Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita jotka vain oikeasti köyhä tajuaa

Vierailija
14.03.2022 |

Itse tajusin mitä luksusta on päästä kahvilaan juomaan kaakao kermavaahdolla ja syömään juustokakkua. Jäin työttömäksi pari vuotta sitten ja joka penni on laskettava. Ihana vaarini vei minut <3

Kommentit (5804)

Vierailija
2581/5804 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vielä oottelen neuvoja. Vastasin aiemmin, että syön jo sitä perunaa ja porkkanaa ja kaalia, ja että mulla on polkupyörä. Ei ole jatkettu neuvomista tiestä onneen vaikka uhottiin :/

No miten nyt noin! Kauhistus! Ei kai näiden meidän oman elämänsä rockefellereiden ote ala lipsua?!

No, ketju on pitkä. Harva jaksaa lukea joka viestiä. Ymmärtäähän tuon.

Vierailija
2582/5804 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vielä oottelen neuvoja. Vastasin aiemmin, että syön jo sitä perunaa ja porkkanaa ja kaalia, ja että mulla on polkupyörä. Ei ole jatkettu neuvomista tiestä onneen vaikka uhottiin :/

Sitä minäkin odotan. Kun köyhä on jo oppinut alkeet niin miten siitä sitten edetään siihen nousuun. Sitähän nämä neuvojat lupaavat. Että kun teet kuten me varakkaat neuvomme niin ette ole enää köyhiä.

Kyllästyttää jo istua täällä ludesohvalla odottamassa kun tuntuu, että joku palikka nyt neuvoista puuttuu. Saiskos lisäpalikoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2583/5804 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha on varakkaiden syyttää, että myös köyhät heitä haukkuvat.

Jo ensimmäisellä sivulla alkoi varakkaiden nevominen ja vänkääminen pakastimesta, oliko myös kylpyvaahto-vähättely jo eka sivulla.

Köyhät keskustelivat ihan asiallisesti keskenään kun jo ensimmäiseltä sivulta alkoi tulla noita ivallisia ja opastavia kommentteja. Ja sitä samaa rataa jatkui.

Ei köyhätkään mitään lampaita ole, pitäisikö olla hiljaa ja antaa varakkaiden rauhassa räksyttää?

Tietenkin sitten köyhät alkoivat sanoa vastaan samalla mitalla.

Myös huumorilla.

Siitä eivät taida varakkaat tykätä kun köyhien pitäisi olla, että anteeksi kun olemme olemassa.

Jokaisella on oikeus pitää puoliaan, myös sanallisesti.

Olipa paatoksellinen tulkinta tämän ketjun sisällöstä. Urheasti rauhaa rakastavat, solidaariset "köyhät" puolustautuvat ilkeitä ja ylimielisiä "varakkaita" vastaan, joskus raivokkaasti, joskus pilke silmäkulmassaan. Voitte polkea meidät maahan, mutta aina me nousemme!

Haluaisitko sinä ja pikku ystäväsi, että me perustamme semmoisen sisarketjun teille? "Faktoja taloudenpidosta, jotka vain varakas tietää", vaikkapa. - Ymmärrän, että tämä vallitseva tilanne on sinusta ikävä: jos tämä olisi tv-show, olisi edes ohjelmapäivystys, mihin valittaa köyhien kurittomasta kielenkäytöstä. 😃

:D ei minulla ole täällä ketään pikku ystäviä ja eikä varakkuuttakaan.

Älä sure! Saat kyllä leikkiä meidän kanssa, voidaan olla ketjukavereita. ☺

Vierailija
2584/5804 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo ensimmäisellä sivulla alkoi varakkaiden nevominen ja vänkääminen pakastimesta, oliko myös kylpyvaahto-vähättely jo eka sivulla.

Köyhät keskustelivat ihan asiallisesti keskenään kun jo ensimmäiseltä sivulta alkoi tulla noita ivallisia ja opastavia kommentteja. Ja sitä samaa rataa jatkui.

Ei köyhätkään mitään lampaita ole, pitäisikö olla hiljaa ja antaa varakkaiden rauhassa räksyttää?

Myös huumorilla.

Siitä eivät taida varakkaat tykätä kun köyhien pitäisi olla, että anteeksi kun olemme olemassa.

Monia varmaan häirittee kun meillä niin hauskaa keskenämme !

ei, enemmänkin yksisilmäisyys ja halu vääristellä on järkyttänyt, ovatko somettavat vauvapalstan köyhät todellakin tuollaisia

Vierailija
2585/5804 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on uniaika. Hyvää yötä kaikille! ❤

Vierailija
2586/5804 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös huumorilla.

Olipa paatoksellinen tulkinta tämän ketjun sisällöstä. Urheasti rauhaa rakastavat, solidaariset "köyhät" puolustautuvat ilkeitä ja ylimielisiä "varakkaita" vastaan, joskus raivokkaasti, joskus pilke silmäkulmassaan. Voitte polkea meidät maahan, mutta aina me nousemme!

Haluaisitko sinä ja pikku ystäväsi, että me perustamme semmoisen sisarketjun teille? "Faktoja taloudenpidosta, jotka vain varakas tietää", vaikkapa. - Ymmärrän, että tämä vallitseva tilanne on sinusta ikävä: jos tämä olisi tv-show, olisi edes ohjelmapäivystys, mihin valittaa köyhien kurittomasta kielenkäytöstä. 😃

:D ei minulla ole täällä ketään pikku ystäviä ja eikä varakkuuttakaan.

Älä sure! Saat kyllä leikkiä meidän kanssa, voidaan olla ketjukavereita. ☺

taidat omata samanlaisia persoonallisuuspiirteitä kuin miehesi, josta tarinoit....

Vierailija
2587/5804 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koyhä tajuaa, että parilla eurolla voi ostaa ruokaa ja kympillä voi pärjätä viikon.

Opiskeluaikana tajusin juuri tuon, kun rahat eivät riittäneet enää kuin edulliseen ruokaan. Kävelin kaupassa etsimässä, mutta siellä tuli vain paha olo laskiessa mihin on varaa. Yleensä, leipää, kananmunia ja jotain säilykettä. Ei ollut asiaa harrastuksiin eikä iltamenoihin, jossa joutuu maksamaan jotakin. Lainasin isältäni rahaa ja äiti toi ruokaa. Oli pakko nöyrtyä. Suihkusaippuankin sain kotoa. Onneksi silloin ei ollut pikavippejä. Olin usein niin epätoivoisessa tilanteessa, että olisin voinut sortua. Kännykkä piti sulkea, koska kuukausimaksulla sai moneksi päiväksi ruokaa. 

Vierailija
2588/5804 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koyhä tajuaa, että parilla eurolla voi ostaa ruokaa ja kympillä voi pärjätä viikon.

Opiskeluaikana tajusin juuri tuon, kun rahat eivät riittäneet enää kuin edulliseen ruokaan. Kävelin kaupassa etsimässä, mutta siellä tuli vain paha olo laskiessa mihin on varaa. Yleensä, leipää, kananmunia ja jotain säilykettä. Ei ollut asiaa harrastuksiin eikä iltamenoihin, jossa joutuu maksamaan jotakin. Lainasin isältäni rahaa ja äiti toi ruokaa. Oli pakko nöyrtyä. Suihkusaippuankin sain kotoa. Onneksi silloin ei ollut pikavippejä. Olin usein niin epätoivoisessa tilanteessa, että olisin voinut sortua. Kännykkä piti sulkea, koska kuukausimaksulla sai moneksi päiväksi ruokaa. 

Muistan, kun kerran tulin kotiin ja kävin kaikki purkit läpi vessassa ja kylppärissä. Otin mukaani vaikka mitä pullon jämiä. Äiti oli ihaillut jäljeä, kun olin siivonnut. Totuus oli toinen.

Nykyään ei meillä oli purkkitaivasta. Käytetään lähes loppuun, sitten vasta uusi. 1 avattu on kerralla käytössä

Vierailija
2589/5804 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Minulla on nyt tavattoman vaikea kuukausi, tilini on 7 € miinuksella kun meni se tilinhoitomaksu. Pärjään kyllä, minulla on loppukuun ruuat ym. kotona, mutta harmittaa, kun ensikuun eläkkeestä menee 5 € tilinylitysmaksua ja 12 € muistutuskirjemaksua.

Pystytkö avaamaan tilin S-pankkiin? Ei ainakaan ole kk-maksua. Voit koittaa selittää tilanteen pankille ja jossain tapauksessa peruvat veloituksen. Eka maksumuistutus saa olla max. 5e. Mistä 12e tulee?

Vierailija
2590/5804 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Minulla on nyt tavattoman vaikea kuukausi, tilini on 7 € miinuksella kun meni se tilinhoitomaksu. Pärjään kyllä, minulla on loppukuun ruuat ym. kotona, mutta harmittaa, kun ensikuun eläkkeestä menee 5 € tilinylitysmaksua ja 12 € muistutuskirjemaksua.

Pystytkö avaamaan tilin S-pankkiin? Ei ainakaan ole kk-maksua. Voit koittaa selittää tilanteen pankille ja jossain tapauksessa peruvat veloituksen. Eka maksumuistutus saa olla max. 5e. Mistä 12e tulee?

Jos tilinylitys johtuu pankin palvelumaksuista, niin käsittääkseni niistä ei saa edes velottaa noita tilinylitysmaksuja ja maksumuistuksia.

Vierailija
2591/5804 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten naamavoiteet ovat älyttömät kalliita, kun ottaa huomioon, että ne ovat unelmia vain. Tieteellisissä tutkimuksissa on todettu, että halvat peruspurkit ovatkin oikeasti parempia. Nivea ja Cien ovat päihittäneet 200 euron chanelit. Syy on se, että kalliissa voiteessa on monia kalliita ainesosia - mutta liian pieni määrä niitä vaikutustehon tuottamiseen. Halvat voiteet sisältävät reilusti muutamaa edullista ja tehokasta ainesosaa kuten glyserolia.

Vierailija
2592/5804 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet elänyt kaurapuuro-makaroni-perunavelli linjalla ikuisuuden. Joka päivä teet ainakin kerran kauppalistan haaveillen, mitä ruokaa ostat sitten kun palkka tulee.

Jotkut haaveilee ulkomaan matkoista. Köyhä haaveilee jogurtista ja lihapullista.

Vierailija
2593/5804 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä ketjussa markkinoidaan S-ryhmää. Se ilmoitti viime viikolla nostavansa kortin hintoj!. S-ryhmä imee köyhien maanviljelijöiden verta antamalla liian pieniä hintoja tuotteista. Nyt S-ryhmä yrittää vielä ostaa konkurssin tehneet tilat S-torppareiksi. Tykkään paljon enemmän POP-pankista, jolla on lähipalvelut. Ostokset teen K-ryhmästä, mikä on lähellä kotia kyläkauppaas ja minun tavarakorissani halvempi. Vertailuissa LIDL on usein voittanut ja sielläkin Suomi-ruokaa, ulkomaista en juuri osta.

Vierailija
2594/5804 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mitä tahansa muuta ihmisryhmää nimiteltäisiin näissä ketjuissa sillä tavalla kuin köyhiä, niin ketju poistuisi välittömästi. Mutta joo, Sanoma tahtoo syystä x, että tämä sallitaan, tuohan se klikkauksia ja rahaa. Että jos tässä nyt tahtoo moralisoimaan alkaa.

Miten moni on mahtanut ilmoittaa ketjun asiattomaksi? Tuskin moni köyhäkään, koska tykkää tähän ketjuun kirjoittaa. Ei kai mitään ketjua poisteta, ellei useampi ilmoita sitä asiattomaksi?

mutta se on positiivista, että suljetaan silmät varakkaiden solvaamiselta ja haukkumiselta. Ei ole heidän vikansa, että he osaavat hoitaa rahojaan. Se on taito, jonka jokainen voi oppia kaikissa sosiaaliryhmissä.

Jälleen kerran: kukaan ei ole kutsunut "varakkaita" tänne neuvomaan ja ohjaamaan. Ehdotan jälleen kerran: perustakaa oma ketju! Ne köyhät, jotka haluavat, tulevat sitten kuuliaisina ottamaan oppia viisaammiltaan. ☺

otsikoinnissa oli kutsu...

Ketjun nimi on "Asioita, jotka vain oikeasti köyhä tajuaa". Jos näet siinä kutsun millekään muulle kuin kokemuksien jakamiselle, en ihmettele, että keskustelu takkuaa.

,, jotka VAIN oikeasti köyhä tajuaa. Eli; asiat, joita ei-köyhät ei tajua. Eli vastakkainasettelua, otsikkoon sisältyy väite, että muut eivät voi tajuta. Tietenkin siinä on silloin kutsu muidenkin tulla lukemaan, että mitkä asiat ovat sellaisia, joita ei-oikeasti-köyhät eivät tajua.

Oletpas sinä innokas tulkitsija! Jos haluat lukea, mitä muut kuin köyhät eivät tajua, kaikin

mokomin. Me puolestamme kyllä kerromme, jos kaipaamme sinulta tai joltain muulta neuvoja ja ongelmanratkaisua. Ei pidä mennä huutamattoman apuun, sanoo vanha kansa.

hmm... minä en kyllä noin helposti antaudu manipuloitavaksi tai anna toisen ihmisen alkaa määräillä mitä minä saan sanoa tai tehdä... ehkä sinä haluat leikkiä sellaista roolia, mutta minua et uhriksesi saa

Olipas oudosti muotoiltu kommentti. En oikein käsittänyt sanomaa.

Sitä ihmettelen mikä tarve varakkailla on määräillä köyhiä ja pitää heitä jotenkin itseään alempana. Ja sitten ottavat nokkiinsa kun köyhät eivät ole samaa mieltä, ole hiljaa tai pitävät puoliaan.

No ei nyt määräillä, mutta monesti täällä kaivataan jotain neuvoja köyhyyteen ja lähinnä sillä tasolla, että ostaako kaupasta rizzloja vai sitä toista 10 senttiä halvempaa sätkäpaperia. Sitten kun "rikkaan" neuvot ovat, että ongelma ei ratkea miettimällä miten säästät, vaan miten pääset pois köyhyydestä, niin jo alkaa valitus, että ei ymmärretä köyhän arkea. Eli ulos köyhyydestä käy käytännössä työn kautta ja vaatiiko se sitten esim. koulutusta, kuntoutusta ym. on vielä erillinen asia. Tällaiset ohjeet ovat 3-4 vuoden projekteja, mutta täällä kaivataan jotain välitöntä vinkkiä ja vertaistukea miten köyhyys kääntyy poliittisella päätöksellä tukia lisäämällä tai kaalisopalla ihan kelpo elämäksi..

Vierailija
2595/5804 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä(kään) oikea paikka, mutta ette usko kuinka mukavalta tuntui, kun tein ekaa kertaa ikinä pavunituja (ostin poistomyynnistä halpoja papuja ja netistä kaivoin ohjeet idätykseen) ja meidän teini a) suostui maistamaan ja b) pyysi niitä lisää!!!

Parista ruokalusikallisesta kuivia papuja tuli litran purkillinen ituja, ja ne riittää viikoksi, jos teini syö desin päivässä ja minä loput leivän päällä. Mukavaa vaihtelua nyt, kun kurkku on vieläkin aivan törkeän hintaista, sain yhden kurkun hinnalla monen viikon idut ;-D

Vierailija
2596/5804 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten naamavoiteet ovat älyttömät kalliita, kun ottaa huomioon, että ne ovat unelmia vain. Tieteellisissä tutkimuksissa on todettu, että halvat peruspurkit ovatkin oikeasti parempia. Nivea ja Cien ovat päihittäneet 200 euron chanelit. Syy on se, että kalliissa voiteessa on monia kalliita ainesosia - mutta liian pieni määrä niitä vaikutustehon tuottamiseen. Halvat voiteet sisältävät reilusti muutamaa edullista ja tehokasta ainesosaa kuten glyserolia.

Mulle ei Niveat ja etenkin cienit sovi. Mutta lumene käy.

Vierailija
2597/5804 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette vaan rikastu kuin meillä Kokoomuksessa tehdään?

Rikastuminen on omasta tahdosta kiinni. Siksi esim Amerikassa on vierivieritysten rikkaita ihmisiä ja köyhiä vain vähemmistö. Sama pätee laihtumiseen. Se päätös tulee susta. Sun täytyy haluta ja sun pitää tehä työ sen unelmas etee.

Vierailija
2598/5804 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olet elänyt kaurapuuro-makaroni-perunavelli linjalla ikuisuuden. Joka päivä teet ainakin kerran kauppalistan haaveillen, mitä ruokaa ostat sitten kun palkka tulee.

Jotkut haaveilee ulkomaan matkoista. Köyhä haaveilee jogurtista ja lihapullista.

Tuttua. Mulla on jo pitkään ollut haaveena tehdä porsaanleikkeitä. Sellaisia leivitettyjä, rasvaa tiriseviä. No, ei ole ollut vielä varaa, vaikka sianliha on suhteellisen edullista, mutta vielä joku päivä. Toisaalta possunkin hinta on nousussa, joten voin joutua odottamaan pitkään. Mulla on periaate, että mistään lihasta tai lihaan verrattavasta tuotteesta

(makkara, eineslihapyörykät jne.) en maksa yli viittä euroa/kilo. Välillä se tuottaa haasteita.

Vierailija
2599/5804 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksette vaan rikastu kuin meillä Kokoomuksessa tehdään?

Rikastuminen on omasta tahdosta kiinni. Siksi esim Amerikassa on vierivieritysten rikkaita ihmisiä ja köyhiä vain vähemmistö. Sama pätee laihtumiseen. Se päätös tulee susta. Sun täytyy haluta ja sun pitää tehä työ sen unelmas etee.

Oo jea. Di länd of weedoom. Oojea. Länd of bald and pitiful. Länd of rits.

Vierailija
2600/5804 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tämä(kään) oikea paikka, mutta ette usko kuinka mukavalta tuntui, kun tein ekaa kertaa ikinä pavunituja (ostin poistomyynnistä halpoja papuja ja netistä kaivoin ohjeet idätykseen) ja meidän teini a) suostui maistamaan ja b) pyysi niitä lisää!!!

Parista ruokalusikallisesta kuivia papuja tuli litran purkillinen ituja, ja ne riittää viikoksi, jos teini syö desin päivässä ja minä loput leivän päällä. Mukavaa vaihtelua nyt, kun kurkku on vieläkin aivan törkeän hintaista, sain yhden kurkun hinnalla monen viikon idut ;-D

Herneitä voi myös idättää, nekin ovat hyviä. Tietääkö joku vielä jotain muuta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän