Vauva vuodelle 2023-2024
Kommentit (474)
Tää on kyllä oikein piinojen piina kierto. Menkat piti alkaa maanantaina, mutta testi näyttää negatiivista. Kauankohan tässä vielä pitää odotella
Paljon onnea Helville plussasta!!
Moi kaikille!
Täällä on kans vauvaa toivova, kuukauden päästä 34 vuotias :)
Meillä on miehen kans ennestään yksi poika, helmikuussa 2021 syntynyt ja päätettiin muutama kk sitten, että sisarus saisi tulla jos on tullakseen.
En tikuta päiviä tai mitään, lähinnä laskeskelen ja omilla tuntemuksilla menen, että millon olisi ovis päivät.
Ja jos suoraan sanon, kaikki nuo lyhenteet on minulle vieraita, eikä hajuakaan miten niitä käytetään saatikka mitä ne tarkoittaa, jouduin useamman googlettamaan :D
Yritän ottaa tämän asian rennosti, mutta jotenkin tuo oma ikä alkaa painaan stressiä päälle että ei tässä ainakaan enää nuorruta :'D
Esikoisen kohdalla en laskenut päiviä tai mitään, jälkikäteen googletin että millon on ovis päivät ja selvis että oli meillä hommat osunut just niille päiville ja siitähän se heti tärppäs. Ekankin kohdalla oltiin vähän niin, että tulee jos on tullakseen.
Nyt tuntuu, että tämä toinen ei varmaan tärppää yhtä helpolla, ja nyt sentään koitan edes laskea päivät, mutta pillereiden lopetettuani, kierto oli 25 päivää, ja nyt edellis kierto olikin sitten yhtäkkiä 28 päivää. Eilen ja tänään on vähän tuntunut ovis tuntemuksia, mutta tiedä näistä sitten.
Jään seurailemaan tilannetta, osuiko aijoitus kohdilleen.. :D
Mulla tänään dpo12 ja tein varmuuden vuoksi testin. Olin varma etten ole raskaana, ainoita oireita on ollut rintojen arkuus jota on aina ennen menkkoja. Taustalla mulla siis km viime marraskuussa ja sen jälkeen ei mitään plussia. Tässä kuitenkin testitulos: 😍
Onnea Helvi! tarrasukkia matkaan, toivottavasti saatta pienen syliinne kesän lopulla!
Täällä oman pienokaisen kanssa vauvantuoksuista arkea eletään, ensimmäiset hymytkin saatiin tänään 🥰 tuntemattomille tiedoksi, meillä siis esikoinen 12/20, syntyi n. 3v yrityksen alusta 4 varhaisen keskenmenon jälkeen. Toinen ilmoitti yllättäen tulostaan, kun synnytyksen jälkeen oli ollut 2 menkat, vaikka olin varautunut uuteen pitkään yritykseen. Tutuille halusin käydä sanomassa terveisiä oman vauvakuplan keskeltä, että ihmeitä tapahtuu
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Sain selkeän plussaviivan testiin ja CB Digi vielä kertoi "raskaana 1-2" kp 32, eli eilen 🥰 dpo:sta ei tietoa 🤷🏻
Tuntuu jotenkin hassulta, sillä mulla olis tänään ollut aika varattuna privapuolen gynelle lähetteen saamiseksi lapsettomuustutkimuksiin & -hoitoihin.
Ollaan yritetty yli vuosi ja tämän viimeisimmän kierron olin jo asennoitunut siihen, ettei tässä raskauduta tämän PCOS kanssa enää omin avuin, joten annoin itselleni luvan luovuttaa. Valitettavasti siitä syystä hyvä jos edes koskin puolisoon tässä kierrossa 😅 mutta ilmeisesti kerta riittää, kun on onnea🤭
Voi tätä iloa Toivottavasti kaikki etenee hyvin ja kesällä saa terveen lapsen syliin 🥰
Onnea H ja tarrasukkia!
Onnea Villahuivi perheenlisäyksestä! 😍Menikö synnytys tällä kertaa paremmin? (Muistelen että ensimmäinen ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan?)
Täällä dpo 2, jotenkin vähän turta olo ja epäusko että raskaus alkaisi vielä hetkeen. Mutta kuukausi kerrallaan mennään. Onneksi tällä kertaa on tietynlainen tyyneys mukana yrityksessä. Ei ole pelkoa lapsettomaksi jäännistä. Toki haluamme sisaren taaperolle, mutta onneksi meillä on jo tuo ihana päivänsäde perheessämme. 🥰
♥️♥️♥️
Onko kellään, jolla todella säännöllinen kierto, jäänyt menkat pois ilman raskautta?🧐 mulla on aina kierto 29-30 päivää, ei päivääkään enemmän tai vähemmän ja nyt on menossa kp 41🙄 viikko sitten tein raskaustestin joka oli negatiivinen ja luulisi sen tolloin jo näyttäneen jotain kun menkkojen olisi pitänyt jo alkaa. Huomenna nyt teen varuiksi uuden. Yhtään mitään oireita ei kylläkään ole että en odotakaan muuta kuin negatiivista tulosta. Pillereitä en oo syönyt vuosiin että sekään ei selitä kierron sekoittamista. Kovassa flunssassa olin kylläkin puolitoista viikkoa kierron puolivälissä, että voikohan se olla syynä...? Missähän vaiheessa voi kysellä lääkäriltä että mikä mättää.. ärsyttää vaan jossei ne kohta ala et ovuloiko sitä sit ollenkaan...😒
Yk2 menossa (tai ehkä yk4 jos laskee keskenmenosta minkä jälkeen kierto oli mitä oli 🤔)
Tässä on kyllä herkistynyt kaikille tuntemuksille. Nyt on dpo 5 ja alavatsaa vihloo kunnolla. Toisaalta kkm ja epäonnistuneen hoidon jälkeen vihloi viikkokausia ja edelleen on sellainen pieni pelko että johtuisi jotenkin siitä.
Kierto vaihtelee normaalistikin välillä 28-32 päivää niin otin ovulaatiotestit avauksi. Ekan kerran viime kierrossa testasin ja näytti testin perusteella ovulaatio osuvan kp20, tässä kierrossa kp18.
Edellisen raskauden alussa alkoi n. viikko ennen menkkoja satunnainen kuvotus mikä sai epäilemään raskautta. Nyt jännätään miten tässä kierrossa käy
Onko kellään ollut kokemusta myöhäisestä kiinnittymisvuodosta? Sain ovistestiin plussan kp12. Seksiä harrastettiin vain kp10 eli ei kovin suuria odotuksia tärpin suhteen. Tänään kp24 paperiin on pyyhkiessä tullut hyvin vähänlaisesti vaaleanpunertavaa vuotoa. Voiko kiinnittymisvuoto tulla vasta dpo12? Hyvin todennäköisestihän tämä enteilee vain menkkojen alkua huomenna.. :D mutta niin kauan kun ei menkkoja=on toivoa. Pari raskaustestiä olen tällä viikolla malttamattomana tehnyt ja ovat olleet negatiivisia. Kuitenkin tämä hyvin niukka vuoto sai miettimään, olisiko raskaus mahdollinen... Onko kellään kokemusta tällaisesta? Kierto minulla normaalisti 26 päivää, joskus muutaman päivän lyhyempi/pidempi.
Niin ja lämmöt droppasi maanantaina eli dpo8. Mittasin vielä tiistaina aamulämmön joka oli edelleen alhainen 36,2 sen jälkeen ei huvittanut lämpöjä mittailla vaan odotin aikaisia menkkoja pian alkavaksi... Yleensä lämmöt laskenut noin 1-2 päivää ennen kuukautisia. Kovin kummoisia oireita ei ole, rinnat vain lievästi arat, hieman PMS-tyyppistä kiukkuisuutta maanantaina ja tänään...
Ya 7/21
Dpo 10 ja näin vahva viiva + nippailua alavatsalla. Nyt sormet ristissä ja jarrusukkia. 😍
♥️♥️♥️
Hienoa Quinn ja varovaiset onnittelut! Nyt tarrasukkia matkaan 😍
Ansku11 mulle on käynyt pari kertaa tän vuoden aikana niin et menkat on olleet viikon myöhässä mutta en ole ollut raskaana. Samoina kiertoina en ole myöskään saanut ovulaatiota tikutettua, eli syynä on molempina kertoina ollut ovuloimaton kierto. Mulla raskautumiseen auttoi kun saatiin lääkkeillä mun ovulaatio toimimaan, jos sulle käy samoin nyt useammin kuin kerran, kävisin sinuna juttelemassa gynelle asiasta.
N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023
Nyt ollaan lähes leffaviivassa ja menkat pari päivää myöhässä. Ehkä sitä uskaltaa jo perjantaina soitella neuvolaan. 🙈
♥️♥️♥️
Onnittelut Quinn!
Täällä mennään ihan samoissa tunnelmissa, menkkojen piti alkaa eilen ja tänä aamuna tuli testiin selkeä viiva. Pari päivää sitten varhainen testi näytti niin mahdottoman haaleaa viivaa ettei sitä uskaltanut tulkita positiiviseksi
Mua kiinnosti jo nyt alkaa seuraa tätä, vaikka meillä tarkotus alkaa yrittää vasta huhtikuussa 🙈 Mulla kolme lasta, 13, 11 ja 8 ja nykyisen miehen kaa tää olis sit ensimmäinen ja hänellä ei ennestään lapsia 😊 Vauvakuume aikamoinen, mut vielä pitäis odottaa muutama kuukausi, ennen ku aletaan yrittämään 🥴
Iltatähtihaave kirjoitti:
Mua kiinnosti jo nyt alkaa seuraa tätä, vaikka meillä tarkotus alkaa yrittää vasta huhtikuussa 🙈 Mulla kolme lasta, 13, 11 ja 8 ja nykyisen miehen kaa tää olis sit ensimmäinen ja hänellä ei ennestään lapsia 😊 Vauvakuume aikamoinen, mut vielä pitäis odottaa muutama kuukausi, ennen ku aletaan yrittämään 🥴
Mä oon kanssa seuraillu jo muutaman kuukauden aina silloin tällöin, ja meilläkin tarkoitus alkaa yrittämään vasta huhti-toukokuussa🙊 Mitään en ole tänne kommentoinut kun olen ajatellut että tää on enemmänkin semmosille jotka jo aktiivisesti yrittää.😅
Saanko kysyä, miksi alatte yrittämään vasta huhtikuussa, ettekä jo nyt?🤔 Mä olisin ollut valmis jo kesällä aloittamaan, mutta mies jarruttelee vielä (on molempien ensimmäinen lapsi) Kovasti kyllä sanoo haluavansa vauvan mun kanssa, mutta vasta ensi vuonna. Näin vauvakuumeilevana tämmöinen ajatus on vaikea ymmärtää. Jos sen haluaa lähitulevaisuudessa, niin miksi odottaa, kun loppupeleissä koko omaa elinkaarta ajatellen on ihan sama syntyykö se vauva nyt vai 6kk päästä.
SV, mun mies tekee sesonkityötä pääasiassa, nii olis hyvä jos vauva syntyis vasta seuraavan sesongin jälkeen 😊
No jopas tulee alapeukkuja 😁 Kyllä mä haluaisin sektion jälkeen, että mies vois olla kotona apuna 😊
Iltatähtihaave, tälle palstalle on ilmestynyt tosi paljon alapeukkuja lähi kuukausina. Ei kannata välittää niistä! Jotkut vaan tekee kiusaa ja osa tulee varmasti vahinkona kun alakoulu on just peukalon kohdassa kun selaa keskustelua puhelimella. 🤷🏼
Mulla on rv 6 alkamassa pian. Pientä etovaa oloa ja kauhea nälkä koko ajan. Siirryn taka-alalle ja käyn välillä päivittämässä kuulumisia. Plussaa kaikille! 😊
♥️♥️♥️
-H- kirjoitti:
Sain selkeän plussaviivan testiin ja CB Digi vielä kertoi "raskaana 1-2" kp 32, eli eilen 🥰 dpo:sta ei tietoa 🤷🏻
Tuntuu jotenkin hassulta, sillä mulla olis tänään ollut aika varattuna privapuolen gynelle lähetteen saamiseksi lapsettomuustutkimuksiin & -hoitoihin.
Ollaan yritetty yli vuosi ja tämän viimeisimmän kierron olin jo asennoitunut siihen, ettei tässä raskauduta tämän PCOS kanssa enää omin avuin, joten annoin itselleni luvan luovuttaa. Valitettavasti siitä syystä hyvä jos edes koskin puolisoon tässä kierrossa 😅 mutta ilmeisesti kerta riittää, kun on onnea🤭
Voi tätä iloa Toivottavasti kaikki etenee hyvin ja kesällä saa terveen lapsen syliin 🥰
Heipat! Tässä nyt tosiaan kävi niin että oli kohdunulkoinen raskaus 😞 Tänään sain metotreksaattipistoksen, jotta raskausmateriaali tuntemattomassa paikkaa alkaisi kuivua pois ja hcg laskea.
Ehkä vielä joskus saisi nauttia normaali raskaudesta ja saisi terveen lapsen syliin asti 💔
Onnittelut Quinnille ja muille plussanneille!
Hei ja kiitos aiemmista tsempeistä kaikille! Jotenkin vaan ei jaksa juurikaan kirjoitella täällä, kun ei oo mitään uutta kerrottavaa.
Mutta plussia kaikille! 😊
♥️♥️♥️