Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin aikuinen ihminen tarvitsee herkkulakkoa?

Vierailija
17.08.2015 |

Oltiin kylässä ja eräs pariskunta alkoi kahvipöydässä julistamaan kun eivät voi syödä mitään tarjolla olevaa kun ovat herkkulakossa. Syynä se, että ovat syöneet joka päivä makeaa niin nyt pitää pitää sitten herkkulakko x määrän aikaa. Siis mitä ihmettä? :D Onko tää yleistäkin itseruoskintaa kun ei kohtuutta osata?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samallalailla, kun esim. lakkoa alkoholin käyttöön. Mulla tuo makean syönti on riistäytykyt käsistä ja todellakin tarvitsen lakon.

Vierailija
2/46 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän syö sokerisia tuotteita, sitä vähemmän niitä kaipaa.

Itselle totaalikieltäytyminen pariksi viikoksi on lopettanut makeannälän täysin. Ei aikuinen ihminen tarvitse sitä yhtä pullaa päivässä, turhaa ja epäterveellistä vaikka söisi kuinka kohtuudessa. Itselleni ei nykyisin sokeristen tuotteiden välttely ole edes lakkoa, vaan ei tee enää mieli ja valinta toisiin tuotteisiin on luonnollinen ja helppo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siihen auttaa se että olet tietyn ajan lakossa? se nollaa sen syödyn mässyn jotenkin? Sitten voikin taas porsastella hetken ja taas ollaan lakossa? Häh?

Vierailija
4/46 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totaalikieltäytyminen on useammin helpompaa kuin kohtuus. Kunnioita sinä vieraidesi oikeutta huolehtia kehostaan, herkkuja ei kukaan tarvitse elääkseen.

Vierailija
5/46 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
6/46 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 12:59"]

Totaalikieltäytyminen on useammin helpompaa kuin kohtuus. Kunnioita sinä vieraidesi oikeutta huolehtia kehostaan, herkkuja ei kukaan tarvitse elääkseen.

[/quote]

Miksi siitä ei voi huolehtia koko ajan vaan tempoillaan mässytyksen ja totaalikieltäymyksen välillä? Ei ollut edes mun vieraita.

Vierailija
7/46 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 12:58"]

Ja siihen auttaa se että olet tietyn ajan lakossa? se nollaa sen syödyn mässyn jotenkin? Sitten voikin taas porsastella hetken ja taas ollaan lakossa? Häh?

[/quote]

3 jatkaa: alussa oli tavoitteena pelkkä X ajan kestävä lakko, mutta "lakosta" tulikin elämäntapa. Näin on hyvä itselle, mitäs helvettiä se teitä muita korpeaa mitä ruokaa valitsen syödä? :D

Vierailija
8/46 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja kohtuullissuden puuttuessa hyvä ratkaisu. Itse luovun taas herkuista (ja oluesta, ja leivästä) kun loma loppuu. Viitisen kiloa turhaa läskiä kertynyt, parissa kuukaudessa lähtee kun en herkuttele.

Tosin en sitä "julista" kenellekkään.

Vierailija
9/46 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 12:59"]

[/quote]

Miksi siitä ei voi huolehtia koko ajan vaan tempoillaan mässytyksen ja totaalikieltäymyksen välillä? Ei ollut edes mun vieraita.

[/quote]

Heikko itsekuri ja/tai sokeririippuvuus?

Jos edes pystyy vierailulla olemaan ilman kun on seuraa ja puhuttavaa, niin tuleepahan syötyä vähemmän kuin että söisi vierailulla JA mässyttäisi illalla kotona. Sitäpaitsi illalla itsekseen saa sitten mässyttää sellaista mistä itse tykkää eikä pakkopullaa.

Vierailija
10/46 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim minä, koska koetan saada kiloja pois. Miksi se sua häiritsee jos joku ei halua herkkuja syödä?

Vierailija
11/46 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me huonommat ihmiset saatamme tarvita moisia lakkoja, koska huono itsekurimme ei salli kohtuutta. Vaikka olemme aikuisia, olemme niin heikkoluontoisia että tarvitsemme moisia rajoituksia. Muuten heittäisimme päivät pitkät pelkkää sokeria ja voita nassuihimme. Voi kun olisimmekin niinkuin te yli-ihmiset, jotka pysytte kohtuudessa vankalla itsehallinnalla!

Ps: saisinko kuvasi, haluaisin palvoa sitä iltaisin ennen nukkumaanmenoa?

Vierailija
12/46 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi herkkuina pidetään vain jotain makeaa? Minä en syö makeaa, mutta silti herkuttelen ihan jokaisena päivänä.

Vierailija
13/46 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 12:59"]

[/quote]

[/quote]

Jos et ole herkkusuu et voi sitä ikinä ymmärtää.

Vierailija
14/46 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai siihen tarvitse edes mitään kummoista itsehillintää? Välillä syödään herkkuja ja siinä se. Muuttuuko se itsehillintä paremmaksi kun pidetään lakko ja taas ruvetaan syömään herkkuja joka päivä? Tätä mä en käsitä enkä ole Ap. Eikö se olisi järkevämpää opetella kohtuuteen normaalissa elämässä?

Vierailija
15/46 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:06"]ei kai siihen tarvitse edes mitään kummoista itsehillintää? Välillä syödään herkkuja ja siinä se. Muuttuuko se itsehillintä paremmaksi kun pidetään lakko ja taas ruvetaan syömään herkkuja joka päivä? Tätä mä en käsitä enkä ole Ap. Eikö se olisi järkevämpää opetella kohtuuteen normaalissa elämässä?
[/quote] joskus se herkkulakko jää pysyväksi! Niin se on itsekin tarkoitus tehdä.

Vierailija
16/46 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:06"]

ei kai siihen tarvitse edes mitään kummoista itsehillintää? Välillä syödään herkkuja ja siinä se. Muuttuuko se itsehillintä paremmaksi kun pidetään lakko ja taas ruvetaan syömään herkkuja joka päivä? Tätä mä en käsitä enkä ole Ap. Eikö se olisi järkevämpää opetella kohtuuteen normaalissa elämässä?

[/quote]

Olisihan se järkevämpää. Kerro se naapurin narkkarille, ettei se huumeiden käyttö ole niin kovin järkevää ja parempi olisi lopettaa tai käyttää vain kerran kuussa.

Vierailija
17/46 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:06"]

[/quote]

Olisihan se järkevämpää. Kerro se naapurin narkkarille, ettei se huumeiden käyttö ole niin kovin järkevää ja parempi olisi lopettaa tai käyttää vain kerran kuussa.
[/quote] tai alkoholistille,tupakoitsijalle jne. Mut ei se vaan oo niin yksinkertaista. Helppo huudella jos itsellä ei ole ongelmia!

Vierailija
18/46 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:06"]

[/quote]

[/quote]

No nyt ei puhuta huumeista vaan pullasta, eipä keksitä höpöjä

Vierailija
19/46 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri aidon oikeasti ja tutkitusti aiheuttaa voimakasta riippuvuutta (verrattavissa huumeisiin) ja ideana siinä varmaan on se, että sokerilakon jälkeen saa itse päättää, että paljonko sitä syö, jolloin toivottavasti himo siihen olisi pienempi, eli ei palata vanhoihin elintapoihin. Toki sortuminen on todella helppoa taas ja jos tuntuukin siltä, että homma alkaa taas lipsua lapasesta, niin voi järjestää itselleen yhden sokeripäivän viikossa tai totaalikieltäytyä kokonaan.

Varmaan jokainen jonka tiedän olleen oikeasti pidemmässä sokerilakossa, esim puolen vuoden tai vuoden ajan, on lakon jälkeen lopettanut itsestään kaiken sokerisen syönnin, koska kertovat että ei yksinkertaisesti enää tee mieli sokerista höttöä. 

Vierailija
20/46 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:12"]

Sokeri aidon oikeasti ja tutkitusti aiheuttaa voimakasta riippuvuutta (verrattavissa huumeisiin) ja ideana siinä varmaan on se, että sokerilakon jälkeen saa itse päättää, että paljonko sitä syö, jolloin toivottavasti himo siihen olisi pienempi, eli ei palata vanhoihin elintapoihin. Toki sortuminen on todella helppoa taas ja jos tuntuukin siltä, että homma alkaa taas lipsua lapasesta, niin voi järjestää itselleen yhden sokeripäivän viikossa tai totaalikieltäytyä kokonaan.

Varmaan jokainen jonka tiedän olleen oikeasti pidemmässä sokerilakossa, esim puolen vuoden tai vuoden ajan, on lakon jälkeen lopettanut itsestään kaiken sokerisen syönnin, koska kertovat että ei yksinkertaisesti enää tee mieli sokerista höttöä. 

[/quote]

No nämä eivät aikoneet olla kuin pari viikkoa, joten tuskinpa siinä ajassa täys stoppi tulee. Noh, jokainen tyylillään, voihan sitä noinkin aikaansa kuluttaa :)

t.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan