Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatus ei kulje ja päähän ei jää mitään...

Vierailija
18.08.2015 |

Tuntuu kuin kaikki päivät menisivät jossain sunussa,tai katselisin sivusta itseäni viikosta toiseen enkä muista mitä olen saattabut tehdä edeltävänä päivänä...

kun yritän opiskella, päähän ei vaan jää yhtään mitään ja tuntuu kuin aivot olisivat "täynnä" eikä ajatukset menisi sinne asti..

olen siis 20 vuotias ja muistinikin on todella heikko, saatan selittää samoja asioita useasti vaikka viikon sisällä ja enkä muista mitä olen äskettäin tehnyt ja välillä muodostan lauseita jotka ovat kielellisesti aivan päin sanonko mitä, lauseet eivät vain tule ulos oikeina...

voiko minulla olla adhd tai joku muistisairaus? olisin onnellinen jos joku osaisi auttaa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutko tarpeeksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:55"]Nukutko tarpeeksi?
[/quote]

nukun kyllä, kesäloma opiskeluista niin on saanut nukkua rauhassa... ap

Vierailija
4/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen arvot kannattais mittauttaa. Verikokeisiin siis

Vierailija
5/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon roikut somessa? Itse ahdistun joskus informaatiotulvasta ja koitan mm. vältellä liiallista netissä roikkumista kun pää alkaa jumittua.

Vierailija
6/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa dissosiaariohäiriö. Vaikuttaako tutulta?

Vierailija
7/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:58"]Kilpirauhasen arvot kannattais mittauttaa. Verikokeisiin siis
[/quote]

on otettu eikä näkynyt mitään poikkeavaa.. ap

Vierailija
8/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ollut samaa koko ikäni. Onko tullut lähiaikoina vai ollut aina? Käytätkö päihteitä?

Vierailija
9/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masturboit/harrastat seksiä liikaa. Oikeasti.

Vierailija
10/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:15"]Itselläni ollut samaa koko ikäni. Onko tullut lähiaikoina vai ollut aina? Käytätkö päihteitä?
[/quote]

on ollut jo varmaan vuoden verran näin pahana. en käytä mitään päihteitä. oletko saanut apua omaan ongelmaasi? pelkään että ihmiset alkavat pitää minua vajaana tämän takia:D ap

Vierailija
11/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:18"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:15"]Itselläni ollut samaa koko ikäni. Onko tullut lähiaikoina vai ollut aina? Käytätkö päihteitä? [/quote] on ollut jo varmaan vuoden verran näin pahana. en käytä mitään päihteitä. oletko saanut apua omaan ongelmaasi? pelkään että ihmiset alkavat pitää minua vajaana tämän takia:D ap

[/quote]

En ole saanut. Ajoittain ei häiritse elämääni juurikaan ja ajoittain taas paljonkin. Ongelmasi ei juurikaan näy ulkopuolisille. Itseäni harmittaa se etten ole "läsnä" omassa elämässäni muiden mielipiteistä viis. Joidenkin päihteiden vaikutuksen alaisena olen hetkittäin tuntenut oloni "kirkkaaksi" ja epäilen, että kyseessä on aivokemiallinen homma.

Vierailija
12/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta. Kirjoitat tismalleen samoilla sanoilla kuin itse sanoin olostani lukioiässä. Pyydä ne kilpirauhasarvot paperilla, älä tyydy lääkärin "ovat viitearvoissa" -kommenttiin. Tule sitten tänne tai esim. kilpirauhasinfoon kysymään ovatko arvot OK. Suurin osa suomalaisista lääkäreistä ei ymmärrä kilpirauhasasioista juuri mitään, katsovat vain veriarvot.

Myös B12-vitamiinin puutos aiheuttaa samanlaisia oireita, samoin lisämunuaisten uupuminen jne. Mutta aloita niistä kilppariarvoista.

Vierailija
13/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:18"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:15"]Itselläni ollut samaa koko ikäni. Onko tullut lähiaikoina vai ollut aina? Käytätkö päihteitä? [/quote] on ollut jo varmaan vuoden verran näin pahana. en käytä mitään päihteitä. oletko saanut apua omaan ongelmaasi? pelkään että ihmiset alkavat pitää minua vajaana tämän takia:D ap

[/quote]

En ole saanut. Ajoittain ei häiritse elämääni juurikaan ja ajoittain taas paljonkin. Ongelmasi ei juurikaan näy ulkopuolisille. Itseäni harmittaa se etten ole "läsnä" omassa elämässäni muiden mielipiteistä viis. Joidenkin päihteiden vaikutuksen alaisena olen hetkittäin tuntenut oloni "kirkkaaksi" ja epäilen, että kyseessä on aivokemiallinen homma.
[/quote]

tismalleen, tuntuu että en ole läsnä omassa elämässäni. tuntuu niin turhauttavalta! ap

Vierailija
14/36 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:34"]Kilpirauhasen vajaatoiminta. Kirjoitat tismalleen samoilla sanoilla kuin itse sanoin olostani lukioiässä. Pyydä ne kilpirauhasarvot paperilla, älä tyydy lääkärin "ovat viitearvoissa" -kommenttiin. Tule sitten tänne tai esim. kilpirauhasinfoon kysymään ovatko arvot OK. Suurin osa suomalaisista lääkäreistä ei ymmärrä kilpirauhasasioista juuri mitään, katsovat vain veriarvot.

Myös B12-vitamiinin puutos aiheuttaa samanlaisia oireita, samoin lisämunuaisten uupuminen jne. Mutta aloita niistä kilppariarvoista.
[/quote]

sain itse nuo arvot omakantaan, mahtaisikohan niistä joku ymmärtää täällä? ap

Vierailija
15/36 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan sinulla vajaatoiminta (niinkuin aiemmin sanoin)! TSH:n nykyinen yläraja on 2,5 (asteikko n. 0,4 - 2,5, jossa pienemmät lukemat ovat liikatoimintaa ja suuremmat vajaatoimintaa) ja oikeastaan terveillä se on 1-2. Myös T4V (jossa asteikko on toisinpäin) on viitearvojen alarajoilla, minulla täytyy olla jotain vähintään 19 että pää toimii.

Kirjaudu nyt kilpirauhasinfoon ja etsi sieltä tai sitten muualta joku hyvä lääkäri, mieluiten asiansa osaava endokrinologi tai sisätautilääkäri (korostan että kaikki eivät ole asiansa osaavia, eivät edes kaikki ylilääkärit) ja sitten hanki itsellesi lääkitys. Eikä se poissulje vitamiinien ja kivennäis- ja hivenaineiden tarvetta, voit alkaa syömään mm. sitä D-vitamiinia kunnon annoksia jo heti. Samoin mm. seleeni on tosi tärkeä kilpparipotilaille.

Tsemppiä, toivon ja uskon että olet pian paljon paremmassa kunnossa kuin nyt!

Vierailija
16/36 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

13&30 vielä lisää: katsoin uudelleen koetuloksiasi, niin sulta nuo arvot on näköjään kai otettu plasmasta kun yleensä ne otetaan seerumista, joten viitearvot voivat olla vähän erilaiset. Mutta pysyn silti sanojeni takana, että noilla arvoilla ja varsinkin noilla oireilla aivan selvää vajaatoimintaa.

Vierailija
17/36 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Ootko sairastanut viimeaikoina flunssaa? Ootko ollut kipeänä? Sulla on tuo leukosyytti arvo hieman koholla, se voi kyllä myös kohota liikuntasuoritukden aikana, psyykkisen suorituksen aikana...Mutta se voi olla koholla vähän väliä myös kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavilla potilaalla. T4v arvo sulla oli 14 Mietin, kun oma arvo on vielä matalampi, ja se on välillä 9, 11, harvoin 14 edes. Tee pää niin nyt heti => mene apteekkiin josta ostat itselle selkeinä. Selkeni parantaa kilpirauhasen toimintaa ja sitä saa ilman reseptiä myös
Sitten se e-epa,d-vitamiinia myös, c-vitamiinia alat myös nauttimaan. Natrium arvo sulla oli myös viiterajoissa, ja kysymys: huolehditaan riittävästä nesteiden saannista ja huolehti siitä, että saat suoloja elimistöön. Hommaa myös jos liikut niin itselle jotain sport juomaa. Ja lääkäriin mennessäni tai voit jopa soittaa tkhon ja pyytää terveydenhoitajalta/sairaanhoitajalta, että haluat itseltäsi tutkittavan D-vitamiinin ja myös B12 vitamiinin. Pyydä samalla mahdollisuus uusiin kilpirauhastesteihin ja kerro, että kärsit väsymyksestä, mutta väsymys ei ole mennyt ohi. Toivottavasti ultraisivat sun kilpirauhasen.

Vierailija
18/36 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:12"]Ap! Ootko sairastanut viimeaikoina flunssaa? Ootko ollut kipeänä? Sulla on tuo leukosyytti arvo hieman koholla, se voi kyllä myös kohota liikuntasuoritukden aikana, psyykkisen suorituksen aikana...Mutta se voi olla koholla vähän väliä myös kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavilla potilaalla. T4v arvo sulla oli 14 Mietin, kun oma arvo on vielä matalampi, ja se on välillä 9, 11, harvoin 14 edes. Tee pää niin nyt heti => mene apteekkiin josta ostat itselle selkeinä. Selkeni parantaa kilpirauhasen toimintaa ja sitä saa ilman reseptiä myös
Sitten se e-epa,d-vitamiinia myös, c-vitamiinia alat myös nauttimaan. Natrium arvo sulla oli myös viiterajoissa, ja kysymys: huolehditaan riittävästä nesteiden saannista ja huolehti siitä, että saat suoloja elimistöön. Hommaa myös jos liikut niin itselle jotain sport juomaa. Ja lääkäriin mennessäni tai voit jopa soittaa tkhon ja pyytää terveydenhoitajalta/sairaanhoitajalta, että haluat itseltäsi tutkittavan D-vitamiinin ja myös B12 vitamiinin. Pyydä samalla mahdollisuus uusiin kilpirauhastesteihin ja kerro, että kärsit väsymyksestä, mutta väsymys ei ole mennyt ohi. Toivottavasti ultraisivat sun kilpirauhasen.
[/quote] Aivan kammottava lukea tuota omaa tekstiä, kun puhelin korjaa automaattisesti sanan joksikin muuksi. Eli SELEENIÄ ostat apteekista.

Vierailija
19/36 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina leukosyytit koholla, en ole saanut koskaan viitearvoihin. Johtuisikohan autoimmuunityreodiitista, mulla sekä kiihdyttävät että lamaavat vasta-aineet koholla. Seleenillä kuitenkin olen saanut laskettua niitä vasta-aineita jopa useita satoja yksiköitä muutamassa kuukaudessa, joten siksikin suosittelen lämpimästi sitä. Luontaistuotekaupasta saa.

T: 13&30&31

Vierailija
20/36 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:18"]

[/quote]

Otapa kuuri b12-vitamiinia tai b-vitamiinipilleri jossa on tuon lisäksi muutakinb-ryhmä vitamiineja.Saattaa auttaa, jos sinulla on vajetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän