Paljonko sinulla on tällä hetkellä rahaa?
Käyttötilillä/lompakossa? Minulla 560, viime viikolla tuli palkka ja kaikki maksut maksettu. Tilanne siis loistava, oi tätä matalapalkkaduunarin onnea.
Kommentit (195)
Tilillä 1280 euroa ja säästötilillä reilut 9000e. :)
Tätä ketjua lukiessani tajuan, että mun on pakko ottaa itteäni niskasta kiinni ja alkaa säästämään. Käsittämättömiä summia ihmisillä säästössä! Itse kuitenkin tehnyt jo 8 vuotta vakituista työtä eikä säästössä ole penniäkään! Kiitos motivaatiosta :D
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:15"]
Miksi varastatte lapsenne rahat?
[/quote]
Lapsen rahat? :D
Lapsilisä on tarkoitettu elämiseen.
En ole nro35.
21 €. Laskut maksettu ja ruokaa on kaapissa ainakin viikoksi.
Rahaa on n. 13 tonnia tilillä. Perinnön sain, jonka sijoitin osaksi asuntoon. Tuon osan jätin turvakseni. Vielä pitäis tulla n. 4 tonnia, jotka on kiinni kuolinpesässä erään selvityksen vuoksi. Hieman helpottaa työttömän elämää, kun tietää, ettei ihan pohjalla ole. Kaipa nuo herrat Helsingin jotenkin saavat nuokin kuristettua leikkauksilla (vievät kai korvaukset, jos on rahaa), joten täytynee sijoittaa...
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:15"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:13"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:05"] Meillä miehen kanssa vajaa 200€. Säästötilillä vähän alle 1000€ mutta se menee auton korjaamiseen. Lapsilisät onneksi tulevat kohta ja sitten opintotuki. Niillä pärjää miehen palkkapäivään asti. [/quote] Miksi alapeukku? [/quote] Miksi varastatte lapsenne rahat?
[/quote]
Kyllä olet sinäkin aika elämästä vieraantunut:)
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:31"]
Tätä ketjua lukiessani tajuan, että mun on pakko ottaa itteäni niskasta kiinni ja alkaa säästämään. Käsittämättömiä summia ihmisillä säästössä! Itse kuitenkin tehnyt jo 8 vuotta vakituista työtä eikä säästössä ole penniäkään! Kiitos motivaatiosta :D
[/quote]
Perheellisenä okt-asujana sitä on pakko olla. Just tässä kesällä meni kuukauden nettopalkka vesipumppuun ja putkimiehen käyntiin. Ei yllätyksenä, mutta suunnittelematta.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 08:57"]Ketään muita ei kiinnosta toisten raha-asiat näin paljon kuin suomalaisia! :DDD Sivistyneenä, hyvän perheen kasvattina en puhu raha-asioistani edes tuntemattomille netissä, tämä opetettu meillä jo lapsesta saakka. Sitäpaitsi se on vain rahaa, ei sitä saa enää mukaan haudassa käytettäväksi.
Verotiedot pitäisi saada salaisiksi. Auttaisi suomalaiseen naapurikateuteen ja peruskatkeruuteen.
[/quote]
Olet sikäli väärässä, että minessa kulttuurissa on normaalia kysellä paljonko ihminen tienaa ja mitä hän omistaa. Suomessa sentään tuollainen suora kysyminen koetaan epäkohteliaaksi.
Lapsilisä on tarkoittu lapsesta koituviin menoihin, tai sitten hän elää Pyhällä Hengellä. Juu, rikkaat laittavat säästöön, niin mekin yritämme, että olisi pieni pesämuna kotoa lähdettäessä, mutta aina ei mene tasan nallekarkit jaossa.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:15"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:13"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:05"]
Meillä miehen kanssa vajaa 200€. Säästötilillä vähän alle 1000€ mutta se menee auton korjaamiseen. Lapsilisät onneksi tulevat kohta ja sitten opintotuki. Niillä pärjää miehen palkkapäivään asti.
[/quote]
Miksi alapeukku?
[/quote]
[/quote]
Lapsilisät ovat alunperin lapsen elatukseen tarkoitettu avustus. Harvoilla on varaa pistää lapsilisät kokonaan säästöön. Itseasiassa jos minulta kysytään, niin sellaisille ei tarvitsisi lapsilisiä edes maksaa, koska he kykenevät elättämään lapsensa ilman tukiakin.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:13"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:05"]
Meillä miehen kanssa vajaa 200€. Säästötilillä vähän alle 1000€ mutta se menee auton korjaamiseen. Lapsilisät onneksi tulevat kohta ja sitten opintotuki. Niillä pärjää miehen palkkapäivään asti.
[/quote]
Miksi alapeukku?
[/quote]
Olet varmaan jonkun mielestä liian rikas:)
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 08:57"]
Ketään muita ei kiinnosta toisten raha-asiat näin paljon kuin suomalaisia! :DDD Sivistyneenä, hyvän perheen kasvattina en puhu raha-asioistani edes tuntemattomille netissä, tämä opetettu meillä jo lapsesta saakka. Sitäpaitsi se on vain rahaa, ei sitä saa enää mukaan haudassa käytettäväksi.
Verotiedot pitäisi saada salaisiksi. Auttaisi suomalaiseen naapurikateuteen ja peruskatkeruuteen.
[/quote] Aivan samaa mielta. Minusta on jarkyttavaa etta yksityisten verotiedot ovat kaikkien nahtavissa. Entas kaikki muut yksityiasiat? Sanomalehden etusivulle? Suomi on kylla omituinen maa.
Lompakossa viitisenkymppiä, käyttötilillä parisataa, säästötileillä yms. reilu 20000 e.
Lompakossa on 1815 euroa, kolmella tilillä yhteensä jotakin 35 000 euroa. Niin töissä olen ja asun omakotitalossa.
-Bias-
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:39"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:15"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:13"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:05"]
[/quote]
Miksi alapeukku?
[/quote]
[/quote]
Lapsilisät ovat alunperin lapsen elatukseen tarkoitettu avustus. Harvoilla on varaa pistää lapsilisät kokonaan säästöön. Itseasiassa jos minulta kysytään, niin sellaisille ei tarvitsisi lapsilisiä edes maksaa, koska he kykenevät elättämään lapsensa ilman tukiakin.
[/quote]
Minä olen sitä mieltä, että mikäli ei ole kykenevä hoitamaan lapsiaan ilman valtion suoraa apua, ei pitäisi tehdä lapsia ylipäätään.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:56"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:39"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:15"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:13"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:05"]
[/quote]
Miksi alapeukku?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Minä olen sitä mieltä, että mikäli ei ole kykenevä hoitamaan lapsiaan ilman valtion suoraa apua, ei pitäisi tehdä lapsia ylipäätään.
[/quote]
Lapsilisät pitäisi lakkauttaa hyvätuloisilta. Sinäkään et pysty tietämään, milloin tarvitaet yhteiskunnan apua, vaikka tällä hetkellä sinulla menisikin hyvin. Ei tarvita kuin irtisanominen tai sairastuminen ja olet muiden avun armoilla.
Säästötili 601e, käyttötili 536e, lompakossa 12e. Työtön olen.
Tilillä 67€, säästötilillä 2000€, lompakossa 0,05€.
Tilillä 250. Palkka tuli viime pe. Ei ole säästöjä.