Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asioita jotka vain oikeasti köyhä tajuaa

Vierailija
14.03.2022 |

Itse tajusin mitä luksusta on päästä kahvilaan juomaan kaakao kermavaahdolla ja syömään juustokakkua. Jäin työttömäksi pari vuotta sitten ja joka penni on laskettava. Ihana vaarini vei minut <3

Kommentit (5804)

Vierailija
4761/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun joku sanoo, että laita pakastimeen. Mihin pakastimeen?!

Asunnoissa on hyvin yleisesti jääkaappipakastin jossa on ihan hyvän kokoinen pakastin.

Paitsi niissä, joissa ei ole. Ja juuri niistä tässä ketjussa on ollut kyse.

Tästä pakastinasiasta muistuu mieleen lääkäri, joka yritti saada minut lopettamaan voin käyttämisen. Sanoin hänelle puoli tusinaa kertaa, että en käytä voita tai rasvoja tai edes öljyjä ollenkaan koskaan ikinä. Hänen vastauksensa oli yhtä monta kertaa, että voin käyttö pitää lopettaa.

Toinen yhtä outo jankuttaja oli keittiöosaston myyjä, joka oli sitä mieltä, että kyllä tiskialtaiden yhteydessä aina on valutustaso. Minä sanoin, että minun tiskialtaassani ei ollut. Hän sanoi, että kyllä yleensä on. Minä sanoin, että tässä tapauksessa ei ole. Hän sanoi, että no kyllä yleensä on. Ja niin edelleen.

Mitä tarkoitusta palvelee se, että omasta kokemusmaailmasta poikkeavia asioita ei voida eikä haluta uskoa todeksi?

Vierailija
4762/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaisköyhä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kaikilla hyvä mieli jos työttömyysturva olisi 10000€/kk? Silloin tämän palstan voisi sulkea ja kaikki olisi tyytyväisiä. Valitettavasti näin ei ole, jos joku ei ymmärrä että ihmeitä ei tapahdu vaan ne asiat on tehtävä ihan itse. Ymmärrän jos on iäkäs/sairas ja työtä on vaikea saada niin se on paha tilanne, se omaisuuden kerryttäminenkin pahan päivän varalle on vähän myöhäistä. Mutta ymmärrystä ei löydy niille jotka ovat parhaassa työiässä ja jotka ovat itse luoneet rajoitteensa tehdä työtä. Itse elin lapsuuteni köyhissä oloissa josta jäi ikävä mutta opettava muistijälki.

Työurani aloitin heti ammattikoulun jälkeen ja ensimmäisen työpaikan tuntipalkka oli n. 7€ ja tunteja ei ollut todellakaan paljoa mutta pakko oli saada työkokemusta, sen jälkeen on työpaikat vaihtuneet koska palkan perässä on täytynyt juosta. Nyt 42v. Palkka yli 6000€/kk ja voin sanoa että helppoa ei aina ole ollut mutta en koskaan jaksa valittaa vaan teen asioille jotain koska kukaan muukaan ei niitä puolestani tee.

Sanonkin että KAIKKI voi pärjätä elämässä jos vaan päättää niin tehdä.

Oletko tosissasi sitä mieltä, että mitään saavutettua ei voi menettää?

Todellakin kaiken voi menettää, mutta sekään asia ei valittamalla ja kateudella paremmaksi muutu, edelleen jaksaisin yrittää nousta ylös.

Sanon vielä että ymmärrän ja pahoittelen jos joku on sairastunut koska se ei koskaan ole valinta.

"Sanonkin että KAIKKI voi pärjätä elämässä jos vaan päättää niin tehdä."

"Todellakin kaiken voi menettää --"

Kumpi näistä siis on totta sinun mielestäsi?

Tuo edellisen viestin kirjoittaja vaikuttaa olevan niin irtaantunut todellisuudessa kuten moni muukin hyväosainen kirjoittaja tällä palstalla, että ei hän enää voi ymmärtää omiakaan ajatuksiaan.

Taidatkin olla sinä se, joka on harhainen.

Voisitko osoittaa ystävällisesti kohdan/kohdat kirjoituksistani, joista tuo mahdollinen harhaisuuteni tulee mielestäsi esille?

samalla lailla kun haujut toisia, veikkaan...jos mollaat toisia, kestä, että sinuakin mollataan. muuten lopeta moinen toiminta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4763/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista neuvoista vielä. Jotkut varmasti antavat niitä ihan vilpittömin mielin ja se on kiva. Mutta jos olisi olemassa yleispäteviä neuvoja, kaikki noudattaisivat niitä eikä olisi mitään ongelmia. Turha on siis olettaa, että neuvo toimisi jokaisella, aina löytyy ihminen jolle se ei sovi, syystä tai toisesta. Siitä ei pitäisi loukkaantua, jos vilpittömästi haluaa auttaa. Joku tätä ketjua lukeva voi kiinnostua neuvosta ja saada hyötyä siitä.

Köyhän tilanteessa parhaita neuvoja osaa antaa varmaan toiset köyhät,  entiset köyhät tai sosiaalityöntekijät tai vastaavat. Heillä on kokemusta asiasta.

Tässä ketjussa ei pyydellä neuvoja, joten varsinkaan ulkopuolisten on turha niitä tyrkyttää.

paitsi jos tekeytyy köyhäksi ja nuolee perseitä, niin neuvot otetaan heti ja ilolla vastaan :D

Siis todella ihana harrastus sinulla, sinulla on kaunis mieli ja olet varmaan pidetty henkilö työyhteisössäsi (Kuten psykopaatit ikävä kyllä usein ovat)

kuten sinäkin olet psykopaatti

Vierailija
4764/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis. Sinulle ja myös miesystävällesi voi käydä niin, että koko omaisuus haihtuu savuna ilmaan ja/tai terveys menee. Pienemmälläkin takaiskujen sarjalla voi päätyä köyhäksi, vaikka olisi omasta mielestään ollut kuinka hyvin turvassa. Ei sitä usko, ennen kuin se tapahtuu. Todennäköisesti ei tapahdu, mutta voi tapahtua.

sijoittamisen perusteissa opetetaan miten kaikkia munia ei laiteta yhteen koriin.

sivullinen

huomaa, että olet sivullinen, koska kommenttisi ei liittynyt mitenkään edellisen viestin aiheeseen.

Eri.

Liityihän.

Luin viestit ajatuksella uudestaan läpi, eikä niissä puhuttu mitään sijoittamisesta, munista tai koreista edes vertauskuvannollisesti. Onhan se toki kiva, jos on niitä munia laittaa useampaan koriin, mutta ei se kerro oikean elämän ongelmista välttämättä mitään. Kannattaa toki jatkaa sitä sijoituskurssia loppuun asti, kun on kerran aloittanut, ei siinä mitään. Tuut sitten kertomaan lisää, kun olet oppinut jotain oikeasta elämästä.

Vierailija
4765/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli mielen "asioista, joita vain oikeasti köyhä tajuaa" etenkin tänä vuodenaikana loma.

Köyhällä kun ei ole oikeastaan lomaa. Kun ei omista mökkiä, ei ole varakkaita tuttavia, jotka kutsuisi omille mökeilleen, eikä ole rahaa matkustaa minnekään, niin lomaa ei käytännössä ole. Kykitään vaan kaupungissa kuumissa kerrostaloasunnoissa ja päivät ovat samanlaisia kuin muutenkin.

Vierailija
4766/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis. Sinulle ja myös miesystävällesi voi käydä niin, että koko omaisuus haihtuu savuna ilmaan ja/tai terveys menee. Pienemmälläkin takaiskujen sarjalla voi päätyä köyhäksi, vaikka olisi omasta mielestään ollut kuinka hyvin turvassa. Ei sitä usko, ennen kuin se tapahtuu. Todennäköisesti ei tapahdu, mutta voi tapahtua.

sijoittamisen perusteissa opetetaan miten kaikkia munia ei laiteta yhteen koriin.

sivullinen

huomaa, että olet sivullinen, koska kommenttisi ei liittynyt mitenkään edellisen viestin aiheeseen.

Eri.

Liityihän.

Luin viestit ajatuksella uudestaan läpi, eikä niissä puhuttu mitään sijoittamisesta, munista tai koreista edes vertauskuvannollisesti. Onhan se toki kiva, jos on niitä munia laittaa useampaan koriin, mutta ei se kerro oikean elämän ongelmista välttämättä mitään. Kannattaa toki jatkaa sitä sijoituskurssia loppuun asti, kun on kerran aloittanut, ei siinä mitään. Tuut sitten kertomaan lisää, kun olet oppinut jotain oikeasta elämästä.

Olet oikeassa. Minä kirjoitin tuon Ohis-kommentin, enkä luonut ajatustakaan sijoittamiselle, munille tai koreille. Tällä palstalla ovat tänään menossa jotkin lukutaidottomien väärinymmärtäjien perinneiltamat, sen verran harhamaista on meininki.

Vierailija
4767/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On meillä köyhillä hyvääkin tuuria. Ollaan synnytty Suomeen.

Sen yritän muistaa joka päivä, koska maailman mittakaavassa meillä on vielä asiat melko hyvin.

Otan osaa muistisairautesi johdosta. Voit pyytää jotakuta tuttua tai sukulaistasi kertomaan päivittäin missä maassa asumme, kun et enää itse sitä muista. Suomen liput vuoteen laidalla saattavat myös auttaa pähkäilyissäsi.

Anteeksi v*ttuiluni, ei ollut satiiria.

Omalla kohdallani olen kokenut hyödylliseksi ottaa välillä pään pois omasta pe*seestä, silloin kun huolet, taloudelliset ja muut eivät kutista ajattelua liikaa ja pystyn siihen. Silloin voin tuntea kiitollisuutta siitä, että asun köyhänä Suomessa, enkä esimerkiksi Intiassa. Ei se rahattomuuteeni auta, mutta auttaa jaksamaan.

Kyse olikin siitä, että edellisen viestin kaveri yritti muistella päivittäin synnyinmaatansa, ei liittynyt siihen pidätkö päätäsi p*rseessäsi vai missä, eikä minun kiitollisuuksini tai huolieni tuntemuksiin mitenkään.

Itse onneksi muistan vielä hyvin missä asun ja olen siitä toki kiitollinen, mutta asuu sitä joka maassa köyhiä ja rikkaita, ei sitä voi verrata omaan asemaan täällä tai ei voi tietää olisiko jossain muussa maassa syntyneenä yhtä köyhänä. Jossitella voi toki ihan niin paljon kuin huvittaa vaikka sitten tuolla sinun tavallasi eli pitämällä päätä p*rseessä. En ole itse sitä kokeillut, enkä aio kokeilla.

Vierailija
4768/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sivullinen

Eri.

Liityihän.

Olet oikeassa. Minä kirjoitin tuon Ohis-kommentin, enkä luonut ajatustakaan sijoittamiselle, munille tai koreille. Tällä palstalla ovat tänään menossa jotkin lukutaidottomien väärinymmärtäjien perinneiltamat, sen verran harhamaista on meininki.

Minä vastasin tuohon sivulliselle sijoittamista opiskeelle munakori-tyypille ja siltä se näyttää koneeltani viesteissä vieläkin olevan. Se ohis-kirjoitus oli varoitus siitä, että omaisuus voi haihtua savuna tuuleen, josta olin samaa mieltä. Siinä tilanteessa on siis ne munat jo huvenneet molemmista koreista, jos niitä on niihin riittänyt.

Lainaan tässä lopuksi Googlea, eli tarkoititko harhaista? Ei sen puoleen minunkaan kirjoitus sen hääppösempää ole, köyhillä nyt on vaan halvat harrastukset.

Vierailija
4769/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun joku sanoo, että laita pakastimeen. Mihin pakastimeen?!

Asunnoissa on hyvin yleisesti jääkaappipakastin jossa on ihan hyvän kokoinen pakastin.

Mun kaupungin vuokra-asunnossa ei ollut oikeasti edes jääkaappia, kun muutin sinne, pidin ruokia aluksi tuuletusikknan välissä ja parvekkeella, kunnes ostin kirpputorilta käytetyn jääkaapin, jossa oli vain sellainen pieni pakastinlokero, jossa pystyi pari vuorokautta pitämään pakasteherneitä tai vastaavia. Myöhemmin selvisi, että joku väliaikainen huoltomies oli nyysinyt sieltä jääkaapin, enkä tuolloin vielä tiennyt, että sellainen olisi siellä kuulunut olla. Tuo jääkaappi on vieläkin käytössä äidilläni, kun ostin itse uuden jääkaappipakastinyhdistelmän.

Olen ollut myös lähivuosina töissä, kun kaupungin vuokra-asuntoja on kunnostettu vuokraajien välillä, eikä niissä ole yhdessäkään ollut pakastinta.

Vierailija
4770/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sivullinen

Eri.

Liityihän.

Liitänpä tähän päivän parhaan harhamaketjunpätkän. Tuo "X on parempi kuin vastaava Y, koska Y ei ole olemassa" -ajattelu on aika mykistävää. (Tuossa on useampia kuin vain kaksi kommentoijaa, eikä siis ole kyse oppilaitosten paremmuudesta, vaikka ketjussa juuri siitä riidelläänkin).

- AMK paperit on ihan yhtä hyvät kuin yliopistonkin paperit. Mulla on yliopistosta lisensiaatin paperit, miehelläni AMK-paperit ja ihan samalla viivalla ollaan. Yliopistossa et voi lukea paprikoneteknologiaa, joten AMK siltä alalta on jopa parempi kuin yliopistosta vastaava.

- Selvennätkö vielä sitä, mikä on se ala, jota ei voi lukea yliopistossa, mutta jolta AMK-tutkinto on jopa parempi kuin yliopistosta vastaava.

- Hän kyllä sanoi sen jo, paperikoneteknologia.-eri

- Hän sanoi, että yliopistossa ei voi lukea paperikoneteknologiaa. Nyt kiinnostaa se, mikä on se yliopiston vastaava ala.

- Ei sellaista ole, sepä se.

- Miten AMK-tutkinto siis voi olla parempi kuin yliopiston vastaava ala, jota ei ole olemassa?

- Siten juuri, että et voi lukea yliopistossa sellaista alaa kuin AMKssa ja paremmuus tulee juurikin siinä. Plus palkka on kaksinkertainen.

- Vertaatko sinä tosissasi olemassa olevaa olemattomaan ja panet ne vielä paremmuusjärjestykseen?

- Olemattomaan? Jos paperikoneet ei pyörisi, onko se olematonta?

- Ei ole kyse paperikoneista, vaan oppiaineesta. Onko olemassaoleva oppiaine parempi kuin sellainen, jota ei ole olemassa? Puuttuuko teiltä kokonaan kyky ajatella abstraktisti, vai trollaatteko te vain?

Vierailija
4771/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kaikilla hyvä mieli jos työttömyysturva olisi 10000€/kk? Silloin tämän palstan voisi sulkea ja kaikki olisi tyytyväisiä. Valitettavasti näin ei ole, jos joku ei ymmärrä että ihmeitä ei tapahdu vaan ne asiat on tehtävä ihan itse. Ymmärrän jos on iäkäs/sairas ja työtä on vaikea saada niin se on paha tilanne, se omaisuuden kerryttäminenkin pahan päivän varalle on vähän myöhäistä. Mutta ymmärrystä ei löydy niille jotka ovat parhaassa työiässä ja jotka ovat itse luoneet rajoitteensa tehdä työtä. Itse elin lapsuuteni köyhissä oloissa josta jäi ikävä mutta opettava muistijälki.

Työurani aloitin heti ammattikoulun jälkeen ja ensimmäisen työpaikan tuntipalkka oli n. 7€ ja tunteja ei ollut todellakaan paljoa mutta pakko oli saada työkokemusta, sen jälkeen on työpaikat vaihtuneet koska palkan perässä on täytynyt juosta. Nyt 42v. Palkka yli 6000€/kk ja voin sanoa että helppoa ei aina ole ollut mutta en koskaan jaksa valittaa vaan teen asioille jotain koska kukaan muukaan ei niitä puolestani tee.

Sanonkin että KAIKKI voi pärjätä elämässä jos vaan päättää niin tehdä.

Oletko tosissasi sitä mieltä, että mitään saavutettua ei voi menettää?

Todellakin kaiken voi menettää, mutta sekään asia ei valittamalla ja kateudella paremmaksi muutu, edelleen jaksaisin yrittää nousta ylös.

Sanon vielä että ymmärrän ja pahoittelen jos joku on sairastunut koska se ei koskaan ole valinta.

"Sanonkin että KAIKKI voi pärjätä elämässä jos vaan päättää niin tehdä."

"Todellakin kaiken voi menettää --"

Kumpi näistä siis on totta sinun mielestäsi?

Tuo edellisen viestin kirjoittaja vaikuttaa olevan niin irtaantunut todellisuudessa kuten moni muukin hyväosainen kirjoittaja tällä palstalla, että ei hän enää voi ymmärtää omiakaan ajatuksiaan.

Taidatkin olla sinä se, joka on harhainen.

Voisitko osoittaa ystävällisesti kohdan/kohdat kirjoituksistani, joista tuo mahdollinen harhaisuuteni tulee mielestäsi esille?

samalla lailla kun haujut toisia, veikkaan...jos mollaat toisia, kestä, että sinuakin mollataan. muuten lopeta moinen toiminta

En ole huomannut, että minua olisi mollattu, mutta jos olisikin, niin ei voisi vähempää kiinnostaa. Pyysin vain kertomaan jonkin kohdan, missä tuo harhaisuuteni tulee esille? Jos olen haukkunut jotain, niin todennäköisesti haukuttavalla on ollut jollainlailla harhaisia käsityksiä tai yleistyksiä köyhien elämästä. Laita vielä uudestaan tuo haukkuni, josta loukkaannuit, niin katsotaan olenko anteeksipyynnön sinulle velkaa. Onhan se väärin, jos olen haukkunut väärää puuta, enkä kiistä etteikö näin olisi voinut käydä.

Vierailija
4772/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista neuvoista vielä. Jotkut varmasti antavat niitä ihan vilpittömin mielin ja se on kiva. Mutta jos olisi olemassa yleispäteviä neuvoja, kaikki noudattaisivat niitä eikä olisi mitään ongelmia. Turha on siis olettaa, että neuvo toimisi jokaisella, aina löytyy ihminen jolle se ei sovi, syystä tai toisesta. Siitä ei pitäisi loukkaantua, jos vilpittömästi haluaa auttaa. Joku tätä ketjua lukeva voi kiinnostua neuvosta ja saada hyötyä siitä.

Köyhän tilanteessa parhaita neuvoja osaa antaa varmaan toiset köyhät,  entiset köyhät tai sosiaalityöntekijät tai vastaavat. Heillä on kokemusta asiasta.

Tässä ketjussa ei pyydellä neuvoja, joten varsinkaan ulkopuolisten on turha niitä tyrkyttää.

paitsi jos tekeytyy köyhäksi ja nuolee perseitä, niin neuvot otetaan heti ja ilolla vastaan :D

Siis todella ihana harrastus sinulla, sinulla on kaunis mieli ja olet varmaan pidetty henkilö työyhteisössäsi (Kuten psykopaatit ikävä kyllä usein ovat)

Vastauksellasi osoitit, että tunnustit olevasti psykopaatti ("Kuten sinäkin olet)". Jos olisit vastannut, että "Itse olet", niin pallo olisi siirtynyt minulle.

En usko, että olen psykopaatti, mutta monen täällä tunteettomasti köyhiä haukkuvien ja heitä vihaavien voin uskoa olevan.

Vierailija
4773/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sivullinen

Eri.

Liityihän.

Minä vastasin tuohon sivulliselle sijoittamista opiskeelle munakori-tyypille ja siltä se näyttää koneeltani viesteissä vieläkin olevan. Se ohis-kirjoitus oli varoitus siitä, että omaisuus voi haihtua savuna tuuleen, josta olin samaa mieltä. Siinä tilanteessa on siis ne munat jo huvenneet molemmista koreista, jos niitä on niihin riittänyt.

Lainaan tässä lopuksi Googlea, eli tarkoititko harhaista? Ei sen puoleen minunkaan kirjoitus sen hääppösempää ole, köyhillä nyt on vaan halvat harrastukset.

Niin vastasit, ja minä komppasin. Kun tapahtuu tarpeeksi monta takaiskua peräjälkeen, tulee se hetki, jona ei enää selviä jaloilleen. Joku siihen tuli sitten sijoitusjuttuineen ymmärtämään väärin.

En tarkoittanut harhaista, vaan harhamaista. Sana on käynyt pitkän polun siitä, kun aikoinani tutustuin loistavaan sarjakuvapiirtäjään, Gary Larsoniin. Hänen The Far Side -sarjiksensa on käännetty suomeksi nimellä Harhama. Pahoittelen. Vuosikausien yksineläminen ja työttömyys alkaa vaikuttaa sanavarastooni. En vielä tiedä, onko enemmän kadonnut vai tullut lisää.

Niin mustaa, niin mustaa, että saatat arvostaa :) https://i.pinimg.com/originals/bd/00/1d/bd001d1a0a3486073e5fcf50c8946dc…

Vierailija
4774/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sivullinen

Eri.

Liityihän.

Sorry ymmärsin väärin viestisi, olitkin juuri tuo, jonka kanssa olin samaa mieltä. Nyt menen katsomaan Batmania ennenkuin pahennan tilannettaani täällä enempää, anteeksi, ja harhamainen on ihan O.K. sana.

Vierailija
4775/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sivullinen

Eri.

Liityihän.

Niin vastasit, ja minä komppasin. Kun tapahtuu tarpeeksi monta takaiskua peräjälkeen, tulee se hetki, jona ei enää selviä jaloilleen. Joku siihen tuli sitten sijoitusjuttuineen ymmärtämään väärin.

En tarkoittanut harhaista, vaan harhamaista. Sana on käynyt pitkän polun siitä, kun aikoinani tutustuin loistavaan sarjakuvapiirtäjään, Gary Larsoniin. Hänen The Far Side -sarjiksensa on käännetty suomeksi nimellä Harhama. Pahoittelen. Vuosikausien yksineläminen ja työttömyys alkaa vaikuttaa sanavarastooni. En vielä tiedä, onko enemmän kadonnut vai tullut lisää.

Niin mustaa, niin mustaa, että saatat arvostaa :) https://i.pinimg.com/originals/bd/00/1d/bd001d1a0a3486073e5fcf50c8946dc…

Juu mää siis käsitin väärin ensin ja outoa, kyllä minullekin tuli mieleen tuo Harhama sarjakuva tuosta sanasta. On ollut lempparilukemistani joskus. Yksi parhaiten mieleen jäänyt strippi oli pilakuva, jossa kenguru istuu baaritiskillä ja vieressä oleva heppu sanoo, että ole vaan kenguru, mutta kyllä minäkin jotain tiedän pussieläimistä. Tuohon aikoihin paras kaverini oli tullut karaten suomenmestaruuskisoissa hopealle ja kun kerran kuskasimme yhtä humalaista sukulaistani, alkoi tuo sukulainen neuvomaan ja kehuskelemaan kaverilleni, miten pitää tapella ja miten hyvä hän on siinä. Sanoin vieressäistuvalle kaverilleni ajaessani autoa, että "Ole vain kenguru", jonka jälkeen purskahdimme ihan mahdottomaan nauruun. Sukulaiseni oli hämillään, eikä käsittänyt mille nauroimme. Olihan se vähän typerää ja noloa, mutta oltiin alle kakskymppisiä vielä tuollloin.

Hyvää huumoria vaikeaankin elämäntilanteeseen nuo Larssonin jutut. Kiitos, että toit nuo taas mieleeni.

Vierailija
4776/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksellasi osoitit, että tunnustit olevasti psykopaatti ("Kuten sinäkin olet)". Jos olisit vastannut, että "Itse olet", niin pallo olisi siirtynyt minulle.

En usko, että olen psykopaatti, mutta monen täällä tunteettomasti köyhiä haukkuvien ja heitä vihaavien voin uskoa olevan.

älä innostu liikaa. kunhan vain vastasin sinulle samalla lailla kuin sinä minulle. SInä tosin olet psykootikko, eikö niin? täällä on niin monia kirjoittajia, joten helposti unohtuu. Siltä osin ymmärrän tuollaisen puolen sinussa, että alat nähdä ja demonisoida toisia: psykootikot kun eivät osaa nähdä omia tekojaan realistisesti.

Vierailija
4777/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sivullinen

Eri.

Liityihän.

Juu mää siis käsitin väärin ensin ja outoa, kyllä minullekin tuli mieleen tuo Harhama sarjakuva tuosta sanasta. On ollut lempparilukemistani joskus. Yksi parhaiten mieleen jäänyt strippi oli pilakuva, jossa kenguru istuu baaritiskillä ja vieressä oleva heppu sanoo, että ole vaan kenguru, mutta kyllä minäkin jotain tiedän pussieläimistä. Tuohon aikoihin paras kaverini oli tullut karaten suomenmestaruuskisoissa hopealle ja kun kerran kuskasimme yhtä humalaista sukulaistani, alkoi tuo sukulainen neuvomaan ja kehuskelemaan kaverilleni, miten pitää tapella ja miten hyvä hän on siinä. Sanoin vieressäistuvalle kaverilleni ajaessani autoa, että "Ole vain kenguru", jonka jälkeen purskahdimme ihan mahdottomaan nauruun. Sukulaiseni oli hämillään, eikä käsittänyt mille nauroimme. Olihan se vähän typerää ja noloa, mutta oltiin alle kakskymppisiä vielä tuollloin.

Hyvää huumoria vaikeaankin elämäntilanteeseen nuo Larssonin jutut. Kiitos, että toit nuo taas mieleeni.

Tuo "ole vain kenguru" sanottuna karatekakaverille on juuri sellaista huumoria, jota olen löytänyt vain itseni ja veljeni väliltä. Hienoa.

Vierailija
4778/5804 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli mielen "asioista, joita vain oikeasti köyhä tajuaa" etenkin tänä vuodenaikana loma.

Köyhällä kun ei ole oikeastaan lomaa. Kun ei omista mökkiä, ei ole varakkaita tuttavia, jotka kutsuisi omille mökeilleen, eikä ole rahaa matkustaa minnekään, niin lomaa ei käytännössä ole. Kykitään vaan kaupungissa kuumissa kerrostaloasunnoissa ja päivät ovat samanlaisia kuin muutenkin.

Tuo on totta ja jos kerran kymmenessä vuodessa pääsee joskus jonkun mökille, niin sekin oikeastaan masentavaa kun ei ole oma ja tietää ettei taas pitkään aikaan pääse , niin masentaa jotenkin jo valmiiksi koko juttu että tavallaan helpommalla pääsee henkisesti jos ei mene ollenkaan.

Vierailija
4779/5804 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkielämä nyt ei ole kovin ihmeellistä eikä sitä kannata haikailla. Kesästä voi nauttia monin tavoin. Uimarantoja on. Pyöräteitä on. Kirjastosta saa ilmaiseksi kirjoja, joita voi lukea viisaasti varjossa. Kirkoissa on ilmaisia urkukonsertteja. Kaupasta saa 1 eurolla kahvin, jonka voi viedä ulos. Piknikin voi tehdä kauniille paikalle tarjoustuotteista. Voi onkia ilmaiseksi. Työttömien yhdistyksillä on kesäretkiä. Seurakuntien lomakeskuksiin pääsee grillaamaan ja saunomaan ilmaisilla retkillä. SUVI ON KAIKILlA.

Vierailija
4780/5804 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökkielämä nyt ei ole kovin ihmeellistä eikä sitä kannata haikailla. Kesästä voi nauttia monin tavoin. Uimarantoja on. Pyöräteitä on. Kirjastosta saa ilmaiseksi kirjoja, joita voi lukea viisaasti varjossa. Kirkoissa on ilmaisia urkukonsertteja. Kaupasta saa 1 eurolla kahvin, jonka voi viedä ulos. Piknikin voi tehdä kauniille paikalle tarjoustuotteista. Voi onkia ilmaiseksi. Työttömien yhdistyksillä on kesäretkiä. Seurakuntien lomakeskuksiin pääsee grillaamaan ja saunomaan ilmaisilla retkillä. SUVI ON KAIKILlA.

Mökkeily on työlästä, kallista, rasittavaa, yhtä pakkaamista ja siivoamista. Kaupungissa nautin kulttuurista, kahviloista, kävelystä meren rannalla ym.ym.