Muistakaa: persuja äänesti yli puoli miljoonaa
Te jotka haukutte persuja, haukutte mahdollisesti omaa naapurianne, ystäväänne, puolisoanne... Yleinen persuviha saa perussuomalaisten kannattajat pysymään kaapissa. Häpeäisitte, te, jotka pilkkaamisellanne halveksitte näin ihmisen oikeutta mielipiteeseen.
Huomauttaisin, että persuja äänesti viime vaaleissa yli puoli miljoonaa. Yrittäkää ymmärtää, että kyseessä ei ole mikä häviävän pieni joukko. Jos kuvittelette, että esim. maahanmuuttokriittinen ajattelu olisi pienen idiootin rasistijoukon yksinoikeus, näin ei ole. Maahanmuutto on asia, joka huolestutta monta sataa tuhatta suomalaista.
Kommentit (135)
Nyt pitäisi näistä lillukanvarsista ja sananselitysåeleistä siirtyä tekemään valtakunnanpolitiikkaa, ulkopolitiikkaa, talouspolitiikkaa, ympäristö-, viestintä ja liikennepolitiikkaa. Minua ei nämä retoriikat niinkään kiinnosta. Luottamus olisi hyvä - mutta sen saattoi menettää vain kerran. Olen pahoillani. Yksittäinen tai kymmenkään perussuomalaista ei vaikuttanut päätökseeni.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 08:58"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:53"] En saa keneltäkään vastausta, joten minäpä kerron mikä oma näkemykseni suvaitsevaisuudesta on. Mielestäni suvaitsevaisuus on sitä, että jokaisella saa olla omanlaiset tavat elää, kunhan he eivät vahingoita muita eivätkä itseään. Jokaisella ihmisellä saa olla myös omat, voimakkaat ja epäsovinnaisetkin mielipiteet, mutta kenelläkään ei ole oikeutta vaatia toisia elämään niiden mukaan (ellei laki niin vaadi). Jokainen lähiyhteisö ja perhe saa elää oman näköistään elämää, kunhan siihen ei sisälly väkivaltaa, pakottamsita, ihmisarvon alentamista tai muuta lainvastaista. Suvaitsevaisuus on myös sitä, että jokainen ihminen, yksilö, on sukupuolesta, ihonväristä, kansallisuudesta, uskonnosta tai mielipiteestä riippumatta yhtä arvokas. Jokaisella raaimmankin rikoksen tehneellä, säilyy ihmisarvo. Silti rikkomuksista ja muiden vahingoittamiseta tulee säätää kohtuullinen rangaistus. [/quote] Nämä allekirjoitan itsekin. Lisään omalle ihmisoikeuslistalleni vielä seksuaalisen suuntautumisen ja toteuttamisen haluamallaan tavalla, myös perustamalla perheen. [/quote] Tämähän on ihan hyvä määritelmä, ja vastaa hyvin yleistä eurooppalaista oikeuskäsitystä monessa mielessä, mutta valitettavasti tämä ei ole ollut se viesti joka kantautuu Perussuomalaisista ainakaan sen viralliseten edustajien päivittäisen työn ja lauselmien kautta julkisuuteen.
[/quote]
Pakko huomauttaa että edellinen lainaus kohdistuu alunperin perussuomalaisen osioon. Ei tuohon lisäyseen ns. sukupuolineutraliudesta. Perussuomalaisen mainitsemat humaanit lähtökohdat ovatkin kirjattu YK:n ihmisoikeuksien julistuksessa https://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisoikeuksien_yleismaailmallinen_julistus
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 16:23"]Hävettää kun persut ei pitäneet lupauksiaan
[/quote]
Tuliko jollekin oikeasti yllärinä tämä? :D
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:53"]
No tuomitkaa te itse ne rasistinne julkisesti niin voidaan uskoa että olette tosissanne. Tähän saakka puolueesta on näkynyt ulospäin vain Immosen pään silittelyä.
[/quote]
Ystävä hyvä. Ei tavallinen äänestäjä voi mitenkään tuomita rasismia muutakuin arkipäiväisissä keskusteluissa omissa yhteisöissään. Se, että Timo Soini on toiminut selkärangattomasti Immos-kohussa, ei ole persuäänestäjien vika. Tulet leimanneeksi puoli miljoonaa suomalaista rasistiksi siksi, että ovat vain sattuneet laittamaan toivonsa tiettyyn puolueeseen. Kaikkien toiveita se ei ole edes täyttänyt.
Älä leimaa. Älä vihaa. Edes persua. Älä ennenkuin olen keskustellut _yksilön_ kanssa, ja saanut selville mitä mieltä hän on asioista.
[/quote]
Ei kai kukaan tässä niin ajattelekaan? Mutta saa puoluetta silti arvostella.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:58"]
Huomauttaisin myös, ja huomautankin, että puolet suomalaisista ovat keskimääräistä tyhmempiä.
[/quote]
Somalien äly se vasta huimaavaa on :D Afrikkalaisten yleensäkkin..
[/quote][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:58"]
Huomauttaisin myös, ja huomautankin, että puolet suomalaisista ovat keskimääräistä tyhmempiä.
[/quote]
[/quote]
Nyt et tainnut ymmärtää. Puolet somalialaisista on keskimääräistä älykkäämpiä - somalialaisten keskuudessa. Nyt ei liene epäselvää kumpaan puoliskoon suomalaisista Sinä kuulut ;)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:01"]Kommentoivatkohan täällä enää muuta kuin sinä ja minä? Haluan kysyä sinulta, miten sinä määrittelisit suvaitsevaisen ihmisen? Entä miten määrittelisit rasistin? Tämä olisi siksi kiinnostavaa tietää, että haluaisin yllättää sinut. Saatat olla tullut kohdanneeksi persun, joka ei ole rasisti, vaan oikeasti aika sydämellinen ja ihmisrakas tyyppi :) Me emme koskaan kohtaa toista oikeasti aitona yksilönä, jos tuomitsemme hänet jo etukäteen, olipa syy mikä tahansa. Tällöin hänen todelliset mielipiteensä jäävät myös meiltä tietämättä. [/quote] Kyllä täällä ainakin 3 hlöä on. :-) Minä en pidä loppupeleissä tärkeänä tämän keskustelun osalta mitä yksittäinen puolueen jäsen ajattelee - hänhän voi olla vaikka väärässä puolueessa omien arvojensa kannalta, se ei ole kova harvinaista edes - vaan sitä millaista linjaa puolue julkisesti tunnustaa.
[/quote]
OK :) tällaista vastausta minä tietenkään en tavallisena äänestäjän voi antaa. Mutta kehoitan tutustumaan Persujen vaaliohjelmiin, joista nuo asiat selviävät: https://www.perussuomalaiset.fi/tietoa-meista/puolueohjelma/
Itse luin vaalien alla tuon sosiaalipoliittisen ohjelman, koska minua kiinnostaa ensisijaisesti sosiaalipolitiikka. Olin tyytyväinen persujen linjauksiin: https://www.perussuomalaiset.fi/wp-content/uploads/2015/03/Sosiaalipoliittinen.pdf
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:58"]
[/quote]
[/quote]
Persu saapuu keskusteluun.
Eiköhän tämä ollut tässä. Hyvä debatti kuivui kokoon - 84 lienee ylpeä?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:19"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:58"] Huomauttaisin myös, ja huomautankin, että puolet suomalaisista ovat keskimääräistä tyhmempiä. [/quote] Somalien äly se vasta huimaavaa on :D Afrikkalaisten yleensäkkin.. [/quote] Persu saapuu keskusteluun.
[/quote]
Olen ollut täällä alusta asti.
Kommentoijasta 78 en tiedä, lieneekö persujen kannattaja vain ihan vain rasisti. Puoluekanta ei käy selville kommentista.
Sinulle 78, häpeäisit kommentoida tuollaista ala-arvoista tässä rauhanomaisessa keskustelussa.
Juuri siksi en usko demokratiaan. Äänioikeus pois tyhmiltä.
Kaikkein tyhmimmäthän eivät äänestäneet... Miten sinun kriteerisi muuttaisi tilannetta?
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:36"]
Olen käsittänyt että sukupuolineutraali avioliitto on puolueelle ideologinen kynnyskysymys. Hyvä jos tuette ja kannustatte niitäkin.
[/quote]
Persut eivät kiellä keneltäkään rakkautta tai parisuhdetta.
Avioliitto ei ole ihmisoikeus, vaan sellainen oikeus, joka kuuluu tietyt kriteerit täyttäville (esim. 18 vuoden ikä, puolisoita on vain kaiksi, ei saa olla liian läheinen sukulainen jne.)
Itse näen, että avioliiton tulisi olla miehen ja naisen välinen, mutta toisaalta, en katso olevani oikeutettu kieltämään sitä niiltä, jotka ajattelevat asiasta eri tavalla. Jos kuitenkin joutuisin asiasta päättämään ja äänestämään, voi olla, että joutuisin äänestämään omantuntoni mukaan.
[/quote]Epätodennäköistä että sinulta tultaisiin pyytämään päätöksentekoa missään asiassa.
Odotellaan nyt kannanottoa tähän kysyttyyn aiheeseen, maahanmuuttopolitiikan priorisointia kaiken muun edelle.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 19:05"]
Äänioikeudesta takaisin tuohon vähemmistöjen asemaan. Miksi pieni maahanmuuttovähemmistö on valtaa pitävän hallituspuolueen tärkein aihe?
[/quote]
Koskame persut olemme aikaamme edellä. Angela Merkellkin on sanonut, että turvapaikanhakijoista voi tulla Kreikkaakin suurempi ongelma. Näkeehän se jo tänä vuonna Suomessa, turvapaikanhakijoiden määrä kasvanut räjähdysmäisesti.
Ja tiedoksi vielä, että menneiden vuosien tilastot osoittavat, että turvapaikanhakijoista reilusti vajaa puolet on ollut oikeasti turvapaikan tarpeessa. Viime vuonna myöntisen päätösen sai 36%.
Ja tuo maikkarin uutisen lisäksi myös joku sosiaalipoliittinen tutkimus aiheeseen, Suomen tilanteesta. Olisko? Sori, mutta kaup. median klikkihuoraus ei nyt vaan mene mediakritiikistäni läpi!
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:05"]
Epätodennäköistä että sinulta tultaisiin pyytämään päätöksentekoa missään asiassa.
[/quote]
Äläpäs vähättele. Olen korkeakoulutettu nuori nainen ja kiinnostunut politiikasta. Aiemmassa työssäni olen tehnyt päivittäin lainvoimaisia päätöksiä.
Sitä ei koskaan tiedä, josko olen joskus päättämässä esim. sinun kuntasi asioista. Kansanedustaksi tuskin.
Annoin sinulle muuten yläpeukun kaikesta huolimatta :)
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:52"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:06"]
Sinulle 18
Miksi leimaat kaikki perussuomalaisten kannattajat sen perusteella, mitä pari idioottia edustajaa ja kannattajaa on mölöyttänyt? Leimaatko myös kaikki vihreät veronkiertäjiksi, koska Heidi Hautala teetätti pimeää työtä, tai kaikki kokkarit murhaajiksi, kun yksi nuorisojärjestön aktiivi teki murhan?
Ihmiset ovat yksilöitä. Myös persut.
[/quote]
Miten minä sinusta leimaan?
Fakta on, että perussuomalaisten tärkein erottava tekijä muihin puolueisiin nähden on maahanmuuttokriittisyys. Näin se kn, ja ap puhuu aivan samaa. Jos ei ole maahanmuuttokriittinen ELI monikulttuurisuusfobinen, niin ei persuja äänestä. En ole kuullut yhtään maahanmuuttokriittistä, joka osaisi olla kriittinen sorttumatta kielteisiin etniseen taustaan tai uskontoon perustuviin yleistyksiin eli rasismiin. Toki, voihan maahanmuuttoprosesseja kritisoida myös liian tiukiksi - minä esimerkiksi kritisoin - mutta sellainen ihminen ei äänestä persuja.
Joten kyllä, persut ovat suurimmalta osin rasistisia. Enemmän tai vähemmän. Heitä (siis rasisteja) on tietysti hiukan muidenkin puolueiden kannattajissa, mutta mitä tärkeämpää monikulttuurisuuden vastustus on, sitä suuremmalla todennäköisyydellä ihminen äänestää persuja.
18
[/quote]
En ole monikulttuurisuufoobikko. Minusta on ihanaa, että on erilaisia tapoja omaavia ihmisiä. Jokaisella maahanmuuttajalla on täysi oikeus säilyttää oma uskontonsa, kulttuurinsa ja tapansa, siltä osin kuin se ei ole ristiriidassa länsimaisen ihmisoikeusajattelun kanssa. Kuitenkin esim. naisten asema monissa kulttuureissa on sellainen, että sitä ei tule hyväksyä, vaan johdonmukaisesti opastaa maahan tulijoita omaksumaan meidän kulttuurimme tältä osin.
Korkeakoulutettu ei argumentoi maikkarin uutisilla. Next!
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 16:29"]
Mä en nyt oikein ymmärrä miksi Persuista ei saisi puhua? Puhuvathan hekin taukoamatta "Vihervassareista" ja "Suvakeista". Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
[/quote]
Joo, muakin rasittaa vähän nämä persujen jatkuvat uhriutumiset ja itkupotkuraivarit. Ilmeisesti ovat niin uusia politiikassa, etteivät ymmärrä sitä, että jos joku on eri mieltä, se ei tarkoita että sinua henk.koht pilkattaisiin. Ja että poliitikoista on tehty satiiria maailman sivu. Sitten kuitenkin itse puhuvat törkeästi juuri vihreistä, vasemmistosta, naisista, mamuista, you name it... Surkuhupaisaa. Säälittävääkin.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 16:17"]
Ja yrittäkää ymmärtää että esim.kokoomusta äänesti lukumääräisesti vielä suurempi määrä kuin persuja. Puhumattakaan keskustasta. Niin että älä halveksi niiden äänestäjiä. Se voi olla naapurisi ystäväsi äitisi jne.
[/quote]
En halveksi muiden puolueiden kannattajia jotenkin kumma kun persujen kannattajia kumminkin halveksitaan :) Kaikki heistä eivät ole "natseja" -.-