Vauva vuodelle 2023-2024
Kommentit (474)
Nenja22, mulla on ollut myös ihan samanlaisia tuntemuksia. Menkkakipuja vaikka menkkoja ei näy, ultraherkkätesti oli kumminkin nega tänään, mutta mietin teinkö liian aikaisin.. nyt ehkä dpo 12-13. Mulla on pillereiden lopettamisen jälkeen ollut kierto niin epäsäännöllinen että vaikea laskea milloin testin voi tehdä.
Metallin maku suussa, pahoinvointi, vihlonta alavatsassa ja pitkästä aikaa jopa migreenikohtaus pari päivää sitten. Merkit voisi viitata plussaan mutta toisaalta myös alkaviin menkkoihin. Äh! Tää on kyllä niin piinaavaa. :D Tsemppiä sulle myös, pidän peukkuja plussasta.
Merkkailen isoimmat oireet aina Flo-appiin. Aiemmin täällä kerroinkin että aina kun on tärpännyt (varhainen km, raskaus ja kemiallinen) on mulla ollut n. viikko ovulaation jälkeen vatsa sekaisin päivän ajan. Muissa kierroissa ei tätä ole ollut.
Tänään on dpo 6-7 ja vatsa taas löysällä. Saa nähdä, enteileekö tässä kierrossa taas plussaa. 😍
Sori jos on too much information. 😂
♥️♥️♥️
En malttanut odotella testausta, nyt dpo 9 oletan, koska 25 vahvuudella testillä tuli aika selvä haamu. 😍 Jännää! Ke-to aikaan pitäis alkaa menkat, saa nähdä alkaako 😊
♥️♥️♥️
Quinn ihanaa, toivottavasti vahvistuu kunnon plussaksi ja kaikki menee hyvin!
Täällä menkat alkoi joten pettymys jälleen. Yk 6 alkakoon
Ihanaa Quinn! Kerro miten etenee 💗
En ole pysynyt nyt keskustelussa yhtään mukana. Meillä on sairastettu on/off nyt yli 2kk putkeen. Elokuussa positiivisen raskaustestin sijaan saatiin positiivinen k*orona testi 😫 meni myös yksi kierto täysin hukkaan. Ei ihan siinä 39kuumeessa pystynyt muuta kuin selviämään hengissä koko perhe. Nyt syyskuussa laskin oviksen jotenkin aivan väärin, joten tuskin tässäkään kierrossa tärppää. Heinäkuussa siis jätettiin ehkäisy (kortsu) pois. Saatiin haamujen haamu ja raskausoireitakin oli. Menkat myös myöhässä, mutta sitten tuli erikoinen vuoto ja veikkaan, et oli kemiallinen. Nyt siis toka yrityskierto, kun jäi se yksi välistä, ku ei päästy yrittämään. Muutoin olisi jo kolmas. Nyt eletään piinapäiviä. Menkat pitäs alkaa tässä ihan lähipäivinä. Inhoan näitä päiviä! Toisaalta on niin toiveikas olo, mutta kuitenkin tuntuu, että taatusti ne menkat vaan taas alkaa. Niin kuin aina. Enkä haluaisi siihen samaan limboon, missä esikoisen kanssa oltiin. Silloin tärppäsi n.6-7kk yrittämisen jälkeen. Oisko ollu yk 8 tai 9. Kierto oli sillon lyhyempi. Nyt sen sijaan pidempi, kuten myös menkatkin. Huoh. Jotenki tuntuu, että tässä taaa kestää. Miksei vois olla raskaana heti kun haluaa 😄
Pohtinu et alotettiinko "liian myöhään" yrittäminen. Kun tiesi, että tässä voi taas kestää. Ennen heinäkuuta oli kuitenki vielä tosi epävarma olo toisesta lapsesta. Mietityttää myös tuo kiireellinen sektiohaava. Jos se vaikeuttaa raskaaksi tuloa. Tsemppiä kaikille haastaviin tilanteisiin!
Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle
Meidän tilanne kuulostaa kyllä aika samalta kuin sulla Wannabe mami, sillä erotuksella että vuosi on taas yritystä jo takana kuten esikoisestakin aikoinaan. (Eikä kemiallisia, plussia tms taaskaan yhtäkään.) Sitä sättii itseään, et miks ette aloittaneet toisen yritystä aiemmin, miks tää yrittäminen valui taas tähän oviksen tikuttamiseen ja stressaamiseen ja turhautumiseen. Ja miks en käynyt heti yrityksen alussa gynellä tsekkaamassa, onko kaikki ok. Enkä oo vieläkään käynyt. Jotenkin sitä täs taaperoarjen pyörityksessä aika vaan kuluu ihan hullun nopeasti ja yhtäkkiä aina huomaa, mitä kaikkea PITI tehdä...
Kwv kirjoitti:
Nenja22, mulla on ollut myös ihan samanlaisia tuntemuksia. Menkkakipuja vaikka menkkoja ei näy, ultraherkkätesti oli kumminkin nega tänään, mutta mietin teinkö liian aikaisin.. nyt ehkä dpo 12-13. Mulla on pillereiden lopettamisen jälkeen ollut kierto niin epäsäännöllinen että vaikea laskea milloin testin voi tehdä.
Metallin maku suussa, pahoinvointi, vihlonta alavatsassa ja pitkästä aikaa jopa migreenikohtaus pari päivää sitten. Merkit voisi viitata plussaan mutta toisaalta myös alkaviin menkkoihin. Äh! Tää on kyllä niin piinaavaa. :D Tsemppiä sulle myös, pidän peukkuja plussasta.
Nega oli 😫
Nyt KP 8 ja ovulaatiota odotetaan. Jospa se tästä kierrosta? 🙃
Ekaa kertaa ikinä käytän ovulaatiotestejä ja huomaan että se aiheuttaa jonkun asteista stressiä koko touhuun.. yleensä menen ihan omien tuntemuksien mukaan.
Heippa!
Tilannepäivitystä täältä! Takana siis keskenmeno 11/21. Sen jälkeen plussia ei ole näkynyt.
Tässä kierrossa ovulaatio todella selkeä, ei ikinä ole sellaista ollutkaan. Dpo4 alkoi vähäinen, vaaleanpunainen vuoto joka näkyi vaan pyyhittäessä. Tällaista vuotoa ei minulla tavallisesti esim. kuukautisten yhteydessä ole. Kerran aiemmin muistan ko. vuotoa huomanneeni, ja se oli juurikin viime syksynä ollessani raskaana. Yhdistin vuodon silloin(kin) kiinnittymisvuodoksi. Vuotoa kesti tällä kertaa kolme päivää. Nyt eka päivä ilman vuotoa eli dpo7.
Rinnat minulla on olleet kipeät käytännössä ovulaatiosta saakka. Se on toki tavallista ennen kuukautisiakin. Mä niin toivon että tässä kierrossa tärppäis😍
Viiva vahvistui ekasta testistä ja oli jo ihan plussa, mutta menkat alkoi sunnuntaina, 5 päivää myöhässä. 🙄
Prkl. Yk 3 eteenpäin, sanoi mummo lumessa.
♥️♥️♥️
Voi harmi Quinn, toivottavasti onnistuu ensi kerralla!
Mua kans turhauttaa niiiiin paljon, esikoinen 12/19 ja toista yritetty nyt vuosi. Yksi kemiallinen 5/22.
Toki pidin tossa välissä "taukoa" kuukauden parin verran. En kytännyt ovulaatiota ja tuntemuksia ja fyysiset kontaktit miehen kanssa oli vähäisempiä. Siinä kohtaa oli muutenkin stressitasot huipussaan ja kauhee väsymys.
Olin jo ihan varma että tässä kierrossa tärppää, ovulaation tikutin kp 18 ja niin vahvana kaiken maailman oireet: oviskivut, limat ja myöhemmin ikenet tihkutti verta hampaita harjatessa, tissit tolkuttoman kipeet (ei yleensä perus oma oire mulla), janotti ja väsytti. Mutta ei, kp 31= kp 1.
Esikoinen sai alkunsa kuukauden jälkeen kun käytiin keskustelu lapsien hankinnasta, toista nyt tämä. Ikää 33v, että tuskin tästä ainakaan helpottuu. Esikoinen kans kohta 3v. Jokohan sitä uskaltaisi lähteä kyselemään apua tähän? Tosin nyt koen olevani terveempi kuin koskaan aiemmin 😅 Miten tää on niin vaikeaa?
Täällä myös yksi vauvakuumeinen. Ehkäisy jätetty pois vasta kuukausi sitten, tikutin oviksen pari viikkoa sitten kp 13 ja nyt menossa kp 23. Viime la tuli vessakäynnin yhteydessä pientä veristä vuotoa, toivon niin että olis kiinnittymisvuotoa koska mitä muutakaan? 😮 Vatsaa juilinut ovulaatiosta lähtien ja valkovuotokaan ei oo vähentynyt loppukiertoa kohden niinkun yleensä. On tää turhan pitkä aika odotella testausta.
Liityn myös joukkoon. Aloitettiin yrittäminen huhtikuussa 2022 ja tulin heti ekasta kierrosta raskaaksi. Kesällä NT-ultrassa viikolla 12 todettiin keskeytynyt keskenmeno josta toipuminen vei kauan. Nyt 3kk sen jälkeen alan vihdoin olla fyysisesti parantunut ja oli ekat menkat (en ois uskonut että oon koskaan niistä niin iloinen), niin voidaan vihdoin alkaa yrittää uudelleen. Ekaa kertaa ikinä kokeilin tikuttaa ovulaatiota ihan mielenkiinnosta että ovuloinko vielä lainkaan, ja tänään sieltä tulikin selkeet kaksi viivaa!
Tervetuloa uusille mukaan, ikävä kuulla Quinn, näinhän se on että eteenpäin vaan, ei muu auta.
Meillä maanantaina hedelmöitysklinikalla lääkäri, tässä nyt kuudes letrozol-kierto parhaillaan menossa (yritystä yhteensä takana 13 kiertoa), joista kahdella on tärpännyt mutta tullut varhainen keskenmeno. Esikoinenhan meillä jo on samalla hoidolla saatu ja silloin tärppäsi ekasta letrozol-kierrosta. Varmaan tässä nyt on tätä ikää ehtinyt tulla sen verta enemmän (silloin 36v nyt 38v) että kelpoja munasoluja on vaan entistä vähemmän..
Ajattelimme miehen kanssa ehdottaa maanantaina vastaanotolla siirtymistä IVF-hoitoihin. Jännittää mitä lääkäri sanoo ajatuksesta ja tietty jännittää itse hoidot (miten kestän hormonit ja kuinka paljon punktio sattuu). Hirveesti oon aiheesta lueskellut ja podeja kuunnellut mutta sitähän ei tiedä miten kaikki omalla kohdalla menee. Nyt tietenkin vaan toivon että tästä kierrosta tärppäisi ihan vaan näillä letroilla. Tsemppiä kaikille jaksamiseen ja tilanteisiin, ette oo yksin
N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023
Nyt on jännät paikat! Kierukan poiston jälkeen oli ties mitä tiputteluvuotoa reilun kuukauden ja ekat menkat oli vihdoinkin 24.-28.9. ja ovulaatio oli 7.-8.10.
13.10. tunsin kipeää vihlontaa ihan alavatsassa suht keskellä, ihan kuin joku olisi jollain terävällä tökkinyt. Sen jälkeen on nipistellyt ja vihlonut päivittäin samasta kohtaa useita kertoja päivässä.
Olisikohan tuo voinut olla kiinnittymiskipua? Toisessa raskaudessa oli sama homma ja siitä jo aavistin olevani raskaana ja kp 24 tein positiivisen testin. Siitä on kyllä jo aikaa. 😊
Tänään on kp 23 ja la pitäis menkat alkaa, jos alkaa... Yleensä viikko ennen kuukautisia mieli surkea ja pms oireita on kovastikin, mutta nyt ei mitään sellaista. Ainoastaan tuota nippailua ja mieliala on oikein hyvä.
Täällä taas... Jännät päivät meneillään!
Nyt on meneillään kp30, eikä menkkoja kuulu. Viime kierto kesti 27 päivää. Yleensä kierto on ollut 27-30 päivää, useimmiten kuitenkin joko 28 tai 29 päivää.
Jos huomenna ei ala, haen testejä. Mitään oireita ei ole, muuta kuin pientä juilimista alavatsan oikealla puolella. Ja nännit on tummat, melkein kuin ne olisi mustelmilla?
Jännää.
Mäkin liityn tänne muiden kuumelijoiden joukkoon. Mä poistin kuparikierukan elokuussa, sen jälkeen kierto oli ihan sekasin ja sain 4krt digi ovistestiin pysyvän hymynaaman ja kävin gynelläkin. Kierto oli 43pv ja edellinen 47, ennen kierukkaa mulla oli säännöllinen kierto 28-31 väliltä. Nyt on yk2 ja sain oviksen vahvempana ku koskaan ennen ja hyödynnettiin se hyvin. Täs kierrossa oli kyllä kaikkimaailman vippaskonsti pillerit mukana 🙈. Mut uskoisin et niistä on ollu apua koska ovis tuli niin selkeesti, plus lämmöt vahvistaa et ovis on tapahtunu. Nyt on dpo3, enkä millään malta odottaa et pääsis jo testaamaan. Alotin myös terolutit ja toivon et ne jeesais myös. On tää vaan niin jännää 🙈
Tänään päivällä tein testin, joka oli täysin negatiivinen... Menkkoja ei kuitenkaan ole vielä kuulunut. Jomottaa kyllä siihen malliin, kuin ne olisi tuloillaan. Masentavaa. 😮💨
Toisen testin teen ehkä aamulla, jos ei kuitenkaan ilmaannu vuotoa. Kai se aamuvirtsasta olisi varmempaa testata muutenkin.
NeeaMiina kirjoitti:
Tänään päivällä tein testin, joka oli täysin negatiivinen... Menkkoja ei kuitenkaan ole vielä kuulunut. Jomottaa kyllä siihen malliin, kuin ne olisi tuloillaan. Masentavaa. 😮💨
Toisen testin teen ehkä aamulla, jos ei kuitenkaan ilmaannu vuotoa. Kai se aamuvirtsasta olisi varmempaa testata muutenkin.
Mä teen aina aamusin, must se on ollu helpoin tapa! 😊
Nyt on kp32, eli kuukautiset oikeasti jo pari päivää myöhässä. Tein äsken aamupissasta negatiivisen testin.
Vatsaa jomottaa. Mulla ei yleensä ole kuukautiskipuja ennen vuotoa! Yleensä vuoto alkaa heti aika runsaana, ei tiputellen, ja kipua on hiukan vain ensimmäisenä päivänä. Sekin kipu on erilaista, kuin tämä. Alkaa huolestuttaa 😟
Moi taas kaikille!
Täällä on kyllä ollut kunnon piinaviikot meneillään.
Aivan jäätävät menkkakivut kaksi viikkoa - yleensä en kärsi näistä. Nyt on rinnat ollut kipeänä kolme päivää. JA tänään tulin kipeäksi. Kävelyn jälkeen on myös ihme supistelua ollut alavatsassa.. ääärg 😅
Nyt meneillään DPO 12-14 (luulen että 14), mutta en uskalla tehdä testiä.. menkat pitäisi alkaa kahden päivän päästä, joten ehkä odotan perjantaihin.
Mutta ihan kauheita kipuja ollut joka päivä - selkään sattuu, menkkakipuja, pistoja, supistuksia 🤔 jos en ole raskaana - pakko mennä lääkäriin, koska en yleensä kärsi menkkakivuista.
Miten teillä muilla piinailijoilla? Onko plussa vai nega olo?