Te kakkoshädän jälkeen paperilla pyyhkijät
Jos teidän mielestänne kerran kakkoshädän jälkeen pelkkä takapuolen pyyhkiminen riittää, niin miksi ihmeessä te sitten pesette vauvan pepun kakkavaipanvaihdon yhteydessä?
Teidän logiikallahan pyyhkiminen riittää aivan hyvin hygienianhoidoksi. Miksi ette hinkkaa sitä vauvan pyllyä paperilla puhtaaksi? Jos aikuisen iho ei kestä vesipesua kerran pari päivässä, niin miksi vauvan iho kestäisi sen? Pysyisi vauvan pyllyn iho paljon paremmassa kunnossa, kun ette pesisi sitä.
Kommentit (80)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:23"] Kuule, se vauvan kakka on yleensä levinnyt vähintään ympäri pakaroita siinä vaiheessa, kun vaippa otetaan pois. Paperi ei paljon siinä auta. Aikuinen harvemmin paskoo housuunsa... [/quote] Silti, voisithan sinä ne pakaratkin pyyhkiä paperilla, kun kerran paperi riittää kakan hajun poistamiseksi aikuisellakin. Huono perustelu. AP [/quote]Niin unohdin mainita sen että onhan se kakka jo tahmaantunut kiinnikin vauvan ihoon siinä vaiheessa. Ei lähde paperilla ei. Sulla mitään lapsia ole...
[/quote]
No miksi se sitten aikuisenkaan takapuolesta lähtisi pelkällä paperilla?
AP
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:35"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:28"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:20"]
Sinulla ei selkeästikään ole omia lapsia.
[/quote]
Et ihan tajunnut aloitusviestiäni. Kyllä minulla on lapsia ja aina olen heidän pyllynsä pessyt, kuten pesen myös omanikin. Aloitukseni ei vastaa omaa mielipidettäni vaan kirjoitin sen pyllynpyyhkijöiden näkökulmasta, heidän logiikallaan. Täällä av:lla on useasti ollut kinastelua siitä, että saako pyllyn pestä kakan jälkeen. Tämä aihe tuntuu herättävän hirveästi tunteita puolesta ja vastaan. Eräskin kommentoija kirjoitti harkitsevansa bideesuihkun poistamista, jotta vieraansa eivät pesisi heillä takapuoltaan. Tällaisilta ihmisiltä haluankin nyt kysyä, että jos pyllyn peseminen on niin kamala asia, miksi kuitenkin sitten pesevät vauvojensa takapuolet? Niinpä.
AP
[/quote]
Paskoksä housuusi? En pese 5-vuotiaanikaan kakkapeppua, vaan pyyhin. Pesetkö sä pytyllä käyvien lastesi kakkapeput?
[/quote]
En pasko housuuni, mutta pelkällä paperilla en saa pyllyä silti puhtaaksi. Iltaisin pikkuhousut haisevat ihan kakalle, jos olen joutunut asioimaan sellaisessa vessassa, jossa ei ole bideesuihkua.
AP
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:23"] Kuule, se vauvan kakka on yleensä levinnyt vähintään ympäri pakaroita siinä vaiheessa, kun vaippa otetaan pois. Paperi ei paljon siinä auta. Aikuinen harvemmin paskoo housuunsa... [/quote] Silti, voisithan sinä ne pakaratkin pyyhkiä paperilla, kun kerran paperi riittää kakan hajun poistamiseksi aikuisellakin. Huono perustelu. AP [/quote]Niin unohdin mainita sen että onhan se kakka jo tahmaantunut kiinnikin vauvan ihoon siinä vaiheessa. Ei lähde paperilla ei. Sulla mitään lapsia ole...
[/quote]
AP
[/quote]
??? Onko sulla tapana kuljeksi pitkiäkin aikoja paskat housuissa? Yleensä aikuisilla on pidätyskyky, joten kakka on vasta ihan suolesta tullutta ja tuoretta siinä vaiheessa kun pyyhitään. Ei ole ehtinyt tahmaantua kiinni.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:35"]
[/quote]
Et ihan tajunnut aloitusviestiäni. Kyllä minulla on lapsia ja aina olen heidän pyllynsä pessyt, kuten pesen myös omanikin. Aloitukseni ei vastaa omaa mielipidettäni vaan kirjoitin sen pyllynpyyhkijöiden näkökulmasta, heidän logiikallaan. Täällä av:lla on useasti ollut kinastelua siitä, että saako pyllyn pestä kakan jälkeen. Tämä aihe tuntuu herättävän hirveästi tunteita puolesta ja vastaan. Eräskin kommentoija kirjoitti harkitsevansa bideesuihkun poistamista, jotta vieraansa eivät pesisi heillä takapuoltaan. Tällaisilta ihmisiltä haluankin nyt kysyä, että jos pyllyn peseminen on niin kamala asia, miksi kuitenkin sitten pesevät vauvojensa takapuolet? Niinpä.
AP
[/quote]
Paskoksä housuusi? En pese 5-vuotiaanikaan kakkapeppua, vaan pyyhin. Pesetkö sä pytyllä käyvien lastesi kakkapeput?
[/quote]
En pasko housuuni, mutta pelkällä paperilla en saa pyllyä silti puhtaaksi. Iltaisin pikkuhousut haisevat ihan kakalle, jos olen joutunut asioimaan sellaisessa vessassa, jossa ei ole bideesuihkua.
AP
[/quote]
Pakkoko niitä on haistella?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:29"]
Ei se todellakaan riitäkään. Itse aina pyyhin sekä pesen vedellä ja saippualla, koska vaikka se näkyvä osa onkin pyyhitty niin tietty ne bakteerit jää sinne muhimaan, mikä ei todellakaan ole kiva juttu jos meinaa esimerkiski seksiä harrastaa (itselläni on parisuhde niin spontaaniseksi on mahdollisuus aina). Kiva siinä sitten nuolla pimppaa ja kakkaista peppua, kun ei pidä hygieniasta huolta. pidän myös hygieniapyyhkeitä mukana sellasia vessoja varten, missä ei ole lavuraaia wc kopissa.
Länsimaat ovatkin harvoja, joissa ajatellaan että pelkkä pyyhminen on hygieenistä.
[/quote]
Länsimaat ovat myös niitä harvoja, joissa kaikkia bakteereja pelätään ja kammoksutaan tarkemmin perehtymättä tai edes ajattelematta.
Jos bakteerit ovat mielestäsi sama asia kuin kakka, niin sitä samaa paskaa valitettavasti lentää pitkin asuntoa ja naamaasi aina kakatessasi tai edes pieraistessasi. Kiva siinä sitten pussailla kakkaista suuta ja nukkua kakkaisissa lakanoissa.
Ja kyllä, niitä bakteereja (=kakkaa) jää sinne peppuun myös kemikaalipesun jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:35"]
[/quote]
AP
[/quote]
[/quote]
AP
[/quote]
Huh! Kannattaisikohan vähän rustata ruokavaliota tai jotain? Tuollainen ei ole kyllä normaalia.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:35"]
[/quote]
AP
[/quote]
[/quote]
AP
[/quote]
Hieman menee sivuraiteille, mut haisteletko päivän päätteeksi pikkuhousujasi?? Miksi?
Ap et osaa pyyhkiä jos sun alkkarit haisee paskalle pelkän pyyhkimisen jälkeen! Tai sitten sulla on todellinen ryppyreikä jollain peräpukamilla reunustettuna mistä sun liimakakka ei irtoa normaalisti.
Normaali perärööri + normaali kakka aikuisella ihmisellä ei sotke!
Toki alapää pestään muuten aamuin illoin...
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:34"]
[/quote]
AP
[/quote]
No kun sitä ei ole siellä takapuolessa vaan peräaukon suulla korkeintaan ja aina ei siinäkään.
Miksi tästä asiasta jaksetaan aina vaan jauhaa? Siis siitä, että miksi joku pyyhkii perseensä vessakäynnin yhteydessä eikä pese sitä. Minä en pasko housuuni tosin kuin vauvat vaippoihinsa, joten pyyhkiminen riittää vallan mainiosti. Paperiin ei jää parin pyyhkäisyn jälkeen mitään, joten miksi pesisin? Kerran noroviruksen sairastaneena (ja housuihin sontineena) pesin itseni joka vessakäynnin jälkeen. Oikein hartaasti ajattelemalla aloittajakin varmasti ymmärtää miksi, tai no, ehkä ei jos ei ole noroa koskaan sairastanut.
Mulle se on ihan se ja sama minkälaisia vessarituaaleja kukin tekee. Mutta kuitenkin normaalista, edes kohtuullisesti hygieniastaan huolehtivasta ihmisestä ei vieruskaveri haista onko persereikä pesty kakkoshädän jälkeen vai ei. Josko jokainen huolehtisi omista asioistaan, jne...
AP
[/quote]
Oletko ylipainoinen? Vai onko nivelissä jotain vikaa, kun et ylety pyyhkimään?
Omat pikkuhousuni eivät haise yhtään miltään, vaikka pyyhin pyllyni aina paperilla.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:35"] [quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:28"] [quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:20"] Sinulla ei selkeästikään ole omia lapsia. [/quote] Et ihan tajunnut aloitusviestiäni. Kyllä minulla on lapsia ja aina olen heidän pyllynsä pessyt, kuten pesen myös omanikin. Aloitukseni ei vastaa omaa mielipidettäni vaan kirjoitin sen pyllynpyyhkijöiden näkökulmasta, heidän logiikallaan. Täällä av:lla on useasti ollut kinastelua siitä, että saako pyllyn pestä kakan jälkeen. Tämä aihe tuntuu herättävän hirveästi tunteita puolesta ja vastaan. Eräskin kommentoija kirjoitti harkitsevansa bideesuihkun poistamista, jotta vieraansa eivät pesisi heillä takapuoltaan. Tällaisilta ihmisiltä haluankin nyt kysyä, että jos pyllyn peseminen on niin kamala asia, miksi kuitenkin sitten pesevät vauvojensa takapuolet? Niinpä. AP [/quote] Paskoksä housuusi? En pese 5-vuotiaanikaan kakkapeppua, vaan pyyhin. Pesetkö sä pytyllä käyvien lastesi kakkapeput? [/quote] En pasko housuuni, mutta pelkällä paperilla en saa pyllyä silti puhtaaksi. Iltaisin pikkuhousut haisevat ihan kakalle, jos olen joutunut asioimaan sellaisessa vessassa, jossa ei ole bideesuihkua. AP [/quote] Hieman menee sivuraiteille, mut haisteletko päivän päätteeksi pikkuhousujasi?? Miksi?
[/quote]
Haistelen kyllä, sillä haluan ensinnäkin tietää, onko alapääni puhdas. Toisekseen, haistelemalla selviää mahdolliset muutokset bakteerikannassa, tulehdukset yms.
AP
Suomessa on ehkä käsisihku ihmisillä kotona ja jopa julkisissa vessoissa, mutta muualla ei. Minulla ei ole koskaan ollut kotonani käsisuihkua, eikä täällä näy niitä julkisissa tiloissakaan. Mitä meidän koko maailman asukkaiden tulisi ap:n mielestä tehdä?
Vauvan pepun pyyhin kosteuspyyhkeellä.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:58"]
AP
[/quote]
Oletko ylipainoinen? Vai onko nivelissä jotain vikaa, kun et ylety pyyhkimään?
Omat pikkuhousuni eivät haise yhtään miltään, vaikka pyyhin pyllyni aina paperilla.
[/quote]
Nyt olen valitettavasti ylipainoinen, mutta nuorena tyttönä olin todella hoikka ja silloin oli sama ongelma. Pyllyä ei saanut puhtaaksi ilman vesipesua. Olen aloittanut pyllypesut kakan jälkeen teini-ikäisenä.
AP
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:28"]
[/quote]
AP
[/quote]
[/quote]
Eiköhän 5-vuotias jo ihan itse pyyhi, vai onko joku sairaudellinen syy...
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:29"]
Ei se todellakaan riitäkään. Itse aina pyyhin sekä pesen vedellä ja saippualla, koska vaikka se näkyvä osa onkin pyyhitty niin tietty ne bakteerit jää sinne muhimaan, mikä ei todellakaan ole kiva juttu jos meinaa esimerkiski seksiä harrastaa (itselläni on parisuhde niin spontaaniseksi on mahdollisuus aina). Kiva siinä sitten nuolla pimppaa ja kakkaista peppua, kun ei pidä hygieniasta huolta. pidän myös hygieniapyyhkeitä mukana sellasia vessoja varten, missä ei ole lavuraaia wc kopissa.
Länsimaat ovatkin harvoja, joissa ajatellaan että pelkkä pyyhminen on hygieenistä.
[/quote]
Länsimaat ovat myös niitä harvoja, joissa kaikkia bakteereja pelätään ja kammoksutaan tarkemmin perehtymättä tai edes ajattelematta.
Jos bakteerit ovat mielestäsi sama asia kuin kakka, niin sitä samaa paskaa valitettavasti lentää pitkin asuntoa ja naamaasi aina kakatessasi tai edes pieraistessasi. Kiva siinä sitten pussailla kakkaista suuta ja nukkua kakkaisissa lakanoissa.
Ja kyllä, niitä bakteereja (=kakkaa) jää sinne peppuun myös kemikaalipesun jälkeen.
[/quote]
Silti suurinosa maailman ihmisistä pesee takapuolensa vessassa käydessä???
Jos sitä vauvan takamusta alkaa pyyhkiä paperilla....sitä paria menee pari rullaa ennenkuin on valmista.
Aikuisella se kakkarantu on vain reiän läheisyydessä; ei ihopoimuissa, pimpissä/palleissa, selässä, niskassa...
Jos mulla itselläkin olisi asian jälkeen koko perse ja vaatteet (vaippa) paskassa, niin pitäisihän se pestä, mutta ei sitä ole kuin aavistus kannikoiden välissä.
Just istun kakalla. Tuli kova kakka. En aio pestä, pyyhin paperilla. Ei tule jälkiä paperiin eikä pönttöön. Tuu vaikka kattomaan, jos et usko.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 15:19"]Just istun kakalla. Tuli kova kakka. En aio pestä, pyyhin paperilla. Ei tule jälkiä paperiin eikä pönttöön. Tuu vaikka kattomaan, jos et usko.
[/quote]
No miksi sun sitten pitää pyyhkiä ylipäänsä, jos kerta paperiin ei jää mitään? Tuhlaat vaan paperia. Kakan jälkeen vaan housut ylös ja menoksi.
Ap
Hieman off-topic, mutta olen joskus työpaikan vessassa ihmetellyt, kun viereisestä kopista kuuluu ensin paperin nyhtämistä telineestä, ja sitten alkaa hillitön pyyhkimishinkkaus. Ei mitään paria pyyhkäisyä, vaan pitkäkestoinen kihnutus ja hiertäminen. Ihmetyttää, että jos sontaa on niin että vaatii tuollaisen hieromisen, niin eikö se siinä sitten leviä pitkin peräpäätä entistä pahemmin. Omahan toki on hanurinsa, joten tehköön miten haluaa. On vaan ihmetyttänyt.
Itse suihkautan yleensä "painepesun" tussuluurilla ja pyyhkäisen paperilla kuivaksi.