemättä toiveita... Vaikeaa on kyllä. 😅😅 Jos ekasta tärppää, niin laitan loton vetämään.

Toivottavasti tärppäis!! Mäkin elättelen toiveita, että jo nyt ekasta tärppäis, olis ihanaa olla taas raskaana 🙈 mikä dpo sulla on nyt? Mulla on vasta dpo 4, joten vielä olis yli viikko odoteltava 🙄

395/474 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Suuri toive, että kaikki menee hyvin! Laskettu aika olisi 24.3.

396/474 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään dpo 12 tai 13, en ole varma lasketaanko ovisplussasta seuraava päivä dpo 0 vai 1.. 😅

Tein aamulla RFSU:n raskaustestin ja selvää haamuviivaa näytti. Lisäksi oli joku ilmaisena saatu apteekin testi, joten tein myös sen ja se näytti selkeää plussaa. Tässä vaiheessa on toki vielä kamalan aikaista juhlia, mutta jotain siellä yrittää tapahtua!

Esikoisen kanssa sain ensimmäisen haamuviivan RFSU:n testiin vasta dpo 15/16, että sikäli tässä ollaan kyllä vähän etuajassa nyt. Päivä kerrallaan..

397/474 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä hiljaista. Halusin tulla päivittämään omat kuulumiset. Meidän kaksostytöt syntyivät kesäkuussa. 🥰 Meidän perhe on nyt kokonainen. Toivon plussaa kaikille sitä yrittäville, itse jätän tämän palstan nyt kokonaan. 😊

♥️♥️♥️

398/474 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan oon uus täällä, mulla tosiaan neljä lasta jo ennestään joista pienin vasta pian 2kk ja täysimetän, mutta kysymys kuuluuki että mikä ihme tää on täs testis 🤔 Onko viivanpaikka? Testi on RFSU ja mulla ei oo mitään hajuakaan mun kierrosta kun ei oo menkkojakaan vielä tullu, kunhan vaan testailin ihmeellisten olojen takia 😁 Mut jos vanhat merkit pitää paikkansa niin 2kk synnytyksestä menkat alkaa ja se tulee täyteen lauantaina 😅

Mulla aina alkanu menkat täysimetyksestä huolimatta heti Liekö siks ku nää on ollu kaikki niin hyviä nukkujia et tää pieninki alkoi nukkua yöt heräilemättä JO 2vk ikäisenä 😅😅

399/474 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Quinn! 🥰

spesiaali, olen myös näkevinäni tuossa jotain 🙈

Me päätettiin miehen kanssa nyt lopettaa ehkäisy, eli vauva saa tulla kun on tullakseen. Mun kierto vaan tuntuu olevan aika sekaisin. Esikoisen imetys piti menkat poissa 9 kk, sen jälkeen kierto oli 32-36 päivää joka on mun säännöllisin koskaan. Edellinen kierto oli kuitenkin 40 päivää ja nyt menossa kp 41 😐 Pitkä kiertohan voi olla merkki ovulaation puuttumisesta. Toivottavasti alkavat mahd. pian. Raskaana en ole, testattu on. Yksi gynekologi antoi PCOS-diagnoosin useampi vuosi sitten, toinen taas ennen ensimmäistä raskautta oli sitä mieltä, että kaikki näyttää hyvältä. Ja silloin tärppäsi nopeammin kuin ikinä uskalsin ajatella.

N29
❤️ 1/2022

400/474 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spesiaali, kyllä mäkin näen tuossa kaksi viivaa! Oletko vielä testannut uudelleen?

Mulla digitestit vahvisti raskauden jo, mutta ei kertakaikkiaan mitään oireita ole, joten epäusko on kova. Esikoisen kanssa oli tässä kohtaa jo oksentelua ja kipeät rinnat yms. Kaikki raskaudet voi toki olla erilaisia, mutta silleen oudolla tavalla toivoisin että olisi tuntemuksia. Kai se helpottaisi mieltä, kun voisi ajatella että tältähän sen kuuluu tuntua..

Alkuraskauden ultraa odotellessa. Ajateltiin, että ei mennä toisen kanssa, mutta pakkohan se on saada tietää että onko kaikki oikeassa paikassa ja onko siellä elämää ylipäätään. 😅