Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistakaa: persuja äänesti yli puoli miljoonaa

Vierailija
17.08.2015 |

Te jotka haukutte persuja, haukutte mahdollisesti omaa naapurianne, ystäväänne, puolisoanne... Yleinen persuviha saa perussuomalaisten kannattajat pysymään kaapissa. Häpeäisitte, te, jotka pilkkaamisellanne halveksitte näin ihmisen oikeutta mielipiteeseen.

Huomauttaisin, että persuja äänesti viime vaaleissa yli puoli miljoonaa. Yrittäkää ymmärtää, että kyseessä ei ole mikä häviävän pieni joukko. Jos kuvittelette, että esim. maahanmuuttokriittinen ajattelu olisi pienen idiootin rasistijoukon yksinoikeus, näin ei ole. Maahanmuutto on asia, joka huolestutta monta sataa tuhatta suomalaista.

Kommentit (135)

Vierailija
41/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei äänestäjällä ole mitään mahdollisuutta tukki kenenkään kansanedustajan törkyturpaa olipa hän kannattaja tai ei. Siispä jokainen huolehtikoon omasta tontistaan, siitä ettei itse sano asiattomuuksia ja haukkumanimiä. Tässäkin keskustelussa on jo pari kertaa sorruttu asiattomuuksiin.

Vierailija
42/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että moni pienituloinen ja eläkeläinen äänesti persuja ilman erityistä rasismia, kun ovat niin puhuneet olevansa "pienen ihmisen asialla". No nyt paljastui etteivät olleet. Samaa köyhien kyykytystä kuin kokoomus ja keskustakin. Säälittää kyllä näiden huijattujen puolesta :(

Varmasti on fiksujakin edustajia heillä, mutta kun kokoon liimaava asia on maahanmuutto, smp:n rippeet ja Soinin vallanhalu, tulos on tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:42"]

Ymmärrän että moni pienituloinen ja eläkeläinen äänesti persuja ilman erityistä rasismia, kun ovat niin puhuneet olevansa "pienen ihmisen asialla". No nyt paljastui etteivät olleet. Samaa köyhien kyykytystä kuin kokoomus ja keskustakin. Säälittää kyllä näiden huijattujen puolesta :(

Varmasti on fiksujakin edustajia heillä, mutta kun kokoon liimaava asia on maahanmuutto, smp:n rippeet ja Soinin vallanhalu, tulos on tämä.

[/quote]

Sama. Minne unohtu omaishoitajien asia? Nyt ei enää voi väittää että persut olisi millään tavoin vasemmalla taloudellisesti. Jos tekee politiikkaa joka on samaa ku sekoomuksella. Teot puhuu puolestaan. Teveydenhuollon tuhoaminen surettaa.

Vierailija
44/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 16:54"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 16:27"]

Lähtökohtaisesti halveksin ihmisiä, jotka ovat äänestäneet Perussuomalaisia. Olivat ne naapureita, työkavereita tai perheenjäseniä, niin tälläisten kanssa ei halua olla tekemisissä. Jos perheenjäsen menee sen tekemään, niin ehkä tulevaisuudessa ei ole perhettä. Muista ei tarvitse välittää muutenkaan, eikä heidän kanssaan tarvitse olla tekemisissä.

[/quote]

Oikea järjen jättiläinen.

Omien ennakkoluulojesi takia leimaat puoli miljoonaa suomalaista, joiden mielipiteitä tiettyihin asioihin et edes tiedä. Malliesimerkki suvaitsemattomuudesta. Onko tullut mieleen, että ihmiset ovat saattaneet äänestää perusuja muukin kuin maahanmuuttoasiat mielessä? Viime vaaleissa persuihin pani toivonsa esim. moni pienituloinen ihminen.

[/quote]

Ja miten kävi? Tuli vuosisadan kusetus. Pienituloista potkitaan kintuille. Soini hekottelee yhdessä Stubin ja Sipilän kanssa.

Vierailija
45/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ainuttakaan puoluetta, jolta saisi mitä tilaa? Persut olivat vaihtoehto, toivon kipinä muutoksen saamiseen. Mutta mitään muutosta ei tule. Usko alkaamennä koko politiikkaan.

pettynyt persuäänestäjä

Vierailija
46/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan hauku persuja, olen ainoastaan persukriittinen. Rasismia ja natsismia vihaan kuten jokainen isänmaallinen suomalainen. Perinteistä suomalaista monikulttuurisuutta vastustavia vihaan myös, sillä isoisäni taisteli suvaitsevaisen Suomen puolesta talvisodassa.

Vierailija
47/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:43"]

Te jotka haukutte persuja, haukutte mahdollisesti omaa naapurianne, ystäväänne, puolisoanne... Yleinen persuviha saa perussuomalaisten kannattajat pysymään kaapissa. Häpeäisitte, te, jotka pilkkaamisellanne halveksitte näin ihmisen oikeutta mielipiteeseen.

Huomauttaisin, että persuja äänesti viime vaaleissa yli puoli miljoonaa. Yrittäkää ymmärtää, että kyseessä ei ole mikä häviävän pieni joukko. Jos kuvittelette, että esim. maahanmuuttokriittinen ajattelu olisi pienen idiootin rasistijoukon yksinoikeus, näin ei ole. Maahanmuutto on asia, joka huolestutta monta sataa tuhatta suomalaista.

[/quote]

Juu, eikö olekin häpeällistä?

Vierailija
48/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:35"]Ei äänestäjällä ole mitään mahdollisuutta tukki kenenkään kansanedustajan törkyturpaa olipa hän kannattaja tai ei. Siispä jokainen huolehtikoon omasta tontistaan, siitä ettei itse sano asiattomuuksia ja haukkumanimiä. Tässäkin keskustelussa on jo pari kertaa sorruttu asiattomuuksiin.
[/quote][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:35"]Ei äänestäjällä ole mitään mahdollisuutta tukki kenenkään kansanedustajan törkyturpaa olipa hän kannattaja tai ei. Siispä jokainen huolehtikoon omasta tontistaan, siitä ettei itse sano asiattomuuksia ja haukkumanimiä. Tässäkin keskustelussa on jo pari kertaa sorruttu asiattomuuksiin.
[/quote]

Ymmärrätkö, että jos liityt porukkaan jota yhdistää _viha_ joitain muita ihmisiä kohtaan, et voi vaatia että sinua itseäsi kohdellaan silkkihansikkain?

Vierailija
49/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomauttaisin myös, ja huomautankin, että puolet suomalaisista ovat keskimääräistä tyhmempiä.

Vierailija
50/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää avaushan on ihan helmi: määrä takaa laadun. Not.

Vierailija
51/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:35"]Ei äänestäjällä ole mitään mahdollisuutta tukki kenenkään kansanedustajan törkyturpaa olipa hän kannattaja tai ei. Siispä jokainen huolehtikoon omasta tontistaan, siitä ettei itse sano asiattomuuksia ja haukkumanimiä. Tässäkin keskustelussa on jo pari kertaa sorruttu asiattomuuksiin. [/quote][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:35"]Ei äänestäjällä ole mitään mahdollisuutta tukki kenenkään kansanedustajan törkyturpaa olipa hän kannattaja tai ei. Siispä jokainen huolehtikoon omasta tontistaan, siitä ettei itse sano asiattomuuksia ja haukkumanimiä. Tässäkin keskustelussa on jo pari kertaa sorruttu asiattomuuksiin. [/quote] Ymmärrätkö, että jos liityt porukkaan jota yhdistää _viha_ joitain muita ihmisiä kohtaan, et voi vaatia että sinua itseäsi kohdellaan silkkihansikkain?

[/quote]

Provoatko? Jos et, olet ymmärtänyt perussuomalaisuuden aivan väärin. Emme kollektiivina vihaa mitään tiettyä ryhmää, vaa kritisoimme vallalla olevaa POLITIIKKAA, tapaa järjestää asioita. Tuskin kukaan järkevä ihminen on sitä mieltä, että nykyisessä maahanmuuttopolitiikassa ei olisi yhtään mitään ongelmia. Esim. kotiuttamisessa on paljon parannettavaa myös ns. "suvakien" mielestä.

Kuten aiemmin mainitsin, olen itsekin ollut esim. vapaaehtoistyössä turvapaikanhakijoiden parissa ja minulla on ollut ystävinä mamuja. Minä en vihaa ketään, eiätkä minun tuntemani persut. Rasistit ovat asia erikseen, heitä on persuissa (ja varmaan muissakin puolueissa) häviävän pieni osa.

Vierailija
52/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 16:17"]

Ja yrittäkää ymmärtää että esim.kokoomusta äänesti lukumääräisesti vielä suurempi määrä kuin persuja. Puhumattakaan keskustasta. Niin että älä halveksi niiden äänestäjiä. Se voi olla naapurisi ystäväsi äitisi jne.

[/quote]

Huono provo. Sehän on nähty, että ketään ei halveksita yhtä avoimesti julkisessa keskustelussa ja "parempien piireissä" kuin persuja ja heidän kannattajiaan.

Tai no, ehkä vielä enemmän halveksitaan AA-kannattajia, kun niilläkin on väärä mielipide!
[/quote] Jos vertaa [quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 16:34"]Mitä te persut itkette jos joku haukkuu teitä? Itsehän olette pahimpia haukkujia varsinkin vihreitä ja vasemmistolaisia haukutte jatkuvasti.
T. Vasemmistolainen
[/quote] Koska oppositiosta huutelu ja politiikan kritiikki on persujen pyhä yksinoikeus. En ole tällä palstalla vielä kertaakaan nähnyt perusteetonta persujen haukkumista jota ei olisi poistettu vikkelään. Silti on persujen yksinoikeus loukkautua kritiikistä heidän poliittisia aatteita kohtaan.

Vierailija
53/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:35"]Ei äänestäjällä ole mitään mahdollisuutta tukki kenenkään kansanedustajan törkyturpaa olipa hän kannattaja tai ei. Siispä jokainen huolehtikoon omasta tontistaan, siitä ettei itse sano asiattomuuksia ja haukkumanimiä. Tässäkin keskustelussa on jo pari kertaa sorruttu asiattomuuksiin. [/quote][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:35"]Ei äänestäjällä ole mitään mahdollisuutta tukki kenenkään kansanedustajan törkyturpaa olipa hän kannattaja tai ei. Siispä jokainen huolehtikoon omasta tontistaan, siitä ettei itse sano asiattomuuksia ja haukkumanimiä. Tässäkin keskustelussa on jo pari kertaa sorruttu asiattomuuksiin. [/quote] Ymmärrätkö, että jos liityt porukkaan jota yhdistää _viha_ joitain muita ihmisiä kohtaan, et voi vaatia että sinua itseäsi kohdellaan silkkihansikkain?

[/quote]

Provoatko? Jos et, olet ymmärtänyt perussuomalaisuuden aivan väärin. Emme kollektiivina vihaa mitään tiettyä ryhmää, vaa kritisoimme vallalla olevaa POLITIIKKAA, tapaa järjestää asioita.
[/quote]

Kuinka te voitte kritisoida vallalla olevaa politiikkaa. Te olette hallituspuolue. Opposition tehtävä on kritisoida nykymenoa. Niin se vasn on. Alkakaa töihin ja pulinat pois.

Vierailija
54/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:51"]

[/quote]

Provoatko? Jos et, olet ymmärtänyt perussuomalaisuuden aivan väärin. Emme kollektiivina vihaa mitään tiettyä ryhmää, vaa kritisoimme vallalla olevaa POLITIIKKAA, tapaa järjestää asioita. Tuskin kukaan järkevä ihminen on sitä mieltä, että nykyisessä maahanmuuttopolitiikassa ei olisi yhtään mitään ongelmia. Esim. kotiuttamisessa on paljon parannettavaa myös ns. "suvakien" mielestä.

Kuten aiemmin mainitsin, olen itsekin ollut esim. vapaaehtoistyössä turvapaikanhakijoiden parissa ja minulla on ollut ystävinä mamuja. Minä en vihaa ketään, eiätkä minun tuntemani persut. Rasistit ovat asia erikseen, heitä on persuissa (ja varmaan muissakin puolueissa) häviävän pieni osa.
[/quote]

No teidän puolueessanne tulee julkisuuteen paljon vihaa sisältävää puhetta maahanmuuttajia, homoja, vasemmistolaisia, ruotsinkielisiä, monia ihmisryhmiä vastaan, eikä kukaan oikeastaan puolueen taholta vaivaudu kieltämään näitä puheita puolueen linjaa vastaamattomiksi. Eli kyllä, puolueena Persut huokuvat vihaa ainakin minun vinkkelistäni.

Vierailija
55/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole ihan laillista olla perussuomalaiskriittinen? En siis lietso väkivaltaa persuja kohtaan, en hyökkää yksittäisten äänestäjien kimppuun, mutta olen kriittinen perussuomalaisten poliittisia aatteita kohtaan. Joka kerta kun perus tekee jonkun hassun jekun, haluan uutisoida siitä kaikkien persujen nimissä, ei yksittäistapauksena tai henkilökoktaisena päätöksenä. Vain siksi, että olen persuskriittinen ja haluan ilmaista sen mahdollisimman kuohauttavasti. Tyylin: "perussuomalaiset kunnallispolitikot parittajia? Ainakin yksi jäänyt kiinni rikoksesta! Onko perussuomalainen aate uhka köyhille, heikon aseman naisille koko maassa?"

Vierailija
56/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 16:57"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 16:22"]

Kaikilla ei pitäisi edes olla äänioikeutta. En minä kunnioita ketään sen perusteella, että on äänioikeus. Suurin osa ihmisistä on aivan idiootteja ja siksi meidän politiikka onkin niin ääliömäistä, kun läpinäkyvät lupaukset kaikesta hyvästä ja kauniista uppoaa ääliöihin kuin kuuma veitsi voihin.

[/quote]

Aika jännä että joku tunnustaa ihan avoimesti kannattavansa diktatuuria. Se on kyllä jo nähty, että tietyt asialliset ja faktaperäiset mielipiteetkin halutaan siivota pois kaikkialta julkisesta keskutselusta, kun ne ovat "vääriä".

[/quote]

Aivan hyvin voitaisiin teettää testi, jolla testataan onko henkilö henkiseltä kehitykseltään aikuisen ihmisen ymmärryksen tasolla ja sitten vasta myönnettäisiin äänioikeus. Sitä kai sillä 18 vuoden ikärajallakin yritetään seuloa, valitettavasti se ei vaan toimi, kun moni jää sinne apukoululaisen tasolle koko iäkseen. Ei se ole diktatuuria, jos sen jälkeen kun äänestysoikeuden saa voi äänestää miten haluaa.

[/quote]

Ei älykkyys takaa mitenkään että haluaisi yhteistä hyvää. Useimmiten älykkäät ihmiset käyttäytyvät erittäin itsekkäästi ja ovat valmiita vahingoittamaan enemmistöä pelkkien omien etujen saavuttamiseksi.

Vierailija
57/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ehkä me emme ole ymmärtäneet väärin. Ehkä teidän kommunikaatiossanne on jotain vikaa? Ihan ekaksi kannattaisi ehkä aloittaa karsimalla termit kuten "suvakki". On hirveän vaikea uskoa ettette lietso vihaa kun jo suvaisevaisuus käsitteenä on kirosana...

Vierailija
58/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on aivan loistavaa dialogia. Hyvin sä vedät, 61 :-D.

Opan nyt kertauksena tämän uuden sanan - dialogi. Se on keskustelua, ei puskista huutelua eikä lietsontaa.

Vierailija
59/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 16:57"]

Kaikilla ei pitäisi edes olla äänioikeutta. En minä kunnioita ketään sen perusteella, että on äänioikeus. Suurin osa ihmisistä on aivan idiootteja ja siksi meidän politiikka onkin niin ääliömäistä, kun läpinäkyvät lupaukset kaikesta hyvästä ja kauniista uppoaa ääliöihin kuin kuuma veitsi voihin.

[/quote]

Aika jännä että joku tunnustaa ihan avoimesti kannattavansa diktatuuria. Se on kyllä jo nähty, että tietyt asialliset ja faktaperäiset mielipiteetkin halutaan siivota pois kaikkialta julkisesta keskutselusta, kun ne ovat "vääriä".

[/quote]

Aivan hyvin voitaisiin teettää testi, jolla testataan onko henkilö henkiseltä kehitykseltään aikuisen ihmisen ymmärryksen tasolla ja sitten vasta myönnettäisiin äänioikeus. Sitä kai sillä 18 vuoden ikärajallakin yritetään seuloa, valitettavasti se ei vaan toimi, kun moni jää sinne apukoululaisen tasolle koko iäkseen. Ei se ole diktatuuria, jos sen jälkeen kun äänestysoikeuden saa voi äänestää miten haluaa.

[/quote]

Ei älykkyys takaa mitenkään että haluaisi yhteistä hyvää. Useimmiten älykkäät ihmiset käyttäytyvät erittäin itsekkäästi ja ovat valmiita vahingoittamaan enemmistöä pelkkien omien etujen saavuttamiseksi.
[/quote]
Timo Soinilla on nykyisen eduskunnan korkein ÄO. MOT ;)

Vierailija
60/135 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 16:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Timo Soinilla on nykyisen eduskunnan korkein ÄO. MOT ;)
[/quote]
Jo se, että hän on sen ilmeisesti mittauttanut, kertoo jotain ihmisestä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän