Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen vartalo ei kiihota

Vierailija
18.08.2015 |

Olemme olleet mieheni kanssa jo pitkään yhdessä. Suhteemme aikana mieheni kroppa on pysynyt koko ajan ihan samassa kunnossa. Kuvailisin häntä lähinnä "normaaliksi", sellainen perusurheilullinen, ei mahaa/paljo rasvaa, mutta ei myöskään lihasta ja laihat jalat.

Itse olen muutama vuosi sitten kiinnostunut treenaamisesta todenteolla. En ole mitenkään "fitness", mutta olen treenannut sen verran, että lihaserottuvuutta alkaa jo olemaan ja olen joiden mielestä jopa lihaksikkaan näköinen.

Ongelmani on siinä, että en enää pidätä miestäni fyysisesti viehättävänä. Olen yrittänyt kannustaa häntä treenaamaan enemmän ja syömään paremmin, mutta hän treenaa aika laiskasti ja syö todella paljon karkkia viikossa (hei vaan diabetes). Hänellä on myös täysin epärealistinen mielikuva omasta kunnostaan, koska hän kuvittelee olevansa erityisen kuuma ja lihaksikas pakkaus, joka tarvitsisi vain pientä kiristelyä, ehkä.

Onko joku muu herännyt saman ongelman edestä?

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 15:13"]

On muuten hullua nämä ihanteet, että miehen pitäisi käydä kuntosalilla muuttamassa kroppaansa, että olisi edes haluttavan näköinen. Samaa hullutusta kuin silikonitissit ja huulitäytteet yms. Hyvän kunnon saa liikkumalla ja lihaksia ei mihinkään normaalissa arjessa nykyään tarvitse.

[/quote]

Sä nyt jotenkin luulet, että lihakset saa vain salilla. Mun exä oli sorvaaja ja se sai isot lihakset ihan vaan nostamalla aihioita sorviin. Sorvi teki pääosan työstä ja osat se kuskasi trukilla työpisteeseen. Mutta nosti 9 tuntia päivässä parhaimmillaan rautaa koneeseen sisään ja painoi nappia, niin jostain syystä lihakset oli kuin bodarilla. Yläkropasta. Tiedän kun sattui olemaan työkaveri.

Miehillä on vielä niitäkin töitä, missä väkisin alkaa lihakset kasvaa, kun tekee. Tehdastyöt, asfalttityöt, armeija, liikuntaohjaajat, palomiehet, poliisit, rajavartijat, metsätyömiehet, maanviljelijät, automekaanikot, ahtaajat jne. Ammatit on niin koneistuneet, ettei ihmiset enää näe normaalia lihaksikkuutta missään. Ihan DHL:n pakettikuskillakin voi olla kunnon lihakset kun kantaa asiakkaille televisioita ja muita paketteja. Miksi tämä on niin mystistä ja yllättävää nykyään?

Vierailija
82/103 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 15:13"]

On muuten hullua nämä ihanteet, että miehen pitäisi käydä kuntosalilla muuttamassa kroppaansa, että olisi edes haluttavan näköinen. Samaa hullutusta kuin silikonitissit ja huulitäytteet yms. Hyvän kunnon saa liikkumalla ja lihaksia ei mihinkään normaalissa arjessa nykyään tarvitse.

[/quote]Miksi pitäisi salilla käydä, eikä riitä että syö sen mitä kuluttaa eli ettei ole läskikasa?
[/quote]

No ei se ihan riitä. Sellainen vetelä mutta hoikka ei näytä kivalta ainakaan yli 25-vuotiaalla oli kyseessä nainen tai mies. Omasta mielestäni ei kuitenkaan ole pakko käydä juuri salilla, bodyweight harjoittelu ajaa saman asian jos tehot ovat kohdallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:23"]

[/quote]

Sä nyt jotenkin luulet, että lihakset saa vain salilla. Mun exä oli sorvaaja ja se sai isot lihakset ihan vaan nostamalla aihioita sorviin. Sorvi teki pääosan työstä ja osat se kuskasi trukilla työpisteeseen. Mutta nosti 9 tuntia päivässä parhaimmillaan rautaa koneeseen sisään ja painoi nappia, niin jostain syystä lihakset oli kuin bodarilla. Yläkropasta. Tiedän kun sattui olemaan työkaveri.

Miehillä on vielä niitäkin töitä, missä väkisin alkaa lihakset kasvaa, kun tekee. Tehdastyöt, asfalttityöt, armeija, liikuntaohjaajat, palomiehet, poliisit, rajavartijat, metsätyömiehet, maanviljelijät, automekaanikot, ahtaajat jne. Ammatit on niin koneistuneet, ettei ihmiset enää näe normaalia lihaksikkuutta missään. Ihan DHL:n pakettikuskillakin voi olla kunnon lihakset kun kantaa asiakkaille televisioita ja muita paketteja. Miksi tämä on niin mystistä ja yllättävää nykyään?

[/quote]

Johtuu siitä että yhtäkään noista mainitsemistasi ammateista naiset ei juurikaan arvosta. Humanistiakat on niin vieraantuneita oikeasta elämästä että ne vaan kuvittelee sen toimiston jättitelkkarin ilmestyvän paikalleen ilman että kukaan mitään tekee. Yksi puhelinsoitto ja siinä se on muutaman tunnin kuluttua seinällä.

Ei naiset arvosta suorittavan työn tekijöitä, koska pääsääntöisesti niistä ei paljoa makseta eikä koulutustakaan tarvitse kovin paljon olla. 

Toinen juttu mikä tässä ketjussa huvitti, oli kun joku kehuskeli treenaavansa miehensä kanssa salilla 25 kilon käsipainoilla. Veikkaan ettei sellaista ole naisten treeneissä käytetty edes DDR:n edustusjoukkueen aikoina. Sanokaa mitä sanotte mutta tuon kirjoittaja puhuu täyttä paskaa eikä oikeasti ymmärrä mistään mitään. Onkohan edes salilla koskaan käynyt? PS: maastaveto ja hauiskääntö eivät ole sama liike. MaVe vois naiseltakin kahdella 25kg painolla onnistua.
[/quote]

Totta. :-) Siis tuo 25 kg käsipainojuttu.

Vierailija
84/103 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 02:58"]Vaihda se tikku-ukko heti arvoiseesi saliturvokkiin. Kyllä seksi sitten sujuu, mikäli turvokilla vielä seisoo. Onhan ainakin kiivottavan lihaksikas vartalo. Ansaitset sen.
[/quote]

Nääkö ne on ne vaihtoehdot?

Vierailija
85/103 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:46"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:25"]Olemme olleet mieheni kanssa jo pitkään yhdessä. Suhteemme aikana mieheni kroppa on pysynyt koko ajan ihan samassa kunnossa. Kuvailisin häntä lähinnä "normaaliksi", sellainen perusurheilullinen, ei mahaa/paljo rasvaa, mutta ei myöskään lihasta ja laihat jalat. Itse olen muutama vuosi sitten kiinnostunut treenaamisesta todenteolla. En ole mitenkään "fitness", mutta olen treenannut sen verran, että lihaserottuvuutta alkaa jo olemaan ja olen joiden mielestä jopa lihaksikkaan näköinen. Ongelmani on siinä, että en enää pidätä miestäni fyysisesti viehättävänä. Olen yrittänyt kannustaa häntä treenaamaan enemmän ja syömään paremmin, mutta hän treenaa aika laiskasti ja syö todella paljon karkkia viikossa (hei vaan diabetes). Hänellä on myös täysin epärealistinen mielikuva omasta kunnostaan, koska hän kuvittelee olevansa erityisen kuuma ja lihaksikas pakkaus, joka tarvitsisi vain pientä kiristelyä, ehkä. Onko joku muu herännyt saman ongelman edestä? [/quote] Sinulla on ongelma. Katsot varmaan kaikki Fitnesspäiväkirjat -ohjelmat. Onneksi tämä muotisuuntaus ja pinnallisuus on pian eilisen kotkotuksia. En minäkään kiihotu enää vaimosta, koska ei näytä samalta kuin 15 vuotta sitten. Aikansa kutakin. Nussiminen on nuorten juttuja. Lisääntymisen harjoittelua. Onneksi iän myötä tulee nussimista tärkeämpiä asioita elämään.

[/quote]

Mikä on "nussimista" tärkeämpää?

M.55
[/quote] Jos on jo jälkikasvua, niin sen jälkikasvun elämässä pärjäämisen varmistaminen ja huolenpito. Nussiminen on turhanpäiväistä viihdettä. Halujensa orjat vaarantaa lastensa hyvinvoinnin ja tulevaisuuden panemalla kaikkea mikä kiihottaa.
[/quote]

Tämä kirjoittaja on ihan selvästi tietyntyyppinen nainen. Kukaan mies ei ajattele noin.

Vierailija
86/103 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole mieheni kanssa kumpikaan vartaloiltamme sellaisia kun itse tai toinen toivoisi. Olemme kyllä olleet. Elämäntilanne vaan nyt on sellainen, että kovin moni asia menee fitnessin edelle. Onneksi olemme ymmärtäneet mikä meille on tärkeää ja mikä tekee onnelliseksi juuri nyt. Mieheni vartalo on ihana ja kiihottava sen takia että se on hänen.

Vierailija
87/103 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 08:29"]Emme ole mieheni kanssa kumpikaan vartaloiltamme sellaisia kun itse tai toinen toivoisi. Olemme kyllä olleet. Elämäntilanne vaan nyt on sellainen, että kovin moni asia menee fitnessin edelle. Onneksi olemme ymmärtäneet mikä meille on tärkeää ja mikä tekee onnelliseksi juuri nyt. Mieheni vartalo on ihana ja kiihottava sen takia että se on hänen.
[/quote]

Nimenomaan, tuo viimeinen lause.

Vierailija
88/103 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 08:29"]Emme ole mieheni kanssa kumpikaan vartaloiltamme sellaisia kun itse tai toinen toivoisi. Olemme kyllä olleet. Elämäntilanne vaan nyt on sellainen, että kovin moni asia menee fitnessin edelle. Onneksi olemme ymmärtäneet mikä meille on tärkeää ja mikä tekee onnelliseksi juuri nyt. Mieheni vartalo on ihana ja kiihottava sen takia että se on hänen.
[/quote]
Teillä on vähän eri tilanne kuin ap:llä. Olette molemmat samassa jamassa ja lisäksi ap:n tilanne antaisi selvästi aikaa liikunnalle. Jotenkin ymmärrän myös ap:tä etenkin jos ap:n mies itse ilmeisesti luulee olevansa ulkonäöltään jotenkin erityisen viehättävä kuten ap kertoo, vaikka rinnat tulevat t-paidasta läpi...

Vierailija
89/103 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 02:15"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:49"]

Mikä on "nussimista" tärkeämpää? M.55 [/quote] Jos on jo jälkikasvua, niin sen jälkikasvun elämässä pärjäämisen varmistaminen ja huolenpito. Nussiminen on turhanpäiväistä viihdettä. Halujensa orjat vaarantaa lastensa hyvinvoinnin ja tulevaisuuden panemalla kaikkea mikä kiihottaa.

[/quote]

Kannattaa hankkia vela-vaimo. Naisista ei kaikki todellakaan ole noin lapsikeskeisiä. Nussin kun panettaa ja nussin vielä nelikymppisenäkin. Lapsia ei ole tulossa.
[/quote]

Meillä on lapsia ja aina on nussittu ja edelleen yli 50- v. Miehelläkin seisoo minunkin kanssani edelleen. Ja lapset pärjää elämässä.

Vierailija
90/103 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 08:26"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:46"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:25"]Olemme olleet mieheni kanssa jo pitkään yhdessä. Suhteemme aikana mieheni kroppa on pysynyt koko ajan ihan samassa kunnossa. Kuvailisin häntä lähinnä "normaaliksi", sellainen perusurheilullinen, ei mahaa/paljo rasvaa, mutta ei myöskään lihasta ja laihat jalat. Itse olen muutama vuosi sitten kiinnostunut treenaamisesta todenteolla. En ole mitenkään "fitness", mutta olen treenannut sen verran, että lihaserottuvuutta alkaa jo olemaan ja olen joiden mielestä jopa lihaksikkaan näköinen. Ongelmani on siinä, että en enää pidätä miestäni fyysisesti viehättävänä. Olen yrittänyt kannustaa häntä treenaamaan enemmän ja syömään paremmin, mutta hän treenaa aika laiskasti ja syö todella paljon karkkia viikossa (hei vaan diabetes). Hänellä on myös täysin epärealistinen mielikuva omasta kunnostaan, koska hän kuvittelee olevansa erityisen kuuma ja lihaksikas pakkaus, joka tarvitsisi vain pientä kiristelyä, ehkä. Onko joku muu herännyt saman ongelman edestä? [/quote] Sinulla on ongelma. Katsot varmaan kaikki Fitnesspäiväkirjat -ohjelmat. Onneksi tämä muotisuuntaus ja pinnallisuus on pian eilisen kotkotuksia. En minäkään kiihotu enää vaimosta, koska ei näytä samalta kuin 15 vuotta sitten. Aikansa kutakin. Nussiminen on nuorten juttuja. Lisääntymisen harjoittelua. Onneksi iän myötä tulee nussimista tärkeämpiä asioita elämään. [/quote] Mikä on "nussimista" tärkeämpää? M.55 [/quote] Jos on jo jälkikasvua, niin sen jälkikasvun elämässä pärjäämisen varmistaminen ja huolenpito. Nussiminen on turhanpäiväistä viihdettä. Halujensa orjat vaarantaa lastensa hyvinvoinnin ja tulevaisuuden panemalla kaikkea mikä kiihottaa. [/quote] Tämä kirjoittaja on ihan selvästi tietyntyyppinen nainen. Kukaan mies ei ajattele noin.

[/quote]

Tuo on aika ongelmallinen ajattelutapa monen miehen kanssa, kun miehet haluaa nakutella huvikseenkin ja jopa vaihdevuosien jälkeen.

Vierailija
91/103 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 02:12"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:23"]

[/quote]

[/quote]

Johtuu siitä että yhtäkään noista mainitsemistasi ammateista naiset ei juurikaan arvosta. Humanistiakat on niin vieraantuneita oikeasta elämästä että ne vaan kuvittelee sen toimiston jättitelkkarin ilmestyvän paikalleen ilman että kukaan mitään tekee. Yksi puhelinsoitto ja siinä se on muutaman tunnin kuluttua seinällä.

Ei naiset arvosta suorittavan työn tekijöitä, koska pääsääntöisesti niistä ei paljoa makseta eikä koulutustakaan tarvitse kovin paljon olla. 

[/quote]

Onhan meitä naisia, jotka käyvät kuumana "oikeiden" miesten töiden edessä. Voi kun jostain saisikin oikean miehen, joka tekee lihakset pullistellen oikeita töitä. Moni sellainen mies on vaan ihan sosiaalisesti nolla. Jos olisi kapula suussa ja tekisi niitä töitä, siinä sivusta seuratessa voisi vaikka sormettaa sitä katsellessa. Baarissa taas lismainen iskuyritys ei kanna hedelmää, vaikka olisi miten kova työmies muuten

[/quote]

Sama mulla, kiihottaa niin vitusti oikeat naiset jotka kantaa banaanilaatikoita ja pesuvesiämpäreitä. Ihana vetää käteen sivummalla mällejä roiskutellen kun vielä näkisi kunnon naisia töissään. Parisuhdemateriaali tommoset vajukit toki eivät ole.

Vierailija
92/103 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:46"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 12:25"]Olemme olleet mieheni kanssa jo pitkään yhdessä. Suhteemme aikana mieheni kroppa on pysynyt koko ajan ihan samassa kunnossa. Kuvailisin häntä lähinnä "normaaliksi", sellainen perusurheilullinen, ei mahaa/paljo rasvaa, mutta ei myöskään lihasta ja laihat jalat. Itse olen muutama vuosi sitten kiinnostunut treenaamisesta todenteolla. En ole mitenkään "fitness", mutta olen treenannut sen verran, että lihaserottuvuutta alkaa jo olemaan ja olen joiden mielestä jopa lihaksikkaan näköinen. Ongelmani on siinä, että en enää pidätä miestäni fyysisesti viehättävänä. Olen yrittänyt kannustaa häntä treenaamaan enemmän ja syömään paremmin, mutta hän treenaa aika laiskasti ja syö todella paljon karkkia viikossa (hei vaan diabetes). Hänellä on myös täysin epärealistinen mielikuva omasta kunnostaan, koska hän kuvittelee olevansa erityisen kuuma ja lihaksikas pakkaus, joka tarvitsisi vain pientä kiristelyä, ehkä. Onko joku muu herännyt saman ongelman edestä? [/quote] Sinulla on ongelma. Katsot varmaan kaikki Fitnesspäiväkirjat -ohjelmat. Onneksi tämä muotisuuntaus ja pinnallisuus on pian eilisen kotkotuksia. En minäkään kiihotu enää vaimosta, koska ei näytä samalta kuin 15 vuotta sitten. Aikansa kutakin. Nussiminen on nuorten juttuja. Lisääntymisen harjoittelua. Onneksi iän myötä tulee nussimista tärkeämpiä asioita elämään. [/quote] Mikä on "nussimista" tärkeämpää? M.55 [/quote] Jos on jo jälkikasvua, niin sen jälkikasvun elämässä pärjäämisen varmistaminen ja huolenpito. Nussiminen on turhanpäiväistä viihdettä. Halujensa orjat vaarantaa lastensa hyvinvoinnin ja tulevaisuuden panemalla kaikkea mikä kiihottaa. [/quote] Tämä kirjoittaja on ihan selvästi tietyntyyppinen nainen. Kukaan mies ei ajattele noin.

[/quote]

Juu, mutta kun me miehet ollaan väärässä koska tuo nainen sanoi niin. :D

Vierailija
93/103 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 11:51"]

[/quote]

Tuo on aika ongelmallinen ajattelutapa monen miehen kanssa, kun miehet haluaa nakutella huvikseenkin ja jopa vaihdevuosien jälkeen.

[/quote]

Ongelmallista on se, että nainen ei halua nakutella "huvikseen", harrastaa asiaa joka tuntuu hyvältä ja on terveydelle eduksi.

Vierailija
94/103 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 13:28"]

AP ootko varma ettet oo nyt miehen mielestä liian maskuliinisen näköinen? 

T: ei kaikki tykkää fitnesstytöistä

Perseetön fitness tyttö on kaukana kuumasta naisesta. Ei värähdä sitten millään jos naisella on yhtä luihu perse kuin miehellä.

Vierailija
95/103 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies on myös raksamies ja lihaksia on. Harrastaa kendoa ja crossfitiä vapaalla. Näyttää hyvältä ja nuo lajit eivät voimista liikaa mitään tiettyä lihasryhmää vaan sellainen kokonaisvaltainen treeni

Vierailija
96/103 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://abbielizabethbeach.files.wordpress.com/2015/05/be001089.jpg

Tässä kuva entisajan raksamiehistä, jotka kovempia kuin 99% nykyajan tyypeistä. Ne lihakset saadaan vetämällä protskua ja nostamalla raskaita painoja salilla ei normaalilla elämällä. Salilla saadaan massiiviset lihakset, mutta kestävyydestä ei voida puhua.

Vierailija
97/103 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 18:38"]

Tässä kuva entisajan raksamiehistä, jotka kovempia kuin 99% nykyajan tyypeistä. Ne lihakset saadaan vetämällä protskua ja nostamalla raskaita painoja salilla ei normaalilla elämällä. Salilla saadaan massiiviset lihakset, mutta kestävyydestä ei voida puhua.

[/quote]

Juu kestävyys on ihan oma lukunsa. Pitääkin erottaa minkälaista lihaskuormaa nostetaan. Salitreeni on optimaalista esim. huonekalujen lyhytaikaiseen siirtelyyn, muttei auta niin paljoa esim. keskiraskaiden tavaroiden nostamisessa satoja kertoja tai raskaiden mattojen raahaamisessa. Mutta ei kestävyystreenillä sanotusti lihasta saa kasvatettua.

Ennen ne massiiviset lihakset oli kyllä metsureilla sun muilla, joiden työhön sisältyi tukkien ym. todella raskaiden asioiden nostelua ja siirtelyä. Jos työ on esim. kantaa toimistotuoleja, ei sillä lihaksia kasvateta, koska ei lihas saa tästä oikeanlaista traumaa. Tuolien kantamisessa isoista lihaksista ei ole hyötyä ja lihakset tietävät tämän, joten ne eivät erityisen paljon kasva siitä kun niillä kannetaan tuoleja.

Vierailija
98/103 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Apua, missä noi on kiinni? Eikö tosta tipu.

Vierailija
99/103 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 18:54"]

[/quote]

Apua, missä noi on kiinni? Eikö tosta tipu.

[/quote] tippuuhan siitä. Entisaikaan ei ollut työrurvallisuussäännöt ihan samalla tasolla. Ei muuten nykyään rakennettaisi 400 metrin pilvenpiirtäjää vähän päälle vuodessa :D

http://www.buzzfeed.com/andrewkaczynski/photos-from-the-construction-of-the-empire-state#.qu3YYEM1kg

On tuolla pari aika lihaksikasta tyyppiä, mutta pääasiassa sellasta jäntevää sakkia.

Vierailija
100/103 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään nyt sentään vaadi miestä muuttumaan miksikään kehonrakentajaksi. Ne miestissit ja kaljamahan kun saisi pois ja kunnon sellaiseksi ettei hengästy autolle kävellessä. Sellainen mikä se oli ennen. Enkä ole siitä eroamassa, mutta liikkeelle potkin kyllä mokoman mätisäkin.

22