Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita jotka vain oikeasti köyhä tajuaa

Vierailija
14.03.2022 |

Itse tajusin mitä luksusta on päästä kahvilaan juomaan kaakao kermavaahdolla ja syömään juustokakkua. Jäin työttömäksi pari vuotta sitten ja joka penni on laskettava. Ihana vaarini vei minut <3

Kommentit (5804)

Vierailija
2101/5804 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun joku sanoo, että laita pakastimeen. Mihin pakastimeen?!

Kyllä jääkaapissasi on oltava edes pakastelokero. En todellakaan usko, etteikö olisi. Lisäksi jos asut vuokralla, on vuokranantajan hankittava edes jonkinlainen pakastin, joka kuuluu kodin perusvarusteisiin.

Kaikissa jääkaapeissa ei ole pakastelokeroa. Eikä todellakaan ole vuokranantajan hankittava minkäänlaista pakastinta. Mitä ihmeestä sellaista olet keksinyt? Se ei kuulu kodin perusvarusteisiin.

(itse en ole siis vuokranantaja, joten tämä ei ole puolustusteksti)

Ja se pakastelokero on tarkoitettu ruuan sulattamiseen, ei säilyttämiseen.

Vierailija
2102/5804 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo 100+sivua tätä kitinää, way to go!

Ja kukaan ei tunnusta kenenkään voivan ymmärtää köyhyytensä syvää ja kiveen hakattua pysyvää olemusta. Juupasta juu.

Tajuattehan, että kaikki on todella suhteellista? Tajuattehan te, että täällä Suomessa ei ole kovinkaan monta henkilöä, jotka ihan oikeasti täyttäisi köyhän kriteerit kansainvälisessä vertailussa? Teidän kaikkien köyhyys on hyvin subjektiivista ja tulee tulkituksi sen kautta, että mitä maallista hyvää lähinaapurilla on. 

Voitte olla pienituloisia ja vähävaraisia, mutta köyhiä te ette ole. Teillä on koulutus, teillä on terveydenhuolto, teillä on juokseva ja vielä lämminkin vesi, teillä on katto pään päällä, lämpöä ja turvaa. Suomi on vaan niin täynnä yksiä kermaper5eitä, ettei osata arvostaa näitä ollenkaan. Jos oikeasti köyhissä maissa yhtäkkiä annettaisiin samat mahdollisuudet ihmisille, mitä luulette, jäisivätkö he vaan perseelleen kotiin istumaan ja valittamaan, miten huonosti heillä on asiat? 

Mitä sinä teet tässä ketjussa? Kommentti ei vastannut otsikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2103/5804 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vähän innostuin nyt tuosta ämpäriperunoinnista! Puuttuu vaan multa ja astia, jonka pohjassa olisi reikiä. Jos vaan rei'itän ämpärini, niin sitten se ei kyllä enää toimi ämpärinä. Mullan haen yöllä jostain puistosta omien multajämieni kaveriksi.

älä rei'itä ämpäriä, vaan laita ämpärin pohjalle pari sanomalehden palaa, sitten ämpäriin muovikassi, jonka pohjassa on pari reikää. Näin selviät liikakastelun ongelmasta helposti.

Vierailija
2104/5804 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken tämän ajan minkä käytätte tekosyiden keksimiseen ja selittelyyn kun käyttäisitte työn tai lisätulolähteiden etsimiseen, niin elämänne muutuisi....

Kaiken tämän ajan minkä varakkaat käyttävät köyhille ilkeilyyn ja löytämään vaikka suurennuslasilla aseen millä vesittää ja tyrmätä köyhän perustelut. Mutta jos he keskittyisivätkin miettimään keinoa jolla voisivat työttömien, köyhien, sairaiden, vanhusten, lapsien, nuorien jne. asioita ja tilannetta parantaa Suomessa.

Maailma olisi hetken aikaa parempi paikka näille heikommassa asemassa oleville.

Mutta ei, he oikein keräävät sappea, miten tehtäisiin vieläkin kurjemmaksi heidän olonsa, myös henkisesti.

keino parantaa asioita on opettaa taloudellisesti kyvytön kyvykkääksi, mutta saattuhan se, kun ensin pitäisi tunnustaa ja tajuta, että on kyvytön.

No miksi et opeta? Tässähän sulla on elämäsi tilaisuus opettaa isoa joukkoa köyhiä ihmisiä, julkisesti jakaa ylivertaista tietoasi meille tietämättömille. Toistaiseksi olet tyytynyt vain nimittelemään kun joku on kertonut miksi sinun neuvosi ei hänelle toimi. Etkö tiedä miten köyhyydestä pääsee vai oletko kyvytön asiallisesti neuvomaan? Vai vain niin pirullinen ihminen että provoilet täällä päiväkausia? Ketä on koskaan hyödyttänyt nimittely ja pilkkaaminen, kenen elämä sillä parantunut?

erinäiset ihmiset ovat tässä koko ketjun mitalta yrittäneet opettaa köyhiä, mutta kun ei haluta ottaa oppia vastaan. keksitään tekosyitä mummoista lähtien miksei voi ja jos menen töihin, menetän tuet ja vaikka mitä muuta scheissea. täytyy vain sanoa, että hyvin monesti köyhyys on itse ansaittu.

erilaiset köyhät ovat puolestaan koittaneet takoa hyväosasten päähän, että tarinoita ja tilanteita on erilaisia eikä kaikki ole sohvalla makaavia, alkoholiakittaavia pleikkarinpelaajia. ei vaan tunnu menevän jakeluun. ja kyllä köyhät yrittävät pärjätä, ovat yrittäneet ja tulevat yrittämään jatkossakin, koska ei ole muuta vaihtoehtoa.

Kuule kun "hyväosaiset" ymmärtävät oikein hyvin, että tarinoita ja tilanteita on erilaisia. Tuntuu siltä, että köyhät eivät osaa lukea näitä "hyväosaisten" viestejä, koska on tarve päästä pätemään, että "hyväosaiset" ei muka ymmärrä. "Hyväosaistenkin" taustalla monenlaista tarinaa ja tilanetta. ainakin tämän palstan köyhiksi itseään kutsuvia tuntuu vaivaavan kovin paha vääristelyvimma.

Vierailija
2105/5804 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo 100+sivua tätä kitinää, way to go!

Ja kukaan ei tunnusta kenenkään voivan ymmärtää köyhyytensä syvää ja kiveen hakattua pysyvää olemusta. Juupasta juu.

Tajuattehan, että kaikki on todella suhteellista? Tajuattehan te, että täällä Suomessa ei ole kovinkaan monta henkilöä, jotka ihan oikeasti täyttäisi köyhän kriteerit kansainvälisessä vertailussa? Teidän kaikkien köyhyys on hyvin subjektiivista ja tulee tulkituksi sen kautta, että mitä maallista hyvää lähinaapurilla on. 

Voitte olla pienituloisia ja vähävaraisia, mutta köyhiä te ette ole. Teillä on koulutus, teillä on terveydenhuolto, teillä on juokseva ja vielä lämminkin vesi, teillä on katto pään päällä, lämpöä ja turvaa. Suomi on vaan niin täynnä yksiä kermaper5eitä, ettei osata arvostaa näitä ollenkaan. Jos oikeasti köyhissä maissa yhtäkkiä annettaisiin samat mahdollisuudet ihmisille, mitä luulette, jäisivätkö he vaan perseelleen kotiin istumaan ja valittamaan, miten huonosti heillä on asiat? 

Suomessa on määritelty köyhyysraja kansalaisten keskitulojen perusteella. Köyhyysrajan alittavat ne ihmiset, jotka jäävät lasketun rajan alle. Henkilö on hyvä ja googlettaa.

Me emme asu "oikeasti köyhissä maissa", sinua lainatakseni. Täällä asuvan on täällä tultava toimeen, ja kyettävä ihmisarvoiseen elämään. Tätä varten on perustettu Kelan ja sosiaalitoimen kaltaisia järjestelmiä. - Suomen koulujärjestelmässä siinäkin on näköjään parantamisen varaa, kun sinä olet saanut peruskoulun päästötodistuksen ilman alkeellista yhteiskuntaopin käsitystä. Vai onko yläaste vielä kesken?

Henkilö hyvä googletti varmuuden vuoksi jo ennen edellisen kommentin lähettämistä ja tarkisti olevansa oikeassa. Suomessa hyvin pienituloisetkin elävät ihmisarvoista elämää. Ne jotka eivät elä, kärsivät muista elämänhallinnan ongelmista ja elämän arvottomaksi kokeminen kumpuaa sieltä, eikä hyvinvoinnin puutteesta elämässä yleisesti tai alhaisesta elintasosta. Jos kokee pienituloisuutensa olevan ihmisarvon mittari, kannattaa tarkastaa arvomaailmansa ensin.

Henkilö on hyvä ja kertoo, millä tavalla Suomen köyhyysraja liittyy kansainvälisen köyhyyden kriteereihin. Suomi on hyvinvointivaltio, ja tästä saavutuksesta haluamme pitää kiinni, eikö vain? Ihmisarvoiseen elämään kuuluu mm. mahdollisuus huolehtia riittävästä henkilökohtaisesta hygieniasta. Eilen ehdotettiin mm. peseytymisen välttämistä ja deodorantin jättämistä kauppaan vähävaraisen elämänhallinnan helpottamiseksi (?!). Onko tämä sinusta ihmistä arvostavaa ja kunnioittavaa puhetta? Kuukautissuojista näköjään keskustellaan taas ylempänä - viime kesänä Helsingin kaupunginvaltuustossa pohdittiin ilmaisten terveyssiteiden jakamista tarvitseville kouluissa. Kokomuus-valtuutettu vastusti: köyhät voivat itse ommella siteensä vanhoista T-paidoista. - Ehdotus siteiden jakamisesta onneksi meni läpi. Toimintakyvyttömille vanhuksille ei laitoshoidossa sen sijaan riitä puhtaita vaippoja. Kertoo yhteiskunnan arvoista ja arvostuksesta, miten heikoimpia huomioimme!

Mm. oikeus puhtauteen ja nykyaikaiseen intiimihygieniaan on myös köyhillä, vaikka asia sekä tässä keskustelussa että valitettavasti myös päättäjätasolla tahtoo unohtua. Sama koskee oikeutta riittävään ravinnonsaantiin ja terveydenhuoltoon. Tässä ketjussa puhutaan niistä vähävaraisuuden kokemuksista, joita vain "köyhät" tuntuvat ymmärtävän. Jos haluat vertailla köyhyyttä globaalisti, perusta aiheelle oma ketju. Me jatkamme tässä keskustelua köyhyydestä Suomessa 2022.

Vierailija
2106/5804 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuntuu olevan niin ylivertaisia ihmisiä neuvoineen. Tuntuu hieman huvittavalta välillä lukea neuvoja ihmisiltä joilla ei ole minkäänlaista kosketuspintaa monien ongelmien kanssa. "Köyhyys on vai itsestä kiinni ja aina siihen löytyy ratkaisu poispääsemiseksi." 

Kun tässä vuosien varrella on tullut tutuksi työpaikan kolmikantakeskustelut, KELAn moniammatillisen työryhmien kuntoutukset, sosiaalihuollon lukemattomat ryhmäkeskustelut, alkaa ymmärtämään ettei vaihtoehtoja tälle köyhyydelle ole. On muuten tullut tavattua monia kymmeniä asiantuntijoita ja ammattiauttajia.  Kukaan heistä ei ole keksinyt ratkaisua tilanteesta poispääsemiseksi. Villi veikkaus ettei sitä ole muuta kuin joidenkin palstalaisten mielissä.

Komppaan. Erityisesti mieleeni on jäänyt tuossa aiempana oleva "AINA on jokin keino". Noin on helppo sanoa, kun itselle ei vielä ole noussut seinä vastaan neljältä sivulta.

Minulla ei ole muuta laillista keinoa pois köyhyydestä kuin kohtuullisen kokoinen lottovoitto. Monta kertaa olen palaveerannut monialaisten ammattilaisten kanssa ja etsinyt sitä ensimmäistä keinoa, jolla ongelmavyyhdin avaaminen saataisin alkuun. Viime kuukausina minua on alettu vaivihkaa patistella muuttamaan kotipitäjästäni jonnekin muualle, missä olisin joidenkin muiden ratkaisemattomana riesana. Minun TYP-kokoonpanoni on nähdäkseni alojensa parasta väkeä, mutta hekään eivät minulle ansiotuloiksi muutu.

Toissa päivänä ehdotin tässä ketjussa eräälle jankuttajalle kahden hengen ketjua, jossa hän ehdottaisi minulle köyhyydestä irtautumisen keinoja ja minä näyttäisin, että yksikään niistä ei ole minun kohdallani käyttökelpoinen. Samalla päästäisiin näkemään, että joskus "mikään ei kelpaa" todellakin on "mikään ei toimi". Jankuttaja ei enää palannut samaan asiaan ainakaan niin, että hänet olisi voinut tunnistaa.

Se AINA taisi olla vihjaus mullan alle menosta...

Vierailija
2107/5804 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken tämän ajan minkä käytätte tekosyiden keksimiseen ja selittelyyn kun käyttäisitte työn tai lisätulolähteiden etsimiseen, niin elämänne muutuisi....

Kaiken tämän ajan minkä varakkaat käyttävät köyhille ilkeilyyn ja löytämään vaikka suurennuslasilla aseen millä vesittää ja tyrmätä köyhän perustelut. Mutta jos he keskittyisivätkin miettimään keinoa jolla voisivat työttömien, köyhien, sairaiden, vanhusten, lapsien, nuorien jne. asioita ja tilannetta parantaa Suomessa.

Mutta ei, he oikein keräävät sappea, miten tehtäisiin vieläkin kurjemmaksi heidän olonsa, myös henkisesti.

keino parantaa asioita on opettaa taloudellisesti kyvytön kyvykkääksi, mutta saattuhan se, kun ensin pitäisi tunnustaa ja tajuta, että on kyvytön.

No miksi et opeta? Tässähän sulla on elämäsi tilaisuus opettaa isoa joukkoa köyhiä ihmisiä, julkisesti jakaa ylivertaista tietoasi meille tietämättömille. Toistaiseksi olet tyytynyt vain nimittelemään kun joku on kertonut miksi sinun neuvosi ei hänelle toimi. Etkö tiedä miten köyhyydestä pääsee vai oletko kyvytön asiallisesti neuvomaan? Vai vain niin pirullinen ihminen että provoilet täällä päiväkausia? Ketä on koskaan hyödyttänyt nimittely ja pilkkaaminen, kenen elämä sillä parantunut?

erinäiset ihmiset ovat tässä koko ketjun mitalta yrittäneet opettaa köyhiä, mutta kun ei haluta ottaa oppia vastaan. keksitään tekosyitä mummoista lähtien miksei voi ja jos menen töihin, menetän tuet ja vaikka mitä muuta scheissea. täytyy vain sanoa, että hyvin monesti köyhyys on itse ansaittu.

erilaiset köyhät ovat puolestaan koittaneet takoa hyväosasten päähän, että tarinoita ja tilanteita on erilaisia eikä kaikki ole sohvalla makaavia, alkoholiakittaavia pleikkarinpelaajia. ei vaan tunnu menevän jakeluun. ja kyllä köyhät yrittävät pärjätä, ovat yrittäneet ja tulevat yrittämään jatkossakin, koska ei ole muuta vaihtoehtoa.

Kuule kun "hyväosaiset" ymmärtävät oikein hyvin, että tarinoita ja tilanteita on erilaisia. Tuntuu siltä, että köyhät eivät osaa lukea näitä "hyväosaisten" viestejä, koska on tarve päästä pätemään, että "hyväosaiset" ei muka ymmärrä. "Hyväosaistenkin" taustalla monenlaista tarinaa ja tilanetta. ainakin tämän palstan köyhiksi itseään kutsuvia tuntuu vaivaavan kovin paha vääristelyvimma.

Mulla ei ole vääristelyvammaa. Olen vain nauranut teidän ohjeille ja fiksuudelle, koska ne on niin naurettavia.

Vierailija
2108/5804 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole vääristelyvammaa. Olen vain nauranut teidän ohjeille ja fiksuudelle, koska ne on niin naurettavia.

Mä en ole edes köyhä vaikka nuukasti elänkin, ja olen kanssa naureskellut noille ohjeille 😃

Vierailija
2109/5804 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulet itse pätemään ketjuun, jota ei ole ollenkaan perustettu kaltaistesi hyväosaisten päänaukomista varten.

Vierailija
2110/5804 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus ollut köyhä. Nyt kun on rahaa ja kohtuu paljon, niin tajuan sen,  etten tarvitsekaan kaikkea sitä mitä köyhänä 'aivan pakosti' tarvitsin. Voisin vaikka mennä kaukomatkalle, ostaa kalliin uuden auton tai tonnin stiflat. Nyt kun voisin, niin tyydynkin vähempään.

Niin että köyhänä sulla oli tuollaisia tarpeita🤣

Et tainnut olla oikeasti köyhä. Mämietin lähinnä milloin ostan uudet, lenkkarit,housut ja rintaliivit. Alkavat ollasiinä kunnossa ettävoivat lopullisesti rikkoontua ja mitä sitten pistän päälleni. Varsinkin jos just kaikki hajoaa samaan aikaan. Olen katsellut tarjouksia mutta koot tai rahat on ollut loppu kun sopivan hintaista olisi.

Mä taas en ole ollenkaan köyhä, mut en raski ostaa rintsikoita, ku ovat niin pirun kalliita sellaiset hyvät. Onneks mulla on niin pienet tissit, että voin käyttää sellasia 10-15€ toppeja ja "urheiluliivejä" 🤣 Ne on päälläkin paljon mukavampia kyllä.

Tulin oikeesti lukemaan tätäkin sen vuoksi, että jos täällä ois hyviä vinkkejä lisäpihistelyyn ja kitsasteluun. Olin ennen köyhä, lapsuuden perhe oli köyhä, pelkään rahojen loppumista kuin ruttoa niin musta on tullut hemmetin pihi ☹️

Olen myös ollut perheenäitinä rahaton 90 luvun konkurssin jälkeen. Ihme että kaikki lapset saivat syödäkseen.

Nyt olen pienituloinen mutta en täysin rahaton. On jäänyt kuitenkin tuo köyhyys luihin ja ytimiin, niin en osta vaatteita, käy kampaajalla tms eli säästän kaikesta omasta mukavuudesta. Olen kyllä avokätinen muille.

Köyhyys jää tosiaan ihon alle.

Tsemppiä kaikille ❤️Aurinko paistaa kaikille.

Vierailija
2111/5804 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus ollut köyhä. Nyt kun on rahaa ja kohtuu paljon, niin tajuan sen,  etten tarvitsekaan kaikkea sitä mitä köyhänä 'aivan pakosti' tarvitsin. Voisin vaikka mennä kaukomatkalle, ostaa kalliin uuden auton tai tonnin stiflat. Nyt kun voisin, niin tyydynkin vähempään.

Niin että köyhänä sulla oli tuollaisia tarpeita🤣

Et tainnut olla oikeasti köyhä. Mämietin lähinnä milloin ostan uudet, lenkkarit,housut ja rintaliivit. Alkavat ollasiinä kunnossa ettävoivat lopullisesti rikkoontua ja mitä sitten pistän päälleni. Varsinkin jos just kaikki hajoaa samaan aikaan. Olen katsellut tarjouksia mutta koot tai rahat on ollut loppu kun sopivan hintaista olisi.

Mä taas en ole ollenkaan köyhä, mut en raski ostaa rintsikoita, ku ovat niin pirun kalliita sellaiset hyvät. Onneks mulla on niin pienet tissit, että voin käyttää sellasia 10-15€ toppeja ja "urheiluliivejä" 🤣 Ne on päälläkin paljon mukavampia kyllä.

Tulin oikeesti lukemaan tätäkin sen vuoksi, että jos täällä ois hyviä vinkkejä lisäpihistelyyn ja kitsasteluun. Olin ennen köyhä, lapsuuden perhe oli köyhä, pelkään rahojen loppumista kuin ruttoa niin musta on tullut hemmetin pihi ☹️

Olen myös ollut perheenäitinä rahaton 90 luvun konkurssin jälkeen. Ihme että kaikki lapset saivat syödäkseen.

Nyt olen pienituloinen mutta en täysin rahaton. On jäänyt kuitenkin tuo köyhyys luihin ja ytimiin, niin en osta vaatteita, käy kampaajalla tms eli säästän kaikesta omasta mukavuudesta. Olen kyllä avokätinen muille.

Köyhyys jää tosiaan ihon alle.

Tsemppiä kaikille ❤️Aurinko paistaa kaikille.

Juu, ei ahdistuta. Eikä lannistuta! Aurinkoista iltapäivää myös sinulle, ja koko perheellesi! ❤

Vierailija
2112/5804 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole edes köyhä vaikka nuukasti elänkin, ja olen kanssa naureskellut noille ohjeille 😃

Sinä olet kaikista pahin.

Vierailija
2113/5804 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi pahimmista ongelmista köyhyydessä on se, kun saa koko ajan pelätä tukien menettämistä tai niiden katkolle joutumista. Kunpa tulisi perustulo, niin uskaltaisi ihan eri tavalla kokeilla jotakin ansaintakeinoa. Nyt ei uskalla oikein mitään, kun työkkäri toteaa yrittäjäksi tai eläke joutuu syyniin tai muut tuet tarkasteltaviksi. Kun voisikin olla varma, että tulot eivät ainakaan heikkenisi, jos jotain yrittää.

Kaikkiahan tämä ei hyödyttäisi, jos ei ole työkykyä tai mitään sellaista osaamista, millä tienata, mutta voisi siitä joillekin olla apua.

Juuri näin, monikin köyhä uskaltaisi ja todellakin tekisi ja kokeilisi monenlaista työtä/opiskelua jos ei koko ajan tarvitsisi pelätä rangaistusta (rahattomuutta). Ihmetyttää ettei tätä ongelmaa poisteta, eletään kuitenkin vuotta 2022 ja työt on pätkiä ja pirstaleisia enimmäkseen.

Vierailija
2114/5804 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet kaikista pahin.

Missä hän on kaikista pahin? Miksen minä saa kilpailla? Missä piti ilmoittautua? Taas köyhää orpoa sorretaan! Miksen ostanut ajoissa kissaa ja bonuskorttia, vaikka niin neuvottiin!! 😃 - No, ainakin teidän "ei-köyhien" tarjoama tahaton komiikkka ja päivästä toiseen jatkuva slapstick-hupailu uppoaa kuin kuuma veitsi voihin, tai paremminkin tarjousmargariiniin, häneenkin. Ei näetkös vähän parempi elintaso automaattisesti poista ihmiseltä huumorintajua... ☺ - Nauttisit sinäkin kauniista päivästä! 🌞

Vierailija
2115/5804 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ylempänä mainittiin ulosotto. Hassua että takuueläkeläiselle käytännössä on isompi rahamäärä mistä ulosottoa ei voi ulosmitata kuin muilla.

Vierailija
2116/5804 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ylempänä mainittiin ulosotto. Hassua että takuueläkeläiselle käytännössä on isompi rahamäärä mistä ulosottoa ei voi ulosmitata kuin muilla.

Pienellä työeläkkeelä olevalta ulosmitataan ja asumistuki lasketaan bruttotulojen mukaan.

Jos saa noin tonnin tai vähän yli eläkettä bruttona, niin asumistuki lasketaan siitä tulosta.

Ulosotto otetaan nettotulosta, mutta siihen menee noin 300, hiukan yli tai ali, riippuu mihin ulosottolaskelman kohtaan nettoeläke sijoittuu.

Takuueläkkeestä ei mitata ulosottoa yhtään ja asumistuki lasketaan siitä hiukan yli 800 eurosta, mitä takuueläke nyt on.

Taluueläleläinen saa enemmän asumistukea ja jää enemmän rahaa kun ulosotto ei käy tilillä.

Arvatkaapa ottaako nyt päähän kun olen ollut töissä pienipalkkaisella alalla ja eläke noin tonnin luokkaa. Ulosoton jälkeen jää vähemmän käteen kuin takuueläkeläisellä ja myös asumistuki on pienempi.

Takuueläkeläisenä rahaa olisi nyt enemmän käytössä, voittaisin aika reilustikin.

Ulosoton suojaosuutta on jo vuosia ollut tarkoitus nostaa, ainakin takuueläkkeen tasolle. Olisi kyllä oikeudenmukaista. Jossain valiokunnassa se aloite roikkuu.

Vierailija
2117/5804 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienellä työeläkkeelä olevalta ulosmitataan ja asumistuki lasketaan bruttotulojen mukaan.

Jos saa noin tonnin tai vähän yli eläkettä bruttona, niin asumistuki lasketaan siitä tulosta.

Ulosotto otetaan nettotulosta, mutta siihen menee noin 300, hiukan yli tai ali, riippuu mihin ulosottolaskelman kohtaan nettoeläke sijoittuu.

Takuueläkkeestä ei mitata ulosottoa yhtään ja asumistuki lasketaan siitä hiukan yli 800 eurosta, mitä takuueläke nyt on.

Taluueläleläinen saa enemmän asumistukea ja jää enemmän rahaa kun ulosotto ei käy tilillä.

Arvatkaapa ottaako nyt päähän kun olen ollut töissä pienipalkkaisella alalla ja eläke noin tonnin luokkaa. Ulosoton jälkeen jää vähemmän käteen kuin takuueläkeläisellä ja myös asumistuki on pienempi.

Takuueläkeläisenä rahaa olisi nyt enemmän käytössä, voittaisin aika reilustikin.

Ulosoton suojaosuutta on jo vuosia ollut tarkoitus nostaa, ainakin takuueläkkeen tasolle. Olisi kyllä oikeudenmukaista. Jossain valiokunnassa se aloite roikkuu.

Outoa kun jo ei ole tullut kehoitusta -ilmoittautukaa takuueläkeläisiksi! Pääset köyhyydestä jos olet ulosotossa .

Vierailija
2118/5804 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi pahimmista ongelmista köyhyydessä on se, kun saa koko ajan pelätä tukien menettämistä tai niiden katkolle joutumista. Kunpa tulisi perustulo, niin uskaltaisi ihan eri tavalla kokeilla jotakin ansaintakeinoa. Nyt ei uskalla oikein mitään, kun työkkäri toteaa yrittäjäksi tai eläke joutuu syyniin tai muut tuet tarkasteltaviksi. Kun voisikin olla varma, että tulot eivät ainakaan heikkenisi, jos jotain yrittää.

Kaikkiahan tämä ei hyödyttäisi, jos ei ole työkykyä tai mitään sellaista osaamista, millä tienata, mutta voisi siitä joillekin olla apua.

Juuri näin, monikin köyhä uskaltaisi ja todellakin tekisi ja kokeilisi monenlaista työtä/opiskelua jos ei koko ajan tarvitsisi pelätä rangaistusta (rahattomuutta). Ihmetyttää ettei tätä ongelmaa poisteta, eletään kuitenkin vuotta 2022 ja työt on pätkiä ja pirstaleisia enimmäkseen.

meillähän oli perustulokokeilu maassa, mutta se ei sitten innostanutkaan köyhiä motivoitumaan lisärahanhankintaan

Vierailija
2119/5804 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhän naisen kannattaa ehdottomasti hankkia kuukuppi, jos vaan mitenkään saa säästettyä 20-30 euroa. Kuppi kestää jopa 10 vuotta ja puhdistuskin onnistuu ihan vain kiehuvassa vedessä. Etenkin jos on runsaat kuukautiset, kuppi maksaa itsensä takaisin alle vuodessa.

Jos on runsaat kuukautiset kuukuppi on ihan yhtä tyhjän kanssa.

Kuppeja on erikokoisia. Toki sitä voi joutua tyhjentämään sitä vähän useammin, jos on runsaat kuukautiset, mutta yhtä laillahan niitä siteitä ja tampponeja pitää vaihtaa tiuhaan siinä tapauksessa.

Kuukautiset ovat monelle naiselle jo muutenin niin ärsyttävä ja kivulias vaiva eiköhän sovita niin, että jokainen saa valita itselleen sopivan ja mieleisen kuukautissuojan. Jos ei tykkää kuukupista niin ei sitä pidä tuputtaa. Monelle jo ajatus jostain uudelleen pestävästä, muovihärpäkkeestä sisällään on epämiellyttävä, esimerkiksi. Minä mukaanlukien.

Eiköhän se ole henkilökohtainen asia ja ihminen itse tietää onko hänellä niukat, kohtalaiset, runsaat vai oikein runsaat kuukautiset.

Oli itselle sopivin sitten side, tamponi tai kuukuppi niin mielestäni köyhälläkin on oikeus valita. Ei se säästö tai "tuhlaus" niin päätähuimaava kuitenkaan ole.

Vierailija
2120/5804 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meillähän oli perustulokokeilu maassa, mutta se ei sitten innostanutkaan köyhiä motivoitumaan lisärahanhankintaan

Siinä oli monta asiaa pielessä eikä tutkijoittenkaan mielestä siitä saatu tutkittavaa tietoa tarpeeksi. Otanta oli tosi pieni työttömien määrään suhteutettuna. Päällekkäin oli myös aktiivimalli joka sekoitti jo pakkaa muutenkin. Isoin epäkohta oli valita kokeiluun pääasiassa pitkäaikaistyöttömiä. Moni heistä on oikeesti väärässä paikassa eivätkä kuuluisi TE-listoille lainkaan. Suomessa on käytäntö että sairaankin pitää monessa kohtaa ilmoittautua työttömäksi vaikka ei olisi kyvykäs tekemään töitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme