Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asioita jotka vain oikeasti köyhä tajuaa

Vierailija
14.03.2022 |

Itse tajusin mitä luksusta on päästä kahvilaan juomaan kaakao kermavaahdolla ja syömään juustokakkua. Jäin työttömäksi pari vuotta sitten ja joka penni on laskettava. Ihana vaarini vei minut <3

Kommentit (5804)

Vierailija
1781/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa enemmänkin ihmetyttää noitten ns ei-köyhien typeryys ja empatian puute. On vaikea ymmärtää, miten he ovat paremman työpaikan ja elämän saaneet. Eivät ainakaan älykkyytensä avulla. Mieluummin itse palkkaisin töihin empaattisen ja fiksun, kuin toisille naljailevan kiusaajan.

Toivottavasti tämä ketjun anti tulee vain parilta idiootilta ja trollilta. En haluisi ajatella ihmisten olevan yleisesti ottaen noin tyhmiä.

Vierailija
1782/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ne hyvätahtoiset jotka auttavat köyhiä lahjoittamalla jtk tai myymällä halvalla. Sitten jokaiselle pitää erikseen aina mainita kun hän auttoi kun se on niin köyhä tai sillä on vähän rahaa. Tätä mantraa sitten jaksetaan hokea kk kaupalla kun tälläsen hyvän työn on tehnyt. Tunnen tälläisenkin ihmisen. Onko jtk yhteyttä siihen ettei hällä ole ainuttakaan pysyvää ystävää? Ystäviä kyllä on mutta ne vaihtuvat tämän tästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1783/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä vaatii aina parasta ja aina ilman omaa vaivaa, jonkun pitäisi varmaan ne suksetkin tuoda kotiin ilmaiseksi. Parasta ja uusinta merkkiä, tottakai.

Ei-köyhät ihmeesti pystyy ostamaan käytettyä ja näkemään vähän vaivaakin, köyhä ei ikinä.

Hyvä esimerkki juurikin asiasta jonka vain oikeasti köyhät tajuaa - ne käytetytkin sukset on liian kalliita. 

Kyse on muutenkin vain suksista. Niillä pääsee hiihtämään. Se on ylimääräistä luksusta köyhälle. Halvemmalla pääsee kun kävelee.

Vierailija
1784/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä vaatii aina parasta ja aina ilman omaa vaivaa, jonkun pitäisi varmaan ne suksetkin tuoda kotiin ilmaiseksi. Parasta ja uusinta merkkiä, tottakai.

Ei-köyhät ihmeesti pystyy ostamaan käytettyä ja näkemään vähän vaivaakin, köyhä ei ikinä.

Jos olisit lukenut ketjun, huomasit etteivät köyhät ole vaatimassa yhtään mitään ilmaiseksi. Köyhät toivovat vain  ymmärrystä tilanteeseensa. Se on vissiin liian kallisarvoista annettavaa toiselle, ainakin sinusta. Onneksi kaikki eivät ole kaltaisiasi.

Vierailija
1785/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liisa............. kirjoitti:

Meidän perheen tulot yhteensä: 2800. Ok-talo, 3 lasta. Köyhiä, mutta terveitä ja piikittömiä. Siinä rikkaus!

Taas tätä....köyhällä ei ole omakotitaloa.

Pidän niitä todella rikkaana jolla on omakotitalo. En näe itselläni koskaan mahdollisuuksia siihen. T.Oikeasti köyhä

Sama täällä. Ei köyhillä ole omakotitaloa useinkaan. Siitäkin näköjään syyllistetän. Ja jos olisi, niin sekin olisi taas väärin.

Paitsi jos isken sen varakkaan ja hyväuskoisen miehen. DDD

Vitsi vitsi, vahinko kun en vaan pysty rahan takia rakastumaan.

En tiedä olenko sitten tyhmä vai viisas.

Olen jo liian vanhakin, parasta ennen päivämäärä mennyt aikoja sitten umpeen.

Vierailija
1786/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liisa............. kirjoitti:

Meidän perheen tulot yhteensä: 2800. Ok-talo, 3 lasta. Köyhiä, mutta terveitä ja piikittömiä. Siinä rikkaus!

Taas tätä....köyhällä ei ole omakotitaloa.

Pidän niitä todella rikkaana jolla on omakotitalo. En näe itselläni koskaan mahdollisuuksia siihen. T.Oikeasti köyhä

Minäkin pidän. Mutta elämä omakotitalossa voi olla myös köyhää. Ainakin, jos sen lainaa lyhentää vielä.

Vierailija
1787/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä elin lapsena köyhässä pienviljelijäperheessä onnellisesti tietämättä, että olin köyhä. Kituuttelin opiskeluvuodet. Nyt olen "keskiluokassa" ja on kiva velaton koti, muuta omaisuutta ja osakkeitakin, mutta köyhäilen intohimoisesti opitun tavan vuoksi. Parsin sukat. En käy kampaajalla, vaan leikkaan itse latvat. Kuivaan omenia talveksi ja syön talkkunaa välipalaksi. Luksusta elämään on murtomaahiihto lähiseudulla ja eväät kannon päällä.

Murtomaahiihto todella on luksusta. En edes ole köyhä vaan ihan tavallinen työssäkäyvä ihminen, mutta sukset jäi kauppaan hinnat nähtyäni.

Kokeilisin suksien ja sauvojen/hiihtokenkien ostoa maalis/huhtikuun vaihteessa.

Ei onnistu köyhältä. Kaikki suunnittelu on köyhälle ylivoimaista, ei se osaa säästää edes pientä summaa tai ajatella, että suksia tarvitaan ensi talvena.

Parilla kympillä saa ihan ok sukset kierrätyskeskuksesta, mutta ei kelpaa köyhälle.

Sitä ennen tarvitsee auton, jotta pääsee sinne kierrätyskeskukseen. Ja tarpeeksi ison, jossa saa sukset kuljetettua. Ja oikeasti köyhä voi tarvita sen muutaman kympin esim. ruokaan tai sähkölaskuun. Ja todellisessa elämässä ne suksipaketit ei maksa 20€ siellä kierrätyskeskuksessakaan. 

No mutta voihan niillä suksilla hiihtää kotiin!

Vierailija
1788/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit lukenut ketjun, huomasit etteivät köyhät ole vaatimassa yhtään mitään ilmaiseksi. Köyhät toivovat vain  ymmärrystä tilanteeseensa. Se on vissiin liian kallisarvoista annettavaa toiselle, ainakin sinusta. Onneksi kaikki eivät ole kaltaisiasi.

Sanoit hyvin, ymmärrys on hyvin toimeentulevalta liian kallisarvoista antaa köyhälle.

Mutta ymmärtämättömyyttä kyllä voi antaa yllin kyllin, jopa yli köyhän tarpeen. Miksiköhän?

Vierailija
1789/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta. Sairastuin kun olin työttömänä. ensin sain sairauspäivärahakauden. Sen jälkeen KELA ei myöntänyt määräaikaista kuntoutustukea mutta he myönsivät rahat kuntoutukseen, Työkkäri ei maksanut työttömyyspäivärahaa kun olin työkyvytön ja kävin kuntoutuksessa. Jouduin kertaheitolla nollatuloiseksi. Onneksi sain ttt. Mutta sielläkin sos.virkailija ihmetteli että eihän tässä ole mitään järkeä?

Minä sairastuin työttömänä. En ole saanut kertaakaan sairauslomaa enkä päivärahaa vaan olen ollut työmarkkinatuella. Kuntoutuksesta ei ole ollut puhetta, eikä lääkäriinkään enää pääse, kiitos koronan. Te-virkailija ei soita kun sanoin että en voi tehdä entistä työtäni. En ole edes uskaltanut kysyä sairauslomaa, koska ei ole mitään takeita siitä että sitä saisin ja kuinka pitkäksi aikaa tai minkä suuruista summaa. Pahimmillaan hakisin, saisin kuukausien päästä kieltävän päätöksen ja palaisin takaisin työttömäksi ja taas odottaisin päivärahapäätöstä. Olisin kuukausia ilman tuloja. Työmarkkinatuki tulee säännöllisesti, ei ole sitä elättävää puolisoa, joten talous on kuitenkin turvattu joten kuten. Tutkimukset lopetettiin, kun ei ensimmäisissä mitään löytynyt. Kuvittelevat että aika parantaa ja sitten tutkitaan jos paranee ja pääsee töihin. Haluavat selkeästi pitää minut työkyvyttömänä ja työttömänä. 

Vierailija
1790/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimeentuleva, omakotitalossakin asuja voi ykskaks olla köyhä. Elämäntilanne voi muuttua varoittamatta. Välttämättä ei ole tilillä yhtään rahaa, talon seiniä ei voi syödä eikä ole järkeä esim. myydä huonekaluja tai käyttötavaroita. Köyhän on helpompi yleensä suoriutua omakotitalon asumiskuluista, koska ei ole joka kuukausittaista vuokraa tai vastiketta maksettavana.

Vierailija
1791/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskelija. Ei ole varaa älykännykkään, joten en saa hsl:n alennuslippuja. Menen sitten kävellen.

Tätä HSL-päätöstä en saata ymmärtää! Miten voidaan toteuttaa uudistus, joka asettaa ihmiset noin eriarvoiseen asemaan ja pakottaa ostamaan teknologiaa, johon ei ole varaa? Kunpa opiskelijat protestoisivat, minä allekirjoittaisin addressin mielelläni! Tsemppiä! ❤

Tämä on todella outo uudistus. Muut alennusryhmät pääsevät kyllä HSL-lipulla, kunhan käyvät palvelutoimistossa selvittämässä oikeutensa alennukseen.

Vierailija
1792/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskelija. Ei ole varaa älykännykkään, joten en saa hsl:n alennuslippuja. Menen sitten kävellen.

Tätä HSL-päätöstä en saata ymmärtää! Miten voidaan toteuttaa uudistus, joka asettaa ihmiset noin eriarvoiseen asemaan ja pakottaa ostamaan teknologiaa, johon ei ole varaa? Kunpa opiskelijat protestoisivat, minä allekirjoittaisin addressin mielelläni! Tsemppiä! ❤

Tämä on todella outo uudistus. Muut alennusryhmät pääsevät kyllä HSL-lipulla, kunhan käyvät palvelutoimistossa selvittämässä oikeutensa alennukseen.

HSL-kortilla siis tarkoitin

Vierailija
1793/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä elin lapsena köyhässä pienviljelijäperheessä onnellisesti tietämättä, että olin köyhä. Kituuttelin opiskeluvuodet. Nyt olen "keskiluokassa" ja on kiva velaton koti, muuta omaisuutta ja osakkeitakin, mutta köyhäilen intohimoisesti opitun tavan vuoksi. Parsin sukat. En käy kampaajalla, vaan leikkaan itse latvat. Kuivaan omenia talveksi ja syön talkkunaa välipalaksi. Luksusta elämään on murtomaahiihto lähiseudulla ja eväät kannon päällä.

Murtomaahiihto todella on luksusta. En edes ole köyhä vaan ihan tavallinen työssäkäyvä ihminen, mutta sukset jäi kauppaan hinnat nähtyäni.

Ei onnistu köyhältä. Kaikki suunnittelu on köyhälle ylivoimaista, ei se osaa säästää edes pientä summaa tai ajatella, että suksia tarvitaan ensi talvena.

Parilla kympillä saa ihan ok sukset kierrätyskeskuksesta, mutta ei kelpaa köyhälle.

Sitä ennen tarvitsee auton, jotta pääsee sinne kierrätyskeskukseen. Ja tarpeeksi ison, jossa saa sukset kuljetettua. Ja oikeasti köyhä voi tarvita sen muutaman kympin esim. ruokaan tai sähkölaskuun. Ja todellisessa elämässä ne suksipaketit ei maksa 20€ siellä kierrätyskeskuksessakaan. 

Riippuu vähän missä on kierrätyskeskus ja missä koti.

Hiihtämiskelpoista suksipakettia harvoin saa sauvoineen 20 eurolla nykyään.

Vielä hullumpaa ja tyhmempää on köyhän ostaa halvimmat tai ottaa ilmaiseksi sukset ja sauvat joilla ei pysty kunnolla hiihtämään.

Toisaalta, tarviiko köyhän kunnolla ja sujuvilla suksilla hiihtää, niinkuin hyväosaisten?

Huonot, jopa hiihtokelvottomat, varakkaiden hylkäämät sukset kelpaavat köyhän käyttöön ihan hyvin.

Vierailija
1794/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin myös Lidl vaatii sen älykännykän, jotta saa bonuksia!

Vierailija
1795/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä kuopasta, hei! Tarkoitin vain, että oikeasti köyhä vinguttaa sitä korttia ihan eri tahtiin kuin hyväosainen.

Ei se nyt noinkaan ole. Hyväosoainenkin voi elää kitsaasti. 

Kulutustottumukset ovat jo niin kuopassa, ette oikein pysty oikein mistään säästämään, kiitos vaan neuvosta.

Ja edelleen, minun vaatimattomilla ostoksillani en bonuksia kerrytä, ikävä tuottaa pettymys.

Miten bonuskortti auttaa muuttamaan minun jo todella alhaisia kulutustottumuksia?

Kasvattaako se jotenkin minun kuukaudessa saamaani rahasummaa? Ja kuinka paljon? Anna joku rahallinen esimerkki, että tyhmä köyhä tajuaa.

anna listaus kaikista kuukauden aikana tekemistäsi ostoksista, yksityiskohtaisesti, ei mitään sellaista, että ruokaan 50 euroa, käyttötavaroihin 10 euroa, vaan selkeä yksilöity lista, niin katsotaan. Lisäksi tulot ja tuet ja avustukset.

On se kumma kun oikeasti köyhät kertoo jotain, minkä ovat itse tajunneet todeksi niin hyväosaisten vaan täytyy päkättää vastaan.

tällä palstalla yksikään köyhä ei ole vielä suostunut avamaan köyhyyttään yksityiskohtaisesti, jotta olisimme voineet nähdä omin silmin, että mitään ei oikeasti ole tehtävissä, siksi teihin ei täällä uskota, tai osaamiseenne.

Siis onko teillä jokin lista valmiina mitä voi esitellä muille?

Ei valmiina tietenkään, mutta pitäähän sitä sen verran vaivautua, että kaivaa esille kuitit ja tiliotteet ja naputtelee hankinnat ja niiden summat tänne nettipalstalle, jotta tuo valopää saisi päivittelemistä.

"Ei ole vielä suostunut avaaman köyhyyttään yksityiskohtaisesti" on kyllä niin veemäinen ilmaus, että sen suustaan päästäneelle toivoisi vähintään syyhyä kesän ajaksi.

Minä olin se kuopassa oleva köyhä, jota tämä henkilö piikitteli ja lainasi otteita. Minä en kysynyt ensin mitään neuvoa vaan hän ensin moitti minua kun en ymmärtänut kuinka paljon minulle on etua S-bonuskortista eikä uskonut, ettei niitä bonuksia minulle köyhälle kerry.

Minä sanoin, että saisinko HÄNELTÄ jonkin laskelman kuinka pajon rahatuloni lisääntyy jos otan tuon kortin. Ei hän näemmä sitten pystynytkään faktaa tästä väittämästään osoittamaan vaikka oli kovin tuohtunut minuun.

No se sitten kääntyikin niin, että pyytämääni faktaa tähän bonuskortin hyötyihin ei tullut vaan asia kääntyikin niin, että HÄN pyysi MINUA toimittamaan yksityiskohtaisen ja seikkaperäisen listan mihin kulutan. Ei kuulemma riitä, että ruoka 50 euroa, hygienia 20 euroa...

En siis varsinaisesti pyytänyt neuvoa vaan faktaa.

Miksi minun pitäisi toimittaa yksityiselämääni koskevaa tietoa tänne? Ja miksi hän ei toimittanut minulle väittämäänsä faktatietoa miten köyhä saa kertymään bonuksia tai muita etuja kun ostot ovat kuukaudessa hyvin pienet. Hän olisi voinut laittaa jonkun taulukon eri ostosummille kuukaudessa. Jos siis olisi ollut tosissaan muuta kuin nöyryyttämismielessä

Köyhän on järkevää ostaa myös jostain muusta liikkeestä jos siellä on vielä edullisempi joku tuote. Silloin ne pienet ostosummat pirstaloituvat vielä eri kauppoihin.

miten joku voi tehdä laskelman, jos kysyjä ei tarjoa dataa? Sinä olet tahtonut tahallasi uhriutua, näin sivusta sen näkee parhaiten.

Vierailija
1796/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän missä on kierrätyskeskus ja missä koti.

Hiihtämiskelpoista suksipakettia harvoin saa sauvoineen 20 eurolla nykyään.

Vielä hullumpaa ja tyhmempää on köyhän ostaa halvimmat tai ottaa ilmaiseksi sukset ja sauvat joilla ei pysty kunnolla hiihtämään.

Toisaalta, tarviiko köyhän kunnolla ja sujuvilla suksilla hiihtää, niinkuin hyväosaisten?

Huonot, jopa hiihtokelvottomat, varakkaiden hylkäämät sukset kelpaavat köyhän käyttöön ihan hyvin.

Pelkillä suksilla ei edes voi hiihtää. Tarvitaan ne sopivat monot.

Vierailija
1797/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä kuopasta, hei! Tarkoitin vain, että oikeasti köyhä vinguttaa sitä korttia ihan eri tahtiin kuin hyväosainen.

Ei se nyt noinkaan ole. Hyväosoainenkin voi elää kitsaasti. 

Kulutustottumukset ovat jo niin kuopassa, ette oikein pysty oikein mistään säästämään, kiitos vaan neuvosta.

Ja edelleen, minun vaatimattomilla ostoksillani en bonuksia kerrytä, ikävä tuottaa pettymys.

Miten bonuskortti auttaa muuttamaan minun jo todella alhaisia kulutustottumuksia?

Kasvattaako se jotenkin minun kuukaudessa saamaani rahasummaa? Ja kuinka paljon? Anna joku rahallinen esimerkki, että tyhmä köyhä tajuaa.

anna listaus kaikista kuukauden aikana tekemistäsi ostoksista, yksityiskohtaisesti, ei mitään sellaista, että ruokaan 50 euroa, käyttötavaroihin 10 euroa, vaan selkeä yksilöity lista, niin katsotaan. Lisäksi tulot ja tuet ja avustukset.

On se kumma kun oikeasti köyhät kertoo jotain, minkä ovat itse tajunneet todeksi niin hyväosaisten vaan täytyy päkättää vastaan.

tällä palstalla yksikään köyhä ei ole vielä suostunut avamaan köyhyyttään yksityiskohtaisesti, jotta olisimme voineet nähdä omin silmin, että mitään ei oikeasti ole tehtävissä, siksi teihin ei täällä uskota, tai osaamiseenne.

Siis onko teillä jokin lista valmiina mitä voi esitellä muille?

Ei valmiina tietenkään, mutta pitäähän sitä sen verran vaivautua, että kaivaa esille kuitit ja tiliotteet ja naputtelee hankinnat ja niiden summat tänne nettipalstalle, jotta tuo valopää saisi päivittelemistä.

"Ei ole vielä suostunut avaaman köyhyyttään yksityiskohtaisesti" on kyllä niin veemäinen ilmaus, että sen suustaan päästäneelle toivoisi vähintään syyhyä kesän ajaksi.

Minä olin se kuopassa oleva köyhä, jota tämä henkilö piikitteli ja lainasi otteita. Minä en kysynyt ensin mitään neuvoa vaan hän ensin moitti minua kun en ymmärtänut kuinka paljon minulle on etua S-bonuskortista eikä uskonut, ettei niitä bonuksia minulle köyhälle kerry.

Minä sanoin, että saisinko HÄNELTÄ jonkin laskelman kuinka pajon rahatuloni lisääntyy jos otan tuon kortin. Ei hän näemmä sitten pystynytkään faktaa tästä väittämästään osoittamaan vaikka oli kovin tuohtunut minuun.

No se sitten kääntyikin niin, että pyytämääni faktaa tähän bonuskortin hyötyihin ei tullut vaan asia kääntyikin niin, että HÄN pyysi MINUA toimittamaan yksityiskohtaisen ja seikkaperäisen listan mihin kulutan. Ei kuulemma riitä, että ruoka 50 euroa, hygienia 20 euroa...

En siis varsinaisesti pyytänyt neuvoa vaan faktaa.

Miksi minun pitäisi toimittaa yksityiselämääni koskevaa tietoa tänne? Ja miksi hän ei toimittanut minulle väittämäänsä faktatietoa miten köyhä saa kertymään bonuksia tai muita etuja kun ostot ovat kuukaudessa hyvin pienet. Hän olisi voinut laittaa jonkun taulukon eri ostosummille kuukaudessa. Jos siis olisi ollut tosissaan muuta kuin nöyryyttämismielessä

Köyhän on järkevää ostaa myös jostain muusta liikkeestä jos siellä on vielä edullisempi joku tuote. Silloin ne pienet ostosummat pirstaloituvat vielä eri kauppoihin.

miten joku voi tehdä laskelman, jos kysyjä ei tarjoa dataa? Sinä olet tahtonut tahallasi uhriutua, näin sivusta sen näkee parhaiten.

Mitään laskelmaa ei ole pyydetty. En edes luottaisi jonkun randomin tekemään laskelmaan, tässä ketjussa nämä neuvojat ei älyllä loista.

Vierailija
1798/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoilleni en ole kertonut, kuinka huono rahatilanteeni on. Viikossa voi olla vain 4 euroa ruokaan. Kun kerron että ei ole esim. johonkin lahjajuttuun rahaa, eivät he ymmärrä, vaan voivat kertoa että käytiin ostoksilla, ja en raskinut ostaa viikonlopuksi kuin kolme kukkakimppua😭kun on rahat tiukilla.😤saatana että voi olla eri käsitys rahapulasta!!😖 Kun kuulevat että olen rahan puutteen takia leiponut sämpylöitä, kun ei ole muutakaan leipää, ovat tulossa osingoille 😤

Vierailija
1799/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakun voi leipoa itse. Just tein tiikerikakkua ja laskin että ainekset maksoi 2€. Mutta eihän käy köyhälle.

Olen ollut itsekin köyhä mutta päätin nousta sieltä suosta ja niin nousin.

Ohis

Niin, se maksaa 2 e per kakku jos sulla on jo kaikki valmiina kaapissa. Ja jos sulla ei ole kaapissa kuin vaikkapa puolet tiikerikakun tarpeista, tulee hintaa enemmän. Esim. jauhot 1e, margariini 1,5 e, sokeri 1e.. Pelkästään nuokin tekee jo 3,5 e. ja mieti mitä kaikkea tuosta vielä puuttuu. Se, että niitä voi käyttää myöhemmin muuhunkin ruokaan tai leivontaan, ei auta sillä hetkellä kun taskussa on viikoksi se 5 e.

Tää tuntuu olevan se asia, mikä ihmisiltä unohtuu. Ei auta, että joku nakkisopan annoksen hinta on vaikka alle euro, kun sun pitää ostaa ensin siihen ne kaikki perunat, porkkanat, sipulit ja nakit, ja niitä sä et saa millään eurolla (koska ne pirun nakit maksaa sen pari euroa). Se soppa voi maksaa 5 e kun meet ostamaan niitä tarvikkeita ja sulla ei oo käytössä vaikka kun se euro. Ymmärrätkö? Kauppa ei ehkä ihan ymmärrä, että haluaisit ostaa paketista vain kaksi nakkia sitä sun soppa-annosta varten.

Ja se että ostaessas vaikka sen kilon tai kahen pussin perunaa/porkkanaa/sipulia ja niistä riittää seuraaviinkin ruokiin osa, sä tarviit silti jotain tuohon joka täyttää. Kasvikset on hyviä, mutta ne ei täytä vatsaa pitkään. Ja taas pitäis irrota jostain muutama euro. Toki sellainen joka pärjää linnun annoksilla, pärjää varmasti myös pelkillä kasviksilla.

Oikeasti, jokainen vänkääjä voisi ihan vaikka kokemuksen takia testata elää köyhän elämää. Ei mitään viikkoa, koska sen nyt selviää jokainen, mutta parisen kuukautta. Siinä saisi jo tuntumaa, millaista olisi tuo ruoan ostaminen. Ja toivo toki samalla, ettet tarvitse esim mitään terveyspalveluita tai pakastimenhakureissuja....

olen elänyt useamman vuoden alle köyhyysrajan ja aivan omasta halustani. Aluksi vaikeinta, tai työläintä, oli etsiä oikeat tavat tehdä ostoksia, mutta kun rutiinit syntyivät, ei se vaikeaa ole. Kaikessa on kyse siitä miten itse mielensä ohjelmoi ja miten asioihin suhtautuu.

Ohjelmoi ihan rauhassa omaa mieltäsi, mutta älä ohjelmoi täällä muita.

eli kokemasi kurjuus on oma valintasi. älä sitten pillitä.

Vierailija
1800/5804 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakun voi leipoa itse. Just tein tiikerikakkua ja laskin että ainekset maksoi 2€. Mutta eihän käy köyhälle.

Olen ollut itsekin köyhä mutta päätin nousta sieltä suosta ja niin nousin.

Ohis

Niin, se maksaa 2 e per kakku jos sulla on jo kaikki valmiina kaapissa. Ja jos sulla ei ole kaapissa kuin vaikkapa puolet tiikerikakun tarpeista, tulee hintaa enemmän. Esim. jauhot 1e, margariini 1,5 e, sokeri 1e.. Pelkästään nuokin tekee jo 3,5 e. ja mieti mitä kaikkea tuosta vielä puuttuu. Se, että niitä voi käyttää myöhemmin muuhunkin ruokaan tai leivontaan, ei auta sillä hetkellä kun taskussa on viikoksi se 5 e.

Tää tuntuu olevan se asia, mikä ihmisiltä unohtuu. Ei auta, että joku nakkisopan annoksen hinta on vaikka alle euro, kun sun pitää ostaa ensin siihen ne kaikki perunat, porkkanat, sipulit ja nakit, ja niitä sä et saa millään eurolla (koska ne pirun nakit maksaa sen pari euroa). Se soppa voi maksaa 5 e kun meet ostamaan niitä tarvikkeita ja sulla ei oo käytössä vaikka kun se euro. Ymmärrätkö? Kauppa ei ehkä ihan ymmärrä, että haluaisit ostaa paketista vain kaksi nakkia sitä sun soppa-annosta varten.

Ja se että ostaessas vaikka sen kilon tai kahen pussin perunaa/porkkanaa/sipulia ja niistä riittää seuraaviinkin ruokiin osa, sä tarviit silti jotain tuohon joka täyttää. Kasvikset on hyviä, mutta ne ei täytä vatsaa pitkään. Ja taas pitäis irrota jostain muutama euro. Toki sellainen joka pärjää linnun annoksilla, pärjää varmasti myös pelkillä kasviksilla.

Oikeasti, jokainen vänkääjä voisi ihan vaikka kokemuksen takia testata elää köyhän elämää. Ei mitään viikkoa, koska sen nyt selviää jokainen, mutta parisen kuukautta. Siinä saisi jo tuntumaa, millaista olisi tuo ruoan ostaminen. Ja toivo toki samalla, ettet tarvitse esim mitään terveyspalveluita tai pakastimenhakureissuja....

olen elänyt useamman vuoden alle köyhyysrajan ja aivan omasta halustani. Aluksi vaikeinta, tai työläintä, oli etsiä oikeat tavat tehdä ostoksia, mutta kun rutiinit syntyivät, ei se vaikeaa ole. Kaikessa on kyse siitä miten itse mielensä ohjelmoi ja miten asioihin suhtautuu.

Ohjelmoi ihan rauhassa omaa mieltäsi, mutta älä ohjelmoi täällä muita.

eli kokemasi kurjuus on oma valintasi. älä sitten pillitä.

Meinaatko, että sinulta olisi löytynyt jokin viisaus, jolla olisit ostoslistaa katsomalla löytänyt tien pois köyhyydestä? :D

Ohis