Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset hakevat eroa paljon useammin kuin miehet?

Vierailija
18.08.2015 |

Erohakemuksista naisten osuus on yli 70% . Luovuttavatko naiset paljon useammin kuin miehet vai pelkääkö miehet mahdollista huoltajuuskiistaa?

Kommentit (140)

Vierailija
101/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:32"]

Miehet tykkää valittaa siitä kuinka huoltajuusjutut ovat miehiä syrjiviä mutta tosiasiassa miehet ei edes haluaisi olla päävastuussa lastensa hoidosta. Onhan se kiva argumentti ja valituksen aihe siitä kuinka miehiä aina sorretaan, mutta todellisuus on se että naiset yhä hoitaa lapset parisuhteessa ja myös parisuhteen loputtua.

[/quote]

Turha tuoda esiin epätasa-arvo-ongelmia, koska musta tuntuu, että miehet eivät kuitenkaan oikeasti haluaisi hoitaa lapsia + äidit aina kuitenkin joutuvat (lue: heillä on halutessaan etuoikeus) tekemään kaiken.

Vierailija
102/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ja naiset on kun tän päivän nykytekniikka. Ensin tulee se yksinkertanen ja toimiva paketti, mutta ulkosesti on ruma. No sitten pääsivät italialaiset muotoilijat sorvin ääreen ja ai että tuli kaunis pakettin, mutta joku päästettiin koskemaan softaan ja nyt siitä osaa kukaan käyttä, ei sitä ymmärrä kukaan ja muutenkin hankala tapaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista naisista en tiedä, mutta itse olin omassa avioliitossani se eroa aktiivisesti edistävä ensisijaisesti "kulissisyistä". Olimme siis molemmat ihan sitä mieltä että avioliitto oli todella pahoissa vaikeuksissa, mutta miestä ahdisti ajatus kahden palkansaajan elintasosta luopumisesta ja eroamisen "noloudesta" niin paljon että vielä useiden vuosien kärsimisen jälkeenkin hän olisi halunnut olla eroamatta.

Eikä hänellä siis ole mitään vaikeuksia elättää itseään, hänellä on ihan hyvä palkkataso eikä hän joudu maksamaan elareita, hänestä on vain ihan kauheaa ettei hänellä yksin ole varaa omakotitaloon, se on hänestä jotenkin vielä nolompaa kuin se ettei ole vaimoa, mikä sekin on hänen mielestään aivan järjettömän häpeällistä ja merkki hänen epäonnistumisestaan ihmisenä. Itse taas pidän avioliitossa epäonnistumista faktana jota ei muuta se ettei liitosta eroa. En rakastanut tai seksuaalisesti halunnut miestäni ehkä kahdeksan viimeisen avioliittovuoteni aikana, ja se on kiistatta epäonnistuminen. Mutta miten se siitä paranisi että jatkaisin elämäni loppuun asti samalla tavalla? Oikeasti, omakotitaloasuminen ei ole sen arvoista, tai se että voisin maailmalle esittää olevani onnellinen puhumalla aviomiehestäni. Tästä mieheni oli eri mieltä, hänen mielestään se oli sen arvoista.

Vierailija
104/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 14:02"]Erohakemuksista naisten osuus on yli 70% . Luovuttavatko naiset paljon useammin kuin miehet vai pelkääkö miehet mahdollista huoltajuuskiistaa?
[/quote]
Mies tarvitsee naista enemmän kuin nainen miestä.

Ilman naista mies juo ja työskentelee itsensä tärviölle, ennen pitkää syrjäytyy ja sairastuu.

Mies kantaa vastuun itsestään pysyttelemällä suhteessa. Nainen kantaa vastuun itsestään (ja usein lapsistakin) lähtemällä huonosta suhteesta.

Vierailija
105/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:46"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 14:02"]Erohakemuksista naisten osuus on yli 70% . Luovuttavatko naiset paljon useammin kuin miehet vai pelkääkö miehet mahdollista huoltajuuskiistaa? [/quote] Mies tarvitsee naista enemmän kuin nainen miestä. Ilman naista mies juo ja työskentelee itsensä tärviölle, ennen pitkää syrjäytyy ja sairastuu. Mies kantaa vastuun itsestään pysyttelemällä suhteessa. Nainen kantaa vastuun itsestään (ja usein lapsistakin) lähtemällä huonosta suhteesta.

[/quote]

Väärin tulkittu. Syrjäytyneet, alkoholisoituneet, köyhät ja mt-ongelmaiset miehet eivät kelpaa alun alkaenkaan parisuhdekumppaneiksi, joten siksi he ovat yliedustettuina yksinäisissä miehissä. Näytä yksikin tutkimus, jossa on huomioitu miehen koulutustaso, varallisuus ja muut sosiaaliset suhteet, joka osoittaa, että parisuhteen päättyminen heikentää miehen terveyttä.

Vierailija
106/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 14:14"]Petetty usein hakee eroa. Miehet pettävät vielä useammin kuin naiset. [/quote] Ei pidä paikkansa, koska tutkimusten mukaan miehet ja naiset pettää yhtä paljon. Tässähän oli novassa keskustelua kahden seksuaaliterapeutin välilä. Siis mies ja nais terapeutti olivat samaa mieltä asiasta. Mitäs tähän sanot :)

Miehet edelleen pettävät enemmän. Naisten pettäminen on lisääntynyt, mutta he pettävät silti vähemmän kuin miehet edelleen. Suurin osa ihmisistä ei petä. Monet avioliitot kestävät.

http://www.nelonen.fi/uutiset/viihde/1610635-seksuaaliterapeutit-miehet-pettavat-naisia-enemman

http://www.eliittikumppani.fi/neuvonta/suhteet/pettaminen

[/quote]

Vierailija
107/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet hakkaavat naisia enemmän ja vaarallisemmin kuin naiset miehiä. Moni haluaa erota hakkaajasta. 

Vierailija
108/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tapellaan niin tapellaan vaikka prosenteista.

Vierailija
109/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 17:32"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 16:45"]Nainen menettää erossa vähemmän ja monesti elämä jopa helpottuu, kun mies josta on ollut huolta ja vaivaa lähtee yhteisestä kodista.Miehet monestikin on vielä nykyäänkin aviliiton vapaamatkustajia. Ruoka tulee valmiina pöytään, vaatteet puhtaina kaappiin, lapset hoitaa pääsääntoisesti nainen, huolehtii aamulla kouluun,tarhaan jne.Siivoaminenkin jää nomesti kokonaan naisten kontolle. Ja turha tulla nyt sen yhden miehen 100.000:sta huutamaan ,että hän ainakin tekee nämä kyseiset työt ihan itse, koska suuri osa ei todellakaan tee.Mieheltä siis menee ilmainen piika ja säännöllinen seksi. Kukapa niista helpolla luopuisi, saavutetuista eduista. Naisella ei näitä etuja juurikaan ole. Töistä kun tulet väsyneenä, kaikki kotityöt oottaa. ruuan laitto, siivoaminen ,pyykit , lasten läksyt jne. [/quote] Miehet tekee tutkimusten mukaan enemmän tunteja kun lasketaan palkkatyö ja kotityöt.

[/quote]Mistähän nuo kotityöt tuohon tilastoon tuli? Miehet kyllä tekee pitempää työviikkoa, koska pientenlasten äidit tekee paljon lyhennettyä työaikaa. Mutta kyllä niitä kotitöitä naiset tekee huomattavasti enemmän.Miehillä oli aika pienet pylväät joka kotityön kohdalla verrattuna naisten pylväisiin.Miehet ei luultavasti edes tajua naisten kotona tekemää työmäärää ja näinollen luulevat itse tekevänsä yhtäpaljon. Meilläkin mies ulkoistaa itsensä kylille koko lauantaipäiväksi,eikä takuulla tiedä,että minulla menee koko päivä siivoamiseen, kun talo on iso. Kun mies oli työttömänä,hän "siivosi" perjantaisin. Aikaa meni kuulema tunti. No ei kauaakaa kun talo alkoi haista omituiselle . Kun sitten pesin lattioita ei meinannut tulla puhdasta ollenkaan. Mies oli hutassut lattiat varmaan likaisella luutulla,välillä rättiä pesemättä, vessoja ei pesty ollenkaan, pölyjä ei pyyhitty milloinkaan jne.Mies ei varmaan tänä päivänäkään tajua ,miten iso homma on siivota kunnolla. Livistää taas siivouspäivinä omille teilleen.

[/quote]

"Parisuhteessa elävä mies tekee viikossa 8,5 tuntia enemmän yhteenlaskettua ansio- ja kotityötä kuin naispuolinen kumppaninsa."

http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2010/04/07/miehet-painavat-toita-niska-limassa-naiset-eivat/20104864/139

Tilastokeskuksen ajankäyttötutkimukseen voit tutustua tarkemmin täällä:

http://vaestoliitto-fi-bin.directo.fi/@Bin/f0277c17f2ea516ed21ea95257f78bd9/1439999140/application/pdf/237612/Kotity%C3%B6t%20ja%20tasaarvo_ebook.pdf

On muuten huomion arvoista, että ko. tutkimuksessa ostoksilla käyminen (lue: shoppailu) oli laskettu kotitöihin, mutta esim. auton korjaamista ei. Se kun on ilmeisesti tutkimuksen laatineen (nais)tutkijan mielestä harrastus. *tirsk* 

Vierailija
110/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole millään lailla yritys mollata miehiä, pidän miehistä ja haluan miehiä elämääni. Mutta on se kyllä ihan totta että olen AINA tarvinnut miestä vähemmän kuin kanssani olleet miehet ovat tarvinneet naista. En tee sitä tahallani, pikemminkin jos vain voisin niin todellakin haluaisin tarvita miestä enemmän - silloinhan voisin paremmin saavuttaa unelmani hyvästä, loppuelämän kestävästä parisuhteesta. Nyt olen ajautunut siihen että oltuani lähes koko sukukypsän ikäni 1-12 vuotta kestäneissä miessuhteissa en enää usko omalla kohdallani ikuisen rakkauden mahdollisuuteen.

En tarvitse seksiä niin paljon että sen puute ajaisi minut hulluuteen. Tietenkin tykkään hyvästä seksistä, mutta jos seksi ei ole hyvää niin sitten valitsen ilman muuta seksittömyyden jos vain pystyn. Tämä on ollut iso ongelma suhteissani ja johtanut useampaan eroon.

En tarvitse elättäjää enkä ole niin vaikuttunut miesten työrooleista että se itsessään ylläpitäisi rakkauttani. Tämän sanominen ääneen tuntuu tosi hölmöltä, mutta oikeasti tämäkin on ollut ongelma mun suhteissani. Miehet ovat kokeneet etteivät saa ansionsa mukaan kun heidän alaistensa määrä tai projektiensa tärkeys ei tee minuun niin suurta vaikutusta että se korvaisi suhteen muita puutteita.

En yhtään häpeä miehen puutetta sosiaalisesti, ja miehen kanssa elämisestä on pääsääntöisesti ollut enemmänkin kotitöiden määrää lisäävää kuin vähentävää vaikutusta. Kivan miehen seura on ihanaa, mutta jos parisuhdetta ei ole tai se on huono niin on minulla naisystäviäkin seuraksi.

Mies on mukava lisä elämässä muttei minulle niin välttämätön ettenkö mieluummin olisi ilman jos suhde ei ole hyvä. Edessä on siis yksineläjän vanhuus.

Vierailija
111/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:54"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:52"]

Miehet edelleen pettävät enemmän. Naisten pettäminen on lisääntynyt, mutta he pettävät silti vähemmän kuin miehet edelleen. Suurin osa ihmisistä ei petä. Monet avioliitot kestävät.

http://www.nelonen.fi/uutiset/viihde/1610635-seksuaaliterapeutit-miehet-pettavat-naisia-enemman

http://www.eliittikumppani.fi/neuvonta/suhteet/pettaminen

[/quote]

"Yli 20 vuotta vastaanottoa pitänyt Santalahti näkee, että uskottomuus on muutenkin tasa-arvoistunut. Vastaanotolla näkyy, että naiset pettävät jokseenkin yhtä paljon kuin miehetkin."

http://www.hs.fi/elama/a1395212811903

Vierailija
112/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:04"]

On muuten huomion arvoista, että ko. tutkimuksessa ostoksilla käyminen (lue: shoppailu) oli laskettu kotitöihin, mutta esim. auton korjaamista ei. Se kun on ilmeisesti tutkimuksen laatineen (nais)tutkijan mielestä harrastus. *tirsk* 

[/quote]

Lukematta tuota tutkimusta voin sanoa että se kun mieheni rassaa omaa autoaan (itse huollatan omani ammattilaisilla), se on hänen valintansa, ja se että minä joudun "shoppailemaan" koko perheen materiaalitarpeet on kotitöistä kuormittavin. Helppoahan se on täyttää pesukone tai suht hauskaa laittaa ruokaa, mutta on anaalista joutua töiden jälkeen hoitamaan kaikki lapsiperheen ostostarpeet. Tai siis, eihän siinäkään olisi mitään jos joku muu tekisi hyvissä ajoin listan hankittavista asioista, ruokatarpeista lääkkeisiin, pyöräilykypäristä kurarukkasiin ja kaverilahjoihin, mutta sen kokonaisuuden koordinoiminen on niin kaukana viihdeshoppailusta että eroaminen ja vuoroviikkosysteemiin siirtyminen olisi melkein pelkästään jo tästä ikeestä pääsemisen arvoista.

"tirsk"

Vierailija
113/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä naiset eivät halua alistua niin helposti huonoon yhteiseloon.

Vierailija
114/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:23"]

[/quote]

Lukematta tuota tutkimusta voin sanoa että se kun mieheni rassaa omaa autoaan (itse huollatan omani ammattilaisilla), se on hänen valintansa, ja se että minä joudun "shoppailemaan" koko perheen materiaalitarpeet on kotitöistä kuormittavin. Helppoahan se on täyttää pesukone tai suht hauskaa laittaa ruokaa, mutta on anaalista joutua töiden jälkeen hoitamaan kaikki lapsiperheen ostostarpeet. Tai siis, eihän siinäkään olisi mitään jos joku muu tekisi hyvissä ajoin listan hankittavista asioista, ruokatarpeista lääkkeisiin, pyöräilykypäristä kurarukkasiin ja kaverilahjoihin, mutta sen kokonaisuuden koordinoiminen on niin kaukana viihdeshoppailusta että eroaminen ja vuoroviikkosysteemiin siirtyminen olisi melkein pelkästään jo tästä ikeestä pääsemisen arvoista.

"tirsk"

[/quote]

Etkö todellakaan ymmärrä, että monissa perheissä asia ei mene noin? Joidenkin on autoa oikeasti huollettava, ja useammin sen tekee mies kuin nainen. Ja ostoksilla käyminen ei kaikille ole pelkästään viilipurkkien raahaamista, vaan osa ostelee vaatteitakin ja ihan vaan huvikseen. Useammin naiset kuin miehet. Ja kun nämä asiat huomioidaan tutkimuksessa siten, että shoppailu on kotityö, mutta auton huoltaminen ei, niin saadaanhan tällä tavalla naisten osuus kotitöistä näyttämään suuremmalta. Oletko eri mieltä tai kaipaatko vielä lisäselvennystä?

Vierailija
115/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:33"]

[/quote]

"tirsk"

[/quote]

Etkö todellakaan ymmärrä, että monissa perheissä asia ei mene noin? Joidenkin on autoa oikeasti huollettava, ja useammin sen tekee mies kuin nainen. Ja ostoksilla käyminen ei kaikille ole pelkästään viilipurkkien raahaamista, vaan osa ostelee vaatteitakin ja ihan vaan huvikseen. Useammin naiset kuin miehet. Ja kun nämä asiat huomioidaan tutkimuksessa siten, että shoppailu on kotityö, mutta auton huoltaminen ei, niin saadaanhan tällä tavalla naisten osuus kotitöistä näyttämään suuremmalta. Oletko eri mieltä tai kaipaatko vielä lisäselvennystä?

[/quote]

En voi mitenkään uskoa että tuo tutkimus olisi niin urpo että se jos nainen käy katselemassa itselleen vaatteita, se laskettaisiin kotityöksi.

Mutta hei - jos miehet kerran tekevät hyvin tasa-arvoisesti kotitöitä niin sitten on jotain muuta miksi heidän kanssaan eläminen on niin sietämätöntä että naiset huomattavasti useammin haluavat eroon heistä kuin päinvastoin. Ehkä nämä miehet ovat inhottavan huonoja sängyssä, tai todella riitaisia niin kuin esim. sinä?

Vierailija
116/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 18:22"]

Naisen kanssa pitää keskustella. Tosin kun tietäs vielä mistä, mutta aina se nousee esille, että sinä et keskustele. Just puhuttiin miten päivä on mennyt, mitä tehdään viikonloppuna yms. Mutta ongelma on siinä kun ei keskustella. Mitä se naisen keskustelu tarkottaa? Ei ainakaan sitä että istutaan kahvipöytään ja rupatellaan niitä näitä.

[/quote]

Vastaan vain omasta puolestani, mutta olen samaa mieltä että kahvipöydässä niitä näitä rupattelu ei ole sellaista keskustelua jonka puute olisi ollut ongelma omassa suhteessani. Sitä oli ihan riittävästi.

Kaipasin että mies olisi ollut kiinnostunut minun asioistani - kysynyt niistä asoista joiden olen aiemmin maininnut olevan minulle tärkeitä (esim. joku työprojekti), vaikuttanut siltä että välittää eikä vain semikohteliaasti odota että puheessani tulee sekunnin tauko jonka aikana hän voi vaihtaa puheenaihetta, ja MUISTANUT mitä olen hänelle puhunut. Hän varmaan koki täyttäneensä keskusteluvaatimukset jos oli antanut minun sanoa jotain päivästäni, mutta jos seuraavana päivänä jatkoin samasta aiheesta, kävi ilmi ettei hänellä ollut aavistustakaan mistä puhuin. Tämä koski myös käytännön järjestelykysymyksiä: se että edellisenä päivänä olin kysynyt voisiko hän hakea lapset kun minä haluaisin mennä sinne ja sinne, ja hän oli sanonut okei, ei millään tavalla varmistanut sitä etteikö hän olisi järjestänyt omaa ohjelmaa sille illalle poissa kotoa.

Vierailija
117/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 14:02"]

Erohakemuksista naisten osuus on yli 70% . Luovuttavatko naiset paljon useammin kuin miehet vai pelkääkö miehet mahdollista huoltajuuskiistaa?

[/quote] Luulen, että naiset ovat keskimäärin vähemmän muutosvastaisia. Siis keskimäärin. Yksittäiseen ihmiseen tuota ei voi ennusteena soveltaa.

Vierailija
118/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 19:33"]

[/quote]

"tirsk"

[/quote]

[/quote]

En voi mitenkään uskoa että tuo tutkimus olisi niin urpo että se jos nainen käy katselemassa itselleen vaatteita, se laskettaisiin kotityöksi.

Mutta hei - jos miehet kerran tekevät hyvin tasa-arvoisesti kotitöitä niin sitten on jotain muuta miksi heidän kanssaan eläminen on niin sietämätöntä että naiset huomattavasti useammin haluavat eroon heistä kuin päinvastoin. Ehkä nämä miehet ovat inhottavan huonoja sängyssä, tai todella riitaisia niin kuin esim. sinä?

[/quote]

Ei sinun tarvitse minua uskoa. Annoin jo linkin tutkimukseen, joten voit ihan omin silmin käydä katsomassa miten ostoksilla käyminen on laskettu kotitöihin. En tiedä tarvitseeko miehn kanssa elämisen olla sietämätöntä, että nainen hänestä eroaisi. Riittää, että eroaminen vain on parempi ratkaisu kuin yhdessä jatkaminen. Naisten erohaluja varmasti lisää tieto siitä, että Suomessa äidin asema lasten huoltajana on erittäin vahva. Pelko lasten menettämisestä saa varmaan monen miehen pysymään huonossakin suhteessa liian kauan. En ole todella riitaisa, älä viitsi uhriutua.

Vierailija
119/140 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä olen huomannut, että jos suhteessa alkaa mennä huonosti, usein mies ei suostu puhumaan ja hoitamaan suhdetta, vaan hautautuu töihin, harrastuksiin, kuka mihinkin. Lopulta nainen kyllästyy ja hakee eroa.

Vierailija
120/140 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naisista ei realistiseen tulevaisuussuunnitteluun. Mennään ja tehdään asioita hetken mielijohteesta, ku se on niiiin ihquuuuu. Miehelle avioliitto on sopimus, joka pidetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi