Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistakaa: persuja äänesti yli puoli miljoonaa

Vierailija
17.08.2015 |

Te jotka haukutte persuja, haukutte mahdollisesti omaa naapurianne, ystäväänne, puolisoanne... Yleinen persuviha saa perussuomalaisten kannattajat pysymään kaapissa. Häpeäisitte, te, jotka pilkkaamisellanne halveksitte näin ihmisen oikeutta mielipiteeseen.

Huomauttaisin, että persuja äänesti viime vaaleissa yli puoli miljoonaa. Yrittäkää ymmärtää, että kyseessä ei ole mikä häviävän pieni joukko. Jos kuvittelette, että esim. maahanmuuttokriittinen ajattelu olisi pienen idiootin rasistijoukon yksinoikeus, näin ei ole. Maahanmuutto on asia, joka huolestutta monta sataa tuhatta suomalaista.

Kommentit (135)

Vierailija
61/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:31"]

Minä en ole vieläkään ymmärtänyt mitä on olla perussuomalainen, ainakin meidän vaalipiirin tai kunnan perusuomalaiset ehdokkaat olivat/ovat sen verran sortinsakkia että kovasti ihmettelin mitä äänestäisin, jos heistä valitsisin.

Pelkkä kriittisyys nykymenoa kohtaa ei kyllä riitä, asiantuntemustakin kun tarvitaan, pienessä kunnassa ja toki myös valtionhommissa kun tarvittaisiin enemmän yhteistyökykyä kuin joka asian kanssa länkyttämistä, puututaan sellaiseen pieneen juttuun joka nähdään, tyyliin mummojen ruuan kastikkeen väri, mielestäni politiikon pitäisi luoda suuremmat linjat.

Tai tämä maahanmuuttokriittisyys, mitä se on? Rajat kiinni ja rikolliset ulos?

[/quote]

Perussuomalaisten arvoista voit lukea täältä: https://www.perussuomalaiset.fi/tietoa-meista/arvomaailmamme/

Maahanmuuttokriittisyys on sitä, että maahanmuutttopolitiikan huonoja seurauksia pyritään kitkemään. Suomen kulttuuriin integroitumista pitää tukea, jotta maahanmuuttajista tule täysivaltaisia Suomen kansalaisia, jotka oppivat rakastamaan maatamme ja tekemään työtä sen eteen. 

Pakolaisia tulee ottaa sen verran, kuin pystytään onnistuneesti kotiuttamaan. Kielikurssit, kultuuriimme perehdyttäminen yms. ovat elintärkeitä. Ei ole reilua kenellekään, että otetaan omiin resursseihimme nähden liikaa pakolaisia, jotka jäävät sitten "heitteille".

Turvapaikanhakijoiden määrä kasvaa, kuitenkin joukossa on myös paljon heitä, jotka eivät oikeasti turvapaikka tarvitse. Mahamuuttoviraston mukaan esim. viime vuonna turvapaikan Suomesta sai 36% kaikista hakijoista, loput eivät olleet turvapaikan tarpeessa. Ilmeisen perusteettomia hakemuksia oli 10%. Hakemukset tulee käsitellä nopeasti, eli selvittää nopeasti ketkä ovat todella turvapaikan tarpeessa, jotta perusteettomat turvapaikanhakijat sadaan palautttua takaisin. Tämä on tärkeää paitsi inhimilliseltä, myös taloudelliselta kannalta, koska myös odotusajalta maksetaan etuuksia.  Hakemuksen käsittelyaika on ollut nykyään keskimäärin puoli vuotta. 

Vierailija
62/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:43"]

Te jotka haukutte persuja, haukutte mahdollisesti omaa naapurianne, ystäväänne, puolisoanne... Yleinen persuviha saa perussuomalaisten kannattajat pysymään kaapissa. Häpeäisitte, te, jotka pilkkaamisellanne halveksitte näin ihmisen oikeutta mielipiteeseen.

Huomauttaisin, että persuja äänesti viime vaaleissa yli puoli miljoonaa. Yrittäkää ymmärtää, että kyseessä ei ole mikä häviävän pieni joukko. Jos kuvittelette, että esim. maahanmuuttokriittinen ajattelu olisi pienen idiootin rasistijoukon yksinoikeus, näin ei ole. Maahanmuutto on asia, joka huolestutta monta sataa tuhatta suomalaista.

[/quote]

Puoli miljoonaa äänesti, viisi miljoonaa ei äänestänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/135 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 23:56"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:31"]

Minä en ole vieläkään ymmärtänyt mitä on olla perussuomalainen, ainakin meidän vaalipiirin tai kunnan perusuomalaiset ehdokkaat olivat/ovat sen verran sortinsakkia että kovasti ihmettelin mitä äänestäisin, jos heistä valitsisin.

Pelkkä kriittisyys nykymenoa kohtaa ei kyllä riitä, asiantuntemustakin kun tarvitaan, pienessä kunnassa ja toki myös valtionhommissa kun tarvittaisiin enemmän yhteistyökykyä kuin joka asian kanssa länkyttämistä, puututaan sellaiseen pieneen juttuun joka nähdään, tyyliin mummojen ruuan kastikkeen väri, mielestäni politiikon pitäisi luoda suuremmat linjat.

Tai tämä maahanmuuttokriittisyys, mitä se on? Rajat kiinni ja rikolliset ulos?

[/quote]

Perussuomalaisten arvoista voit lukea täältä: https://www.perussuomalaiset.fi/tietoa-meista/arvomaailmamme/

Maahanmuuttokriittisyys on sitä, että maahanmuutttopolitiikan huonoja seurauksia pyritään kitkemään. Suomen kulttuuriin integroitumista pitää tukea, jotta maahanmuuttajista tule täysivaltaisia Suomen kansalaisia, jotka oppivat rakastamaan maatamme ja tekemään työtä sen eteen. 

Pakolaisia tulee ottaa sen verran, kuin pystytään onnistuneesti kotiuttamaan. Kielikurssit, kultuuriimme perehdyttäminen yms. ovat elintärkeitä. Ei ole reilua kenellekään, että otetaan omiin resursseihimme nähden liikaa pakolaisia, jotka jäävät sitten "heitteille".

Turvapaikanhakijoiden määrä kasvaa, kuitenkin joukossa on myös paljon heitä, jotka eivät oikeasti turvapaikka tarvitse. Mahamuuttoviraston mukaan esim. viime vuonna turvapaikan Suomesta sai 36% kaikista hakijoista, loput eivät olleet turvapaikan tarpeessa. Ilmeisen perusteettomia hakemuksia oli 10%. Hakemukset tulee käsitellä nopeasti, eli selvittää nopeasti ketkä ovat todella turvapaikan tarpeessa, jotta perusteettomat turvapaikanhakijat sadaan palautttua takaisin. Tämä on tärkeää paitsi inhimilliseltä, myös taloudelliselta kannalta, koska myös odotusajalta maksetaan etuuksia.  Hakemuksen käsittelyaika on ollut nykyään keskimäärin puoli vuotta. 

[/quote]

Voihan tuolla ohjelmajulistuksessa olla ihan millaisia arvoja tahansa, kun kuitenkin ehdokkaina on ollut ihan erilaisia arvoista aikaisemmin puhuneita ihmisiä, perussuomalaisille kun on tuntunut kelpaavan ehdokkaaksi kuka tahansa yhden asianehdokas.

Vierailija
64/135 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa kolme miljoona ihmistä ylipäätään äänesti vaaleissa. Kyllä puoli miljoonaa on heistä valtavan iso osa.

1, 2 miljoonaa änikoiketetuista ei äänestänyt lainkaan.

Toiset 1,2 miljoonaa ei äänestänyt siksi, että eivät olleet (vielä) äänioikeutettuja. 

Vierailija
65/135 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 89 on sitten siis perussuomalaisen äänestäjän kirjoittama, lue ja hämmästy :)

Vierailija
66/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin äänestin paskapersuja ja häpeän silmät päästäni. En todellakaan tule julkisesti kaapista enkä edestä tällaisia älykääpiöitä enää toista kertaa.

Vierailija
67/135 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liene yllätys että nro 90 äänesti vihreitä.

Vierailija
68/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:35"]Ei äänestäjällä ole mitään mahdollisuutta tukki kenenkään kansanedustajan törkyturpaa olipa hän kannattaja tai ei. Siispä jokainen huolehtikoon omasta tontistaan, siitä ettei itse sano asiattomuuksia ja haukkumanimiä. Tässäkin keskustelussa on jo pari kertaa sorruttu asiattomuuksiin. [/quote][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:35"]Ei äänestäjällä ole mitään mahdollisuutta tukki kenenkään kansanedustajan törkyturpaa olipa hän kannattaja tai ei. Siispä jokainen huolehtikoon omasta tontistaan, siitä ettei itse sano asiattomuuksia ja haukkumanimiä. Tässäkin keskustelussa on jo pari kertaa sorruttu asiattomuuksiin. [/quote] Ymmärrätkö, että jos liityt porukkaan jota yhdistää _viha_ joitain muita ihmisiä kohtaan, et voi vaatia että sinua itseäsi kohdellaan silkkihansikkain?

[/quote]

Provoatko? Jos et, olet ymmärtänyt perussuomalaisuuden aivan väärin. Emme kollektiivina vihaa mitään tiettyä ryhmää, vaa kritisoimme vallalla olevaa POLITIIKKAA, tapaa järjestää asioita. Tuskin kukaan järkevä ihminen on sitä mieltä, että nykyisessä maahanmuuttopolitiikassa ei olisi yhtään mitään ongelmia. Esim. kotiuttamisessa on paljon parannettavaa myös ns. "suvakien" mielestä.

Kuten aiemmin mainitsin, olen itsekin ollut esim. vapaaehtoistyössä turvapaikanhakijoiden parissa ja minulla on ollut ystävinä mamuja. Minä en vihaa ketään, eiätkä minun tuntemani persut. Rasistit ovat asia erikseen, heitä on persuissa (ja varmaan muissakin puolueissa) häviävän pieni osa.
[/quote]

Ehkä me emme ole ymmärtäneet väärin. Ehkä teidän kommunikaatiossanne on jotain vikaa? Ihan ekaksi kannattaisi ehkä aloittaa karsimalla termit kuten "suvakki". On hirveän vaikea uskoa ettette lietso vihaa kun jo suvaisevaisuus käsitteenä on kirosana...
[/quote]

Käytin käsitettä "suvakki" juuri siksi heittomerkeissä, että en itse käytä kenestäkään kyseistä sanaa vaan lainasin sen niiltä persukannattajilta, jotka yleisesti kritisoivat itseään suvaitsevaiseksi määritteleviä ja käyttävät kyseistä termiä. Kyllä teidän persuvastustajien kanssa keskustelu käy ihan mahdottomaksi, kun aletaan takertumaan epäolennaisuuksiin ja hiuksia halkomaan. Yhtä lailla minä voisin pahoittaa mieleni siitä, että perussuomalaisten kannattajia on täällä kutsuttu halventavasti persuiksi, tai vielä suuremmalla syyllä siitä, että minut on keskustelussa leimattu rasistiksi ilman perusteita, vain äänestämäni puolueen perusteella.

Vierailija
69/135 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:32"]Kaikkein tyhmimmäthän eivät äänestäneet... Miten sinun kriteerisi muuttaisi tilannetta?
[/quote]
Miksi luulet ettei tyhmät äänestä? Heidän juuri on helppo löytää ehdokas jota äänestää. Takertuvat johonkin yhteen asiaan ja äänestävät sen mukaan kuka heidän kanssaan on siitä samaa mieltä. Eivät ymmärrä mitään talousasioista, jotka pitäisi myös saada kuntoon. Minusta näyttää että tyhmät äänestää aktiivisesti, kun katsoo noiden Immosen, Hakkaraisen, Paavo Väyrysen ja muiden täysin pellejen äänisaaliita.

Vierailija
70/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:35"]Ei äänestäjällä ole mitään mahdollisuutta tukki kenenkään kansanedustajan törkyturpaa olipa hän kannattaja tai ei. Siispä jokainen huolehtikoon omasta tontistaan, siitä ettei itse sano asiattomuuksia ja haukkumanimiä. Tässäkin keskustelussa on jo pari kertaa sorruttu asiattomuuksiin. [/quote][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:35"]Ei äänestäjällä ole mitään mahdollisuutta tukki kenenkään kansanedustajan törkyturpaa olipa hän kannattaja tai ei. Siispä jokainen huolehtikoon omasta tontistaan, siitä ettei itse sano asiattomuuksia ja haukkumanimiä. Tässäkin keskustelussa on jo pari kertaa sorruttu asiattomuuksiin. [/quote] Ymmärrätkö, että jos liityt porukkaan jota yhdistää _viha_ joitain muita ihmisiä kohtaan, et voi vaatia että sinua itseäsi kohdellaan silkkihansikkain?

[/quote]

Provoatko? Jos et, olet ymmärtänyt perussuomalaisuuden aivan väärin. Emme kollektiivina vihaa mitään tiettyä ryhmää, vaa kritisoimme vallalla olevaa POLITIIKKAA, tapaa järjestää asioita. Tuskin kukaan järkevä ihminen on sitä mieltä, että nykyisessä maahanmuuttopolitiikassa ei olisi yhtään mitään ongelmia. Esim. kotiuttamisessa on paljon parannettavaa myös ns. "suvakien" mielestä.

Kuten aiemmin mainitsin, olen itsekin ollut esim. vapaaehtoistyössä turvapaikanhakijoiden parissa ja minulla on ollut ystävinä mamuja. Minä en vihaa ketään, eiätkä minun tuntemani persut. Rasistit ovat asia erikseen, heitä on persuissa (ja varmaan muissakin puolueissa) häviävän pieni osa.
[/quote]

Ehkä me emme ole ymmärtäneet väärin. Ehkä teidän kommunikaatiossanne on jotain vikaa? Ihan ekaksi kannattaisi ehkä aloittaa karsimalla termit kuten "suvakki". On hirveän vaikea uskoa ettette lietso vihaa kun jo suvaisevaisuus käsitteenä on kirosana...
[/quote]

Suvaitsevaisuus ajatuksena ei todellakaan ole persulle kirosana. Sanan ongelma on se, että sen ovat omineet itselleen tietyt tahot, jotka määrittelevät sen tietyllä tavalla ja sulkevat muulla tavoin ajattelevat ulos. Samat ihmiset pitävät itseään niin korkea arvoisina,että voivat halveksia - aivan avoimesti ja muiden itseään suvaitsevaiseksi nimittävien nyökytellessä vieressä - puolta miljoonaa Suomen kansalaista tietämättä näiden kantaa niihin asioihin,joiden vuoksi näitä halveksii. Ristiriitaista,eikö? Tällaista leimaamista ei ole hyväksytty mitään muuta ihmisryhmää kohtaan
On oikein,että rasismi tuomitaan, mutta se ei ole oikein, että muutaman äänekkään älykääpiön vuoksi koko ryhmä leimataan rasisteiksi.

Toilaileva persu on yhtä lailla yksittäistapaus kuin vaikkapa rikoksen tehnyt maahanmuuttaja. Älkää leimatko koko ryhmää yhden, kahden tai vielä kymmenenkään yksilön virheestä.

Vierailija
71/135 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:53"]

En saa keneltäkään vastausta, joten minäpä kerron mikä oma näkemykseni suvaitsevaisuudesta on.

Mielestäni suvaitsevaisuus on sitä, että jokaisella saa olla omanlaiset tavat elää, kunhan he eivät vahingoita muita eivätkä itseään. Jokaisella ihmisellä saa olla myös omat, voimakkaat ja epäsovinnaisetkin mielipiteet, mutta kenelläkään ei ole oikeutta vaatia toisia elämään niiden mukaan (ellei laki niin vaadi). Jokainen lähiyhteisö ja perhe saa elää oman näköistään elämää, kunhan siihen ei sisälly väkivaltaa, pakottamsita, ihmisarvon alentamista tai muuta lainvastaista.

Suvaitsevaisuus on myös sitä, että jokainen ihminen, yksilö, on sukupuolesta, ihonväristä, kansallisuudesta, uskonnosta tai mielipiteestä riippumatta yhtä arvokas. Jokaisella raaimmankin rikoksen tehneellä, säilyy ihmisarvo. Silti rikkomuksista ja muiden vahingoittamiseta tulee säätää kohtuullinen rangaistus.

[/quote]

Nämä allekirjoitan itsekin. Lisään omalle ihmisoikeuslistalleni vielä seksuaalisen suuntautumisen ja toteuttamisen haluamallaan tavalla, myös perustamalla perheen. 
[/quote]

Tämähän on ihan hyvä määritelmä, ja vastaa hyvin yleistä eurooppalaista oikeuskäsitystä monessa mielessä, mutta valitettavasti tämä ei ole ollut se viesti joka kantautuu Perussuomalaisista ainakaan sen viralliseten edustajien päivittäisen työn ja lauselmien kautta julkisuuteen.

