Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita jotka vain oikeasti köyhä tajuaa

Vierailija
14.03.2022 |

Itse tajusin mitä luksusta on päästä kahvilaan juomaan kaakao kermavaahdolla ja syömään juustokakkua. Jäin työttömäksi pari vuotta sitten ja joka penni on laskettava. Ihana vaarini vei minut <3

Kommentit (5804)

Vierailija
2541/5804 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoi se tämäkin päivä siten, että rahareikiä iski kaksin kappalein. Huomasin herätessäni, että hampaasta on lohjennut pala. Pakko viivyttää hammaslääkäriä, jos vain pärjään sen kanssa kesään. Kauppareissulla (ostin muuten kaalia- ) huomasin lenkkareiden pohjassa reiän. Uusien ostamista en pysty viivyttämään, koska muita kesäkenkiä ei ole. Kirpparit on käyty läpi, ei löytynyt sopivia, koska mulla on ongelmia toisen kintun kanssa, mitkä tahansa sohlot eivät käy.

Näin tänään, mitäköhän huomenna. Pitäis säästää lapsen ylioppilasjuhliin loppuvuodesta, mutta ei tämä nyt hyvältä näytä taaskaan.

Kuules. Kengät on ihan helppo paikata itse! Eiköhän me keino sulle keksitä! Reikä on pohjassa muutenkin, eikä näy muille.

Totta. Lenkkareitten pohjat on yleensä sellasta pehmeää, jonka läpi saa neulankin menemään. Voit siis parsia pohjan tai ommella siihen kiinni paikan. Jeesusteippiä kengän sisäpuolelle, ettei lika tule läpi. Voisi kokeilla myös kuumaliimaa, sinitarraa, purkkaa, ja muita paikkamateriaaleja riippuen siitä, mitä sinulta löytyy.  Ruokapaketista tms litteästä muovista voit myös leikellä kengän sisälle sopivan palasen, minkä voit halutessasi liimatakin pohjaan (perunaliimalla tai oikealla).

Jep, paikkasin jesarilla talvikengät. Tulee kyllä kosteus vähän sisään, mutta toimii. Löysin kesäksi Jalaksen kengät kirpparilta, 4 euroa (käyt. ilmeisest sisäkenkinä, koska niin siistit).

Mä kuumaliimalla ja jesarilla lenkkarit! Kuumaliiman lainasin lapsilta.

Kuka oli ostanut lapsillle kuumaliimat?

Varaudu. Kohta taas kuulla olevasi köyhä, koska sulla on lapsia tai kuumaliimapyssy..

Luulen että pointti oli että kuumaliima on vaarallista antaa lasten käyttöön.

riippuu siitä, ovatko lapset 5 vai 15..

Vierailija
2542/5804 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, olen kyllä itsekin syyllinen toisille naljailuun. Rikkaille naljailuun siis. He tulivat tänne tarkoituksenaan pilata ketju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2543/5804 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä tajuaa sen että nyt kun kaikki hinnat ovat nousemassa niin siihen avuksi ei käy nämä usein nähdyt vinkit: En käy ravintolassa, en tilaa ruokaa kotiin, värjään itse hiukseni, en osta kalliita meikkejä, vähennän autolla ajoa, lopetan kauneushoidoissa ja hierojalla käynnin, ostan vaatteita vain tarpeeseen ja käytän niitä vielä rikkoutuneena korjaamisen jälkeen, ostan kaupasta halvinta ruokaa ja syön vain pakollisen määrän kerrallaan, en käy elokuvissa, en matkustele jne. Jne.

En keksi mistä voisin enää pihistää kun hinnat nousee mietinkin että varmaan noista reseptilääkkeistä pitää tehdävieläkin tiukempi säännöstely kuin tähän asti. Lääkärissä en ole raaski ut käydä kuin pää kainalossa joten siitäkään ei voi tinkiä enää.

Joo käyn töissä eli suojaosuusköytettävissä. Ehkä seuraava keino on jäädä pois töistä ja alkaa elää niillä tuilla niin jää käyttörahaa kunnolla.

Miksi alapeukku? Ulosoton takiako? En ole eläissäni ottanut pikavippiä tai jättänyt omaq laskuani maksamatta.

Töiden jättämisen takiako? Seuraava mitä voi tehdä on alkaa ostaa ruokaa velaksi tai jättää vuokrat maksamatta. Sekö on mielestäsi parempi kuin siirytä tukielätiksi? Tiesitkö että tuesta ei peritä ulosottoon? Ja lääkäriinkin pääsee ja lääkkeet maksetaan ilman että sitä täytyy pihistää muusta elintasosta. En tarvitse enääkausilippuakaan jos en käy töissä.

Mahtavaa jos sinulla on tähän ratkaisu kun rohkenet alapeukuttaa. Kerro mitä itse tekisit?

Mahtavaa että sua jaksaa kiinnostaa jos joku alapeukuttaa sun kommenttia vauva.fissä.

Vierailija
2544/5804 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ne kelataksit???? Odotat monta kuukautta aikaa sairaalaan polille joka jää menemättä kun taksi ei saavu. Uutta aikaa on vaikea saada lähiaikoina.

tavallisellakin taksilla voi mennä sairaalaan ja sitten voi hakea korvauksen myöhemmin.

Kelan sivun mukaan ei voi

jaa. juuri vuoden alussa laitoin kelalle kuitin taksimatkasta terveyskeskukseen ja korvaushakemuksen ja rahat tuli tilille aika nopeasti[/quote

Oliko aika varattuna?

Vierailija
2545/5804 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoi se tämäkin päivä siten, että rahareikiä iski kaksin kappalein. Huomasin herätessäni, että hampaasta on lohjennut pala. Pakko viivyttää hammaslääkäriä, jos vain pärjään sen kanssa kesään. Kauppareissulla (ostin muuten kaalia- ) huomasin lenkkareiden pohjassa reiän. Uusien ostamista en pysty viivyttämään, koska muita kesäkenkiä ei ole. Kirpparit on käyty läpi, ei löytynyt sopivia, koska mulla on ongelmia toisen kintun kanssa, mitkä tahansa sohlot eivät käy.

Näin tänään, mitäköhän huomenna. Pitäis säästää lapsen ylioppilasjuhliin loppuvuodesta, mutta ei tämä nyt hyvältä näytä taaskaan.

Kuules. Kengät on ihan helppo paikata itse! Eiköhän me keino sulle keksitä! Reikä on pohjassa muutenkin, eikä näy muille.

Totta. Lenkkareitten pohjat on yleensä sellasta pehmeää, jonka läpi saa neulankin menemään. Voit siis parsia pohjan tai ommella siihen kiinni paikan. Jeesusteippiä kengän sisäpuolelle, ettei lika tule läpi. Voisi kokeilla myös kuumaliimaa, sinitarraa, purkkaa, ja muita paikkamateriaaleja riippuen siitä, mitä sinulta löytyy.  Ruokapaketista tms litteästä muovista voit myös leikellä kengän sisälle sopivan palasen, minkä voit halutessasi liimatakin pohjaan (perunaliimalla tai oikealla).

Jep, paikkasin jesarilla talvikengät. Tulee kyllä kosteus vähän sisään, mutta toimii. Löysin kesäksi Jalaksen kengät kirpparilta, 4 euroa (käyt. ilmeisest sisäkenkinä, koska niin siistit).

Varaudu. Kohta taas kuulla olevasi köyhä, koska sulla on lapsia tai kuumaliimapyssy..

Sarkasmia se oli, mutta kuumaliimapistooli ja ekat liimapuikot on kympin investointi, niin kyllä se köyhää kirpaisee.  Nimim. kokemusta on, kun aikuinenkin tarvitsee korjatakseen erinäisiä rikki menneitä juttuja, kun aina ei ole varaa ostaa uutta.  PS: Lidlistä saa toisinaan tosi tehokasta liimaa, jolla tekee pieniä korjauksia.

Vierailija
2546/5804 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarkasmia se oli, mutta kuumaliimapistooli ja ekat liimapuikot on kympin investointi, niin kyllä se köyhää kirpaisee.  Nimim. kokemusta on, kun aikuinenkin tarvitsee korjatakseen erinäisiä rikki menneitä juttuja, kun aina ei ole varaa ostaa uutta.  PS: Lidlistä saa toisinaan tosi tehokasta liimaa, jolla tekee pieniä korjauksia.

Onneksi köyhyys ei ole ikuinen tila, toivottavasti.

Vierailija
2547/5804 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että nauratti tämä lanka, itsesäälissä vellovat köyhät taistelemassa keskenään kuka on köyhin ja kenen elämä kurjinta.

Vierailija
2548/5804 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Kaikki köyhät eivät sössineet omaa elämäänsä, oletpa ollut todella lujilla! Ja selviytynyt upeasti! ❤❤ Ei lannistuta! Minulla on hyvin samankaltainen asenne kuin sinulla, jatkuvan murehtimisen ja käsienvääntelyn sijaan kannattaa keskittyä mielekkääseen elämään niissä puitteissa kun se on mahdollista. Kiitos netti-kirjastovinkistä! ☺

Minä sairastuin väkivaltaisessa parisuhteessa vaikeaan depressioon. Mies ei koskenut, väkivalta oli henkistä ja hiipi salakavalasti kimppuun. Kesti vuosia, ennenkuin tajusin erota. Silloinkaan mies ei jättänyt rauhaan, hän alkoi ahdistella postein, puheluin, hiiviskeli taloni ympärillä jne. Noin viisi vuotta kärvisteltyäni poltin päreeni, hain ja sain yleistä oikeusapua, ja hain käräjäoikeudelta exälle lähestymiskiellon. Se ei ollut helppo juttu, ihana juristini pisti minut hommiin, ja jouduin kirjoittamaan oikeudelle tarkan kuvauksen kaikesta kurjuudesta, käännättämään dokumentteja oikeutta varten, valvomaan ja korjaamaan kääntäjän työtä, täyttämään hakemuksia... - Toisaalta: kun on oikeudessa kohdannut vanhemman miestuomarin, joka kiinnostuneena kysyy, että onko totta että olen myynyt itseäni, ja olen hymyiltyäni (no yllätyin! Hyvä että tarkisti! ☺) selittänyt, että ei, en ole koskaan ollut kaupan... No, sanotaanko niin, että minua on nykyisin aika vaikea horjuttaa. ☺

Juristini oli hänkin mies, puhuimme ensimmäisellä tapaamisella pitkään. Hän kysyi, olisiko minun mukavampi puhua naisen kanssa (seksuaalinen häirintä ja ahdistelu ym. oli siis mukana jutussani), sanoin että ei. En ole koskaan jaotellut ihmisiä sukupuolen mukaan, enkä aikonut aloittaa silloinkaan: ex olisi voittanut, jos olisin luopunut periaatteistani!

Olin odottanut, että juristi taittaa ritarillisesti peistä puolestani, ja ärsyynnyin vähän kun jouduinkin hommiin! 😃 Kun lopulta maksimimittainen ja - laajuinen lähestymiskielto määrättiin, oli askeleeni kevyt! Olin pelastanut itse itseni! Ruhjottu itsetunto alkoi palautua... ☺💛

Lähestymiskielto oli muuten Suomessa uraauurtava: se ulottui myös opiskelupaikalleni, ja kattoi näin yliopistoni koko kampuksen, ei vain omaa laitostani. Meillä on vapaa opiskeluoikeus, kuten painotin tuomarille. Sain hänet vakuuttuneeksi siitä, että minun oikeuteni opiskella rauhassa on tärkeämpi kuin exän halut järjestää siellä luentoja vierailevana professorina. Juristini toivoi kovasti, että olisi huono uutispäivä, ja paikalla toimittajia etsimässä skuuppia, "professori määrätään lähestymiskieltoon entisen opiskelijan ahdistelusta ja häirinnästä: kampuksella kiehuu" - voi ääkkä!! Ei onneksi ollut, en joutunut lööppeihin!! 😃😃 - Ennakkopäätös asiassa nyt kuitenkin on, se toivottavasti auttaa muita parisuhdeväkivallan uhreja jatkossa, jos tarvetta on.

Vierailija
2549/5804 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on niin suhteellista, että miten sitä nyt onkaan sössinyt asiansa. Mä sairastuin psykoosiin yhtäkkiä. Sekosin päästäni siis aivan varoittamatta. Siitä seurasi puolen vuoden sairaalareissu. Toivuin kuitenkin ja läksin kurssille työkkärin ehdotuksesta. Kurssi olikin suunnattu pitkäaikaistyöttömille ja narkomaaneille. Ei heissä mitään moitittavaa ollut, mutta en tuntenut oikein kuuluvani joukkoon, kun en ollut pitkäaikaistyötön tai päihdeongelmainen, mutta ilmeisesti mua pidettiin sitten toivottomana tapauksena kuitenkin. Kurssiin kuului työharjoittelu ja sen myötä sain työpaikankin.

Vuosi työllistymisestäni mieheni sairastui aivoverenvuotoon. En pystynyt käymään enää töissä koska psykoosisairauteni oireili. Olin sairauslomalla ja sitten kuntoutustuella. Miehen sairaalakierre kesti kaksi vuotta ja hän joutui useisiin leikkauksiin ja sai vakavia aivokalvontulehduksia ja kaikenlaista ongelmaa oli. Yritin pitää itseni kasassa ja hoitaa lapset, sekä tukea heitä. Lapset olivat silloin 8- ja 10-vuotiaita. Mainittakoon nyt vielä sekin, että molemmilla on erityistarpeita.

Mies pääsi lopulta kotiin (kun olin tehnyt muuton isompaan asuntoon, joka tarvittiin hänen apuvälineilleen) ja olin hänen omaishoitajansa, kunnes uuvuin jälleen ja jouduin taas osastolle. Silloin oli pakko luovuttaa ja mies joutui hoitokotiin, koska en häntä pystynyt hoitamaan. Eikä siinä vielä kaikki; myös äitini menehtyi tänä aikana sairauteen ja lemmikkimme kuoli. Olin itse myös kolarissa, josta jäi vain henkiset arvet, onneksi.

Lapsista nuorempi oireilee tätä kaikkea edelleen. Yritän nyt vain olla tukena hänelle ja toki vanhemmallekin lapselle, joka on jo täysi-ikäinen.

Sellainen tausta mun köyhyydellä. Saa kivittää ja terveisiä tutuille.

Voi missä prässissä ja puristuksessa oletkaan ollut! Yksikin noista kohtaamistasi vastoinkäymisistä ja menetyksistä olisi jo riittävä taakka, mutta sinua koetellaan oikein olan takaa ja kunnolla! Hyvä, että yrität huomioida jaksamisesi rajat. Minulla ei itselläni ole lapsia, voin vain kuvitella sitä surua ja tuskaa, kun heitä ei pysty suojaamaan ja säästämään vastoinkäymisiltä. Jotka perheessänne ovat olleet kohtuuttoman suuret!! Toivotaan, että alkaa helpottaa, ja elämä voittaa! Voimia, ja halauksia sinulle ja koko perheellesi! ❤❤

Vierailija
2550/5804 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmänkin ihmettelen miten oma ennakkokäsitys oli oikeassa köyhistä, miten suuri osa onkaan noita, jotka eivät osaa hoitaa asioitaan ja siksi joutuvat ongelmiin. Se on surullista. Jotenkin tuntuu, että kaikkien toimeentulotukea hakevien ja saavien pitäisi pakolla käydä joku taloudenhoidon kurssi - ilman sitä ei saisi tukea.

Se, että muodostat jostakin ihmisryhmästä ennakkokäsityksiä kertoo sinusta kaiken tarpeellisen.

täsmälleen niinkuin tämän ketjun köyhät tekevät <3

Ei se ole ennakkokäsitys. Varakkaat ihan itse vapaaehtoisesti vahvistavat kirjoituksillaan, mielipiteillään ja kommenteillaan millaisia ihmisiä ovat sydämeltään ja ymmärrykseltään.

Täällä on siitä ihan silmin luettavaa faktaa. Samoin monissa muissa vastaavissa ketjuissa.

Miten iso osa maailman varakkaista ihmisistä kirjoittaa tänne? Jos muodostat käsityksen jostain ryhmästä ja kaikista sen jäsenistä sen perusteella, mitä jotkut siihen ryhmään kuuluvat yksilöt kirjoittavat, niin mitä se mielestäsi on?

Miten se eroaa siitä, että olettaa kaikkien köyhien olevan päihdeongelmaisia tai vaikka laiskoja, jos on tuntenut muutaman sellaisen köyhän?

-Eri

Puhuttiin ennakkkäsityksistä. Se on aivan sama olisiko köyhiä maailmassa sata vai miljoona, ennakkkäsitys on ennakkäsitys. Kuten joku varakas kirjoitti: "hänen ennakäsityksensä köyhistä oli oikea". Kiten itsekin kirjoitit, köyhien OLETETAAN olevan päihdeongelmaisia, tai vaikka laiskoja jne.

Tämä oletus on moneen kertaan tullut ilmi ja toteen myös näistä varakkaiden kirjoituksista ja kommenteista. Se ei ole enää oletus. He pitävät sitä faktana.

Miksi sitten täällä niin kirjoittavat?

"Loinen, työtävieroksuva, rahat menee kaljaan ja tupakkaan, tyhmä, aloitekyvytön, laiska, eivät osaa hoitaa raha-asioitaan, oma syy, oma valinta, aina on joku keino, surkimus, voiko avuttomampaa enää olla jne. jne.

Tämä määritelmä ja tietenkin myös sitä ennen ollut ennakkoajatus olmenee aivan yksipuolisesti hyväosaisten puolelta.

Yksikään köyhä ei ole näillä adjektiiveilla ja sanoilla itsestään sanonut ja kertonut täällä. He yrittävät kaikin tavoin oikoa näitä ennakkoluuloja, kertovat miten oikeasti on, selittävät millaisiin tilanteisiin joutuvat köyyytensä vuoksi, miksi joku ratkaisu pitää tehdä tai on joutunut tekemään kun ei ole muuta vaihtoehtoa, edes ikä tai sairaus ei ole kelvollinen syy varakkaille. Mikään mitä köyhä keroo ei mene läpi varakkaan kalloon. Verukkeita, tekosyitä, selityksiä..

He eivät edes tahdo muuttaa näitä ennakäsityksiään. Ei niin millään, pienintäkään ymmärryksen murua köyhiä kohtaan en ole itse täältä löytänyt.

Oli mikä köyhyyttä liippaava ketju täällä tahansa, niin viimeistään muutaman kommentin jälkeen alkaa tämä sama keskustelutyyli köyhiä kohtaan.

Se on aivan sama kuinka monta köyhää tai kuinka monta varakasta tänne kirjoittaa. Nyt keskustellaan tässä ketjussa ja tämän ketjun perusteella tehdään myös päätelmiä asioista. Ja myös tätä ketjua lukevat monet muut, vaikka eivät mitään koskaan kommentoisikaan.

Kyllähän vauva-palstan kommentteja on näytetty myös ihan julkisuudessa. Joten kyllä täällä ketjuilla ja kommenteilla aika paljon on kuitenkin painoarvoa ilmeisesti. Ja runsaasti kirjoittajiakin.

ja AIVAN SAMALLA TAVALLA köyhät tässä ketjussa esittelevät ennakkokäsityksiään varakkaista, oikein vitsaillenkin. Kas kun ette niitä huomaa ;) Siinäpä se homma tuli todistettua.

Mitä ihmeen "ennakkokäsityksiä varakkaista"? Aivan itse ovat nämä tiikerikakku-intoilijat, ludesohvia tyrkyttävät ja pakastimenkantoa vänkkäävät hemulit tehneet eri todellisuudesta olevilla "ehdotuksillaan" itsensä naurunalaisiksi. Ja kyllä me köyhät vitsaillaankin! Mitä pitäisi kommenttien ajattelemattomuuden tai ilkeyden kohdalla tehdä? Suuttua? Itkeä? Juu ei. ☺

Vierailija
2551/5804 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmänkin ihmettelen miten oma ennakkokäsitys oli oikeassa köyhistä, miten suuri osa onkaan noita, jotka eivät osaa hoitaa asioitaan ja siksi joutuvat ongelmiin. Se on surullista. Jotenkin tuntuu, että kaikkien toimeentulotukea hakevien ja saavien pitäisi pakolla käydä joku taloudenhoidon kurssi - ilman sitä ei saisi tukea.

Se, että muodostat jostakin ihmisryhmästä ennakkokäsityksiä kertoo sinusta kaiken tarpeellisen.

täsmälleen niinkuin tämän ketjun köyhät tekevät <3

Ei se ole ennakkokäsitys. Varakkaat ihan itse vapaaehtoisesti vahvistavat kirjoituksillaan, mielipiteillään ja kommenteillaan millaisia ihmisiä ovat sydämeltään ja ymmärrykseltään.

Täällä on siitä ihan silmin luettavaa faktaa. Samoin monissa muissa vastaavissa ketjuissa.

Miten iso osa maailman varakkaista ihmisistä kirjoittaa tänne? Jos muodostat käsityksen jostain ryhmästä ja kaikista sen jäsenistä sen perusteella, mitä jotkut siihen ryhmään kuuluvat yksilöt kirjoittavat, niin mitä se mielestäsi on?

Miten se eroaa siitä, että olettaa kaikkien köyhien olevan päihdeongelmaisia tai vaikka laiskoja, jos on tuntenut muutaman sellaisen köyhän?

-Eri

Puhuttiin ennakkkäsityksistä. Se on aivan sama olisiko köyhiä maailmassa sata vai miljoona, ennakkkäsitys on ennakkäsitys. Kuten joku varakas kirjoitti: "hänen ennakäsityksensä köyhistä oli oikea". Kiten itsekin kirjoitit, köyhien OLETETAAN olevan päihdeongelmaisia, tai vaikka laiskoja jne.

Tämä oletus on moneen kertaan tullut ilmi ja toteen myös näistä varakkaiden kirjoituksista ja kommenteista. Se ei ole enää oletus. He pitävät sitä faktana.

Miksi sitten täällä niin kirjoittavat?

"Loinen, työtävieroksuva, rahat menee kaljaan ja tupakkaan, tyhmä, aloitekyvytön, laiska, eivät osaa hoitaa raha-asioitaan, oma syy, oma valinta, aina on joku keino, surkimus, voiko avuttomampaa enää olla jne. jne.

Tämä määritelmä ja tietenkin myös sitä ennen ollut ennakkoajatus olmenee aivan yksipuolisesti hyväosaisten puolelta.

Yksikään köyhä ei ole näillä adjektiiveilla ja sanoilla itsestään sanonut ja kertonut täällä. He yrittävät kaikin tavoin oikoa näitä ennakkoluuloja, kertovat miten oikeasti on, selittävät millaisiin tilanteisiin joutuvat köyyytensä vuoksi, miksi joku ratkaisu pitää tehdä tai on joutunut tekemään kun ei ole muuta vaihtoehtoa, edes ikä tai sairaus ei ole kelvollinen syy varakkaille. Mikään mitä köyhä keroo ei mene läpi varakkaan kalloon. Verukkeita, tekosyitä, selityksiä..

He eivät edes tahdo muuttaa näitä ennakäsityksiään. Ei niin millään, pienintäkään ymmärryksen murua köyhiä kohtaan en ole itse täältä löytänyt.

Oli mikä köyhyyttä liippaava ketju täällä tahansa, niin viimeistään muutaman kommentin jälkeen alkaa tämä sama keskustelutyyli köyhiä kohtaan.

Se on aivan sama kuinka monta köyhää tai kuinka monta varakasta tänne kirjoittaa. Nyt keskustellaan tässä ketjussa ja tämän ketjun perusteella tehdään myös päätelmiä asioista. Ja myös tätä ketjua lukevat monet muut, vaikka eivät mitään koskaan kommentoisikaan.

Kyllähän vauva-palstan kommentteja on näytetty myös ihan julkisuudessa. Joten kyllä täällä ketjuilla ja kommenteilla aika paljon on kuitenkin painoarvoa ilmeisesti. Ja runsaasti kirjoittajiakin.

ja AIVAN SAMALLA TAVALLA köyhät tässä ketjussa esittelevät ennakkokäsityksiään varakkaista, oikein vitsaillenkin. Kas kun ette niitä huomaa ;) Siinäpä se homma tuli todistettua.

Mitä ihmeen "ennakkokäsityksiä varakkaista"? Aivan itse ovat nämä tiikerikakku-intoilijat, ludesohvia tyrkyttävät ja pakastimenkantoa vänkkäävät hemulit tehneet eri todellisuudesta olevilla "ehdotuksillaan" itsensä naurunalaisiksi. Ja kyllä me köyhät vitsaillaankin! Mitä pitäisi kommenttien ajattelemattomuuden tai ilkeyden kohdalla tehdä? Suuttua? Itkeä? Juu ei. ☺

ehkä tämän asian näkee selvemmin, kun ei kuulu kumpaankaan ryhmään. sanoisin, että yhtä lailla vikaa teissä molemmissa. pata kattilaa soimaa jne...

Vierailija
2552/5804 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mitä tahansa muuta ihmisryhmää nimiteltäisiin näissä ketjuissa sillä tavalla kuin köyhiä, niin ketju poistuisi välittömästi. Mutta joo, Sanoma tahtoo syystä x, että tämä sallitaan, tuohan se klikkauksia ja rahaa. Että jos tässä nyt tahtoo moralisoimaan alkaa.

Miten moni on mahtanut ilmoittaa ketjun asiattomaksi? Tuskin moni köyhäkään, koska tykkää tähän ketjuun kirjoittaa. Ei kai mitään ketjua poisteta, ellei useampi ilmoita sitä asiattomaksi?

mutta se on positiivista, että suljetaan silmät varakkaiden solvaamiselta ja haukkumiselta. Ei ole heidän vikansa, että he osaavat hoitaa rahojaan. Se on taito, jonka jokainen voi oppia kaikissa sosiaaliryhmissä.

Jälleen kerran: kukaan ei ole kutsunut "varakkaita" tänne neuvomaan ja ohjaamaan. Ehdotan jälleen kerran: perustakaa oma ketju! Ne köyhät, jotka haluavat, tulevat sitten kuuliaisina ottamaan oppia viisaammiltaan. ☺

Vierailija
2553/5804 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ne kelataksit???? Odotat monta kuukautta aikaa sairaalaan polille joka jää menemättä kun taksi ei saavu. Uutta aikaa on vaikea saada lähiaikoina.

tavallisellakin taksilla voi mennä sairaalaan ja sitten voi hakea korvauksen myöhemmin.

jaa. juuri vuoden alussa laitoin kelalle kuitin taksimatkasta terveyskeskukseen ja korvaushakemuksen ja rahat tuli tilille aika nopeasti[/quote

Oliko aika varattuna?

ainahan terveyskeskukseen pitää olla aika varattuna.

Vierailija
2554/5804 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mitä tahansa muuta ihmisryhmää nimiteltäisiin näissä ketjuissa sillä tavalla kuin köyhiä, niin ketju poistuisi välittömästi. Mutta joo, Sanoma tahtoo syystä x, että tämä sallitaan, tuohan se klikkauksia ja rahaa. Että jos tässä nyt tahtoo moralisoimaan alkaa.

Miten moni on mahtanut ilmoittaa ketjun asiattomaksi? Tuskin moni köyhäkään, koska tykkää tähän ketjuun kirjoittaa. Ei kai mitään ketjua poisteta, ellei useampi ilmoita sitä asiattomaksi?

mutta se on positiivista, että suljetaan silmät varakkaiden solvaamiselta ja haukkumiselta. Ei ole heidän vikansa, että he osaavat hoitaa rahojaan. Se on taito, jonka jokainen voi oppia kaikissa sosiaaliryhmissä.

Jälleen kerran: kukaan ei ole kutsunut "varakkaita" tänne neuvomaan ja ohjaamaan. Ehdotan jälleen kerran: perustakaa oma ketju! Ne köyhät, jotka haluavat, tulevat sitten kuuliaisina ottamaan oppia viisaammiltaan. ☺

otsikoinnissa oli kutsu...

Vierailija
2555/5804 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko aika varattuna?

Jaa....meillä terveyskeskuksessa päivystys, ei tarvi aikaa tilata

Vierailija
2556/5804 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun nimi on "Asioita, jotka vain oikeasti köyhä tajuaa". Jos näet siinä kutsun millekään muulle kuin kokemuksien jakamiselle, en ihmettele, että keskustelu takkuaa.

Vierailija
2557/5804 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko aika varattuna?

Jaa....meillä terveyskeskuksessa päivystys, ei tarvi aikaa tilata

meillä pitää päivystykseenkin soittaa ensin ja sitten kertovat milloin, tai missä tuntivälissä pääsee vastaanotolle

Vierailija
2558/5804 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun nimi on "Asioita, jotka vain oikeasti köyhä tajuaa". Jos näet siinä kutsun millekään muulle kuin kokemuksien jakamiselle, en ihmettele, että keskustelu takkuaa.

,, jotka VAIN oikeasti köyhä tajuaa. Eli; asiat, joita ei-köyhät ei tajua. Eli vastakkainasettelua, otsikkoon sisältyy väite, että muut eivät voi tajuta. Tietenkin siinä on silloin kutsu muidenkin tulla lukemaan, että mitkä asiat ovat sellaisia, joita ei-oikeasti-köyhät eivät tajua.

Vierailija
2559/5804 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä konsti lenkkarin pohjassa reikä-ongelmaan: jos on kahdet huonot lenkkarit sattumalta kotona niin yhdistää ne kummatkin paremmat yksilöt. Jos toisessa parissa on reikä ja siinä toisessa parissa myös niin ottaa käyttöön kummankin lenkkariparin ne yksilöt joissa ei ehkä ole reikää.

Kunhan molempien pohjat ovat likimain ehjät.

Köyhällä ei ole niin nokonnuuka vaikka toinen lenkkari on harmaa ja toinen musta. Tai toinen sininen ja toinen valkoinen.

Tuohan on Robinin tavaramerkki, eri paria kengät!

Niinpähän onkin!

Jos huonolla tuurilla sattuu niin, että ne reiättömät ovatkin samanpariset niin ei se köyhää haittaa.

Oikeastaan samanparisilla kenkillä kävely on hauskaa!

Köyhän tulee olla positiivinen.

Kyllä. Se on eri hauska ja terveellinen harrastus nousta päivittäin kotisohvalta ja käydä tekemässä 10 km lenkki raittiissa ulkoilmassa (kenties joillakin pakollisena työmatkakävelynä), kun jaloissa on kaksi vasemman jalan kenkää, toinen musta ja toinen harmaa. Silkkaa nautintoa, kun sukat ei kastu.

Vierailija
2560/5804 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

,, jotka VAIN oikeasti köyhä tajuaa. Eli; asiat, joita ei-köyhät ei tajua. Eli vastakkainasettelua, otsikkoon sisältyy väite, että muut eivät voi tajuta. Tietenkin siinä on silloin kutsu muidenkin tulla lukemaan, että mitkä asiat ovat sellaisia, joita ei-oikeasti-köyhät eivät tajua.

Oletpas sinä innokas tulkitsija! Jos haluat lukea, mitä muut kuin köyhät eivät tajua, kaikin

mokomin. Me puolestamme kyllä kerromme, jos kaipaamme sinulta tai joltain muulta neuvoja ja ongelmanratkaisua. Ei pidä mennä huutamattoman apuun, sanoo vanha kansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi