Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita jotka vain oikeasti köyhä tajuaa

Vierailija
14.03.2022 |

Itse tajusin mitä luksusta on päästä kahvilaan juomaan kaakao kermavaahdolla ja syömään juustokakkua. Jäin työttömäksi pari vuotta sitten ja joka penni on laskettava. Ihana vaarini vei minut <3

Kommentit (5804)

Vierailija
461/5804 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koyhä tajuaa, että parilla eurolla voi ostaa ruokaa ja kympillä voi pärjätä viikon.

Voi pärjätä mutta en suosittele. Itelle meinas puhkeaa anemia kun elin "köyhällä" ruokavaliolla

Olisiko vika ollut ruokavaliossa? perunat, juurekset yms peruselintarvikkeet ovat edullisia, ja ravintorikkaampia, kuin prosessoitu höttö ja puolivalmisteet. Perunan kulutus on laskenut sen takia, että se on haasteellista valmistaa pesun ja kuorimisen takia. Sama muut juurekset ja raaka-aineet. Makaronit yms pastat kun on helppo valmistaa kuppiin kippaamalla. Itse ruoanlaittoon pitäisikin panostaa enemmän. Siinä usein ongelma.

Vierailija
462/5804 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme pakastinjankkausta täällä. Eikö elämässä todellakaan ole mitään sen tärkeämpää kuin pakastin ja toisten mollaaminen!?!!

"Toisia pienentämällä ei itse suurene yhtään." Paremminkin osoittaa oman kapeakatseisuutensa, ykinielisyytensä, ja huonon itsetuntonsa sen kaiken takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/5804 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä, esim yksin asuva, saa perustoimeentulotukea vuokran, veden, sähkölaskun, kotivakuutuksen, terveydenhuollon maksujen, reseptilääkkeiden + yli 500e/kk sen lisäksi. Hyvällä matematiikalla tämä tekee jokseenkin enemmän, kuin pari euroa päivässä, mitä monet väittää heillä käytössään olevan.

Ehkä ne rahat kuitenkin menee johonkin turhaan, jos ei perusasioihin riitä?

T. En kelalla töissä, mutta näen päivittäin useita päätöksiä ja ihan nämä faktat voi kelan sivuiltakin lukea

alotetaan vaikka siitä, että

edelleenkään kela ei hyväksy kaikkia vuokria täysmääräisesti, ja ison osan voi joutua maksamaan itse.

ei tota 500 euroa jää juuri kellekään

Tuota 500 euron perusosaahan vähentää 21,5 leikkuri vuoden työttömyyden jälkeen mikä vähentää monta kymppiä kuussa. Lisäksi myös vuokrassa on omavastuuosuus maksettavana vaikka vuokra olisikin norminmukainen?

Minkä valtion sosiaalietuuksista sinä puhut? Kerroin 21,5 on sitä varten että toimeentulotuki maksetaan kerran kuukaudessa ja työttömyysturva 13 kertaa vuodessa. Se ei ole mikään leikkuri vaan tasoittaa työttömyysturvan 12 kuukaudelle.

Vierailija
464/5804 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

" asioita joita vain oikeasti köyhä tajuaa'. Ketjusta huomaa hyvin ettei moni tajua.

Itse iloitsin uusista rintaliiveistä. Koska liivit on sellainen asia joka jää viimeiseksi tärkeyslistalla. Siksi kun vihdoin raaskii laittaa rahaa niihin, iloitsen siitä luxuksesta. Ja miksi minulla ei ole rahaa itseeni, koska laitan rahat lapsiin. Ostan teinille uudet rintaliivit aina kun tarvitsee ja vielä sellaiset jotka haluaa(tietyissä rajoissa).

Meillä lapsilla on parempi elintaso kuin minulla. Ja iloitsen suunnattomasti kun joko saan jotain itselleni tai raaskin ostaa jotain itselleni. Tämän asetelman köyhä tajuaa heti, muuta alkaa antamaan kummallisia neuvojaan tai selittämään miksei rintaliivejä tarvita. Tai miksei lapsia tarvita. Tai miksei köyhiä ole olemassa tai tarvita.

Vierailija
465/5804 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun joku sanoo, että laita pakastimeen. Mihin pakastimeen?!

Kyllä jääkaapissasi on oltava edes pakastelokero. En todellakaan usko, etteikö olisi. Lisäksi jos asut vuokralla, on vuokranantajan hankittava edes jonkinlainen pakastin, joka kuuluu kodin perusvarusteisiin.

Mun vuokrakämpässä jääkaappi ilman pakastelokeroa.

Vierailija
466/5804 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain oikeasti köyhä tajuaa että karkkia ja sirrejä ei ostella viikoittain, ei polteta eikä käytetä alkoholia. Ostokset suunnitellaan etukäteen, seurataan tarjouksia ja ruoka valmistetaan alusta asti itse. Ei ajella turhia ajoja, vaan suunnitellaan mitä pitää tietyllä suunnalla hoitaa ja hoidetaan sitten kaikki kerralla. Alle 5 km matkat voi hoitaa vaikka pyörällä. Vaatteita shoppaillaan vaan tarpeeseen ja yleensä kirpputorilta tai alennuksista. Esim. kauden lopussa saa seuraavaksi vuodeksi halvemmalla vaatteet. Siinä muutama

Vierailija
467/5804 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni parempiosainenkin köyhäilee säästääkseen johonkin isompaan. Silloin pätee vinkit, että käy kampaajalla harvemmin, osta punalaputettua pakastimeen, marjastbja osta tarjouksesta isot säkit vessapaperia varastoon. Koska sitä rahaa oikeasti on, voi näitä vinkkejä hyödyntää. Rahaa jää säästöön ja sillä voi sitten ostaa vaikka oman asunnon. On olemassa jokin tavoite jota varten elää pihisti. Entä jos tätä tavoitetta ei ole? Entä jos on pakko elää säästeliäästi ja on pakko jättää aterioita väliin? Tämä on se, mitä ei ymmärrä, kun ei ole oikeasti köyhä. Köyhällä ei ole odottamassa sitä hetkeä kun voi lopettaa säästämisen ja nauttia tavoitteen saavuttamisesta.

Vierailija
468/5804 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä, esim yksin asuva, saa perustoimeentulotukea vuokran, veden, sähkölaskun, kotivakuutuksen, terveydenhuollon maksujen, reseptilääkkeiden + yli 500e/kk sen lisäksi. Hyvällä matematiikalla tämä tekee jokseenkin enemmän, kuin pari euroa päivässä, mitä monet väittää heillä käytössään olevan.

T. En kelalla töissä, mutta näen päivittäin useita päätöksiä ja ihan nämä faktat voi kelan sivuiltakin lukea

alotetaan vaikka siitä, että

edelleenkään kela ei hyväksy kaikkia vuokria täysmääräisesti, ja ison osan voi joutua maksamaan itse.

ei tota 500 euroa jää juuri kellekään

Tuota 500 euron perusosaahan vähentää 21,5 leikkuri vuoden työttömyyden jälkeen mikä vähentää monta kymppiä kuussa. Lisäksi myös vuokrassa on omavastuuosuus maksettavana vaikka vuokra olisikin norminmukainen?

Minkä valtion sosiaalietuuksista sinä puhut? Kerroin 21,5 on sitä varten että toimeentulotuki maksetaan kerran kuukaudessa ja työttömyysturva 13 kertaa vuodessa. Se ei ole mikään leikkuri vaan tasoittaa työttömyysturvan 12 kuukaudelle.

Se tuntuu leikkaukselta, koska se 13. työttömyysturva ei käytännössä ole mikään "ylimääräinen" raha. Käytännön elämässä 4 viikkoa kun on aika lailla 1 kuukausi. En minä ainakaan ole koskaan saanut siitä 13. rahasta mitään säästöön.

Esim. viime marraskuussa sain kaksi työmarkkinatukea, 2.11 ja 30.11. Seuraava tuli sitten taas joulukuun lopulla. Tuo marraskuun 2. päivän raha oli käyttörahaa marraskuulle (ja maksoin siitä mm. marraskuun vuokran), 30.11 saatu käyttörahaa joulukuulle (ja mm. joulukuun vuokraan) ja joulukuun lopulla saatu taas melkein kokonaan tammikuulle. Ei mitään ns. ylimääräistä.

Vierailija
469/5804 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postimerkit ovat nykyään kalliita köyhälle. Olin onnesta soikeana kun tätini toi minulle ison pinon postimerkkejä, kauniita kirjepapereita- ja kuoria. Sillä kirjoitan paljon kirjeitä muutaman ystävän kanssa. Täti ei enää sairautensa vuoksi siihen pysty (no tästä en tietenkään ole onnellinen) mutta rakastan kirjoittaa käsin ja saada vastauksia, elämän joillekin pieniä, minulle suuria iloja.

Vierailija
470/5804 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se asia, minkä köyhänä tajuan, on että kaikki maksaa köyhälle enemmän: kun ei ole autoa, pitää tilata kotiinkuljetus isommille tavaroille ja esim. kodinkoneille. Jos julkiset eivät jostain syystä kulje, taksi maksaa maltaita. Koska kotona ei ole juurikaan säilytystilaa, voi vain haaveilla isosta kotivarasta tms. tilaa vaativasta. Vaikuttaa myös harrastuksiin ja vastaavaan.

Koska joutuu kulkemaan kaikkialle julkisilla, pitää varata järjettömästi aikaa siirtymisiin. Esim. autolla hurauttaa Helsingin keskustaan puolessa tunnissa, mutta julkisilla siihen kuluu vähintään tunti. Matka kotoani lähimpään Ikeaan on autolla 20 minuuttia motaria pitkin, mutta julkisilla menee niin haastavaksi, etten jaksa edes lähteä.

Siinä lopussa se avainsana tulikin: jaksaa.

Ymmärrätkö, että ihminen, ei se köyhäkään, vaan aina jaksa.

Vai onko jaksaminen vaatimus vain tietylle ihmisryhmälle.

Jos näkee otse jonkun asian liian haastavaksi niin on oikeus itse määritellä ryhtyykö siihen vai ei. Tai onko siinä järkeä.

Köyhälläkin saa olla päätäntävalta omista voimavaroistaan. Sitäpaitsi autottomana eläminen on koko ajan paljon haastavampaa kuin niillä joilla on hyvä auto tai pari pihalla tai tallissa. Ja rahaa tilillä.

Että sikäli en irvailisi autottomia yhtään.

Ilkeys on sanoinkuvaamatonta täällä. Joka mahdolliseen sanaan, pilkkuun tai pisteeseen tartutaan kunhan sillä pystyy mollaamaan ja syyllistämään köyhiä.

Eipä taida tosiaankaan raha tuoda määrätyille tyypeille onnellisuutta. Niin ilkeitä, katkeria ja omassa pahassa olossaan vellovia tuntuvat varakkaat ja hyvin toimeentulevat olevan.

Enpä siltikään näiden määrättyjen tyyppien housuissa haluaisi olla. Vaikka köyhä olenkin. En kestäisi omassa persoonassani tuollaista ilkeyttä ja katkeruutta.

En vaan kestäisi itseäni.

Ei aina jaksa? Eihän se jaksa koskaan, vaikka on pitkät päivät aikaa. Katkeruus on ihan katsojan silmässä nyt.

Oletko kuullut koskaan henkisestä väsymyksestä. Väsymys ei ole aina fyysistä pelkästään.

Niin, tällä logiikalla, kuten kirjoitinkin, oletan, että rikkaat sitten jaksavat aina eivätkä väsy ikinä?

He ovat ikuisesti terveitä, niin henkisesti kuin fyysisesti, he eivät edes tunne sanaa väsymys, uupumus ja jaksaminen?

He ovat täydellisiä. He eivät siedä heikkoutta muissakaan ihmisissä. Ovatko he hiukan epäinhimillisiä jopa?

Jos näin on, hienoa, mutta henkisesti ovat ainakin kovin näköalattomia ja suvaitsemattomia, jopa kovia. Eivät osaa asettua toisen ihmisen asemaan.

Yleensä rikkaat vaan tuntuvat olevan itse laiskoja. Kotona käy siivoja, kun ei viitsitä itse siivota. Syödään ulkona, kun ei viitsitä itse kokata tai opetella kokkaamaan. Käydään kynsisalongissa, vaikka voisi kotona itsekin kynsensä lakata.. Ostokset kotiinkuljetuksella, vaikka voisi sillä omalla autollakin käydä kaupassa. jne..

Tiedätkö miksi näin tehdään? Kyse ei suinkaan ole laikuudesta vaan kiireestä. Kun käy töissä ja tekee pitkää päivää, ei ole aikaa eikä voimia hoitaa kaikkea itse. Silloin oiotaan mutkia suoriksi ja viikkosiivous ostetaan. Sen säästyneen ajan kun voi käyttää vaikka siihen, että perhe olisi yhden illan yhdessä tekemässä jotain kivaaeikä hajoaisi. Siellä ulkona syödään samasta syystä. Kun ei ole aikaa värkkäillä eväitä, käydään lounaravintolassa työpaikan vieressä jne. Köyhillä ei ole kiire. 

Vierailija
471/5804 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se asia, minkä köyhänä tajuan, on että kaikki maksaa köyhälle enemmän: kun ei ole autoa, pitää tilata kotiinkuljetus isommille tavaroille ja esim. kodinkoneille. Jos julkiset eivät jostain syystä kulje, taksi maksaa maltaita. Koska kotona ei ole juurikaan säilytystilaa, voi vain haaveilla isosta kotivarasta tms. tilaa vaativasta. Vaikuttaa myös harrastuksiin ja vastaavaan.

Koska joutuu kulkemaan kaikkialle julkisilla, pitää varata järjettömästi aikaa siirtymisiin. Esim. autolla hurauttaa Helsingin keskustaan puolessa tunnissa, mutta julkisilla siihen kuluu vähintään tunti. Matka kotoani lähimpään Ikeaan on autolla 20 minuuttia motaria pitkin, mutta julkisilla menee niin haastavaksi, etten jaksa edes lähteä.

Siinä lopussa se avainsana tulikin: jaksaa.

Ymmärrätkö, että ihminen, ei se köyhäkään, vaan aina jaksa.

Vai onko jaksaminen vaatimus vain tietylle ihmisryhmälle.

Jos näkee otse jonkun asian liian haastavaksi niin on oikeus itse määritellä ryhtyykö siihen vai ei. Tai onko siinä järkeä.

Köyhälläkin saa olla päätäntävalta omista voimavaroistaan. Sitäpaitsi autottomana eläminen on koko ajan paljon haastavampaa kuin niillä joilla on hyvä auto tai pari pihalla tai tallissa. Ja rahaa tilillä.

Että sikäli en irvailisi autottomia yhtään.

Ilkeys on sanoinkuvaamatonta täällä. Joka mahdolliseen sanaan, pilkkuun tai pisteeseen tartutaan kunhan sillä pystyy mollaamaan ja syyllistämään köyhiä.

Eipä taida tosiaankaan raha tuoda määrätyille tyypeille onnellisuutta. Niin ilkeitä, katkeria ja omassa pahassa olossaan vellovia tuntuvat varakkaat ja hyvin toimeentulevat olevan.

Enpä siltikään näiden määrättyjen tyyppien housuissa haluaisi olla. Vaikka köyhä olenkin. En kestäisi omassa persoonassani tuollaista ilkeyttä ja katkeruutta.

En vaan kestäisi itseäni.

Ei aina jaksa? Eihän se jaksa koskaan, vaikka on pitkät päivät aikaa. Katkeruus on ihan katsojan silmässä nyt.

Oletko kuullut koskaan henkisestä väsymyksestä. Väsymys ei ole aina fyysistä pelkästään.

Niin, tällä logiikalla, kuten kirjoitinkin, oletan, että rikkaat sitten jaksavat aina eivätkä väsy ikinä?

He ovat ikuisesti terveitä, niin henkisesti kuin fyysisesti, he eivät edes tunne sanaa väsymys, uupumus ja jaksaminen?

He ovat täydellisiä. He eivät siedä heikkoutta muissakaan ihmisissä. Ovatko he hiukan epäinhimillisiä jopa?

Jos näin on, hienoa, mutta henkisesti ovat ainakin kovin näköalattomia ja suvaitsemattomia, jopa kovia. Eivät osaa asettua toisen ihmisen asemaan.

Yleensä rikkaat vaan tuntuvat olevan itse laiskoja. Kotona käy siivoja, kun ei viitsitä itse siivota. Syödään ulkona, kun ei viitsitä itse kokata tai opetella kokkaamaan. Käydään kynsisalongissa, vaikka voisi kotona itsekin kynsensä lakata.. Ostokset kotiinkuljetuksella, vaikka voisi sillä omalla autollakin käydä kaupassa. jne..

Tiedätkö miksi näin tehdään? Kyse ei suinkaan ole laikuudesta vaan kiireestä. Kun käy töissä ja tekee pitkää päivää, ei ole aikaa eikä voimia hoitaa kaikkea itse. Silloin oiotaan mutkia suoriksi ja viikkosiivous ostetaan. Sen säästyneen ajan kun voi käyttää vaikka siihen, että perhe olisi yhden illan yhdessä tekemässä jotain kivaaeikä hajoaisi. Siellä ulkona syödään samasta syystä. Kun ei ole aikaa värkkäillä eväitä, käydään lounaravintolassa työpaikan vieressä jne. Köyhillä ei ole kiire. 

Mistä ihmeestä sinä päättelet, että köyhillä ei ole kiire?

Esim. työsskäyvä yksinhuoltaja voi olla aika kiireinen, samoin esim. sairasta läheistä auttava ihminen.

Vierailija
472/5804 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postimerkit ovat nykyään kalliita köyhälle. Olin onnesta soikeana kun tätini toi minulle ison pinon postimerkkejä, kauniita kirjepapereita- ja kuoria. Sillä kirjoitan paljon kirjeitä muutaman ystävän kanssa. Täti ei enää sairautensa vuoksi siihen pysty (no tästä en tietenkään ole onnellinen) mutta rakastan kirjoittaa käsin ja saada vastauksia, elämän joillekin pieniä, minulle suuria iloja.

Kirjoittaisit vaikka whatsappissa ilmaiseksi niin ei tarvitse tuhlata vähiä rahoja postimerkkeihin ja kirjepapereihin ja ravata postilaatikolla?

Vierailija
473/5804 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä viestistä tuli hyvä ja lämmin olo. Ensinnäkin tietysti sen takia, mitä tätisi toi sinulle, mutta myös siksi, että kirjoittelet edelleen vanhanaikaisia kirjeitä. <3 Haluaisin kirjoitella myös, mutta ystäväni eivät ole yhtä innostuneita ollenkaan.

Tuli mieleen myös omat teini-ajat, jolloin kirjekavereita oli paljon, ja ne monet ihanat kirjepaperit ja -kuoret. Minulla oli niitä aikamoiset kokoelmat. Kirjeenvaihto oli tavallaan myös esteettinen harrastus, vaikkei sitä välttämättä silloin niin tietoisesti ajatellutkaan.

Vierailija
474/5804 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaisit vaikka whatsappissa ilmaiseksi niin ei tarvitse tuhlata vähiä rahoja postimerkkeihin ja kirjepapereihin ja ravata postilaatikolla?

Ei ole ollenkaan sama asia saada käsinkirjoitettuja kirjeitä kauniilla paperilla kuin joku hikinen nettiviesti.

Vierailija
475/5804 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni parempiosainenkin köyhäilee säästääkseen johonkin isompaan. Silloin pätee vinkit, että käy kampaajalla harvemmin, osta punalaputettua pakastimeen, marjastbja osta tarjouksesta isot säkit vessapaperia varastoon. Koska sitä rahaa oikeasti on, voi näitä vinkkejä hyödyntää. Rahaa jää säästöön ja sillä voi sitten ostaa vaikka oman asunnon. On olemassa jokin tavoite jota varten elää pihisti. Entä jos tätä tavoitetta ei ole? Entä jos on pakko elää säästeliäästi ja on pakko jättää aterioita väliin? Tämä on se, mitä ei ymmärrä, kun ei ole oikeasti köyhä. Köyhällä ei ole odottamassa sitä hetkeä kun voi lopettaa säästämisen ja nauttia tavoitteen saavuttamisesta.

Miksei köyhä aseta tavoitteita ja osatavoitteita, ja tee siitä elämästään parempaa? Ai niin, kun köyhä vaan on ja valittaa, siksi se köyhä onkin. Joku pakastimesta puhuminen on köyhälle loukkaus, vaikka moni hyvätuloinen säästää ruuassa sillä pakastimella, yhtään kokematta nöyryytystä tai ylivoimaista vaivaa. Mutta köyhä ei voi, kun köyhä ei saata vaivautua tai suunnitella sitä elämäänsä, niin että köyhyys päättyisi.

Vierailija
476/5804 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei köyhä aseta tavoitteita ja osatavoitteita, ja tee siitä elämästään parempaa? Ai niin, kun köyhä vaan on ja valittaa, siksi se köyhä onkin. Joku pakastimesta puhuminen on köyhälle loukkaus, vaikka moni hyvätuloinen säästää ruuassa sillä pakastimella, yhtään kokematta nöyryytystä tai ylivoimaista vaivaa. Mutta köyhä ei voi, kun köyhä ei saata vaivautua tai suunnitella sitä elämäänsä, niin että köyhyys päättyisi.

Kunpa tältä palstalta voisi karsia kaikki sinunkaltaisesi vähäjärkiset välihuutelijat, joilla ei ole mitään sanottavaa. Tai ainakin sinut. Mutta yhdensorttinen loinenhan sinä olet, eikä niistä niin vain päästä eroon.

Vierailija
477/5804 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim. jos maksaa opintolainaa niin sen joutuu vähentämään siitä perusosasta. Siihen et saa yhtään ylimääräistä.

Luuletko tosiaan että valtio antais enemmän kuin on pakko? Ihan huvikseen? Aattelepoa julkisia palveluita kuinka niihinkään ei haluta antaa edes tarvittavaa määrää, mitenkä luulet että tt-tukea ois lasketti yhtään yläkanttiin?

Ja kuvittele että saisit töistäsi ton verran palkkaa. Eläisitkö?

Lyhyen aikaa voi mennä, muttei pidemmän päälle.

Vierailija
478/5804 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä joku kumna oletus että tuo 500ekk tulee jonkun "päälle" ihan kuin joku taskuraha tai lottopotti.

Ymmärrätkö että jos saat vuokraan vaikkapa 250e ja sun vuokra on 500e niin sulle jää sen jälkeen 250e.

Ja nyt kun on hinnatkin nousseet koko ajan..

Vierailija
479/5804 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi kannustus kirjoitti:

Ihme pakastinjankkausta täällä. Eikö elämässä todellakaan ole mitään sen tärkeämpää kuin pakastin ja toisten mollaaminen!?!!

"Toisia pienentämällä ei itse suurene yhtään." Paremminkin osoittaa oman kapeakatseisuutensa, ykinielisyytensä, ja huonon itsetuntonsa sen kaiken takana.

Tuo pakastin toimii erinomaisena esimerkkinä siitä, miten kaukana toisistaan todellisuus ja joidenkin uskomukset ovat.

Ihan liian moni kyllä on käynyt uikuttamassa ihan liian monta kertaa, että kyllä kaikilla on pakastin ja kyllä käytetyn pakastimen kantaa kotiinsa ja niin edelleen, mutta ehkäpä ylikäsitelty pakastinasia saa edes jonkun päähän sen totuuden, että maailma ja mahdollisuudet eivät kaikille ole samat. 

Vierailija
480/5804 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei ole varaa kerätä kotivaraa. Varsinkaan nyt kun hinnat nousevat. Kaikki mitä kaupasta saa vähillä roposillaan ostettua syödään eikä jemmata pahan päivän varalle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme