Vauva vuodelle 2023-2024
Kommentit (474)
Tässä on mun koko kierto ovulaatiotesteillä seurattuna.
Ja tässä nyt viimeset päivät myös ovulaatiotesteillä seurattuna. Tuntuu ettei kropassa tapahdu juuri mitään nyt.
Nyt toista yrityskiertoa varhaisen keskenmenon jälkeen ja mielestäni bongasin ovulaation sekä oireiden, että testien avulla. Viime kierrossa oireet kyllä osuivat, mutta testiin en saanut vahvaa viivaa. Nyt testasin useamman kerran päivässä, kun viiva alkoi tummua ja sitten se selkeästi lähti taas haalenemaan.
Saa nähdä miten käy, tästä nyt sitten alkaa ilmeisesti ne piinapäivät kun pitää vain odotella ja toivoa.
Kierukan poiston jälkeen alko vuoto, joka kestänyt kohta kaksi viikkoa Onko muille tullu tällasta ja kauan kesti?
Heipsuli vei vain kaikille!🥰
Täällä yksi vauvakuumeilija lisää! Meillä ollut yritystä vasta nyt alkuvuosi, ei ole vielä tärpännyt.
Haluaisin kuulla, onko täällä joitakin, joilla kuukautiset tullut, vaikka olisikin raskaana? Itsellä alkoi eilen paljon niukempi vuoto, mitä yleensä on ja se kummastuttaa, nimimerkillä vessaan istahtaessa on kun putous. Pari päivää ennen vuodon alkua oli pientä kipuilua alavatsalla ja sekin on erityisen outoa, koska yleensä kivut niin kovat, että sängystä ei nousta ylös..
Voiko olla, että olen raskaana vaikka kuukautiset tulikin, kun ne on niin erilaiset mitä yleensä? Missä vaiheessa testi?
Ps. Tämä on minulle uutta ja ensimmäinen haaveissa
Kiitos jo etukäteen
Moi, täällä kirjoittelee 41v kolmen lapsen äiti, jolla olisi haaveena uuden kumppanin kanssa saada vielä yksi lapsi (Mulla siis nuo kolme lasta ex-miehen kanssa)
Meillä nyt yk 1. (Esikoinen ja kuopus sai alkunsa ekasta yrityskierrosta, keskimmäinen kolmannesta)
Ikää on mulla, mutta silti kova vauvakuume 😍
Mulla nyt dpo 6.
Nyt eilisestä asti ollut kipua alavatsalla ja eilen oli oikein semmoista terävää.
Mulla samanlaista kipua kuopusta odottaessa siinä kiinnittymisen tienoilla...jännää!
Mirmeli12345 kirjoitti:
Täällä yksi vauvakuumeilija lisää! Meillä ollut yritystä vasta nyt alkuvuosi, ei ole vielä tärpännyt.
Haluaisin kuulla, onko täällä joitakin, joilla kuukautiset tullut, vaikka olisikin raskaana? Itsellä alkoi eilen paljon niukempi vuoto, mitä yleensä on ja se kummastuttaa, nimimerkillä vessaan istahtaessa on kun putous. Pari päivää ennen vuodon alkua oli pientä kipuilua alavatsalla ja sekin on erityisen outoa, koska yleensä kivut niin kovat, että sängystä ei nousta ylös..
Voiko olla, että olen raskaana vaikka kuukautiset tulikin, kun ne on niin erilaiset mitä yleensä? Missä vaiheessa testi?Ps. Tämä on minulle uutta ja ensimmäinen haaveissa
Kiitos jo etukäteen
En osaa vastata tuohon kuukautiset + raskaus asiaan, itsellä menkat ja vuodot loppuivat kokonaan kun raskaus alkoi. Mutta raskaustestin voi tehdä viimeistään heti kun kuukautisten pitäisi alkaa/ovat 1-2 päivää myöhässä. Eli jos sinulla on nyt jonkunmoiset menkat jo meneillään niin pitäisi saada luotettava tulos. Raskaus voi toki näkyä aiemminkin tehdyllä testillä : )
Mietin että kyseessä voisi olla myös kemiallinen raskaus jos menkat ovat poikkeavat 🤔
Pitäisiköhän testissä jo näkyä jos on dpo 12? Tässä mietin kannattaako enää edes testailla tällä viikolla vai odottelenko suosiolla vain kuukautiset, jotka oletettavasti alkaa torstaina. Tein siis eilen ja tänään hätäisenä testit, eikä niissä näy mitään edes hyvällä mielikuvituksella.
Lauantaina, eli dpo 9 tuli ihan kerran vessassa käydessä kirkkaan punaista vuotoa, ja samoin eilen. Ja molemmat aamulla vain. Tänään oli sitten ihan ruskeaa pientä tuhrua pyyhkiessä aamulla, joten kaipa sieltä jotkut kuukautiset on kuitenkin tulossa. En muista että aiemmin olisi ollut mitään ennakoivia vuotoja, vaan ihan suoraan kunnolla heti. Toisaalta kun muistelen, niin tammikuussa saattoi olla myös. Tiedä näistä.
Nounou kirjoitti:
Mirmeli12345 kirjoitti:
Voiko olla, että olen raskaana vaikka kuukautiset tulikin, kun ne on niin erilaiset mitä yleensä? Missä vaiheessa testi?Ps. Tämä on minulle uutta ja ensimmäinen haaveissa
Kiitos jo etukäteen
En osaa vastata tuohon kuukautiset + raskaus asiaan, itsellä menkat ja vuodot loppuivat kokonaan kun raskaus alkoi. Mutta raskaustestin voi tehdä viimeistään heti kun kuukautisten pitäisi alkaa/ovat 1-2 päivää myöhässä. Eli jos sinulla on nyt jonkunmoiset menkat jo meneillään niin pitäisi saada luotettava tulos. Raskaus voi toki näkyä aiemminkin tehdyllä testillä : )
Mietin että kyseessä voisi olla myös kemiallinen raskaus jos menkat ovat poikkeavat 🤔
Okei kiitos tiedosta! Pitääkin nyt seurailla! :)
Heipsu!
Tämä tehty eilisestä iltapissasta, näkyykö mitään?
Nyt ollut todella etovaa oloa pari päivää, kahvi ei ole maistunut, hörpyn kun otin, niin meinasi tulla ylös..
Mirmeli12345 kirjoitti:
Heipsu!
Tämä tehty eilisestä iltapissasta, näkyykö mitään?
Nyt ollut todella etovaa oloa pari päivää, kahvi ei ole maistunut, hörpyn kun otin, niin meinasi tulla ylös..
Kokeile avata koko testi, niin ei tule tuon pleksin varjoa testikohtaan. Silleen saa paremman näkyvyyden 👍
Tämmöinen ilmesty nyt tikkuun, mutta taisi olla vain viivanpaikka👍🏻
Heippa kaikille, täällä pian 28v. Yhden 09/20 tytön äiti. Esikoinen tarttui matkaan aikanaan yk7.
Tytön kaksi ekaa vuotta ovat olleet yhtä itkua ja ongelmia ongelmien perään allergioiden, refluksin yms. vuoksi. Nyt on meno alkanut tasoittumaan ja toinen lapsi olisi tervetullut, emme kuitenkaan miehen kanssa yrittämällä yritä (ainkan vielä, heh) toista.
Lopetin pillerit tammikuun viimeinen päivä kesken liuskanä, mutta ei ole näkynyt eikä kuulunut mitään vuotoa. Viimeisimmät kuukautiset loppui 21.1.
Haluni ovat palautuneet hyvin ja sitä on sitten muutamasti nautittu "liukkaista keleistä".
Ovista en ole tikuttanut, mutta runsaista limoista (ja himoista) päätellen saattoi osua johonkin välille 4.-7.2.?
Tunsin ihme vihlaisuja perjantai-iltana alavatsassa (luulin vuodon alkavan) ja nyt on toista päivää rinnat aivan todella kipeät, saunalonkero meni päähän niin että ihan säikähdin ja kuukautisia edeltävää kuivaa kautta ei ole vieläkään tullut. En siis tarkalleen tiedä missä kohtaa kiertoa mennään, mutta joko kroppa on ihan todella sekaisin tai sitten meillä muka tärppäsi ennen ensimmäisiäkään kuukautisia? 😳
En ollut ihan valmistautunut tällaiseen kun esikoista yritettiin yrittämällä sen 7 kierron verran.
Eniten tässä mietityttää se, että minulla pitäisi olla magneettikuvaus torstaina, mutta mitäs jos olenkin raskautunut?! Stressiä pukkaa!
Insinööriäiti kirjoitti:
Heippa kaikille, täällä pian 28v. Yhden 09/20 tytön äiti. Esikoinen tarttui matkaan aikanaan yk7.
Tytön kaksi ekaa vuotta ovat olleet yhtä itkua ja ongelmia ongelmien perään allergioiden, refluksin yms. vuoksi. Nyt on meno alkanut tasoittumaan ja toinen lapsi olisi tervetullut, emme kuitenkaan miehen kanssa yrittämällä yritä (ainkan vielä, heh) toista.
Lopetin pillerit tammikuun viimeinen päivä kesken liuskanä, mutta ei ole näkynyt eikä kuulunut mitään vuotoa. Viimeisimmät kuukautiset loppui 21.1.
Haluni ovat palautuneet hyvin ja sitä on sitten muutamasti nautittu "liukkaista keleistä".
Ovista en ole tikuttanut, mutta runsaista limoista (ja himoista) päätellen saattoi osua johonkin välille 4.-7.2.?
Tunsin ihme vihlaisuja perjantai-iltana alavatsassa (luulin vuodon alkavan) ja nyt on toista päivää rinnat aivan todella kipeät, saunalonkero meni päähän niin että ihan säikähdin ja kuukautisia edeltävää kuivaa kautta ei ole vieläkään tullut. En siis tarkalleen tiedä missä kohtaa kiertoa mennään, mutta joko kroppa on ihan todella sekaisin tai sitten meillä muka tärppäsi ennen ensimmäisiäkään kuukautisia? 😳
En ollut ihan valmistautunut tällaiseen kun esikoista yritettiin yrittämällä sen 7 kierron verran.
Eniten tässä mietityttää se, että minulla pitäisi olla magneettikuvaus torstaina, mutta mitäs jos olenkin raskautunut?! Stressiä pukkaa!
- Ota heti huomenna yhteyttä lähettävään tahoon. Magneettikuvauksissa mahdollisesti käytettävät varjoaineet ovat sikiölle myrkkyä. Joko magneettikuvausta tulee siirtää tai tulee selvittää voiko kuvauksen tehdä ilman varjoaineita, jolloin tutkimus on OK raskaana olevallekkin (jos tutkimuksen katsotaan olevan välttämätön).
Kolmenkympin kieppeillä oleva pariskunta haaveilee toisesta lapsesta. Ensimmäisestä kierrosta tärppäsi ja nyt toivotaan, että tuleva syyskuinen pysyisi mukana kyydissä.
Esikoisen yritys aloitettiin keväällä 2020. Epäonnea kohdattiin sen jälkeen kahdesti. Elävä ja terve vauva saatiin syliin 5/22 🤍.
Kiiko kirjoitti:
Insinööriäiti kirjoitti:
Eniten tässä mietityttää se, että minulla pitäisi olla magneettikuvaus torstaina, mutta mitäs jos olenkin raskautunut?! Stressiä pukkaa!- Ota heti huomenna yhteyttä lähettävään tahoon. Magneettikuvauksissa mahdollisesti käytettävät varjoaineet ovat sikiölle myrkkyä. Joko magneettikuvausta tulee siirtää tai tulee selvittää voiko kuvauksen tehdä ilman varjoaineita, jolloin tutkimus on OK raskaana olevallekkin (jos tutkimuksen katsotaan olevan välttämätön).
Mukana tulleessa MK nivelen magneettitutkimus -tiedotteessa ei puhuta mitään raskauden huomioimisesta. Puhutaan kyllä muista (kts. Kuva), mutta johtuneeko siitä, että vain jalkaterä/nilkka kuvannetaan, jolloin ainoastaan jalat menevät laitteeseen?
5v. sitten kun viimeeksi jalkaa kuvattu, niin silloin ainakin meni vain jalat laitteeseen sisälle. Sain siis 1,5kk sitten lähetteen kiireellisyydellä 1-7vrk, mutta on ollut vähän ruuhkaa... Tai siis luulin, etten pääse lainkaan kuvauksiin, koska sieltä ei 5vk kuulunut mitään.
Insinööriäiti kirjoitti:
Kiiko kirjoitti:
Insinööriäiti kirjoitti:
Eniten tässä mietityttää se, että minulla pitäisi olla magneettikuvaus torstaina, mutta mitäs jos olenkin raskautunut?! Stressiä pukkaa!- Ota heti huomenna yhteyttä lähettävään tahoon. Magneettikuvauksissa mahdollisesti käytettävät varjoaineet ovat sikiölle myrkkyä. Joko magneettikuvausta tulee siirtää tai tulee selvittää voiko kuvauksen tehdä ilman varjoaineita, jolloin tutkimus on OK raskaana olevallekkin (jos tutkimuksen katsotaan olevan välttämätön).
Mukana tulleessa MK nivelen magneettitutkimus -tiedotteessa ei puhuta mitään raskauden huomioimisesta. Puhutaan kyllä muista (kts. Kuva), mutta johtuneeko siitä, että vain jalkaterä/nilkka kuvannetaan, jolloin ainoastaan jalat menevät laitteeseen?
5v. sitten kun viimeeksi jalkaa kuvattu, niin silloin ainakin meni vain jalat laitteeseen sisälle. Sain siis 1,5kk sitten lähetteen kiireellisyydellä 1-7vrk, mutta on ollut vähän ruuhkaa... Tai siis luulin, etten pääse lainkaan kuvauksiin, koska sieltä ei 5vk kuulunut mitään.
Varsinais-Suomessa missä itse työskentelen magneetissa ei ainakaan kuvata potilaita raskauden ensimmäisellä kolmanneksella mikäli ei ole aivan pakko/hengenlähtö kyseessä. Sait ehkäpä kutsukirjeen mukana esitietolomakkeen missä kysytään pituus, paino, leikkaukset yms? Niin meillä ainakin siinä lomakkeessa kysytään myös raskaus ja se huomioidaan ennen kuvaukseen pääsyä.
Kuvattavalla kohteella ei sinänsä ole väliä, jos kyseessä on jalan kuvaus niin kyllä, jalka menee keskelle magneettiputkea missä magneettikenttä on voimakkain, mutta magneettikenttä on päällä koko kuvaushuoneessa ja koko potilas altistuu huoneeseen astuessaan magneettikentälle.
Heippa!
Täällä elellään jänniä aikoja.🤭 Mulla on ollut aika säännöllinen kierto, yleensä 25-26 päivää. Menkkojen alkamisen aikoihin tunsin kyllä menkkamaista kipua, mutta paljon lievempänä, nyt on kp 29 ja menkkoja ei kuulu! Pari päivää oli menkkakipuilua, ilman vuotoa. Testit näyttää negaa vielä, mutta ystäväni lohdutti, että hänelläkin oli 2 viikkoa myöhässä ennen plussan saamista. Ei auta kun odotella🤭
Minä päivänä ovulaation jälkeen/kiertopäivänä ootte tehneet positiivisen testin?
Muistelen että esikoisen aikaan oli Dpo 11, kuopuksesta on muista yhtään minä päivänä tein.
Nyt on dpo 11, enkä ole vielä pettymyksen pelossa uskaltanut tehdä testiä. Ehkä huomenna. Nyt ei ole tullut tiputteluvuotoa noin dpo 9 alkaen, niinkuin kahdessa aiemmassa kierrossa mutta on myös Lugesteronit tukemassa keltarauhasta. Toisaalta haluaisin tietää mahdollisimman nopeasti, mutta toisaalta en haluaisi jälleen pettyä.
Hipsuhei, dpo 10 sain raskaustestiin aivan hailuran plussan ja dpo 11 semmoisen ettei tarvinnut tihrustaa 😅
Täälläkin kai jollain tapaa jänniä aikoja elellään vaikka en uskalla yhtään innostua. Nyt dpo 4, kai tämä on yk 1 koska vaikka ollaan syyskuusta synnytyksestä asti oltu ilman varsinaista ehkäisyä niin oletetun ovulaation aikaan ei ole tullut puuhattua ja ekan virallisen ovulaation tikutin vasta viime kuussa. Taustalla inseminaatio alkuinen ensimmäinen raskaus, luomusti ehkä n. 6% mahkut tulla raskaaksi miehestä johtuvista syistä niin siksi en pidätä henkeä. Syksymmällä/loppuvuodesta varmaan hakeudutaan taas hoitoihin jos ei ihmettä tapahdu.
Heippa vaan kaikille,
täällä kirjoittelee 32v toista lasta yrittävä. Meidän esikoinen sai alkunsa yk11 ilman hoitoja. Nyt menossa yk15 tästä toisesta. Toki imetin aluksi samaan aikaan, joten silläkin voi olla vaikutusta. Maaliskuun lopussa olisi aika lääkäriin, että lähtisi tutkimuset alulle.
Mun kokemus noista ovulaatiotesteistä on, että kaks päivää näkyy positiivena. Nyt tässä kierrossa näkyi kolme päivää. Minulla tosin jonkun verran ovuloimattomia kiertoja ja lisäksi lyhyehkö luteaalivaihe. Ovulaation testasin kp16-kp18 positiiviseksi eli olisko kp17 silloin dpo0, jos ensimmäisestä positiivisesta laskee. Minulla on jonkin verran välivuotoja ja niin (ehkä) tässäkin kierrossa ja epäilen, että en ole ovuloinut. Niukkaa vuotoa tuli kp26-kp27 eli dpo9-dpo11. Nyt kp38. Jos taas nuo olikin menkat niin silloin olisi kp12. Ovulaatiota olen varalta testannut nyt viikon, on aivan tosi haalea se toinen viiva. Siksikin epäilen ovuloimattomuutta, kun alkukierrossa kuitenkin ihan selkeä minulla se viiva yleensä.
Edellinen raskaus alkoi kierrosta, joss ovulaatioplussa tuli kp15 ja kp16, tiputtelua tuli kp22. Positiivisen raskaustestin tein kp29 ja niukkaa vuotoa tuli kp30 ja kp31. Oireet alkoi aika lailla tasan 6+0.