Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

epäsuhta lasten kotioloissa eron jälkeen- isän luona hauskempaa

Vierailija
16.08.2015 |

muutin pois aivan mahdottoman miehen luota keväällä. Hän jäi vanhaan asuntoon ja lapset ovat siellä kirjoilla koska hänelle se oli taloudellisesti mahdollista. Olen ollut lasten kanssa kotona monta vuotta ja pääasiassa hoitanut heidät mutta koska ex on kohtalainen isä niin meillä on yhteishuoltajuus. Nyt kuitenkin lapset eivät mielellään tulisi minun luokseni koska ei ole telkkaria, tietokonetta, uima-allasta, omia huoneita ja kavereita pihassa. Isän luona saa joka päivä muroja ja nakkeja ja pastaa kun minä yritän pitää kiinni terveellisestä ruokavaliosta. Isällä on auto jolla käydään reissuilla ja retkillä ja ostetaan leluja ja matkamyistoja. Tuntuu kuin lapset olisivat unohtaneet minut ja huolenpitoni ja materia ajaa edelle tarpeesta olla lähelläni ja asua kanssani. Kauhea olo. Olen yrittänyt tehdä pieniä hankintoja pikkuhiljaa mutta hidasta se on. Ja avioliittoon en voinut jäädä koska mies kiusasi ja alisti minua törkeästi. Mikä neuvoksi?

Kommentit (234)

Vierailija
21/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko avioero hoidettu loppuun ja omaisuus ositettu? Lasten huollosta ja tapaamisista tehty sopimus? APlla on etävanhempana oikeus vaatia tapaamissopimuksen noudattamista ja lapsia itselleen sovitusti. 2-luokkalainen on liian pieni päättämään itse, lapselle on helpotus jos tapaamiset hoidetaan sovitusti eikä hänen tarvitse ottaa niistä vastuuta.

Vierailija
22/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:07"]

Onko niin että lapset on isällä kirjoilla vaikka se ei edes tarvi asumistukea ym. Olisko sulla enemmän rahaa käytössä jos lapset olis sulla kirjoilla ja saisit tukea. Joku sellainenkin säännön tapainen suositus on että eron jälkeen olisi hyvä molemmilla vanhemmilla olla suht samanlainen elintaso. Että jos miehellä on hulppea koti ja sulla joku yksiön rähjä, niin mies osallistuisi enemmän lasten hankintoihin ja voisi sen pelikonsolin lapsille hankkia. Onko sulla millaset välit exän kanssa? Voisitteko yhdessä miettiä ratkaisua asioihin. Ja 8 v on aika pieni päättämään ettei tule äidille.

[/quote]

Tämä teksi on varmaan vastenmielisin mitä olen koskaan lukenut tällä keskustelupalstalla.

Eli pitäisi käyttää lapsia tulonlähteenä? Tajuatko minkälainen ihmissaasta tekee noin? Että miehen pitäisi vielä lasten lisäksi elättää AP:kin? Aivan älytön ehdotus.

Mistä sinun kaltaisiasi ihmisiä oikein ryömii? Ex-mies JA LAPSET ovat vain keinoja hankkia rahaa kun itse on niin patalaiska että ei viitsi edes omia lapsia elättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:09"]

Jännää, että mies on kuvailtu tässä yksipuolisessa näkemyksessäsi hirviöksi ja koko ero oli miehen syytä - sinähän se uhri olit tietysti kaikessa. Jostain kumman syystä lapset kuitenkin viihtyvät mieluummin isänsä kanssa.

[/quote]

Tällä palstalla mies on AINA syyllinen.

Vierailija
24/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia huolestuttaa niin kysy lastenvalvojalta neuvoa. Sulla on tosi kurja tilanne :( Tsemppiä!

[/quote]

Tämä hyvä neuvo. Meilläkin puolison eksän aisoihin saamiseen tarvittiin tuomari käräjäoikeudessa. Oli kuulemma sielläkin tuo eks alkanut sekoilemaan - asianajajan kirjaamana oli ensin lasten äiti perustellut isän epäkelpoisuuden hänen somaattisella fyysisellä sairaudella. Joka ei todellisuudessa vaikuttanut eikä vaikuta edelleenkään mitenkään lapsista huolehtimisen kykyyn. No, tällä muijalla on sitten noitten lasten kanssa nykyään uus mies joka on käynyt lastenkin päälle. Eli tosiaan, viranomaisten pakeille tuollaisissa tapauksissa kannattaa mennä, sehän on jo lastenkin etu että eron tullen vanhemmat sopivat viimeistään tuomarin nuijan paukautuksella miten toimitaan. Voimia ap, älä hukkaa itseäsi ja pidä Rakkauden periaatteista kiinni mitkä sisälläsi ovat ja toimi sen mukaan, älä luovuta! :)

Vierailija
25/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:55"]

Älä suostu siihen, että lapset jäävät isälleen. Kerro heille, että he ovat sinulle tärkeitä ja ilmoita miehelle, että lapset eivät nyt saa päättää missä ovat. Juttele lasten kanssa ja mietitte yhdessä mitä teidän kotonanne on kiva puuhata ja mitä juttuja sinä ja lapset mielellänne teette yhdessä. Jossain kohti lapset kyllä huomaavat miten tosissaan vanhemmat haluavat olla heidän kanssaan.

[/quote]

Tietääkseni lapset kuuluu myös isälle ihan yhtä paljon kuin äidille. Ei äiti voi noin vain sanoa että lapset ovat minun.

Vierailija
26/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin on sanottu, ap, omaisuuden ositus ja elarit! Näiden pitäisi taata lapsille suunnilleen sama elintaso molempien vanhempien luona. Ja sitten mietit, miten saisit itsellesi lisää tuloja.
Ja 8v ei todella päätä itse tuleeko äidille.

Vierailija
27/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 18:59"]

muutin pois aivan mahdottoman miehen luota keväällä. Hän jäi vanhaan asuntoon ja lapset ovat siellä kirjoilla koska hänelle se oli taloudellisesti mahdollista. Olen ollut lasten kanssa kotona monta vuotta ja pääasiassa hoitanut heidät mutta koska ex on kohtalainen isä niin meillä on yhteishuoltajuus. Nyt kuitenkin lapset eivät mielellään tulisi minun luokseni koska ei ole telkkaria, tietokonetta, uima-allasta, omia huoneita ja kavereita pihassa. Isän luona saa joka päivä muroja ja nakkeja ja pastaa kun minä yritän pitää kiinni terveellisestä ruokavaliosta. Isällä on auto jolla käydään reissuilla ja retkillä ja ostetaan leluja ja matkamyistoja. Tuntuu kuin lapset olisivat unohtaneet minut ja huolenpitoni ja materia ajaa edelle tarpeesta olla lähelläni ja asua kanssani. Kauhea olo. Olen yrittänyt tehdä pieniä hankintoja pikkuhiljaa mutta hidasta se on. Ja avioliittoon en voinut jäädä koska mies kiusasi ja alisti minua törkeästi. Mikä neuvoksi?

[/quote]

Onko lapset sinulla enemmän kuin isällä? Ehkä isä haluaa käyttää hyvin sen vähän ajan jota saa lasten kanssa.

Vierailija
28/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:24"]

Valitettava totuus saattaa olla se, että mies yrittää "ostaa" lapsia puolelleen. Näyttää, että hän on "se kivempi ja parempi" vanhempi, kuin äiti. Etenkin, jos historianne on ollut myrskyisä.

[/quote]

Joo, oikeen pastaakin tarjoilee.

Vierailija
29/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko todeta: elämähän on valintoja... eikö pääasia ole, että lapset ovat onnellisia? 

Vierailija
30/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Erosimme keväällä, ositusta ei ole tehty. Tänään tilanne exän luona meni niin että siinä vaiheessa kun lasten olisi jo pitänyt olla luonani oli esikoisen paras kaveri vielä heillä kylässä ja joka kerta kun näen kaveria hän mankuu miten kurjaa on kun lapsi on osan ajasta minun luonani. Ex tietää hyvin kaverin toiminnasta ja vaikutuksesta lapseemme. Mielestäni vieraiden pitäisi olla ulkona asunnosta ainakin paria tuntia ennen lähtöä toiseen kotiin. Tähän asti on sovittu suullisesti asioista mutta jatkossa vaadin kirjallisen sopimuksen. Kun oli niin myöhä jo kun heidän tulonsa viivästyi niin annoin periksi mutta jatkossa ei ole tarkoitus niin tehdä. Lapset ovat meillä 50-50. Ja en ole exältä rahaa vailla mutta toivoisin että pitäisi kiinni säännöistä ja antaisi myös terveellistä ruokaa. Tänään lapsen selitys tulemattomuudelle oli se että minun luona ei saa muroja, minun luona on herkkuja vain herkkupäivänä (tosin leivon kyllä viikollakin) ja minun luonani on niin paljon sääntöjä ja pitää mennä liian aikaisin nukkumaan. No exällä poika oli valvonu kesällä joku yö kahteen asti. Olen varannut lastenvalvojan mutta aika vasta syyskuulle ja ex ilmoitti että on työmatkalla eikä pääse tulemaan.

ap

Vierailija
31/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos kokeilisit toista lähestymistapaa ja antaisit lasten itse lähestyä sinua ilman mitään ennalta määrättyjä sopimuksia että juuri täksi viikoksi heidän pitäisi tulla sinun luoksesi odottaisit niin kauan että lapset itse soittaisivat ja kysyivät milloin pääsisivät sinun luoksesi käymään

Vierailija
32/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on vaikea, eikä lasten kanssa tietenkään kannata alkaa käydä kauppaa etuuksilla (herkut, tavara ym). Hieman tavallista tiukemmalta kyllä tunnut noissa terveellisyysasioissa, pastaa kai syödään melkein joka perheessä ja aika monella tiedän et lapset saa muroja viikonloppuisin ja arkena sit terveellisempää. En nyt tarkoita että sun periaatteet on vääriä mutta varo ettet reagoi stressaavaan tilanteeseen korostuneella ahdistuneella tiukkuudella ja joustamattomuudella tai ajat lapset luotasi. Voisitte sopia lasten kanssa säännöt miten sun luona käyttäydytään, anna jossain periksi mut älä niissä mitä pidät erityisen tärkeänä.

Vierailija
33/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kuulostat lasten mielestä varmaan tarinan konnalta. Asuitte kaikki onnellisesti yhdessä täydellisessä talossa. Heidän lapsuudenkodissaan. Sitten sinä päätät muuttaa johonkin yksiöön ja rikot kodin. Tietty lapset on lojaaleja isälleen ja muutenkin haluavat asua edelleen kotonaan tutussa ympäristössä.

Vierailija
34/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi lapsi on siis vasta 8-vuotias? Sille on muuten syynsä, että lain mukaan hultajuusasioissa vasta 12-vuotias saa päättää, missä eli kenen luona asuu. Ei 8-9-vuotiaalle voi antaa noin suuria päätöksiä. Lapsen turvattomuus kasvaa ja hän säikähtää päätäntävaltaansa. Pitäkää kiinni sovituista, tee miehellekin selväksi että lapset ovat teidän molempien luona juuri ne ajat kuin olette ennalta sopineet. Perheneuvolaa suosittelen myös, eroneuvontaa tai vastaavaa. 

Vierailija
35/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan jotenkin veemäisempi vanhempi, mä olen eroperheen aikuinen lapsi ja isä oli paljon kivempi vanhempi kuin äiti, koska se oli ymmärtäväisempi eikä huutanut mulle koska sillä oli paha olla. Oli myös varakkaampi purjeveneineen ja videoineen, mutta antoi aidosti aikaansa ja pelasi kaikkea - sillä oli enemmän merkitystä kuin materialla sinänsä. 

Et sä nyt voi olla muuta kuin olet, äitinä, siis materian ja terveysvaatimustesi kanssa, olisit onnellinen, että lapsillasi on jossain hyvä olla. 

Kun mulla on nyt lapsia niin en ikinä eroais ja antais miehen olla rusinat pullasta -vanhempi, en todellakaan kadehdi äitini osaa, mutta olisi ollut ystävällisempi vaan. 

Katkera olen siitä, että äiti purki harmiaan siitä, että pidin isän luona olemisesta enemmän minuun. Olin siellä kuitenkin vähemmän, eli sikäli tilanne oli erilainen kuin aloittajan lapsilla. Äiti toimi siinäkin väärin, mutta se oli vain yksi hänen vioistaan äitinä.

Vierailija
36/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:55"]

Älä suostu siihen, että lapset jäävät isälleen. Kerro heille, että he ovat sinulle tärkeitä ja ilmoita miehelle, että lapset eivät nyt saa päättää missä ovat. Juttele lasten kanssa ja mietitte yhdessä mitä teidän kotonanne on kiva puuhata ja mitä juttuja sinä ja lapset mielellänne teette yhdessä. Jossain kohti lapset kyllä huomaavat miten tosissaan vanhemmat haluavat olla heidän kanssaan.

[/quote]

Tosi kiva äiti kun vie lapsilta päätäntävallan. Lapset eivät pidä äidistään niin äiti pakottaa lapset kuitenkin luokseen. Oikeasti vastenmielistä.

[/quote]

Aikuiset ovat sopineet 50/50. Lapsi ei päätä milloin on missäkin, lapsen ei kuulu päättää. Jos isä ei tuo lapsia, huom. molempia lapsia, silloin kun on sovittu, niin hän rikkoo sopimusta. Hänellä on varmaankin siihen syynsä. Jos tällä palstalla olisi puhe äidistä joka tekee niin, niin joku varmasti vetäisi esiin että äiti yrittää vierottaa lapset isästä ja estää heidän tapaamisen.

Vierailija
37/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:17"]

Mitäs jos kokeilisit toista lähestymistapaa ja antaisit lasten itse lähestyä sinua ilman mitään ennalta määrättyjä sopimuksia että juuri täksi viikoksi heidän pitäisi tulla sinun luoksesi odottaisit niin kauan että lapset itse soittaisivat ja kysyivät milloin pääsisivät sinun luoksesi käymään

[/quote]

Ei näin. Pienten lasten ei kuulu ottaa vastuuta siitä vanhemman ja lasten suhteesta, eikä siitä missä asuvat. Vanhemmat sopivat, ja kertovat lapselle tosiasiana, että näin tämä asia nyt toimii.

Vierailija
38/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä päätit muuttaa pois kotoa, niin miksi vaadit lapsiakin muuttamaan. Voisitko olla etävanhempi?

Vierailija
39/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä muutit hei pois ilman lapsia? Tiedän tapauksen, jossa äiti toimi niin ja luuli saavansa lapset myöhemmin muutaman kuukauden kuluttua mukaansa. Vaan ei saanutkaan, 8- ja 12-vuotias halusivatkin jäädä kotiinsa isälleen ja äiti ei saanut edes yhteishuoltajuutta. (Tai ainakaan lapset eivät olleet kuin satunnaisesti hänellä.)

Vierailija
40/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heillä on siellä hyvä, niin mikset anna heidän olla siellä. Itsehän kuitenkin sen poismuuttopäätöksen teit. Muut perheenjäsenet olisivat halunneet olla vallitsevassa olotilassa. Heillä on siellä omat huoneet ja vanhat kaverinsakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi