Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

uniongelmat - mitä lääkkeitä käytätte?

Vierailija
17.08.2015 |

Olen aina ollut huono nukkuja ja olen kokeillut monenlaista lääkettä. Tällä hetkellä menee Mirtatsapiini pienellä annostuksella 3,75mg ja melatoniini 3mg. Imovanea murunen lisäksi tarvittaessa. Nyt imovanereseptiä uusittaessa uusi lääkäri oli laittanut pidemmän uusimisvälin ja saa nähdä, saanko nukuttua enää ilman. Tämä yhdistelmä on ollut sellainen, jolla olen pärjännyt.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/52 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän ketipinoria vaihdellen oxaminin kanssa
Itselleni ei ole ollut mitään apua noista lääkkeistä jota sinä käytät
Tenoxsia olen myös käyttänyt joskus satunnaisesti.
Imovan on sellainen lääke johon elimistö tottuu helposti joten sitä ei kannata käyttää jatkuvasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan joskus 1/4 osan stilnoctia, jos on pidempi unettomuus takana ja se pitää jotenkin katkaista.

Vierailija
24/52 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtatsapiini, 7.5mg iltaisin tunti ennen nukkumaanmenoa.

Toimii kuin häkä.

Vierailija
25/52 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniinia säännöllisesti, mahdollisimman samaan aikaan joka päivä.

Vierailija
26/52 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kukaan normaali ihminen ei tarvitse unilääkkeitä.

Vierailija
27/52 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 12:53"]

Oikeasti kukaan normaali ihminen ei tarvitse unilääkkeitä.

[/quote]

Mene pois, kun et asiasta mitään tiedä.

Itse syön Triptyliä 25 mg iltaisin.

Vierailija
28/52 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kokeiltiin Doxalia, Mirtatsapiinia, Stellaa, Ketiapiinia ja Melatoniinia. Mikään ei lopulta auttanut toivotulla tavalla. Nyt on käytössä Melatoniini jos unettomuuskierre uhkaa alkaa. Käytän kuurinomaisesti, koska minkätahansa pidempiaikainen käyttö johtaa oman unen katoamiseen.

Vierailija
29/52 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa, rauhallista elämää, tietoista stressin välttämistä, säännöllistä rytmiä. Ja silloin kun se ei auta, yritän hyväksyä sen, että nyt uni ei vaan tule. Jos vaikeudet alkaa olla yli viikon mittaisia, otan lyhyen melatoniinikuurin (Circadin). Olen ollut koko ikäni huono nukkumaan, mutta lähipiirissä on valitettavasti varoittava esimerkki unilääkkeiden pitkäaikaisesta käytöstä, joten niihin en lähde.

Vierailija
30/52 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pieni tarina. Aloin pelätä nukkumaanmenoa leikkauksen jälkeen. Olin kipeä, asiat pyörivät mielessä, rahavaikeuksia jne. Sairasloma oli raastava, kun koko ajan yritti muistaa toimittaa tuhat lomaketta ha lausuntoa + onnettomuuden jälkeinen shokki, voiko näin käydä minulle?? Aloin syödä stilnocteja ja imovanea. Pian olin koukussa. Määrä kasvoi, ahdistus kasvoi, bentsojen aiheuttama vahva riippuvuus ja paha olo oli kaataa. Lopulta sain avun a-klinikalta. Taistelu lääkkeettömyyteen oli todella rankka. Olkaa varovaisia. Olen 40, työelämässä suht menestynyt, ihana perhe yms. Mutta aine on vahvempi mieltä. Jos luulet tai tiedät, että olet riippuvainen, hae eohkeasti apua ja etsi muuta apua. On paljon lääkkeitä, joilla ei ole bentsojen huonoja puolia, niitä vaihtelemalla pysyy tasapainossa. Hyvät unenlahjat ovat siunaus, sen ymmärrän nykyään :) tsemppiä unettomille, suosittelen myös keskusteluapua, jos ongelma ihan mahdoton.

Vierailija
31/52 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirdalud.

Vierailija
32/52 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 12:53"]Oikeasti kukaan normaali ihminen ei tarvitse unilääkkeitä.
[/quote]
99% nukahtamis ja uniongelmat johtuvat mm. liiallisesta tv:n/tietokoneen/puhelimen käytöstä, huonosta ruuasta/ateriarytmistä ja liikkumattomuudesta. Jo nuo 3 asiaa kuntoon laittamalla saa paljon helpotusta. Kokeilkaa ennenkuin väitätte että ei toimi.

Vierailija
33/52 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 12:53"]Oikeasti kukaan normaali ihminen ei tarvitse unilääkkeitä. [/quote] 99% nukahtamis ja uniongelmat johtuvat mm. liiallisesta tv:n/tietokoneen/puhelimen käytöstä, huonosta ruuasta/ateriarytmistä ja liikkumattomuudesta. Jo nuo 3 asiaa kuntoon laittamalla saa paljon helpotusta. Kokeilkaa ennenkuin väitätte että ei toimi.

[/quote]

Sinuna alkaisin jo miettiä, mitä laittais päälle,  kun saat sen lääketieteen Nobelin.

Vierailija
34/52 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kokeillut kärsimyskukkauutetta?

Vierailija
35/52 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 12:53"]Oikeasti kukaan normaali ihminen ei tarvitse unilääkkeitä.
[/quote]No ei mua normaaliksi oo kukaan väittänykään :)

Vierailija
36/52 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilvi

Vierailija
37/52 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tenox 20 mg.

Vierailija
38/52 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:18"]pilvi
[/quote]

Ei toimi mulla unilääkkeenä. Pikemminki tulee vain valvottua pidempään kun soittaa kitaraa, kuuntelee musaa, yms. fiilistelee.

Vierailija
39/52 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 12:53"]Oikeasti kukaan normaali ihminen ei tarvitse unilääkkeitä. [/quote] 99% nukahtamis ja uniongelmat johtuvat mm. liiallisesta tv:n/tietokoneen/puhelimen käytöstä, huonosta ruuasta/ateriarytmistä ja liikkumattomuudesta. Jo nuo 3 asiaa kuntoon laittamalla saa paljon helpotusta. Kokeilkaa ennenkuin väitätte että ei toimi.

[/quote]

Vai niin? Mun nukahtamis ongelmat alkoi ennenkuin tietokoneita oli joka juipilla. Rääkkiliikunta ei auttanut. Mikään kikka kolmonen tai ruokailu ei vaikuttanut. Sama kuinka paljon väsytti niin unta ei vain saanut. Lopulta tietenkin nukahtaa mutta jatkuva univaje saa hermot pintaan ja pitkään jatkuvana se on jo vaarallista.

Käytän stelloja 10 mg joko puolikas tai koko tablettina. Jos löytyy oikeasti toimiva keino nukahtaa ilman kemiaa niin kuulisin sen oikein mielelläni. Nappien käyttö on syvältä ja heittäisin ne saman tien roskiin jos vain saisin muuten nukuttua. Vituttaa tyypit jotka tulee selittämään asiasta josta eivät tiedä. Kokeile joskus valvoa kaksi vuorokautta ja tule sitten kertomaan miltä tuntuu. Toista se useita kertoja niin alat käsittää miksi otan nappeja.

Vierailija
40/52 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:37"]Olen aina ollut huono nukkuja ja olen kokeillut monenlaista lääkettä. Tällä hetkellä menee Mirtatsapiini pienellä annostuksella 3,75mg ja melatoniini 3mg. Imovanea murunen lisäksi tarvittaessa. Nyt imovanereseptiä uusittaessa uusi lääkäri oli laittanut pidemmän uusimisvälin ja saa nähdä, saanko nukuttua enää ilman. Tämä yhdistelmä on ollut sellainen, jolla olen [quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 12:53"]Oikeasti kukaan normaali ihminen ei tarvitse unilääkkeitä.
[/quote]
99% nukahtamis ja uniongelmat johtuvat mm. liiallisesta tv:n/tietokoneen/puhelimen käytöstä, huonosta ruuasta/ateriarytmistä ja liikkumattomuudesta. Jo nuo 3 asiaa kuntoon laittamalla saa paljon helpotusta. Kokeilkaa ennenkuin väitätte että ei toimi.
[/quote] Lähiomaisen kuolema, taloudellinen ahdinko, kaikki asiat kasaantuvat.