Vierailija
72/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Käytin käsitettä "suvakki" juuri siksi heittomerkeissä, että en itse käytä kenestäkään kyseistä sanaa vaan lainasin sen niiltä persukannattajilta, jotka yleisesti kritisoivat itseään suvaitsevaiseksi määritteleviä ja käyttävät kyseistä termiä. Kyllä teidän persuvastustajien kanssa keskustelu käy ihan mahdottomaksi, kun aletaan takertumaan epäolennaisuuksiin ja hiuksia halkomaan. Yhtä lailla minä voisin pahoittaa mieleni siitä, että perussuomalaisten kannattajia on täällä kutsuttu halventavasti persuiksi, tai vielä suuremmalla syyllä siitä, että minut on keskustelussa leimattu rasistiksi ilman perusteita, vain äänestämäni puolueen perusteella.
[/quote]

Ongelma on jo se että suvaisevaisuus on käsitteenä puolueellenne lähtökohtaisesti paha asia, riippumatta käytetäänkö juuri termiä suvakki. Eihän sellaisin perustein rakennettuun yhteiskuntaan mahdu mitään erilaisuutta.

Vierailija
73/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Suvaitsevaisuus ajatuksena ei todellakaan ole persulle kirosana. Sanan ongelma on se, että sen ovat omineet itselleen tietyt tahot, jotka määrittelevät sen tietyllä tavalla ja sulkevat muulla tavoin ajattelevat ulos. Samat ihmiset pitävät itseään niin korkea arvoisina,että voivat halveksia - aivan avoimesti ja muiden itseään suvaitsevaiseksi nimittävien nyökytellessä vieressä - puolta miljoonaa Suomen kansalaista tietämättä näiden kantaa niihin asioihin,joiden vuoksi näitä halveksii. Ristiriitaista,eikö? Tällaista leimaamista ei ole hyväksytty mitään muuta ihmisryhmää kohtaan
On oikein,että rasismi tuomitaan, mutta se ei ole oikein, että muutaman äänekkään älykääpiön vuoksi koko ryhmä leimataan rasisteiksi.

Toilaileva persu on yhtä lailla yksittäistapaus kuin vaikkapa rikoksen tehnyt maahanmuuttaja. Älkää leimatko koko ryhmää yhden, kahden tai vielä kymmenenkään yksilön virheestä.
[/quote]

No tuomitkaa te itse ne rasistinne julkisesti niin voidaan uskoa että olette tosissanne. Tähän saakka puolueesta on näkynyt ulospäin vain Immosen pään silittelyä.

Vierailija
74/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kertokaa sitten julkisesti millä konkreettisella tavalla te näette suvaitsevaisuuden niin voidaan arvioida sitä mitä teillä on tarjolla.

Vierailija
75/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pudä siitä että minusta käytetään nimitystä persuvastustaja tai poliittinen vastustaja. En vastusta ketään. Toteutan itsenäni omaa äänestyskäyttäytymistä, osallistun poliittiseen keskusteluun tuomalla siihen oman näkökulmani. En mene henkilökohtaisuuksiin.

Vierailija
76/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoivatkohan täällä enää muuta kuin sinä ja minä?

Haluan kysyä sinulta, miten sinä määrittelisit suvaitsevaisen ihmisen? Entä miten määrittelisit rasistin? 

Tämä olisi siksi kiinnostavaa tietää, että haluaisin yllättää sinut. Saatat olla tullut kohdanneeksi persun, joka ei ole rasisti, vaan oikeasti aika sydämellinen ja ihmisrakas tyyppi :)

Me emme koskaan kohtaa toista oikeasti aitona yksilönä, jos tuomitsemme hänet jo etukäteen, olipa syy mikä tahansa. Tällöin hänen todelliset mielipiteensä jäävät myös meiltä tietämättä.

Vierailija
77/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitsevaisuus ajatuksena ei todellakaan ole persulle kirosana. Sanan ongelma on se, että sen ovat omineet itselleen tietyt tahot, jotka määrittelevät sen tietyllä tavalla ja sulkevat muulla tavoin ajattelevat ulos. Samat ihmiset pitävät itseään niin korkea arvoisina,että voivat halveksia - aivan avoimesti ja muiden itseään suvaitsevaiseksi nimittävien nyökytellessä vieressä - puolta miljoonaa Suomen kansalaista tietämättä näiden kantaa niihin asioihin,joiden vuoksi näitä halveksii. Ristiriitaista,eikö? Tällaista leimaamista ei ole hyväksytty mitään muuta ihmisryhmää kohtaan On oikein,että rasismi tuomitaan, mutta se ei ole oikein, että muutaman äänekkään älykääpiön vuoksi koko ryhmä leimataan rasisteiksi. Toilaileva persu on yhtä lailla yksittäistapaus kuin vaikkapa rikoksen tehnyt maahanmuuttaja. Älkää leimatko koko ryhmää yhden, kahden tai vielä kymmenenkään yksilön virheestä.

Vierailija
78/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:01"]Kommentoivatkohan täällä enää muuta kuin sinä ja minä?

Haluan kysyä sinulta, miten sinä määrittelisit suvaitsevaisen ihmisen? Entä miten määrittelisit rasistin? 

Tämä olisi siksi kiinnostavaa tietää, että haluaisin yllättää sinut. Saatat olla tullut kohdanneeksi persun, joka ei ole rasisti, vaan oikeasti aika sydämellinen ja ihmisrakas tyyppi :)

Me emme koskaan kohtaa toista oikeasti aitona yksilönä, jos tuomitsemme hänet jo etukäteen, olipa syy mikä tahansa. Tällöin hänen todelliset mielipiteensä jäävät myös meiltä tietämättä.

[/quote]
Kyllä täällä ainakin 3 hlöä on. :-) Minä en pidä loppupeleissä tärkeänä tämän keskustelun osalta mitä yksittäinen puolueen jäsen ajattelee - hänhän voi olla vaikka väärässä puolueessa omien arvojensa kannalta, se ei ole kova harvinaista edes - vaan sitä millaista linjaa puolue julkisesti tunnustaa.

Vierailija
79/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:03"]Suvaitsevaisuus ajatuksena ei todellakaan ole persulle kirosana. Sanan ongelma on se, että sen ovat omineet itselleen tietyt tahot, jotka määrittelevät sen tietyllä tavalla ja sulkevat muulla tavoin ajattelevat ulos. Samat ihmiset pitävät itseään niin korkea arvoisina,että voivat halveksia - aivan avoimesti ja muiden itseään suvaitsevaiseksi nimittävien nyökytellessä vieressä - puolta miljoonaa Suomen kansalaista tietämättä näiden kantaa niihin asioihin,joiden vuoksi näitä halveksii. Ristiriitaista,eikö? Tällaista leimaamista ei ole hyväksytty mitään muuta ihmisryhmää kohtaan On oikein,että rasismi tuomitaan, mutta se ei ole oikein, että muutaman äänekkään älykääpiön vuoksi koko ryhmä leimataan rasisteiksi. Toilaileva persu on yhtä lailla yksittäistapaus kuin vaikkapa rikoksen tehnyt maahanmuuttaja. Älkää leimatko koko ryhmää yhden, kahden tai vielä kymmenenkään yksilön virheestä.
[/quote]

Niin. Persut haluavat itselleen suvaitsevaisuutta mutteivät ole valmiita kertomaan millä tavalla he ovat - jos ovat - suvaitsevaisia muita kohtaan. Tähän mennessä puolueen retoriikka on ollut kaikkea muuta kuin suvaitsevaista.

Vierailija
80/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:53"]

No tuomitkaa te itse ne rasistinne julkisesti niin voidaan uskoa että olette tosissanne. Tähän saakka puolueesta on näkynyt ulospäin vain Immosen pään silittelyä.

[/quote]

Ystävä hyvä. Ei tavallinen äänestäjä voi mitenkään tuomita rasismia muutakuin arkipäiväisissä keskusteluissa omissa yhteisöissään. Se, että Timo Soini on toiminut selkärangattomasti Immos-kohussa, ei ole persuäänestäjien vika. Tulet leimanneeksi puoli miljoonaa suomalaista rasistiksi siksi, että ovat vain sattuneet laittamaan toivonsa tiettyyn puolueeseen. Kaikkien toiveita se ei ole edes täyttänyt.

Älä leimaa. Älä vihaa. Edes persua. Älä ennenkuin olen keskustellut _yksilön_ kanssa, ja saanut selville mitä mieltä hän on asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi