Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset hakevat eroa paljon useammin kuin miehet?

Vierailija
18.08.2015 |

Erohakemuksista naisten osuus on yli 70% . Luovuttavatko naiset paljon useammin kuin miehet vai pelkääkö miehet mahdollista huoltajuuskiistaa?

Kommentit (140)

Vierailija
121/140 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kun saavat psykoterapiaa yli kolme kertaa miehiä useammin. Ovat paremmin synkassa tunteidensa kanssa vai miten sen nyt sanoisi.

Vierailija
122/140 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei hoida velvoitteitaan: pidä yllä naisen rakkautta. Sehän on aina miehen vastuulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/140 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, perheiden yhteiset paperiasiat jäävät yleensä naisten hoidettavaksi. Vaikka mies lähtisi suoraan uuden naisen luokse, eropaperien hoitaminen jätetään vaimolle  (kun on kivempaakin puuhaa).

Turha kuvitella, että tylsät paperinpyöritykset miestä kiinnostaa, kun sen voi vielä viimeisen kerran ulkoistaa vaimolle

Vierailija
124/140 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kyllästyvät siihen, että mies ei tee osuuttaan eikä kanna vastuutaan ja päättävät erota. Toki eroja on monenlaisia, mutta tämä on aika tavallinen syy.

Vierailija
125/140 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petetty usein hakee eroa. Miehet pettävät vielä useammin kuin naiset.

Vierailija
126/140 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt perehtymään sen tarkemmin, mutta eikös tuo linkitetty tutkimus ollut juuri se, jossa kaikki lastenhoitoon liittyvät kotityöt oli kokonaan jätetty pois ja muutenkin kotityöt oli listattu aika puutteellisesti..?

Tuostahan oli keskusteluakin joskus, kun miesten tuntimääriin oli laskettu mm. armeija mukaan (huolimatta siitä, oliko mies käynyt upseerikoulun vai läpäissyt B-miehen papereilla rimaa hipoen tms. en muista termejä tarkalleen), mutta esim. naiset, jotka synnyttivät ja valvoivat sen jälkeen vuoden vauvaa imettäen ja hoitaen tekivät "ei mitään".

Voi olla että kyseessä oli eri tutkimus, mutta kuvastaa hyvin sitä, miten tutkimuksesta saadaan haluttu tulos kun unohdellaan vähän sieltä sun täältä ja luotetaan siihen, ettei kukaan niitä jaksa niin tarkkaan läpi lukea.

Vierailija
127/140 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mielenkiintoinen viestiketju lukea. Tästä saa hyvin vertailupohjaa omaa parisuhde-elämää, että millasta se on ollu. Päälimmäisenäkysymyksenä tulimieleen, et halutaanko alunperinkään parisuhteeseen ja hyväksytäänkö toisen sukupuolen ominaisuuksia? Ja mikäsiinä on, että vasta useamman vuoden jälkeen alkaa jotkut ominaisuudet toisessa haitata?

M39

Vierailija
128/140 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:33"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:04"]

On muuten huomion arvoista, että ko. tutkimuksessa ostoksilla käyminen (lue: shoppailu) oli laskettu kotitöihin, mutta esim. auton korjaamista ei. Se kun on ilmeisesti tutkimuksen laatineen (nais)tutkijan mielestä harrastus. *tirsk* 

[/quote]

Lukematta tuota tutkimusta voin sanoa että se kun mieheni rassaa omaa autoaan (itse huollatan omani ammattilaisilla), se on hänen valintansa, ja se että minä joudun "shoppailemaan" koko perheen materiaalitarpeet on kotitöistä kuormittavin. Helppoahan se on täyttää pesukone tai suht hauskaa laittaa ruokaa, mutta on anaalista joutua töiden jälkeen hoitamaan kaikki lapsiperheen ostostarpeet. Tai siis, eihän siinäkään olisi mitään jos joku muu tekisi hyvissä ajoin listan hankittavista asioista, ruokatarpeista lääkkeisiin, pyöräilykypäristä kurarukkasiin ja kaverilahjoihin, mutta sen kokonaisuuden koordinoiminen on niin kaukana viihdeshoppailusta että eroaminen ja vuoroviikkosysteemiin siirtyminen olisi melkein pelkästään jo tästä ikeestä pääsemisen arvoista.

"tirsk"

[/quote]

Etkö todellakaan ymmärrä, että monissa perheissä asia ei mene noin? Joidenkin on autoa oikeasti huollettava, ja useammin sen tekee mies kuin nainen. Ja ostoksilla käyminen ei kaikille ole pelkästään viilipurkkien raahaamista, vaan osa ostelee vaatteitakin ja ihan vaan huvikseen. Useammin naiset kuin miehet. Ja kun nämä asiat huomioidaan tutkimuksessa siten, että shoppailu on kotityö, mutta auton huoltaminen ei, niin saadaanhan tällä tavalla naisten osuus kotitöistä näyttämään suuremmalta. Oletko eri mieltä tai kaipaatko vielä lisäselvennystä?

[/quote]Meillä ei ainakaan mies huolla autoja kun ne aina ovat niin uusia,ettei tarvii, mutta minä joudun vähintään jokatoinen päivä(välillä joka päivä) juoksemaan kaupassa töiden jälkeen hakemassa milloin koulutarvikkeita, milloin jollekin vaatteita, harrastusvälineitä, lukion oppikirjoja, apteekista jotakin,ja ennenkaikkea ruokaa. Mies ei koskaan käy kaupassa.Eli minä juoksen illat kaupassa ja maksan meidän perheen elämisen näiltä osin. Käy kyllä työstä. Mies ei todellakaan viitsi tähän rumbaan alkaa.

[/quote]

Ja meillä vaimo on rakennusmies, mutta rakennusmiehet ovat silti tyypillisesti miehiä. Aivan kuten auton huoltaminen on tyypillisesti miesten kotityö ja ostoksilla käyminen tyypillisesti naisten ajanviete. Ja vaikka ostoksilla käyminen olikin tutkimuksessa laskettu kotityöksi ja auton huoltaminen harrastukseksi, miehet tekevät silti parisuhteessa keskimäärin 8.5 tuntia enemmän yhteenlaskettua ansio- ja kotityötä kuin naiset. Tutkitusti. 

Vierailija
129/140 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 21:16"]

Mielenkiintoinen tapa kyykyttää on toi suhteen lopettaminen ja antaa ex miehen elää kuten haluaa omaa elämäänsä.

Kaipa se mies sitten kyykyttyy, kun joutuu itse hoitamaan itsensä ja kotinsa.

[/quote]

Suomessa nainen ei joudu kyykkyyn kun useimmissa tapauksissa saa lapset ja mieheltä rahaa.

Vierailija
130/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 20:14"]Lähipiirissä olen huomannut, että jos suhteessa alkaa mennä huonosti, usein mies ei suostu puhumaan ja hoitamaan suhdetta, vaan hautautuu töihin, harrastuksiin, kuka mihinkin. Lopulta nainen kyllästyy ja hakee eroa.
[/quote]
Palstalla olen oppinut, että oli asia mikä tahansa huonosti niin aina naiset kaivaa vian miehestä.

Vierailija
131/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kyykyttää suomes ja haluaa loppuun kyykyttää ja ne nauttii siitä. Se on totuus. Pitäisi otsikossa vielä lukea ei herkille!
Sen takia koska naisen on helpompi manipuloida miestä eron jälkeen jos vaikka ei jätä riitelyssä mitään pelivaraa niin voi vaikka tehdä anteeks nyt vain mutta minä minä tein maassani avioero hakemuksen olet nyt myös mitätön paska koska et tehnyt taas mitään. Ja maksa minulle! Naiset haluaa vain kyykyttää suomessa. Tosin tämä 30% on jotain muuta naista. Tuntuisi tuo 30% olevan myös tuuripeliä nyky ajan markkinoilla ellet itse ole täydellinen varautuva invidualisti.

Vierailija
132/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen tapa kyykyttää on toi suhteen lopettaminen ja antaa ex miehen elää kuten haluaa omaa elämäänsä.

Vierailija
133/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 21:16"]

[/quote]

Miksi kyykyttyisi. Kodin hoitaminenon helppoa ja piristävää. Ja mikä parasta, saa sisustaa kerrankin mielensä mukaan. Esimerkiksi ne kaikki naurettavat koriste-esineet huuthelkkariin. Minimalissimus & Black and White.

Vierailija
134/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se selvää, että jos lapsia on hankittu niin aika paha sitä eroa on hakea miehenä. Mieluummin vaikka jään vähän huonompaankin suhteeseen kuin että taistelen huoltajuudesta ja elareiden suuruudesta.

Naisilla tietenkin ihan eri tilanne. Erota voi vaikka kuinka pinnallisista syistä. Kyllä mies maksaa.

-M25

Vierailija
135/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 21:23"]

Onhan se selvää, että jos lapsia on hankittu niin aika paha sitä eroa on hakea miehenä. Mieluummin vaikka jään vähän huonompaankin suhteeseen kuin että taistelen huoltajuudesta ja elareiden suuruudesta.

Naisilla tietenkin ihan eri tilanne. Erota voi vaikka kuinka pinnallisista syistä. Kyllä mies maksaa.

-M25

[/quote]Mies ei maksa paljoa mitään, kyllä se lähivanhempi aina maksaa enemmän. Ja luuletko,että lapset elää puolet vähemmällä jos vain toinen vanhempi on huoltaja? Kyllä kai se mies(isä) maksaa ja elättää lapsiaan myös silloin kun vaimon kanssa yhdessä  elätetään lapsia. Vai meinaatko,että avioparilla vain nainen elättää lapset ja sitten kun tulee ero, myös isä juotuu pulittamaan pari satasta lasten elatukseen? Ja sekös ketuttaa.Jos ei olis eroa tullut, miehen ei tarvii osallistua lasten menoihin mitenkään?

Vierailija
136/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa liitoissa joissa on riitaa, mies ei silti hae eroa. Eikä se aina ole siksi että hän pelkää lapsien menettämistä tai mitään semmoista. Miehet pystyy "kärsimään" kauemmin. Heitä ei haittaa niin paljon se pieni riitely tai puhumattomuus. Miehet ei puhu niin paljon tunteistaan. Ja miehet ei yleensä juttele kavereilleen että pitäiskö erota vaimosta. Ellei vaimo ole pettänyt. Mutta naiset tietääkseni puhuu aika pitkälti kaikesta kavereidensa kanssa ja kaverit usein neuvovat jättämään se luuseri.

Vierailija
137/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eroaisin, se johtuisi siitä, että mies ei ole suhtautunut minuun kunnioittavasti vaan on valehdellut minulle ja haukkunut minua. Jatkan toistaiseksi, koska lasten kannalta on parempi näin. Todennäköisesti myöhemmin otan eron, kun lapset ovat aikuistumassa. En tarvitse elämänlaatuani alentavaa seuraa.

Vierailija
138/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:33"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:04"]

On muuten huomion arvoista, että ko. tutkimuksessa ostoksilla käyminen (lue: shoppailu) oli laskettu kotitöihin, mutta esim. auton korjaamista ei. Se kun on ilmeisesti tutkimuksen laatineen (nais)tutkijan mielestä harrastus. *tirsk* 

[/quote]

Lukematta tuota tutkimusta voin sanoa että se kun mieheni rassaa omaa autoaan (itse huollatan omani ammattilaisilla), se on hänen valintansa, ja se että minä joudun "shoppailemaan" koko perheen materiaalitarpeet on kotitöistä kuormittavin. Helppoahan se on täyttää pesukone tai suht hauskaa laittaa ruokaa, mutta on anaalista joutua töiden jälkeen hoitamaan kaikki lapsiperheen ostostarpeet. Tai siis, eihän siinäkään olisi mitään jos joku muu tekisi hyvissä ajoin listan hankittavista asioista, ruokatarpeista lääkkeisiin, pyöräilykypäristä kurarukkasiin ja kaverilahjoihin, mutta sen kokonaisuuden koordinoiminen on niin kaukana viihdeshoppailusta että eroaminen ja vuoroviikkosysteemiin siirtyminen olisi melkein pelkästään jo tästä ikeestä pääsemisen arvoista.

"tirsk"

[/quote]

Etkö todellakaan ymmärrä, että monissa perheissä asia ei mene noin? Joidenkin on autoa oikeasti huollettava, ja useammin sen tekee mies kuin nainen. Ja ostoksilla käyminen ei kaikille ole pelkästään viilipurkkien raahaamista, vaan osa ostelee vaatteitakin ja ihan vaan huvikseen. Useammin naiset kuin miehet. Ja kun nämä asiat huomioidaan tutkimuksessa siten, että shoppailu on kotityö, mutta auton huoltaminen ei, niin saadaanhan tällä tavalla naisten osuus kotitöistä näyttämään suuremmalta. Oletko eri mieltä tai kaipaatko vielä lisäselvennystä?

[/quote]Meillä ei ainakaan mies huolla autoja kun ne aina ovat niin uusia,ettei tarvii, mutta minä joudun vähintään jokatoinen päivä(välillä joka päivä) juoksemaan kaupassa töiden jälkeen hakemassa milloin koulutarvikkeita, milloin jollekin vaatteita, harrastusvälineitä, lukion oppikirjoja, apteekista jotakin,ja ennenkaikkea ruokaa. Mies ei koskaan käy kaupassa.Eli minä juoksen illat kaupassa ja maksan meidän perheen elämisen näiltä osin. Käy kyllä työstä. Mies ei todellakaan viitsi tähän rumbaan alkaa.

Vierailija
139/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapiirissä yleisin eron syy on, että arki kyllästyttää. Jos parilla on lapsia, on se surullista, sillä nää eroaa sarjana: 4-5 vuoden välein. Aina tulee arki vastaan.

Vierailija
140/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi arkeen kyllästyvät ja uuteen suhteeseen lehahtavat on siis sekä naisia että miehiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän