Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te kakkoshädän jälkeen paperilla pyyhkijät

Vierailija
19.08.2015 |

Jos teidän mielestänne kerran kakkoshädän jälkeen pelkkä takapuolen pyyhkiminen riittää, niin miksi ihmeessä te sitten pesette vauvan pepun kakkavaipanvaihdon yhteydessä?

Teidän logiikallahan pyyhkiminen riittää aivan hyvin hygienianhoidoksi. Miksi ette hinkkaa sitä vauvan pyllyä paperilla puhtaaksi? Jos aikuisen iho ei kestä vesipesua kerran pari päivässä, niin miksi vauvan iho kestäisi sen? Pysyisi vauvan pyllyn iho paljon paremmassa kunnossa, kun ette pesisi sitä.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:33"]Siis millä logiikalla se vedelä suihkuttaminen muka pesee pyllyä yhtään puhtaammaksi kuin pyyhkiminen? Mitäs se vesi sieltä irrottaa muka? :D Ihan yhtä pskainen ruparööri sulla on aloittaja kuin pyyhkijöilläkin. Lisäksi loiskit sillä bideellä sitä pers-eritettäsi ympäriinsä... hyh. [/quote] Samalla logiikalla, kuin millä ne kädetkin pestään eikä vain pyyhitä. Käythän sinä suihkussakin, etkö käykin? Sinun logiikallasihan pelkkä hien ja lian pyyhkiminen riittäisi. Mietipä sitä. Ap

[/quote]

Suihkussa käydään kerran päivässä. Jos oikein hikoaa niin kaksi. Joka kerta kun pikkuisen tulee hiki ei tarvitse, vaan silloin tosiaan riittää ihan se pyyhkäiseminen. Keksipä parempi vertaus.

Vierailija
42/80 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:10"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:33"]Siis millä logiikalla se vedelä suihkuttaminen muka pesee pyllyä yhtään puhtaammaksi kuin pyyhkiminen? Mitäs se vesi sieltä irrottaa muka? :D Ihan yhtä pskainen ruparööri sulla on aloittaja kuin pyyhkijöilläkin. Lisäksi loiskit sillä bideellä sitä pers-eritettäsi ympäriinsä... hyh. [/quote] Samalla logiikalla, kuin millä ne kädetkin pestään eikä vain pyyhitä. Käythän sinä suihkussakin, etkö käykin? Sinun logiikallasihan pelkkä hien ja lian pyyhkiminen riittäisi. Mietipä sitä. Ap

[/quote]

Suihkussa käydään kerran päivässä. Jos oikein hikoaa niin kaksi. Joka kerta kun pikkuisen tulee hiki ei tarvitse, vaan silloin tosiaan riittää ihan se pyyhkäiseminen. Keksipä parempi vertaus.
[/quote]

Käyn minä kakallakin (ja pyllypesulla) kerran päivässä. Jos kerralla tulee kakkaa vuorokauden lasti niin ei silloin riitä pieni pyyhkäisy.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:09"]

Kerronpa tässä teille nyt tämänkin sitten. (Itsepä kerjäsitte). Miehen kanssa tehtiin testi. Pyysin miestä olemaan yhden päivän pelkästään pyyhkimisen varassa. Toisen päivän mies sitten ihan normaalisti suihkutti pyllynsä kakan jälkeen. Molempina iltoina minä haistoin miehen peräaukkoa. Sama tehtiin myös toisin päin. Eli mies haistoi minun takapuolta. Arvatkaapa kumman päivän iltana pylly tuoksui paremmalta? Yksimielisiä oltiin miehen kanssa, että pesty pylly on raikkaampi. Kohta alkaa tietysti provosyytökset ja siksi en ensin halunnut tätä tänne kirjoittaa. Mutta saitte mut sen verran sisuuntumaan, että päätin että olkoon. Ap

[/quote]

Tässä ketjussa on jo monta kertaa mietitty ulosteesi koostumusta. Jos se on sellaista tahmaa että pitää pestä niin pese hyvä ihminen, mutta tajua nyt jo että kaikilla se ei ole sellaista! Ilman pukamia ja kiinteällä kakalla sitä ei välttämättä ole pakko jynssätä vedellä lotraten. Ja jos eron huomaa vain lähietäisyydeltä nuuhkien niin minun puolestani olkoon. Pesen kuitenkin aamuin illoin eikä siinä välissä kukaan persettäni haistele.

Vierailija
44/80 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:15"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:10"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:02"] [quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:33"]Siis millä logiikalla se vedelä suihkuttaminen muka pesee pyllyä yhtään puhtaammaksi kuin pyyhkiminen? Mitäs se vesi sieltä irrottaa muka? :D Ihan yhtä pskainen ruparööri sulla on aloittaja kuin pyyhkijöilläkin. Lisäksi loiskit sillä bideellä sitä pers-eritettäsi ympäriinsä... hyh. [/quote] Samalla logiikalla, kuin millä ne kädetkin pestään eikä vain pyyhitä. Käythän sinä suihkussakin, etkö käykin? Sinun logiikallasihan pelkkä hien ja lian pyyhkiminen riittäisi. Mietipä sitä. Ap [/quote] Suihkussa käydään kerran päivässä. Jos oikein hikoaa niin kaksi. Joka kerta kun pikkuisen tulee hiki ei tarvitse, vaan silloin tosiaan riittää ihan se pyyhkäiseminen. Keksipä parempi vertaus. [/quote] Käyn minä kakallakin (ja pyllypesulla) kerran päivässä. Jos kerralla tulee kakkaa vuorokauden lasti niin ei silloin riitä pieni pyyhkäisy. Ap

[/quote]

Se ei ole kakan määrästä vaan koostumuksesta kiinni että riittääkö pyyhkiminen. Minä käyn kerran päivässä tai kahdessa ja silti paperiin harvoin mitään jää.

Vierailija
45/80 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:20"]

Sinulla ei selkeästikään ole omia lapsia.

[/quote]

Et ihan tajunnut aloitusviestiäni. Kyllä minulla on lapsia ja aina olen heidän pyllynsä pessyt, kuten pesen myös omanikin. Aloitukseni ei vastaa omaa mielipidettäni vaan kirjoitin sen pyllynpyyhkijöiden näkökulmasta, heidän logiikallaan. Täällä av:lla on useasti ollut kinastelua siitä, että saako pyllyn pestä kakan jälkeen. Tämä aihe tuntuu herättävän hirveästi tunteita puolesta ja vastaan. Eräskin kommentoija kirjoitti harkitsevansa bideesuihkun poistamista, jotta vieraansa eivät pesisi heillä takapuoltaan. Tällaisilta ihmisiltä haluankin nyt kysyä, että jos pyllyn peseminen on niin kamala asia, miksi kuitenkin sitten pesevät vauvojensa takapuolet? Niinpä.

AP

[/quote]

Paskoksä housuusi? En pese 5-vuotiaanikaan kakkapeppua, vaan pyyhin. Pesetkö sä pytyllä käyvien lastesi kakkapeput?
[/quote]
Minä pesen. Ei ihme että kihomadot pk:ssa leviää kun ette noin pienten pyllyjä pese. Hyi hitto.

Vierailija
46/80 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä vesihän antaa niille bakteereille vielä paremman kasvualustan :DDDddDD paperilla jää kuivaks ja siihen ei mitää kasva, kun taas märkä muhiva aukko.

Vierailija
47/80 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:15"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:10"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:02"] [quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:33"]Siis millä logiikalla se vedelä suihkuttaminen muka pesee pyllyä yhtään puhtaammaksi kuin pyyhkiminen? Mitäs se vesi sieltä irrottaa muka? :D Ihan yhtä pskainen ruparööri sulla on aloittaja kuin pyyhkijöilläkin. Lisäksi loiskit sillä bideellä sitä pers-eritettäsi ympäriinsä... hyh. [/quote] Samalla logiikalla, kuin millä ne kädetkin pestään eikä vain pyyhitä. Käythän sinä suihkussakin, etkö käykin? Sinun logiikallasihan pelkkä hien ja lian pyyhkiminen riittäisi. Mietipä sitä. Ap [/quote] Suihkussa käydään kerran päivässä. Jos oikein hikoaa niin kaksi. Joka kerta kun pikkuisen tulee hiki ei tarvitse, vaan silloin tosiaan riittää ihan se pyyhkäiseminen. Keksipä parempi vertaus. [/quote] Käyn minä kakallakin (ja pyllypesulla) kerran päivässä. Jos kerralla tulee kakkaa vuorokauden lasti niin ei silloin riitä pieni pyyhkäisy. Ap

[/quote]

No mä käyn kakalla n. joka kolmas päivä ja hyvin riittää pyyhkäisy.

Vierailija
48/80 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:58"]

Miksi tästä asiasta jaksetaan aina vaan jauhaa? Siis siitä, että miksi joku pyyhkii perseensä vessakäynnin yhteydessä eikä pese sitä. Minä en pasko housuuni tosin kuin vauvat vaippoihinsa, joten pyyhkiminen riittää vallan mainiosti. Paperiin ei jää parin pyyhkäisyn jälkeen mitään, joten miksi pesisin? Kerran noroviruksen sairastaneena (ja housuihin sontineena) pesin itseni joka vessakäynnin jälkeen. Oikein hartaasti ajattelemalla aloittajakin varmasti ymmärtää miksi, tai no, ehkä ei jos ei ole noroa koskaan sairastanut.

Mulle se on ihan se ja sama minkälaisia vessarituaaleja kukin tekee. Mutta kuitenkin normaalista, edes kohtuullisesti hygieniastaan huolehtivasta ihmisestä ei vieruskaveri haista onko persereikä pesty kakkoshädän jälkeen vai ei. Josko jokainen huolehtisi omista asioistaan, jne...

[/quote]

Samaa ihmettelen. Kyllä se nenä pitää työntää sinne peräreikään kuin koira jos meinaa haistaa että onko paperi vai vesipesu kyseessä. Enkä todellakaan illalla nuuski kalsareitani, aamulla käyn aina suihkussa ja laitan puhtaat kalsongit jalkaan. Enkä käy sontimassa kuin korkeintaan kerran päivässä, usein käy niin että käyn hyysissä juuri ennen suihkuun menoa aamulla, joten siinähän se tulee puo pestyä melko kivuttomasti.

Vierailija
49/80 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:02"]

[/quote]

Kädet pesen saippualla. En ole niin vajakki, että luulen vedellä pesemisen irrottavan käsistä mitään. Oletkin just niitä daijuja, jotka "pesee" kädet pelkällä vedellä ja sitten hiertää pyyhkeeseen sen sonnan mikä niistä irtoaa. Se kun irtoaa vain saippualla tai märkänä pyyhkeeseen hankaamalla. Pesetkö persuksesi siis saippualla hieromalla? Jos et, niin olet ihan yhtä paskápers kuin me pyyhkijättäret.

Vierailija
50/80 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun ap jaksaisi edes muutaman viikon jatkaa tätä ketjua, niin se voisi alkaa kantaa omillaan. Klassikkoainesta...

Vierailija
51/80 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä jotenkin vajaa? :D

Minulla ei ole tapana ulostaa vaippaan, jolloin sitä itseään on joka paikassa. Pöntöllä käyvän lapsen pyllyä ei pestä vaan pyyhitään.

Tännekin kokoontuu aina kaikki mielenterveysongelmaiset, yksinkertaiset hygieniafriikit :D
Hankkikaa elämä niin ei ole aikaa miettiä tuollaisia ja puunata koko ajan jotain (tässä tapauksessa omaa p*rsettä). Ihmisillä on oikeitakin ongelmia.

Vierailija
52/80 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:09"]Kerronpa tässä teille nyt tämänkin sitten. (Itsepä kerjäsitte). Miehen kanssa tehtiin testi. Pyysin miestä olemaan yhden päivän pelkästään pyyhkimisen varassa. Toisen päivän mies sitten ihan normaalisti suihkutti pyllynsä kakan jälkeen. Molempina iltoina minä haistoin miehen peräaukkoa. Sama tehtiin myös toisin päin. Eli mies haistoi minun takapuolta.

Arvatkaapa kumman päivän iltana pylly tuoksui paremmalta? Yksimielisiä oltiin miehen kanssa, että pesty pylly on raikkaampi.

Kohta alkaa tietysti provosyytökset ja siksi en ensin halunnut tätä tänne kirjoittaa. Mutta saitte mut sen verran sisuuntumaan, että päätin että olkoon.

Ap
[/quote]
Voi apua, eihän tällaisia sekopäitä oikeasti ole olemassa, eihän?

Vierailija
53/80 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla jäänyt aamulääkkeet ottamatta.

Eiköhän tämä ole provo, huono semmoinen.
Mutta ajatuksena aika hurja, että tuollaisiakin hulluja on olemassa, lasketaan kaiketi vakavaksi neuroosiksi.
Oikea osoite lienee mielenterveystoimisto.

Vierailija
54/80 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen ja en pese, riippuu koostumuksesta. Jokapäivä käyn suihkussa ja alapää tulee silloin kuurattua. Onko sillä oikeasti niin iso merkitys lotraako sen ryppyreijän vaiko ei?

Vierailija
55/80 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:34"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:23"] Kuule, se vauvan kakka on yleensä levinnyt vähintään ympäri pakaroita siinä vaiheessa, kun vaippa otetaan pois. Paperi ei paljon siinä auta. Aikuinen harvemmin paskoo housuunsa... [/quote]   Silti, voisithan sinä ne pakaratkin pyyhkiä paperilla, kun kerran paperi riittää kakan hajun poistamiseksi aikuisellakin. Huono perustelu. AP [/quote]Niin unohdin mainita sen että onhan se kakka jo tahmaantunut kiinnikin vauvan ihoon siinä vaiheessa. Ei lähde paperilla ei. Sulla mitään lapsia ole...

[/quote]

No miksi se sitten aikuisenkaan takapuolesta lähtisi pelkällä paperilla?

AP
[/quote]
??? Onko sulla tapana kuljeksi pitkiäkin aikoja paskat housuissa? Yleensä aikuisilla on pidätyskyky, joten kakka on vasta ihan suolesta tullutta ja tuoretta siinä vaiheessa kun pyyhitään. Ei ole ehtinyt tahmaantua kiinni.
[/quote]

Niin ja mihin se edes tahmaantuisi kiinni, kun putoaa pönttöön saman tien kun suolesta ulos tulee. Ei mulla ainakaan kakka pitkin persposkia roisku kun kakkaan... Itse kyllä yleensä pesen pyllyni kakkaamisen jälkeen, mutta tää ap vaikuttaa kyllä jokseenkin sekopäiseltä.

Vierailija
56/80 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tällaisesta asiasta voi edes väitellä. Jos ryppyisen peräaukkonsa reunamat pesee ennen pyyhkimistä, on ryppyinen peräaukko 100% varmuudella puhtaampi kuin pesemättä pyyhitty. Siitä ei liene kahta sanaa?
Se taas, onko täysin ulosteeton peräaukko riittävän paljon hygienisempi, että kannattaa nähdä vaivaa sen pesemiseksi joka reissulla, on jokaisen henkilökohtaisesta hygieniatottumuksesta kiinni.
Itse pesen aina, jos siihen vain on mahdollisuus. Aina ei miesten wc:issä ole.
M40

Vierailija
57/80 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:23"]

Kuule, se vauvan kakka on yleensä levinnyt vähintään ympäri pakaroita siinä vaiheessa, kun vaippa otetaan pois. Paperi ei paljon siinä auta. Aikuinen harvemmin paskoo housuunsa...

[/quote]

Silti, voisithan sinä ne pakaratkin pyyhkiä paperilla, kun kerran paperi riittää kakan hajun poistamiseksi aikuisellakin. Huono perustelu.

AP

[/quote]

Pulloharjalla pitäisi hoonata myös suolen alkuosa puhtaaksi, jos ei halua hajuhaittoja jäävän.

Vierailija
58/80 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan että kuinka kauan nää pidesankarit pesee sitä rööriänsä? Pelkällä vedellähän ei tunnetusti paska irtoo ja pöpötkään tiedä moisesta kastelusta mitään.

Vierailija
59/80 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:40"]Mietin vaan että kuinka kauan nää pidesankarit pesee sitä rööriänsä? Pelkällä vedellähän ei tunnetusti paska irtoo ja pöpötkään tiedä moisesta kastelusta mitään.
[/quote]Älä höpötä. Olen pessyt perseeni kohta 40 vuotta itse ja varmaan joku on pessyt ennen sitäkin, koska olen moisen tavan oppinut? Siihen toimitukseen kymmenien vuosien tottumuksella menee ehkä max 20s. enemmän aikaa, eikä periaatteessa sitäkään, koska ensipyyhkäisyn analysointi paperista jää tarpeettomaksi. Mitään saippuaa ei tarvita, koska ulostekerrostuma viipyy peräaukon reunoilla hyvin vähän aikaa, ellei sitten ole tapana istuskella huvikseen?
M40

Vierailija
60/80 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:40"]Mietin vaan että kuinka kauan nää pidesankarit pesee sitä rööriänsä? Pelkällä vedellähän ei tunnetusti paska irtoo ja pöpötkään tiedä moisesta kastelusta mitään.
[/quote]

Minä pesen niin kauan että pylly ei enää tunnu liukkaalta. Hieron samalla kädellä peräaukkoa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi