Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka eivät oikein usko terapiaan?

Vierailija
14.03.2022 |

Miten joku voi parantua juttelulla? Yhtä hyvin voi jutella ystävien kanssa. Ja vielä se juttu, että sille terapeutille MAKSETAAN sinun kuuntelemisestasi. Voiko säälittävämpää olla! Nöyryyttävää suorastaan. Mieluummin ystävä.

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään uskonto.

Vierailija
2/120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos terapiaan menee ihminen, joka näkee tämän maksetun palvelun läpi (eikä siis usko siihen), niin varsinkaan häntä ei  terapia voi auttaa, väitän minä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko terapiaan.

Vierailija
4/120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se alkaa jossain vaiheessa vi tuttamaan ja usein ne terapeutit vielä lässyttää omasta ja muiden elämästä siinä tapahtuu ihmeparantuminen hyvin äkkiä kuin että pitäs siellä rampata.

Vierailija
5/120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos terapiaan menee ihminen, joka näkee tämän maksetun palvelun läpi (eikä siis usko siihen), niin varsinkaan häntä ei  terapia voi auttaa, väitän minä. ap

Kuulostat tietämättömältä ja ymmärtämättömältä ihmiseltä. Et ole varmaankaan erityisen älykäs.

Vierailija
6/120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan auttaa. Itse asiassa ainoa asia kun auttaa. Olet mitä ajattelet ja jos ajattelet päin helvettiä, niin olo paranee kun opettelee ajattelemaan fiksummin. Ja nykyään neurotiede jo tukee tätä. Näin niinkuin lyhyesti virsi kaunis.

Vierailija
7/120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on yli kymmenen vuotta käynyt terapiaa ja mikään ei muutu...... en usko kyseisen ihmisen kykyyn ottaa vastuuta tervehtymisestään. tai kykyyn ajatella....ja hullua että meditoi, opettaa sitä muille, on sekaisin kuin seinäkello, ja on sitä sun tätä vertaistukea. ei halua muuttua, jos tuet juoksee?

Vierailija
8/120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se alkaa jossain vaiheessa vi tuttamaan ja usein ne terapeutit vielä lässyttää omasta ja muiden elämästä siinä tapahtuu ihmeparantuminen hyvin äkkiä kuin että pitäs siellä rampata.

Tuo olisi muuten törkeää. Ihmiselle maksetaan siitä, että hän kuuntelee, ja hän alkaa puhua ITSESTÄÄN ja kavereistaan! Törkeää! ap

Vierailija
9/120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään usko terapiaan. No, ehkä uskon johonkin monta vuotta kestävään psykoterapiaan, jota tekee pitkän koulutuksen saanut mielenterveyden ammattilainen. Mutta nämä nykyiset "lyhytterapiat" joita tekemään voi kouluttautua kuka tahansa, en oikein näe miten sellainen auttaisi yhtään enempää kuin vaikka tuntemattomalle juttelu jossain baarissa.

Vierailija
10/120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos on yli kymmenen vuotta käynyt terapiaa ja mikään ei muutu...... en usko kyseisen ihmisen kykyyn ottaa vastuuta tervehtymisestään. tai kykyyn ajatella....ja hullua että meditoi, opettaa sitä muille, on sekaisin kuin seinäkello, ja on sitä sun tätä vertaistukea. ei halua muuttua, jos tuet juoksee?

En ymmärtänyt sanaakaan.

Vierailija
11/120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole ystäviä, ja jos on vaikeita ongelmia, niin on aika itsekästä pitää ystävää terapeuttina ja kaataa kaikki ongelmat sen päälle.

Vierailija
12/120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan tuollaisissa juttelutuokioissa ravattua useampi vuosi melko tuloksetta, ihan turhaa touhua. Mutta se olikin ammattitaidottomalla julkisella puolella, en voi kuvitella että itse maksamalla se ainakaan paranee kun sitten tosiaan tulisi se ajatus että eihän tuota oikeasti kiinnosta kun se istuu vaan tossa kuuntelemassa että saa multa rahat.

Vierailija
13/120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään usko terapiaan. No, ehkä uskon johonkin monta vuotta kestävään psykoterapiaan, jota tekee pitkän koulutuksen saanut mielenterveyden ammattilainen. Mutta nämä nykyiset "lyhytterapiat" joita tekemään voi kouluttautua kuka tahansa, en oikein näe miten sellainen auttaisi yhtään enempää kuin vaikka tuntemattomalle juttelu jossain baarissa.

Niin, jotkut huuhaaterapiat ovat tietenkin niitä pahimpia ja käy sääliksi niitä, jotka sellaisiin menevät. Mutta sitten kun ajatellaan tuota psykoterapiaa, niin eikö sinne voi kouluttautua vaikka lähihoitaja! Ei kai sellaiselle mennä puhumaan siitä, miten isä hakkasi kännissä. Pitäisi olla joku tosi koulutettu tyyppi, vaikka sitten psykiatri, joka latelisi jotain viisauksia. Siltikään en ole vakuuttunut, että se auttaisi. ap

Vierailija
14/120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli semmosta kelan jotain terapiaa tai psykologin apua tms en muista nimee, mutta siellä siis lähinnä pengottiin elämän epäkohtia. En muista että olisin siittä paljoa mitään saanu, mutta myöhemmin oon tajunnu, että onnellinen voi olla vain tässä hetkessä. Eli jos käytän tätä hetkeä muistelemalla menneitä vääryyden kokemuksia, en voi olla yhtä aikaa onnellinen. Joo, jutut tarvii käsitellä, mutta kaikille ei oo hyötyä tuon tyylisestä käsittelystä. Itselle näkemysten korjaukseen ja asioiden käsittelyyn isoin apu on tullut psilosybiinisieniltä.

Vierailija
15/120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat tietämättömältä ja ymmärtämättömältä ihmiseltä. Et ole varmaankaan erityisen älykäs.

Niinkö? Mikä saa sinut sanomaan noin? Eikö ole ihan tutkittu juttu, että jos potilas on vastentahtoinen, terapia ei auta. ap

Vierailija
16/120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutit on hulluja kuvittelee kaikkea polttaa ketjussa

Vierailija
17/120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terapeutti näkee sun piirustuksissa jotain mitä siinä ei ole se on itse hullu.

Vierailija
18/120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän ehkä terapiamuodosta ja terapeutista. Onko se psykologi vai psykoterapeutti? Terapian muotojakin on useita, osa vaativampia ja pidempiä, osa taas keveämpiä ja lyhytaikaisia. Psykologiaa vuosia opiskellut ymmärtää paremmin ajatuksesi kuin matti meikäläinen. 

Vierailija
19/120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kuuntelevinaan, antavat tätimäisiä ohjeita, eivät omaa kokemusta 'rankemmista' asioista, miten voi auttaa jos pelkää?

Vierailija
20/120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvä terapeutti, pystyy auttamaan nopeastikin jollain tavalla itse asiaan (heti tai vaikka 5-6 kerran käynnillä, asiakkaan lähtökohdista, ei manipuloiva) ja keskustelemaan kaksisuuntaisesti. Jos "lässyttää" vaan (ja manipuloi, utelee, tylyttää, kontrolloi) eikä asiakas saa mitään siitä tai kestää kuukausitolkulla, eikä tulosta tule - tuskin on kovin hyvä ammattitaito. Tosin joillakin noin muuten voi olla tarve käydä, jos itse haluaa. Voi hyvin ymmärtää että kaikille terapeutti tms ei ole ratkaisu, se voisi ahdistaa enemmän joitakin ja pahentaa tilannetta.