Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakonomainen opiskelu

Vierailija
16.08.2015 |

No niin, outo otsikko...

Minulla on kaksi tutkintoa, opiskelen kolmatta.

Tämän lisäksi vietän kaiken vapaa-aikani erilaisilla kursseilla. Todistuksia lyhytkursseista on vino pino. Mikään ei vain tunnu riittävän.

En näe itseäni työelämässä valnistumisen jälkeen, keksin varmaan taas uuden suunnan. Ikää vaan on ji 34. Mies maksaa elantoni ja tulemme hyvin toimeen näin.

Pelkään, että olen psyykkisesti jossain jumissa. Haen opinnoista varmuutta mikä minulta puuttuu. En varmaan tule koskaan tuomaan hankkimiani tietotaitoja ulos maailmaan, tuomaan hyötyä takaisin yhteiskuntaan.

Olen huomannut, että kursseilla rakastan järjestystä ja aikataulua, joka elämästäni muuten puuttuu. Eilen olin kurssilla aamusta iltaan, tänään olen vielä pyjamassa ja luen av:ta.

Pidän myös opettajista. Olen tunnollinen ja kunnollinen open apuri. Haenko heistä täydellisiä isä- ja äitihahmoja, jotka puuttuivat lapsuudestani? Samoin puuttui tuki ja kannustus, jota nyt tarvitsen ylläpitämään minuuttani.

Pelkään työelämää ja välttelen sitä kaikin keinoin. Pelkään, etten voi ikuisesti jatkaa näin.

Ehkä parasta tai onni onnettomuudessa olisi, jos mies heittäisi pihalle ja joutuisin raivaamaan polkuni jostain perusduunista ylöspäin, oikeasti taistelemaan elannostani.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:02"]Onko sinulla sitten arjessa sellaista, ettet tahdo saada aikaiseksi?
[/quote]

On, surffailen netissä ja koti on kaaoksrssa. Pitäisi kai käydä ajanhallinnan ja kodinhoidon kurssi seuraavaksi..
[/quote]

Olet ihan kuin minä! Mulla tosin vasta toinen tutkinto valmistumassa.

Vierailija
42/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 03:38"]Vähän kuin AP mutta olen 32v, on lapsia, ja lähes aina ollut töissä opiskelun ohessa. Nyt suoritan maisterin tutkintoa työn ohessa. Olen myös suorittanut kaksi kandin tutkintoa (yliopisto ja amk); myös toinen aste meni tuplana (lukio ja kauppis). Ensi vuonna valmistun taas ja ajatellin pitää taukoa opiskeluista. En oikein tiedä mitä tekisin siinä rinnalla jos on "vaan töissä". Ehkä perustan firman. Ja ihan varmasti tohtorin paperit pitää saada joskus.

Opiskelen koska koen että en koskaan tiedä tarpeeksi ja töissäkin etsin aina uusia ja parempia tapoja tehdä asioita, joten se opiskelija mieli on vahvasti mukana kaikessa mitä teen. Olen myös perfektionisti. Viimeiset 4 vuotta olen saanut pelkästään parhaita mahdollisia arvosanoja, monia palkintoja ja stipendejä. Olen myös varsin ylpeä näistä saavutuksista. Huono opiskelutulos olisi minulle suurempi järkytys kuin esim. huono työtulos, koska opiskelu on itseni parantamista varten ja työnteko sitten on työtä jollekin toiselle. Työ on minulle lähinnä käytännön opiskelujakso joka auttaa valmistautumaan oman firman johtoon jos ja kun sellaisen perustan.
[/quote] No sinä kuulostat päämäärätietoiselta ja tekevältä tyypiltä. Toisin kuin ap, joka on ottanut miehen elättäjäkseen ja haahuilee ilman aikomustakaan käyttää tutkintojaan hyödyksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:28"]Tuttu tarina, paitsi olen aina tehnyt töitäkin. Nyt on mitta täysi. Alan uskoa itseeni ja siihen, että riitän näinkin. Enää en opiskele. Kyllä se kestikin. 24 vuotta. Olen 40 v.
[/quote]

Minä olen 46 ja olen aina opiskellut. Ja käynyt töissä. Nyt aloitan taas yhdet perusopinnot avoimessa yliopistossa.
Olen perfektionisti

Vierailija
44/44 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 03:38"]Vähän kuin AP mutta olen 32v, on lapsia, ja lähes aina ollut töissä opiskelun ohessa. Nyt suoritan maisterin tutkintoa työn ohessa. Olen myös suorittanut kaksi kandin tutkintoa (yliopisto ja amk); myös toinen aste meni tuplana (lukio ja kauppis). Ensi vuonna valmistun taas ja ajatellin pitää taukoa opiskeluista. En oikein tiedä mitä tekisin siinä rinnalla jos on "vaan töissä". Ehkä perustan firman. Ja ihan varmasti tohtorin paperit pitää saada joskus.

Opiskelen koska koen että en koskaan tiedä tarpeeksi ja töissäkin etsin aina uusia ja parempia tapoja tehdä asioita, joten se opiskelija mieli on vahvasti mukana kaikessa mitä teen. Olen myös perfektionisti. Viimeiset 4 vuotta olen saanut pelkästään parhaita mahdollisia arvosanoja, monia palkintoja ja stipendejä. Olen myös varsin ylpeä näistä saavutuksista. Huono opiskelutulos olisi minulle suurempi järkytys kuin esim. huono työtulos, koska opiskelu on itseni parantamista varten ja työnteko sitten on työtä jollekin toiselle. Työ on minulle lähinnä käytännön opiskelujakso joka auttaa valmistautumaan oman firman johtoon jos ja kun sellaisen perustan.
[/quote]

Amk kandi? Tuskin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi