Vauva vuodelle 2023-2024
Kommentit (474)
asdasd kirjoitti:
Voi vitsit, ihan superjuttu, Murmeliina! Paljon paljon tsemppiä ja toivotan että tyyppi pysyy matkassa.
Hmm, no kyllä mä luulisin Neppunen että salilla voi käydä jos normaalistikin käyt. Kunhan ei treenaa ihan raivolla ja jätä syömättä tms. Kun jos sun keho on tottunut tiettyyn treeniin niin kierto voi häiriintyä myös siitä että jätät tekemättä sitä treeniä. Siis se on ihan kummallista miten KAIKKI tekemiset ja tekemättä jättämiset vaikuttaa kiertoon, samoin kuin stressi ja unettomuus. Yritä vaan elää mahdollisimman normaalia elämää ja nauttia ja rentoutua paljon! Mitä ne asiat sulle sit ikinä ovatkaan, kunhan stressaat mahdollisimman vähän.
Kiitos, ihana vastaus <3 Treenaaminen kyllä tuo niin hyvää fiilistä niin ehkä voisin käydäkin, näenhän mä sitten ovistikuista jos ovulaatiota ei vaikka tapahdukaan ollenkaan, ja osaan sit edetä sen mukaan. Enkä oo missään nimessä mikään himotreenaaja vaan sellainen jumppailija anyway.
Viivaviivi, mä painan aina kohdasta "lainaa", ja sitten pystyn vastaamaan suoraan siihen viestiin, mitä oon lainannut :) Voi jumpe seitsemän lasta aika hurjaa, mulla haaveissa esikoinen mutta toivon kanssa, että mahdollisuuksien mukaan saataisiin montakin lasta <3
Kiitos onnitteluista <3
Ja ihan oikein, en tosiaan vielä usko yhtään! Mutta ehkä se tästä.
Mulla tänään joko 4+0 tai 4+1,joten tosi samoissa mennään Viivaviivi!
Järjetön väsymys on löytänyt tiensä tänne. Useana iltana oon nukahtanut sohvalle jo ennen yhdeksää, ja tänäänkin jo yhdet päiväunet takana. Tää on tuttu oire edellisestä raskaudesta. Huomenna meen yövuoroon, saa nähdä miten sujuu. Myös tupakoinnin lopettaminen täällä työn alla, ratkesin taas viime vuonna keskenmenon jälkeen. Molemmista plussasta oon lopettanut muutaman päivän sisään, ja aina ratkennut uudestaan raskauden jälkeen. Toivon että nyt pysyisin vahvana ja lopettaisin täysin!
Ja treenaamisesta - Neppunen älä lopeta, sun kroppa on siihen tottunut niin varmasti enemmän hyötyä kuin haittaa <3
Neppunen:
Tuo ovistikkujen käyttöön otto voi tosiaan olla hyvä, että hahmotat paremmin kiertoa ja sitä miten tikut sulla toimii. Joillakin o-testin viiva vahvistuu loppukierrossa menkkoja kohti ja joillakin ei. Joillakin tosi nopea se lh piikki, kuten mulla niin keskikierrossa testasin puolenpäivän jlk ja illalla, että plussan sain napattua. Mulla toki kivut ym oireet myös että en olisi tikkuja tarvinnut.
Kannattaa ihan alkuun testata vaikka joka päivä läpi kierron ja seurailla testiviivan vahvistumista. Ja aika tarkka juodun nesteen kanssa ja kellon ajan kanssa . Itse tein aina 13.30 kahden tunnin pisusta , koska se tuntui olevan tarkin tapa/ aika.
Viivan vahvenemisen huomaa hyvin ja plussasta ei voi erehtyä . Jos sulla vaikka plussa olisi hieman kontrollia vaaleampi ni senkin sitten huomaa , mitä voisi ov aikana pitää, kun jatkat vaan testien tekoa seuraaviin menkkoihin asti.
Kovasti tsemppiä raskautumiseen
Murmeliina:
😊 Tää on vähän tätä, kun on viivoja tottunut tihrustamaan niin silloin niissä on kaikkea nähnyt silmät kiinnikin , mutta sitten kun plussa pärähtää niin ajatukset ravaa epätoden puolella😅
Itseä kiinnostaa nyt plussan vahvistuminen. Pidän jotenkin haaleana omaani , mutta tosiaan tiukasti kyytiin hypätty olo on silti.
Etomista ja tissikipua enenevissä määrin ja hassu oire outo suun arkuus. Myös linea negra tullut näkyviin ja napa tummunut kuten aina heti jo ennen plussaa. Yleensä olen navasta nähnyt onko plussa vai ei😅 siellä niitä viivoja on aina ollu tummia 2 jos ei vielä tikussa.
Tsemppiä polttelun lopettamiseen😇 itse olen jotkin odotukset 6 sta polttanut tosin paljooon vähemmän , mutta en ole täysin kokonaan kaikis lopetellut ja lapset täysin terveitä ja istukat olleet priimakuntoisia virtauksineen ym yliaikaisissakin odotuksissa.
Toivotaan kovasti, että pienet siellä porskuttavat pontevasti minkä ikäisiä muuten olette Murmeliina ja Neppunen? Kiinnostaa siksi, koska itse ajattelen olevani jo " iäkäs" synnyttäjä.....kaikkia hedelmällisyyden lasku kaavioita tutkineena , koska tulen 40 pian. Tämähän ei varsinaisesti pidä paikkaansa , että olisin iäkäs niinsanotusti . Kyllä ne geriatriselta äitiyspolilta käännyttäisi vielä😅
Viivan vahvistumista odotan , koska tosiaan luulen tuon olevan aika vaalea näille dpo ille. Tosin se voi olla vain omaa turhaa hätäilyä ja tottumusta aiemmin näkyneistä (dpo 8) ja vahvemmista plussista.
Kiitos tsempeistä ja neuvoista!! Mä täytän vielä tänä vuonna 24.
Haalea viiva on mutta mun silmään vahvempi kuin edellinen! Tuohonkin varmaan voi vaikuttaa moni asia, jos ovis on ollutkin myöhemmin mitä luuli tai kiinnittyminen tapahtunut myöhemmin... Toivotaan että kaikki olisi hyvin, jos sulla on varma olo raskaudesta niin se itsekin on jo hyvä merkki!
Mä täytän 32 ensi kuussa. Oon aika hysteerisen seurannut viivoja aina, saatikka nyt sitten ton rv 17 keskenmenon jälkeen. Nyt lupasin neuvolantädille että en tee enempää ja yritän rauhoittua :D mutta onneksi saan kyllä kaikki haluamani lisäseurannat.
Vaikka kyllä mä digit aion tehdä vielä! Mulla on myös kaikki raskaudet näkyneet reilusti ennen menkkojen alkua, puolensa ja puolensa siinäkin.
Viivaviivi kirjoitti:
Viivan vahvistumista odotan , koska tosiaan luulen tuon olevan aika vaalea näille dpo ille. Tosin se voi olla vain omaa turhaa hätäilyä ja tottumusta aiemmin näkyneistä (dpo 8) ja vahvemmista plussista.
Haalea, mutta plussa silti! 🥰
Ootko aivan varma ovulaatiota, jos onkin ollut myöhemmin? Ja yksilöllistähän nää on, vaikka herkästi sitä vertaa edellisiin raskauksiin :D
Neppunen kirjoitti:
Haalea viiva on mutta mun silmään vahvempi kuin edellinen! Tuohonkin varmaan voi vaikuttaa moni asia, jos ovis on ollutkin myöhemmin mitä luuli tai kiinnittyminen tapahtunut myöhemmin... Toivotaan että kaikki olisi hyvin, jos sulla on varma olo raskaudesta niin se itsekin on jo hyvä merkki!
Sähän oot sitten parhaassa mahdollisessa iässä
Mä olin 26 kun esikoinen sai alkunsa :)
Murmeliina: tikutin plussan kp 13 päivällä. On voinut jo kp 12 illalla olla plussa . Päivällä 12 ei vielä ollut. Mulla huippu nopea lh piikki . Ja 13 illalla sitä ei enää ollutkaan.
Yleensä ovuloin kp 12 niin että 11 tai 12 plussa. Kivut liittyvät ovikseen. Sen jälkeen.
Raskautumis ovis oli tosiaan erilainen, koska kipuilin tasaisesti koko vuorokauden kovan 2-4 h kivun sijaan .
Tuntui myös molemminpuolin🤔 yleensä paikantuu vuorotellen oikeaan tai vasempaan. Ov on voinut olla myöhemminkin. Mutta luulisin max 2 päivällä.
Murmeliina kirjoitti:
Neppunen kirjoitti:
Haalea viiva on mutta mun silmään vahvempi kuin edellinen! Tuohonkin varmaan voi vaikuttaa moni asia, jos ovis on ollutkin myöhemmin mitä luuli tai kiinnittyminen tapahtunut myöhemmin... Toivotaan että kaikki olisi hyvin, jos sulla on varma olo raskaudesta niin se itsekin on jo hyvä merkki!Sähän oot sitten parhaassa mahdollisessa iässä <3
Mä olin 26 kun esikoinen sai alkunsa :)
Ihanasti sanottu, kiitos! Mulla on ollut vauvakuume jo kohta pari vuotta, mutta poikaystävä ei oo ollut valmis vielä. On ollut vaikeaa odottaa ja on tuntunut siltä, että ovulaatiot ja kuukaudet menee vaan vuorotellen jonossa hukkaan. Niin on kiva kuulla, että ei ole mikään kiire tai hätä. Oon myös hurjan huojentunut siitä että nyt vihdoin vauvalla lupa tulla molempien puolesta! Ei loppunut odottelu vielä mutta toivottavasti pian <3
Joo, ei oo mikään kiire minustakaan vielä, mut vauvakuume on kyllä piinallinen juttu! Tuntuu kuin millään muulla ei olisi väliä, kunhan vaan saisi ne kaksi viivaa ja vauvan syliin... Mutta kyllä se sieltä sitten lopulta tulee, useimmille ainakin. Meillä oli iso huoli tuota esikoista yrittäessä ettei lainkaan saataisi lasta, kun pitkälle toista vuotta sitä yritettiin. Siinä ehti jos jonkinlaista kriisiä kyllä käydä läpi.
Mutta onpas kiva kun tämäkin ketju on herännyt henkiin taas. Kivaa odottaa ja jännäillä yhdessä.
Viivaviivi kirjoitti:
Murmeliina: tikutin plussan kp 13 päivällä. On voinut jo kp 12 illalla olla plussa . Päivällä 12 ei vielä ollut. Mulla huippu nopea lh piikki . Ja 13 illalla sitä ei enää ollutkaan.
Yleensä ovuloin kp 12 niin että 11 tai 12 plussa. Kivut liittyvät ovikseen. Sen jälkeen.
Raskautumis ovis oli tosiaan erilainen, koska kipuilin tasaisesti koko vuorokauden kovan 2-4 h kivun sijaan .
Tuntui myös molemminpuolin🤔 yleensä paikantuu vuorotellen oikeaan tai vasempaan. Ov on voinut olla myöhemminkin. Mutta luulisin max 2 päivällä.
Aa, sulla onkin sit tosi tarkka kierto myös! Mulla aina yleensä siinä kp 14/15 ja kierto yleensä 29 päivää. Mulla kans vaihtelee yleensä puolet kummalla kipuilu tuntuu, nyt en itseasiassa edes muista kumpi puoli oli :D
Sitten voi olla et onkin kiinnittynyt vaan myöhempää, eiköhän se siitä vahvene vielä :)
Digiin 2-3, kahden tunnin päiväpissasta!
Eli nousee ainakin <3
Hienoa Murmeliina🥰 täällä myös tasaisesti vahvistuu.
Viivaviivi, mä meinasin eilen ihan kysellä, että miltä näyttää! En sit uskaltanut jos olisikin viiva vaikka haalistunut, mutta hyvä että vahvistuu <3 Ootko vielä testaillut vai onko jo luottavainen fiilis? Miten ylipäätään plussanneet voitte, onko raskausoireita?
Mä odottelen ovistestejä ja yritän ottaa rennommin kuin viime kierrossa. Se on niin ikävä kierre että stressaa siitä, että alkaakohan raskaus, ja sitten stressaa siitä että stressaa, koska tietää että se ei oo hyväksi :D
Moi, jos sinulla on haave vauvasta, mutta syystä tai toisesta ei ole elämäntilanteet sitä mahdollistanut, ja hedelmöitysklinikan hinnat hirvittää - tässä olisi luotettava mies, kenen kanssa voisi sopia sopivaa kuviota ja järjestelyjä. Olen ollut luovuttajana klinikalla. Laita mailia merenaallot444 at outlook.com
Täällä myös alotettu yrittäminen kesällä. Oon tosi ilonen tästä viestiketjusta ja kuinka kaikki voi vähän purkaa tuntojaan täällä ja tukea toisia.
Mulla oli early-testissä viime kuussa haamuviiva, mikä sitten todettiin menkkojenkin myötä että se ei ollut todellinen. Voiko joku selittää mikä oikeastaan on kemiallinen raskaus? Mulla ainakin henkilökohtaisesti tuli tosi iso surku siitäkin jo, kun ei ollutkaan todellinen (tai munasolu ei kiinnittynyt?), en osaa edes kuvitella sitä tunnetta jos menettää lapsen myöhemmässä vaiheessa raskautta.
Onko vinkkejä siihen mikä auttaa munasolua kiinnittymään, onko sitä edes tutkittu? Kansanuskomukset ja poppakonstit myös kehiin vaan.
Myös todella henkilökohtainen asia, mutta nimimerkin voimalla nyt sen kerron että mieheni on anatomisesti tai muuten sellainen että voi tulla vain n. kerran viikossa, joten todella joudun tarkkaan katsomaan milloin olisi paras aika yhdynnälle. Ollaan heti menty kun ovistesti on ollut plussa, mutta mietinkin, olisiko parempi odottaa vuorokausi plussaamisesta ennen yritystä? Olen myös huomannut että siemenneste tulee nopeasti isona klimppinä ulos minusta ja jään vaan toivomaan että kai sinne muutama uiskentelija jäi elämään (koska sanotaan että ne elävät 5 päivää jne.) mutta silti tosiaan tavoitteenani on selvittää se aivan optimaalisin ajankohta. Basaali lämpömittari on nyt myös tilauksessa joten sen tultua pääsen niitä tarkkoja lämpöjäkin mittailemaan.
olisi mahtavaa kuulla muiden kokemuksia siitä, milloin on se totaalisen optimaalisin hetki yritykselle!
Moi Yritys10! Tosi hyvin sanottu, mullekin on ollut helpottavaa päästä juttelemaan aiheesta täällä. Lähipiiristä ei oikein löydy samassa kelkassa kulkevaa.
Mä sanoisin sulle, että loppujen lopuksi vaikka mitä tekisit, raskautuminen ei ole sun käsissä. Yritän itsekin sisäistää tätä parhaillaan. Tietynlainen aseista luopuminen voisi rentouttaa. Itseäni kuitenkin ärsyttää ne tyypit, jotka sanoo, että kyllä se tulee kun on sen aika, kun ei se nyt ihan tyhjästä kuitenkaan tupsahda :D
Ootko kokeillut sitä, että hengailet yhdynnän jälkeen jonkun aikaa makuultaan, jalat vaikka kattoon osoittaen? Tää on aika klisee enkä tiedä onko siitä apua, mutta ei satuta kokeilla. Intuitiivisesti ajattelen, että voisi koittaa myös jumpata lantionpohjan lihaksia heti yhdynnän jälkeen, mutta en yhtään tiedä, että auttaisko se oikeasti asiaa.
Kannattaa myös muistaa, että kuuma ei oo siittiöille hyväksi, ja siksi esim. lämmin suihku tai sauna ei ole hyvä idea miehelle ennen yhdyntää. Sanon tän kun on niin semmoinen "enpä tullut ajatelleeksi"-juttu.
Se on rohkaisevaa, että oot saanut positiivisia ovistestejä! Jos olette menneet heti positiivisen testin jälkeen kesästä asti, voihan se olla hyvä idea kokeilla välillä toista taktiikkaa. En kuitenkaan itse osaa yhtään enempää neuvoa ajoituksen kanssa :(
Kovasti plussatuulia meille <3
Liityn tähän ketjuun tuolta toisesta, tänään dpo 15-17 plussanneena😇
Jos tässä kaikki menee hyvin niin 06/ 24 laskettu. Täytän ensivuonna 40 ja lapsi olisi seitsemäs. Kuopus 6v. Kuparikierukka (joka poistettu muuten markkinoilta) poistettiin 07/23 oltuaan tuon vajaa 6 v . Kemiallisia ollut kierukan kanssa yht 5 ja kaksi niistä tämän vuoden puolella.
Hirveästi onnea Murmeliina 💗 me vissiin aika samoilla mennään. 4+1 mulla.
Neuvoisiko joku kokematon miten kommentoin jonkun tiettyä päivitystä?