Vauva vuodelle 2023-2024
Kommentit (474)
Katjakkk kirjoitti:
Heips,
Löysin tieni taas tänne lueskelemaan, kun ollaan miehen kanssa päätetty että huhtikuussa alkaa toisen lapsen yritys. Ennestään löytyy tammikuinen vuosimallia 2021. Ensimmäinen tärppäsi ensimmäisestä kierrosta, joten ei aloteta yritystä nyt vielä ettei tule ihan loppuvuoden lasta. Ja alapeukuttakaa vaan, mutta yritetään toisestakin alkuvuoden lasta.. tietysti sitten jos joutuu pidempään yrittämään ni sittenhän se on ihan se ja sama..
Lisäksi itse aika rapakunnossa niin yritän tässä vähän liikkua ja syödä terveellisemmin ennenkuin alkaa yritys..
Mutta silti vauvakuume nostaa jo päätään vaikka muutama kuukausi vielä himmaillaan : D
Ollaan myös oltu miehen kanssa aika loppu tän esikoisenki kanssa niin väh. kolmen vuoden ikäero tuntuu tarpeelliselta!
Mielelläni juttelen lisää jonkun muunkin pian toista yrittävän kanssa!
Tervetuloa!
Meillä mies on syntynyt loppuvuodesta ja kokee että on kärsinyt siitä lapsena niin paljon ettei halua että oma lapsikin syntyy loppuvuodesta, se on iso syy miksi mekin venytetään vielä yrittämisen aloittamista. Toisena isona syynä on mun omat työkuviot, mutta olen päättänyt etten anna niiden häiritä liikaa vaan sopeutan työelämän mahdollisen tulevan lapsen mukaan.
Meillä on tarkoitus että toukokuu olisi ensimmäinen kunnolla yrittämis kuukausi, kesäkuussa on häämatka tiedossa ja haaveilen että voisin sielä nauttia positiivisesta testistä, mutta samalla mietityttää onko tyhmä idea riskeerata häämatka sillä että pettyy negasta tai jos meneekin heti kesken Sovittiin jo että käyn poistattamassa kierukan maalis-huhtikuussa (ja otetaan kumi käyttöön), niin kroppa saa edes hetken palautua ennen raskautta. Aion kyllä syödä jo ennen poistoa foolihappoa sen 2kk jos vaikka miehen mieli yht äkkiä muuttuukin, se kun on monta kertaa aikaistanut sitä koska haluaisi lapsen. 🙊
Heips! Ajattelin liittyä joukkoon, kun ei kehtaa kavereille jatkuvasti puhua mun vauvahaaveista ja yrittämisestä :D Oon siis 27 ja mies myös samanikäinen. Päätettiin aloittaa yrittäminen joulukuussa ja nyt on ne niin sanotut piinapäivät meneillään. Yk1 siis menossa ja nyt kp 26 flon mukaan. Malttamattomana oon jo tehnyt testejä, vaikka ei niihin vielä toista viivaa ilmesty. Meille molemmille olisi eka lapsi ja hyvin tervetullut <3 Toivottavasti täältä löytyis vähän enemmän samassa tilanteessa olevia kuin omasta kaveripiiristä, taidan olla ainoa joka nyt haaveilee omasta perheestä tällä hetkellä :)
Moi! Minäkin päätin liittyä mukaan 😊Meillä siis tilanne se, että esikoinen on 2-vuotias ja toinen lapsi olisi tervetullut. Huomenna loppuu minipillerit ja sen jälkeen mennään ilman ehkäisyä.
Osaako kukaan sanoa, miten näin pillereiden lopetuksen jälkeen saisi ovulaation bongattua? Kierron pituudesta ei tietenkään ole mitään hajua, ja ilmeisesti pillereiden lopetuksen jälkeen ovulaatio voi tulla vähän milloin sattuu. Toki voi yrittää seurailla esim. valkovuodon koostumusta, mutta missä vaiheessa ovulaatiotestejä kannattaisi alkaa tekemään vai onko se ihan hakuammuntaa 🙈
Esikoinen 1/21, toinen lapsi haaveena
Mulla oli kans aiemmin minipillerit ja kun lopetin ne niin meni ainakin muutama kuukausi ennen ku alko menkat tulla säännöllisesti. En sillon seurannu kyllä oliko mulla edes ovista kun sillon ei yritys ollut käynnissä. Lopetin muista syistä kun ei vaan sopinu mulle ne minit enkä jaksanu enää hormonaalista ehkäisyä 😄 en tiiä oliko tästä nyt mitään apua, mutta tämmönen kokemus mulla minipillereistä.
Mulla nyt kp 32/30 mutta testit näyttää silti negaa. Nyt vaan odottelen että alkais menkat ja uusi kierto, en usko että oon raskautunu tässä kierrossa 😕
Hello, tänne päädyin taas ja tietojen mukaan edellinen kirjoitus ollut 1.3.2016 kun tein positiivisen testin esikoisesta. Kaksi lasta löytyy jo, 10/2016 ja 1/2019. Kolmatta mietittiin pitkään ja päätettiin kokeilla tähdätä esikoisen koulun aloitukseen. Aiemmat raskaudet alkaneet niin helposti, että lokakuussa otin kierukan pois ja itseasiassa heti marraskuun kierrosta nappasi ja joulukuun alussa tein positiivisen raskaustestin. Sain kuitenkin juuri ennen joulua varhaisen keskenmenon ja se musersi aika kovasti.
Gynekologi suositteli, että odotellaan yhdet kuukautiset väliin, mutta tuntuisi aika tyhmältä jos kuitenkin tarkoituksena olisi tulla raskaaksi. Nyt olen sitten yrittänyt tikuttaa ovulaatiota, koska kierron laskeminen keskenmenon jälkeen on aivan arpapeliä.
Kertaakaan ei ole ollut testiviiva yhtä vahva kuin kontrolliviiva, mutta 6.1. tuntui selkeät ovulaation oireet valkuaismaisine limoineen ja ovulaatiotestin viivatkin haalistuivat selkeästi sen jälkeen. Olisiko se sitten kuitenkin tapahtunut loppiaisena? Laitan vielä kuvan testeistä arvioitavaksi.
No, eihän se auta kuin odotella tuleeko kuukautisia. Pitänee käydä jossain alkuraskauden ultrassa, jos hyvin käy, kun edellisten kuukautisten lautta laskettaessa ei kyllä saa mitään kunnon päivää. Esikoisen koulun aloitukseen ei tässä kyllä mitenkään päästä äitiyslomalle, mikä harmittaa aivan vietävästi.
Kauankohan ovisplussa näkyy tikussa? Siis jos tikuttaa vielä plussauksen jälkeen? Alkaako haalistua vasta ovulaation jälkeen vai jo aiemmin? 🤔
Marsu1987 kirjoitti:
Kauankohan ovisplussa näkyy tikussa? Siis jos tikuttaa vielä plussauksen jälkeen? Alkaako haalistua vasta ovulaation jälkeen vai jo aiemmin? 🤔
Vahva plussa näkyy tikussa 1-2 päivää, sen jälkeen haalistua ja raskaustesti plussa näkyy 2viikon kuluttua jos tulee raskaaksi
Äh, en kestä tätä epätietoisuutta. Oletettavasti Dpo 13 tänään ja ainakin keksin itselleni raskausoireita, kuten palelua, väsymystä, jomotuksia alavatsalla, mutta ei positiivista testiä eikä menkkoja mailla halmeilla.
Kaipa sitä vain ahkerasti pitää testata aamuisin ja odottaa menkkoja päivisin, kun kerta testit on aina negaa.
Oliko jollain onnistunut keskenmenon jälkeen suoraan raskautua?
Mustelma kirjoitti:
Marsu1987 kirjoitti:
Vahva plussa näkyy tikussa 1-2 päivää, sen jälkeen haalistua ja raskaustesti plussa näkyy 2viikon kuluttua jos tulee raskaaksi
- Sanoisin tämän olevan hyvin henkilökohtaista. Mulla ovistestit muuttuu hailakasta plussaksi ja takaisin hailakaksi noin vuorokaudessa. Esikoista yrittäessä epäilin, etten ovuloi koska en tahtonut koskaan saada positiivista ovistestiä. Jossain vaiheessa hiffasin että mun pitää tikuttaa kahdesti vuorokaudessa jos haluan sen plussan tai hymynaaman bongata ja sen jälkeen sainkin tikutettua oviksen onnistuneesti.
Kolmenkympin kieppeillä oleva pariskunta haaveilee toisesta lapsesta. Ensimmäisestä kierrosta tärppäsi ja nyt toivotaan, että tuleva syyskuinen pysyisi mukana kyydissä.
Esikoisen yritys aloitettiin keväällä 2020. Epäonnea kohdattiin sen jälkeen kahdesti. Elävä ja terve vauva saatiin syliin 5/22 🤍.
Kiiko kirjoitti:
Mustelma kirjoitti:
Marsu1987 kirjoitti:
- Sanoisin tämän olevan hyvin henkilökohtaista. Mulla ovistestit muuttuu hailakasta plussaksi ja takaisin hailakaksi noin vuorokaudessa. Esikoista yrittäessä epäilin, etten ovuloi koska en tahtonut koskaan saada positiivista ovistestiä. Jossain vaiheessa hiffasin että mun pitää tikuttaa kahdesti vuorokaudessa jos haluan sen plussan tai hymynaaman bongata ja sen jälkeen sainkin tikutettua oviksen onnistuneesti.
Tottakai yleensä ovulaatio tulee ja menee nopeasti. 1-2päivää tarkoittaa voi tapahtuu 1-36tunnin aikana. Kaikille ei tuu samankaltaisia ovulaatiota. Esimerkki myöhään illalla plussa ja aikaisin aamulla vielä plussa mutta aamupäivän jälkeen plussasta takaisin hailakaksi..
Minä!
Esikoista edeltävä oli tuulimuna, joka meni sit kaavintaan asti. Tuon jälkeen ei tullut menkkoja vaan positiivinen raskaustesti ja pysyi mukana loppuun saakka kaikista peloista huolimatta
Hipsuhei kirjoitti:
Äh, en kestä tätä epätietoisuutta. Oletettavasti Dpo 13 tänään ja ainakin keksin itselleni raskausoireita, kuten palelua, väsymystä, jomotuksia alavatsalla, mutta ei positiivista testiä eikä menkkoja mailla halmeilla.
Kaipa sitä vain ahkerasti pitää testata aamuisin ja odottaa menkkoja päivisin, kun kerta testit on aina negaa.
Oliko jollain onnistunut keskenmenon jälkeen suoraan raskautua?
Minä!
Esikoista edeltävä oli tuulimuna, joka meni sit kaavintaan asti. Tuon jälkeen ei tullut menkkoja vaan positiivinen raskaustesti ja pysyi mukana loppuun saakka kaikista peloista huolimatta
Tavallaan hirvittää olla taas välillä täällä linjoilla, kun esikoinen on vasta 4,5kk 😅 vauvakuume nostaa päätään kun lähipiirissä on useampia raskaana tai yrittämässä kakkosta pienellä ikäerolla.
Taustalla siis lapsettomuutta, vuosi yritettiin luomuna ja ensimmäisestä inseminaatiosta tärppäsi. Syynä vasta-aineet puolison spermassa, luomuraskautuminen ei täysin mahdotonta mutta todella haastavaa ja saattaa kestää pitkään. Vuosi tosiaan yritettiin heti alusta asti tikuttamalla ovulaatiota ja tarkalla ajoituksella.
Lapsettomuuden takia vielä enemmän mietityttää koska sitä kehtaisi alkaa taas yrittää, kun tietää että siinä saattaa kestää. Ja toisaalta voi olla että tärppää hoidoilla taas hetikin. Hormonaalista ehkäisyä ei tähän väliin aloiteta eikä yritetä muutenkaan estellä, luomuna tulkoot jos on tullakseen.
Josko meillekin onni suotaisiin toisen kerran -24
Moi kaikille!
Liityn mukaan tänne haaveilijoiden ja yrittäjien joukkoon.
Meillä on täällä 9 yk nyt menossa ja viikko sitten käytiin lapsettomuuslääkärin vastaanotolla, koska ovulaatiotestien mukaan ovuloin vasta 18 tai 19 kp ja kierto on aika säntillinen 28 kp ja olin vähän huolissani luteaalivaiheen pituudesta. Ultrassa kaikki näytti hyvältä ja siellä oli munarakkula puhkeemassa ihan lähipäivinä ja nyt torstaina tikutinkin sitten selkeän ovulaatioplussan. Luteaalivaihetta pidentämään lääkäri määräs Lugesteronia, jonka aloitan 4 vrk ovulaatioplussasta. Onko kellään kokemuksia tästä, oliko apua raskautumisessa?😊
Jännittävää! Tänään alettiin yrittää ensimmäistä yhteistä lasta! Mulla kolme ensimmäisestä avioliitosta ja miehellä ei vielä lapsia :) Nuorin syntynyt -14, joten aikaa on mulla kulunut vauva-ajoista! On tämä jännittävää aikaa :)
Huii, tästä se alkaa! 😱 Eilen lähti kierukka pois, ja vaikka etukäteen olin ajatellut että haluaisin seurata monien kierukkavuosien jälkeen miten se oma hormonitoiminta tikittelee ja käyttää kumia jonkun aikaa, niin taisi eiliset lastentarvikeosastolla pyörimiset sekoittaa päätä sen verran että kumit unohtui 🙈 Kierukan kanssa ei ollut menkkoja, niin kierron vaiheesta ei ole nyt mitään hajua. Ehkä ne menkat sieltä kuitenkin tulee, mutta nyt tänne mukaan jännittämään ja juttelemaan! 😊
Mielestäni selkeä plussa 29.01.2023
Jolloin kuukautiset olisi pitänyt alkaa
Nyt tänään 31.pv aamulla tuli testi josta en osaa sanoa onko posi vai nega laitan sen tämän kuvan alle
Onko muille käynyt näin, mielipidettä tästä?
Ei vuotoja eikä kipuja.
Tässä toinen testi tehty 31.pv aamulla
Heips,
Löysin tieni taas tänne lueskelemaan, kun ollaan miehen kanssa päätetty että huhtikuussa alkaa toisen lapsen yritys. Ennestään löytyy tammikuinen vuosimallia 2021. Ensimmäinen tärppäsi ensimmäisestä kierrosta, joten ei aloteta yritystä nyt vielä ettei tule ihan loppuvuoden lasta. Ja alapeukuttakaa vaan, mutta yritetään toisestakin alkuvuoden lasta.. tietysti sitten jos joutuu pidempään yrittämään ni sittenhän se on ihan se ja sama..
Lisäksi itse aika rapakunnossa niin yritän tässä vähän liikkua ja syödä terveellisemmin ennenkuin alkaa yritys..
Mutta silti vauvakuume nostaa jo päätään vaikka muutama kuukausi vielä himmaillaan : D
Ollaan myös oltu miehen kanssa aika loppu tän esikoisenki kanssa niin väh. kolmen vuoden ikäero tuntuu tarpeelliselta!
Mielelläni juttelen lisää jonkun muunkin pian toista yrittävän kanssa!
esikoinen 01/2021 ja toinen haaveissa muttei yrityksessä