Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka sanoa kauniisti henk.koht.avustajalle

apuA
14.03.2022 |

Miten voisin mainita henk.koht.avustajalleni siitä että hänen jatkuva kännykän räplääminen ajallani on häiritsevää? Ymmärrän kännykän käytön silloin kun sille on oikeasti tarve mutta nykyään tuntuu että 90 % ajasta menee siihen kännykän tuijottamiseen.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avustajani on enemmän tukihenkilön asemassa eikä auta minua kodinhoidossa tai muissa käytännön asioissa. Siksi oliskin kiva jos aikaa olisi muuhunkin kuin kännyn selailuun.

Tästä ei nyt edelleenkään käy ilmi että mitä sinä konkreettisesti haluat. Vai kaipaatko seuraneitiä? 

Tuossa kohtaa voisi tiedustella vapaaehtoista ystävätyötä.  Vai mikä se yksinäisten seurapalvelu oli.  SPR kai järjestää.

Vierailija
42/57 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli koulussa nuori nainen harjoittelussa. Tarkoitus oli tehdä koulunkäynnin avustajan hommia. Hän istui siellä luokan takana ja räpläsi puhelinta. Tosi hieno esimerkki lapsille! Hänen olisi siis pitänyt seurata tilannetta luokassa ja auttaa ilman erikseen pyytämistä. Koko ajan joku tarvitsee luokassa apua.

OT: Meillä oli ihan sama homma. Keskustelin puhelimen käytöstä oppilaiden kanssa, ja he mainitsivat tämän avustaja-harjoittelijan esimerkkinä siitä, kuinka työajan voi käyttää kännykän räpläämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää aloittaja vissiin luulee että hlokohtavustaja on joku psykiatri .

Vierailija
44/57 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avustajani on enemmän tukihenkilön asemassa eikä auta minua kodinhoidossa tai muissa käytännön asioissa. Siksi oliskin kiva jos aikaa olisi muuhunkin kuin kännyn selailuun.

Kuten kerrot tarkoitus ei toteudu. 

Sano suoraan avustajalle tai esimiehelle. Avustaja tarvitsee koulutusta.

Arvaa kuka avustajan esimies on? No tuo avustettava, ei kukaan muu. Mitä koulutusta ja mistä? Ei ole olemassa koulutusta. Jos työt on tehty tai hän odottaa seuraavaa tehtävää niin saa olla kännykkä kädessä. Koko maailma on nyt kännykkä kädessä, tilanteet on sellaiset.

No mun esimies on eräs nainen isossa firmassa. Jos tulee ongelmia asiakkaan suhteen eli alkaa pyytää tekee asioita jotka ei mulle kuulu eikä usko mua ettei kuulu meille niin soitan pomolle joka soittaa sitten avustettavalle. Kerran olen soittanut ja loppui mun käynnit sillä asiakkaalla ja sen asiakkaan asiakkuus meidän firmassa. Pomo sanoi sille suorat sanat. Kyllä avustetavia meidän firmassa riittää. Se on tärkeää avustajan tietää mihin asioihin ei tarvitse suostua ja tietenkin jos asiakas on kännissä kun menee sinne niin saman tien on lähdettävä pois.

Vierailija
45/57 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että, olisin ottanut riemuissani tuollaisen avustajanhomman. Mun avustettavat oli fyysisesti tosi raskaita ja töitä enemmän kuin tunteihin ehti.

On oikeasti aivan kohtuullista sopia, että omat viestit tms katsotaan vaikka 8-15 tms kestävän työpäivän aikana vain lounasaikaan ja iltapäivän kahvilla. Tai vastaavaa.

Näin on monessa muussakin työssä. ”Työpaikalla ollaan valmiina työnantajan osoittamaan työhön” kuului vanha ilmaus, joka on toimiva edelleen.

Vähän sieppaa nää ”miksei voi räplätä kännyä jos ei oo muuta” -kommentit. Se asenne, että kaikesta mahdollisesta työajasta yritetään tehdä vapaa-aikaa, tehdään työtä tai ollaan valmiina siihen vain jos on ihan pakko… ei. Ei näin.

Vierailija
46/57 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärähdä sille että NYT SE PUHELIN V.....UUN!!!!! Sitten näyttelet hämmästynyttä ja sanot, ettet tiedä mikä ihme sai sinut sanomaan tuollaista, ehkä toureten ensioireita?? Sitten lisäät: "...mutta toisaalta tarkoitin sitä kyllä."

Voi hyvän tähden mitä ohjeita 😱, ne ihmissuhdetaidot olisi hyvä kaikkien päivittää.

Vierailija
47/57 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen avustajana ja yksi asiakas on sellainen kenellä olen 4 tuntia. 1-2 tunniksi on töitä mitä tehdä siellä ja muu aika on sohvalla istumista kun ei ole mitään mitä tehdä. Mielummin olisin vain sen ajan 1-2h kun on töitä tehtävänä ja sitten lähtisin kotiin kuin sohvalla istun tv:tä katsomassa ja puhelinta räplään sen lopun ajan. Todella tylsää se istuminen ja odottaminen että päivä tulee täyteen.

Eikös palvelusopimuksessa lue tuntimäärän kohdalla että maksimissaan niin ja niin paljon. Sovitelkaa avustettavan kanssa lyhyemmistä työpäivistä tarpeen mukaan. Säästyy yhteiskunnalta rahaa!

Ja mikå tärkeintä mulle niin multa säästyisi aikaa. Mieluusti käyttäisin sen ajan muuten kuin töissä istumalla ilman mitään tekemistä.

Vierailija
48/57 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen avustajana ja yksi asiakas on sellainen kenellä olen 4 tuntia. 1-2 tunniksi on töitä mitä tehdä siellä ja muu aika on sohvalla istumista kun ei ole mitään mitä tehdä. Mielummin olisin vain sen ajan 1-2h kun on töitä tehtävänä ja sitten lähtisin kotiin kuin sohvalla istun tv:tä katsomassa ja puhelinta räplään sen lopun ajan. Todella tylsää se istuminen ja odottaminen että päivä tulee täyteen.

Tämä herättää pahennusta: mua pyydettiin ja pyydettiin eräälle yksityiselle kotiapufirmalle ja lopulta suostuin, olin jäämässä eläkkeelle muutenkin.

Eräs avustettava oli mieshenkilö, jolla aivohalvaus. Asui metsän keskellä, sinne piti ajaa omalla autolla.

Kun tajusin, ettei äijäpaha muista juuri mitään varsinkin lähimuisti pätki pahasti, aloin vähän säveltää raporteissa. Jos oli 4 tunnin pätkä tein sen tunnissa. Kysyin lisätöitä ja hän ehdotti istuskelua. Oli vielä härskiluonteinen, puhui kaksimielisyyksiä, joihin en vastannut mitään. Istuin jonkin aikaa seuranaan, sitten tein jotain pientä kuten siistin keittiön siivousta ja panin pillit pussiin. Hyvästelin äijän. Merkkasin 4 tuntia, vaikka olin paikalla n 1,5 tuntia.

Hirvitti, mutta aina hän allekirjoitti rapsan. Kunta maksoi. Vähän bensarahaa. En ehtinyt tehdä kuin 3 kk, äijä alkoi kai ihastua kun yritti kähmiä ja se inhotti minua, vaikka ei olisi mihinkään pystynytkään. En tehnyt ilmoitusta, otin siis korvauksen rahana. Tiedän ettei sovi, mutta tuli tehtyä enkä kadu.

Vierailija
49/57 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännykkäaddiktio mennyt yli, soitto vastaavalle. Koulutukseen, huomautus ja irtisanominen.

Jos on muuten hyvä avustaja mutta kännykällä liikaa niin sanotte vaan että nyt tehdään sitä ja sitä, älä ota kännykkää mukaan. Ei tarvii natsiksi ruveta. Ap sanoikin että miten ystävällisesti sanoisin tämän asian.

Vierailija
50/57 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten kerrot tarkoitus ei toteudu. 

Sano suoraan avustajalle tai esimiehelle. Avustaja tarvitsee koulutusta.

Sinä et oikein tajua. Kaipaat itse koulutusta luetun ymmärtämisessä.

Vierailija
51/57 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärähdä sille että NYT SE PUHELIN V.....UUN!!!!! Sitten näyttelet hämmästynyttä ja sanot, ettet tiedä mikä ihme sai sinut sanomaan tuollaista, ehkä toureten ensioireita?? Sitten lisäät: "...mutta toisaalta tarkoitin sitä kyllä."

Voi hyvän tähden mitä ohjeita 😱, ne ihmissuhdetaidot olisi hyvä kaikkien päivittää.

Mulle kerran ärähti avustetava puhelimen käytöstä. Sanoin slle että samahan se on vaikka istuisi lattialla ja katsoisi seinään kun kaikki työt on tehty eikä ole mitään muutakaan tekemistä esim. puhumista tms. Oli hiljaa eikä sanonut asiasta mitään sen jälkeen. Edelleen käyn siellä samalla avustettavalla.

Yhdellä avustavalla olin aina 5h päivässä niin siellä oli mukavaa kun oli tekemistä. Pelattiin shakkia, saunotin ja pesin hänet ja aina sen jälkeen autoin hänet sänkyyn jossa hän aina sitten lepäsi hetken aikaa ja sillä aikaa sain itse käydä pesulla ja saunomassa, ulkoiltiin, leivottiin ym. Tällä kellä 4h olen ni siellä ei ole edes ulkoilua missä saisi helposti esim. tunnin kulumaan. Joskus pesen pyykit mutta yleensä se päivä on et tiskaan tiskit, käyn ruokakaupassa. Joskus lakaisen/imuroin ja pesen lattiat. Se on siinä. Jos ei pyykinpesua ole noin tunti menee hommiin.

Joskus tämä kellä 4h olen sanoi et miksi tiskaan niin kauan niin vastasin että samahan se on tiskaanko 5min vai 30min kun ei se aika ole mistään pois.

Vierailija
52/57 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustettava on aina kännykkä kädessään, mitä teen?

Vierailija
53/57 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai avustajalla on mahku kahvitaukoihin ja ruokataukoon, silloin voi räplätä luuria

Vierailija
54/57 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää aloittaja vissiin luulee että hlokohtavustaja on joku psykiatri .

Ei aloittajassa mitään vikaa ole, jotkut kommentoijat täällä on inhottavia.

Vierailija
55/57 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai avustajalla on mahku kahvitaukoihin ja ruokataukoon, silloin voi räplätä luuria

Ei ainakaan jos työpäivässä yks asiakas kenen luona on vaikka 4h vuoro mutta mä saan avustettavalla keittää ja juoda kahvia aina silloin kun mun tekee mieli.

Vierailija
56/57 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä ei nyt edelleenkään käy ilmi että mitä sinä konkreettisesti haluat. Vai kaipaatko seuraneitiä? 

En kaipaa seuraa vaan läsnäoloa ja tukea henkiseen jaksamiseen.

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Vierailija
57/57 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiinko sopia, että otat kännykän esiin sitten kun työaika loppuu. Muutenhan meillä menee hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan