Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2023-2024

14.03.2022 |

Jatkoa aiemmille ketjuille

♥️♥️♥️

Kommentit (474)

241/474 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka Nenja22, kyllähän se että on jo 11. yrityskuukausi menossa tuntuu paljolta.. fiilis kulkee kierron mukaan, menkkojen alkaessa aina romahdus mutta sitten aina uusi toivo herää kun on aika tikuttaa ovista. Koska oon jo 38v ja vielä todettu että munasolutkin on vähissä, oon arvannu että tässä voi kestää, joten en oo mitenkään heittäny toivoa eikä tunnu siltä etteikö se tärppi vielä sieltä tulisi. Oon päättäny et siihen asti yritetään kun täytän 40v ja siitä eteenpäinkin vielä mahdollisesti luovutetuilla munasoluilla. Tottakai syytän itseäni ja miestäkin että miksi ei alotettu yrittämään aiemmin kun kuitenkin jo yli kymmenen vuotta sitten on alettu olemaan yhdessä.. mutta koitan aina rauhotella itseäni että sitä on turha jossitella kun sille ei enää mitään voi

N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023

242/474 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Liityn mukaan keskusteluun:) meillä esikoinen kohta 7kk ja toiveissa lapset pienellä ikäerolla. Menkat ei ole vielä alkaneet synnytyksen jälkeen (täysimetän) mutta ajatuksena nyt että toinen vauva saa tulla kun on tullakseen. Ajattelin että ei mitään stressiä mutta nyt kuitenkin "ihan huvikseni" kävin ostamassa ovulaatiotestejä ja olen nyt tehnyt niitä 4 päivää, onko näistä mikään teidän mielestä +? Aika tummia "haamuja" omaan silmään, kertookohan mitään että ovulaatio mahdollisesti ollut/tulossa...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
243/474 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napu24 kirjoitti:

Hei! Liityn mukaan keskusteluun:) meillä esikoinen kohta 7kk ja toiveissa lapset pienellä ikäerolla. Menkat ei ole vielä alkaneet synnytyksen jälkeen (täysimetän) mutta ajatuksena nyt että toinen vauva saa tulla kun on tullakseen. Ajattelin että ei mitään stressiä mutta nyt kuitenkin "ihan huvikseni" kävin ostamassa ovulaatiotestejä ja olen nyt tehnyt niitä 4 päivää, onko näistä mikään teidän mielestä +? Aika tummia "haamuja" omaan silmään, kertookohan mitään että ovulaatio mahdollisesti ollut/tulossa...?

Näyttää aika vahvasti siltä että LH-huippu lähenee ja ovis tulossa. 🤩

Mulla tänään tälläinen haamu. Eka haamu ovistestissä ikinä, hormonaalinen ehkäisy lopetettu toukokuussa. Jo tästä oon niin onnellinen, toivottavasti vaan vahvistuisi tuosta vielä ettei ole virhe.

244/474 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kwv kirjoitti:

Napu24 kirjoitti:

Mulla tänään tälläinen haamu. Eka haamu ovistestissä ikinä, hormonaalinen ehkäisy lopetettu toukokuussa. Jo tästä oon niin onnellinen, toivottavasti vaan vahvistuisi tuosta vielä ettei ole virhe.

Kiitos vastauksesta toivotaan että ovis tosiaan tulossa!

Kyllä siellä haamu tosiaan on, ilmoitteleppa mikäli viivat vahvistuu😍 mikä testi sulla käytössä?

245/474 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napu24 kirjoitti:

Kwv kirjoitti:

Napu24 kirjoitti:

Kiitos vastauksesta toivotaan että ovis tosiaan tulossa!

Kyllä siellä haamu tosiaan on, ilmoitteleppa mikäli viivat vahvistuu😍 mikä testi sulla käytössä?

Toivotaan! Pitää nyt seurata ahkerasti

Mulla on nämä raskauskeijulta tilatut One Step-liuskat.

246/474 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napu24 kun kysyit onko noista mikään ovis + niin ei, koska alemman (kuvissa vasemmapuoleisen viivan) täytyisi olla yhtä tumma tai tummempi kuin toinen viiva, vasta sitten on +. Itse kyllästyin aika nopeasti noihin tikkuihin joissa joutuu arvaamaan ja hankin digitaalisia testejä. Niitä saa suht edullisesti (jopa ilmaiseksi) esim tori.f:istä ja hedelmöitysklinikoista ainakin Felicitas myy edullisemmin kuin apteekissa. Toki jos on rautaiset hermot niin aivan varmasti onnistuu noilla liuskoillakin.

N 39 M 39

247/474 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Mä tuun tänne mukaan. 😊

Poistatin hormonikierukan 5.8. ja kuukautisia ei ole näkynyt... Yritys aloitettiin heti. Kaikennäköisiä oireita on jo ollut, mutta toistaiseksi raskaustestit negaa. Täytyy varmaan alkaa pyytää jotain kuuria, mikä sais kuukautiset alkamaan. Turhauttaa. Luulin viikko sitten perjantaina bonganneeni oviksen ja nyt tänään pms vatutusta. 😑🤷🏻

248/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannepäivitys, virallinen yk 1 takana ja menkat alkoi pari päivää sitten. Katsotaan mitä yk 2 tuo tullessaan. 😊

Tuo aiemman kierron kemiallisen otin melko rennosti, koska en osannut edes odottaa kemiallista + olisi töiden yms kannalta ehkä hieman aikaista olla taas raskaana. (Aloitan työt tässä kuussa, enkä haluaisi heti alkuun marssia pomon luokse ja ilmoittaa uudesta raskaudesta 😅) Koskaan toki ei ole ns. oikea aika tulla raskaaksi, ja töiden ei pitäisi olla syy. Silti, olis ihan mukavaa että ehtisin edes kuukauden tai pari työskennellä ilman alkuraskauden oireita. 😊 Ja nyt tosiaan otetaan ihan rennosti tätä yritystä ainakin tämän vuoden loppuun asti!

Kaikille plussia! 😊

♥️♥️♥️

249/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovistestit. Keskimmäinen perjantailta ja alimmainen sunnuntailta. Oon jo tosta tummenevasta viivasta niin onnellinen! Toukokuussa jätetty ehkäisy pois ja nyt alkaa tosissaan vaikuttaa siltä että yritys olis oikeesti mahdollista kun hormonitoiminta palaa ennalleen :) tärkeintä mulle on nyt vaan tietää et ovulaatio oikeesti tapahtuu. Im happy 🤭

250/474 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jep täällä kans taas takaisin lähtöpisteessä, mitenkähän sitä oppis ettei intoilis liian aikaisin plussasta eikä testais turhan varhain.. kemialliseksi osoittautui myös mun raskaus. 😢

Huomenna verikokeisiin ja jos ei enää raskaushormonia veressä, saadaan jatkaa suoraan hoitoja. Jos taas on vielä, menee tämä kierto harakoille ja täytyy odotella seuraavaa että päästään jatkamaan yritystä.

N 39 M 39

251/474 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidihei kirjoitti:

Moikka! Mä tuun tänne mukaan. 😊

Poistatin hormonikierukan 5.8. ja kuukautisia ei ole näkynyt... Yritys aloitettiin heti. Kaikennäköisiä oireita on jo ollut, mutta toistaiseksi raskaustestit negaa. Täytyy varmaan alkaa pyytää jotain kuuria, mikä sais kuukautiset alkamaan. Turhauttaa. Luulin viikko sitten perjantaina bonganneeni oviksen ja nyt tänään pms vatutusta. 😑🤷🏻

Moi!

Poistin itse kierukan 27.4. ja menkat alkoivat säännöllisenä heti 15.5.

Oviksen (oireet) tunsin vaikka oli kierukka, mutta menkkoja ei vuosiin tullut :D

Tsemppiä!

252/474 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani Helvi, teillä on ollut kaksi rankkaa koettelemusta tälle vuodelle 💔

253/474 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan nyt vuosi oltu ilman ehkäisyä ja otin tässä kierrossa Clearbluen ovulaatiotestit käyttöön, jotta saisin varmuuden ovuloinko varmasti. Eilen testi näytti tyhjää ja tänään tärähti hymynaama! Ongelma on nyt se, että mies ei ole kotona ennen sunnuntai-iltapäivää, miten kauan mahdollisesti tuo LH-huippu jatkuisi vai onko raskautuminen tästä kierrosta jo kuopattu?

Helpottaa kuitenkin tieto, että ovulaatio tapahtuu.

254/474 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiona00, hymynaaman pärähtäessä ovulaatio tapahtuu usein 24 tunnin sisällä ja munasolu säilyy hedelmöityskykyisenä n. 24 h. Eli teoriassa sunnuntaina, varsinkin aamulla, on vielä mahdollista tulla raskaaksi. Mutta ajat on vain suuntaviivaa antavia, jokaisen kroppa ja munasolut toimii vähän oman kellon mukaan. Toivottavasti teillä nappaisi. 😊

♥️♥️♥️

255/474 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tsemppiä kaikille bebeä yrittävälle ja haaveilevalle, toivottavasti pian tärppää ja aina on toivoa pitkänkin ajan jälkeen

Erikseen kayttaja14118, jos mahdollista niin juttelemassa synnytyskokemuksestasi jonkun ammattilaisen kanssa, en tiedä olisiko äitiysneuvolaan mahdollista päästä tuon aiheen tiimoilta tai vaikka sairaalaan vielä olla yhteydessä keskustellaksesi aiheesta. voi olla että asioita pystyy joku vielä avaamaan sinulle uudesta näkökulmasta ja pelkosi hälvenevät ja uskallatte alkaa toista miettimään

Meillä raskaus etenee, tänään on omien laskelmien mukaan 12+0 ja np-ultra ensi viikolla edessä. Se jännittää tottakai taas, että onko raskaudessa kaikki kunnossa, ikääkin tässä itsellä jo pian 37. Mutta tässäkin asiassa niin eipä paljon ole tehtävissä kuin odottaa ja katsoa missä mennään

N36, M35.

Toiveissa toinen alkaen 5/2022, plussa 7/2022, LA 3/2023

Ensimmäinen yritys alkoi 3/2020, tm km vk 10 9/2020, plussa 11/2020 ja esikoinen syntyi 7/2021.

256/474 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille! Täällä uusi palstailija, joka kovasti toivoo esikoista. Täällä on jännät paikat, kun on ensimmäinen yrityskierto meneillään, ja testin pääsisi tekemään ensi viikon alussa... Mulla on ollut tosi säännöllinen kierto jo pitkään, kun ehkäisynä on ollut ainoastaan kumit. Kierron pituus 28-30 päivää ja tässä kierrossa ainoat hommailut oli kp 15... Ovulaation ajankohtaa olen vain veikkaillut limojen perusteella. Ensi kuussa päästään yrittämään aktiivisemmin, mutta voisihan tooooodella hyvällä tuurilla tärpätä jo tästäkin...

Mulle iski kunnon räkätauti toissa päivänä. Ehdin jo siitäkin innostua, että olisiko se jokin raskausoire 😃 Vaikken uskalla jotenkin liikaa intoilla vain räkätaudista!

Netissä on aika vähän aktiivisia vauvakuumekeskusteluja. Mun tekisi hirveästi mieli lukea kaikkea aiheeseen liittyvää, mitä olen kyllä ahkerasti tehnytkin...

257/474 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!!

Mä oon pitkästä aikaa täällä taas kuumeilemassa.. en uskonu tän päivän enää koittavan, mutta näin me tuumattiin ja päätettiin että yksi mahtuu vielä meidän perheeseen (kolmas siis toiveissa😊).. mun mieheni on mua siis 13 vuotta nuorempi ja hänelle lapsi olisi toinen oma. Mulla taas alkaa aika loppumaan, olen jo 39🙈😫 mutta toivotaan kovasti🙏🏻

Huomenna menen kierukan poistoon ja heti ensi viikolla pitäis kalenterin ja kuukautisten mukaan olla ovulaatio. Aikaisempaa raskautta ennen mulla oli myös käytössä hormonikierukka mutta ei ollut kuukautisia ollenkaan.. nyt on. Niinpä ajattelen josko kroppa olisi jo niin kivasti kierrossa kiinni että olisi hyvät mahdollisuudet raskautua melkeimpä heti kierukan poisoton jälkeen🥰

No jaa.. kaikki ajallaan😊👍🏻

N 39 M 26
💙05/2010
💙06/2021

258/474 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun täällä on muitakin uusia kuumeilijoita! Kaikille tsemppiä.

Meillä nyt tasan viikko ovulaatiosta ja en malttaisi millään odottaa että saa tehdä testin. Nyt on isot odotukset ja jotain oireitakin oon jo kuvitellut tuntevani, joten pettymys on iso jos ei testiin pompsahda kahta viivaa..

259/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä käynnistyi vihdoin yk2 tällä viikolla, nyt menossa kp5. Käyn varmaan alkuviikosta ostamassa ovistestejä niin päästään taas vauhtiin yrityksen kanssa 😊 Tänään ollut enää vain tuhruvuotoa, ja selkeesti optimistisempi fiilis taas yrittämisestä.

Kieltämättä tuon ensimmäisen kierron 10 päivän luteaali veti mielen matalaksi. Ei oo kuitenkaan ihan mahdotonta että vauva tuolla luteaalilla tulee, niin katsotaan 😁

260/474 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Liityn myös tänne, tuntuupa jännältä näin "julkisesti" kertoa taas vauvahaaveesta!

Miehen kanssa ollaan kolmekymppisiä, ja meillä on 1/20 syntynyt esikoinen. Nyt on alkanut tuntua siltä, että toinen saisi tulla

Tähänkin asti ollaa otettu tietoinen riski raskauden mahdollisuudesta, ei nimittäin esikoisen jäljiltä ole otettu käyttöön mitään ehkäisyä, ainoastaan käytetty "keskeytystä", ja jatkuvasta väsymyksestä aiheutunutta seksittömyyttä, jotka tähän asti on toimineet. Nyt ollaan puhuttu, että voitaisiin ihan yrittämällä yrittää, kun esikoisen kanssa alkaa olla jo helppoa, eikä molemmat ole jatkuvasti enemmän tai vähemmän väsyneitä 😅

En ole koskaan laskenut kiertopäiviä tai tikutellut oviksia, nytkin ajateltiin aluksi vaan panna menemään 🤣 Flo-sovellus on taustalla "apuna" ja se kertoilee, että olis olisi kolmen päivän kuluttua, joten talletuksia täytyy yrittää ehtiä tekemään nyt viikonloppuna ja/tai alkuviikosta.

Tsemppiä kaikille!