Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatus ei kulje ja päähän ei jää mitään...

Vierailija
18.08.2015 |

Tuntuu kuin kaikki päivät menisivät jossain sunussa,tai katselisin sivusta itseäni viikosta toiseen enkä muista mitä olen saattabut tehdä edeltävänä päivänä...

kun yritän opiskella, päähän ei vaan jää yhtään mitään ja tuntuu kuin aivot olisivat "täynnä" eikä ajatukset menisi sinne asti..

olen siis 20 vuotias ja muistinikin on todella heikko, saatan selittää samoja asioita useasti vaikka viikon sisällä ja enkä muista mitä olen äskettäin tehnyt ja välillä muodostan lauseita jotka ovat kielellisesti aivan päin sanonko mitä, lauseet eivät vain tule ulos oikeina...

voiko minulla olla adhd tai joku muistisairaus? olisin onnellinen jos joku osaisi auttaa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks teillä kellään paineen tunnetta päässä? Ja no tuo nyt on ihan normaalia ettei ajatus kulje....Ja entä päänsisäiaet paniikin tai ehkäpä sitten ne paniikkikohtaukset, mikä just varmaan selittänee sillä kun vireys on alhainen ja sitä ei vaan jaksa ylimäärästä...

Vierailija
22/36 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:12"]Ap! Ootko sairastanut viimeaikoina flunssaa? Ootko ollut kipeänä? Sulla on tuo leukosyytti arvo hieman koholla, se voi kyllä myös kohota liikuntasuoritukden aikana, psyykkisen suorituksen aikana...Mutta se voi olla koholla vähän väliä myös kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavilla potilaalla. T4v arvo sulla oli 14 Mietin, kun oma arvo on vielä matalampi, ja se on välillä 9, 11, harvoin 14 edes. Tee pää niin nyt heti => mene apteekkiin josta ostat itselle selkeinä. Selkeni parantaa kilpirauhasen toimintaa ja sitä saa ilman reseptiä myös
Sitten se e-epa,d-vitamiinia myös, c-vitamiinia alat myös nauttimaan. Natrium arvo sulla oli myös viiterajoissa, ja kysymys: huolehditaan riittävästä nesteiden saannista ja huolehti siitä, että saat suoloja elimistöön. Hommaa myös jos liikut niin itselle jotain sport juomaa. Ja lääkäriin mennessäni tai voit jopa soittaa tkhon ja pyytää terveydenhoitajalta/sairaanhoitajalta, että haluat itseltäsi tutkittavan D-vitamiinin ja myös B12 vitamiinin. Pyydä samalla mahdollisuus uusiin kilpirauhastesteihin ja kerro, että kärsit väsymyksestä, mutta väsymys ei ole mennyt ohi. Toivottavasti ultraisivat sun kilpirauhasen.
[/quote]

kiitos paljon vastauksestasi! uskon että saan nestettä ja suoloja tarpeeksi... Oloni on vaan pahentunut nyt parin päivän sisällä, ja tunnen painetta päässä... ja väsymys on suuri... ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:34"]Kilpirauhasen vajaatoiminta. Kirjoitat tismalleen samoilla sanoilla kuin itse sanoin olostani lukioiässä. Pyydä ne kilpirauhasarvot paperilla, älä tyydy lääkärin "ovat viitearvoissa" -kommenttiin. Tule sitten tänne tai esim. kilpirauhasinfoon kysymään ovatko arvot OK. Suurin osa suomalaisista lääkäreistä ei ymmärrä kilpirauhasasioista juuri mitään, katsovat vain veriarvot.

Myös B12-vitamiinin puutos aiheuttaa samanlaisia oireita, samoin lisämunuaisten uupuminen jne. Mutta aloita niistä kilppariarvoista.
[/quote] Juurikin näin, ja laita tähän omat arvot ja myös omahoidosta näet ne. Neuvon itse sinua myös aloittamaan D-vitamiinin nauttimisen. Myös otatappa lääkärissä tuo arvo ihan paperillekkin. Joskus, kun kyse ei ole fyysisestä sairaudesta, niin ihminen voi jos sillä ei ole mitään kiintopistettä tai tarpeeksi arjessa tekemistä niin potea lievää masennusta, ja omien tunteiden sulkeminen myös voi tehdä sumean olon. Mutta nyt nuo lääketieteelliset asiat heti ekana rullaamaan.

Vierailija
24/36 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:34"]Kilpirauhasen vajaatoiminta. Kirjoitat tismalleen samoilla sanoilla kuin itse sanoin olostani lukioiässä. Pyydä ne kilpirauhasarvot paperilla, älä tyydy lääkärin "ovat viitearvoissa" -kommenttiin. Tule sitten tänne tai esim. kilpirauhasinfoon kysymään ovatko arvot OK. Suurin osa suomalaisista lääkäreistä ei ymmärrä kilpirauhasasioista juuri mitään, katsovat vain veriarvot.

Myös B12-vitamiinin puutos aiheuttaa samanlaisia oireita, samoin lisämunuaisten uupuminen jne. Mutta aloita niistä kilppariarvoista.
[/quote]

sain itse nuo arvot omakantaan, mahtaisikohan niistä joku ymmärtää täällä? ap
[/quote] Kyllä ymmärtää monetkin, laita jos haluat muutkin arvot jos on otettu muita labroja niin tähän vaan. :)

Vierailija
25/36 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko sulla muita tuntemuksia oireita, esim. iho missä kunnossa? Onko paino noussut vai tippunut? Onko todettuja allergioita, muita sairauksia? Ja mitä teet päivän aikana? Näetkö ystäviä ja millaisia ystävyyssuhteita sulla on? :) Kaikki järjestyy kyllä.

Vierailija
26/36 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli saman tyyppistä juttua, koko ajan väsymys ja ajatus ei kulkenut. Jostain syystä tein paljon kirjoitusvirheitä ja oikeinkirjoitus oli tosi vaikeaa vaikka keskityin jne. Kynnet oli huonot, hiukset oheni. Klassisia kilpparioireita, mutta: työterveydessä otettiin kaikki mahdolliset arvot, ja syyksi paljastui D-vitamiinin puutos.

Nyt olen syönyt D-vitskua 70 mikrogrammaa päivässä huhtikuusta saakka, ja väsymys on kaikonnut, samoin ajatus ja muisti toimii ilman ponnistelua. Kynnet kasvaa, hiukset on vielä vähän huonot.

Kontrollimittaus on syyskuussa, mutta tuskin elimistö siihen mennessä entiselleen toipuu. Parempaan menossa kuitenkin.

Puutos oli, vaikka monivitamiinia olinkin syönyt.

Vierailija
27/36 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 10:35"]Mulla oli saman tyyppistä juttua, koko ajan väsymys ja ajatus ei kulkenut. Jostain syystä tein paljon kirjoitusvirheitä ja oikeinkirjoitus oli tosi vaikeaa vaikka keskityin jne. Kynnet oli huonot, hiukset oheni. Klassisia kilpparioireita, mutta: työterveydessä otettiin kaikki mahdolliset arvot, ja syyksi paljastui D-vitamiinin puutos.

Nyt olen syönyt D-vitskua 70 mikrogrammaa päivässä huhtikuusta saakka, ja väsymys on kaikonnut, samoin ajatus ja muisti toimii ilman ponnistelua. Kynnet kasvaa, hiukset on vielä vähän huonot.

Kontrollimittaus on syyskuussa, mutta tuskin elimistö siihen mennessä entiselleen toipuu. Parempaan menossa kuitenkin.

Puutos oli, vaikka monivitamiinia olinkin syönyt.
[/quote] Kuvailit tuossa munnvaikeuksi juuri. Mikä arvo sulla oli siinä S-d-25 ? Mulla oli tuo 65. Ja syön 50ug. Onkohan se riittävästi vai pitäisikö nostaa? Osaisitkohan sanoa? Apteekista olen kysynyt, mutta lähinnä mietityttää monet vastaukset ja lääkäriä on hankala tavoittaa.

Vierailija
28/36 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus?

Vierailija
29/36 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuota tekee ruoka-aine allergiat... Monta sopimatonta ruokaa joten oli hankala löytää.

Vierailija
30/36 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ollut jotain rankkaa elämässä? Omaa tai läheisten sairautta, ero, jonkun kuolema tms vakavia huolia?

Vierailija
31/36 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://aijaa.com/gvQSmO

tuossa screenshot noista verikokeiden tuloksista, eivät sano minulle mitään.. ap

Vierailija
32/36 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 10:33"]Ja onko sulla muita tuntemuksia oireita, esim. iho missä kunnossa? Onko paino noussut vai tippunut? Onko todettuja allergioita, muita sairauksia? Ja mitä teet päivän aikana? Näetkö ystäviä ja millaisia ystävyyssuhteita sulla on? :) Kaikki järjestyy kyllä.
[/quote]

minulla on atooppinen ihottuma, ja todettu juuri koivu, kissa, pujo jne allergiat. vapaa ajalla olen ystävien ja avopuolison kanssa, ja käyn satunnaisesti töissä. ap

Vierailija
33/36 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kulkenut koko aikusikäni ihan sumussa, unta oli vaikea saada ja vielä vaikeampi herätä.
Olin tosi levoton eikä mihinkään oikein pystynyt keskittymään täysillä. Oli tietysti paljon muutakin miksi ADHD testeihin lähdin mutta tuossa osa :)
Mä sain diagnoosiin adhdsta yli kolmekymppinen mutta olen tosi onnellinen :)
En ole laiska, tyhmä, saamaton tai ilkeä, olen vain hyvin varusteltu :D
Paha sitä on näin netissä anonyymisti alkaa diagnooseja jakamaan, mutta jos sua askarruttaa tommonen niin ihan omalääkärin kautta kunnallisella puolella pitäisi saada lähetettä eteenpäin tutkimuksiin :)
Tsemppiä!

Vierailija
34/36 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:15"] yli kolmekymppinen
[/quote]

Jep, hieno autocorrect tietysti tarkoitti, että yli kolmekymppisenä :)

Vierailija
35/36 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 vielä jatkaa, että omaan olooni auttoi d-vitsku, sinkki&seleeni ja e-epa :)

Vierailija
36/36 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuollainen olo aina paitsi kännissä. Alkoholi on mulla ihmelääke siihen, siitä tulee kirkas ja selkeä olo. Eli juuri toisin päin kuin useimmilla... Eipä ole elämää haitannut tämä ominaisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi