Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

epäsuhta lasten kotioloissa eron jälkeen- isän luona hauskempaa

Vierailija
16.08.2015 |

muutin pois aivan mahdottoman miehen luota keväällä. Hän jäi vanhaan asuntoon ja lapset ovat siellä kirjoilla koska hänelle se oli taloudellisesti mahdollista. Olen ollut lasten kanssa kotona monta vuotta ja pääasiassa hoitanut heidät mutta koska ex on kohtalainen isä niin meillä on yhteishuoltajuus. Nyt kuitenkin lapset eivät mielellään tulisi minun luokseni koska ei ole telkkaria, tietokonetta, uima-allasta, omia huoneita ja kavereita pihassa. Isän luona saa joka päivä muroja ja nakkeja ja pastaa kun minä yritän pitää kiinni terveellisestä ruokavaliosta. Isällä on auto jolla käydään reissuilla ja retkillä ja ostetaan leluja ja matkamyistoja. Tuntuu kuin lapset olisivat unohtaneet minut ja huolenpitoni ja materia ajaa edelle tarpeesta olla lähelläni ja asua kanssani. Kauhea olo. Olen yrittänyt tehdä pieniä hankintoja pikkuhiljaa mutta hidasta se on. Ja avioliittoon en voinut jäädä koska mies kiusasi ja alisti minua törkeästi. Mikä neuvoksi?

Kommentit (234)

Vierailija
41/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:22"]

Sinä kuulostat lasten mielestä varmaan tarinan konnalta. Asuitte kaikki onnellisesti yhdessä täydellisessä talossa. Heidän lapsuudenkodissaan. Sitten sinä päätät muuttaa johonkin yksiöön ja rikot kodin. Tietty lapset on lojaaleja isälleen ja muutenkin haluavat asua edelleen kotonaan tutussa ympäristössä.

[/quote]

Lapsen silmille ero tuollaisessa tilanteessa näyttäytyy varmasti tältä. Mikä ei siis ole totta, mutta lapsi käsittää asian todennäköisesti juuri näin, äitihän on muuttanut pois eli siis jättänyt yhteisen kodin. Jos ap vielä antaa periksi näissä "en haluu tulla kun uima-allas, kaverit liiba laaba.." niin hylkäyskokemus vain voimistuu. Tapaamisista tulee pitää kiinni, vaikka lapset kuinka kapinoisi "huonompia" olosuhteita vastaan. Se on oikeasti kapinaa muutoksia vastaan, ei ap:tä vastaan. Miehestä ei tietenkään kannata odottaa tukea tuossa tilanteessa.

En millään usko että lapsi, josta toinen vanhempi on pääasiassa huolehtinut, haluaisi oikeasti vaihtaa tämän huolehtivan vanhemman seuran mieluummin materiaan. Kun vain ajattelen omaa lastani, niin en voi kuvitellakaan että jos olisimme erossa päiviä, niin hän haluaisi jättää sen jälkeen tapaamatta minua kavereiden tai uima-altaan takia. Ikävä olisi varmasti niin kova.

Ja ap:n tapaus on myös hyvä muistutus naisille, että muistakaa turvata oma taloudellinen selustanne. Aina täytyy olla sen verran omaa omaisuutta ja omaa rahaa, että pystyy elättämään itsensä ja lapsensa. Elämästä kun ei koskaan tiedä.

Vierailija
42/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:19"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:55"]

Älä suostu siihen, että lapset jäävät isälleen. Kerro heille, että he ovat sinulle tärkeitä ja ilmoita miehelle, että lapset eivät nyt saa päättää missä ovat. Juttele lasten kanssa ja mietitte yhdessä mitä teidän kotonanne on kiva puuhata ja mitä juttuja sinä ja lapset mielellänne teette yhdessä. Jossain kohti lapset kyllä huomaavat miten tosissaan vanhemmat haluavat olla heidän kanssaan.

[/quote]

Tietääkseni lapset kuuluu myös isälle ihan yhtä paljon kuin äidille. Ei äiti voi noin vain sanoa että lapset ovat minun.

[/quote]

Joo muttei enemmän isälle kuin äidille. Ei noin pienten kohdalla voida jättää huoltajuutta sen varaan että jos isän luona saa enemmän tavaroita eikä tarvitse syödä tervellistä ruokaa niin lapset sitten valitsevat olla tapaamatta äitiään.

Et varmaan olisi sitäkään mieltä ettei isällä olisi oikeutta tavata lapsiaan jos lapset viihtyisivät paremmin äitinsä luona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:48"]Jos heillä on siellä hyvä, niin mikset anna heidän olla siellä. Itsehän kuitenkin sen poismuuttopäätöksen teit. Muut perheenjäsenet olisivat halunneet olla vallitsevassa olotilassa. Heillä on siellä omat huoneet ja vanhat kaverinsakin.
[/quote]

Niinpä! Minulla tapahtui myös lapsena samaa. Halusin oikeasti jäädä vanhaan kotiin ja isä oli minulle se läheisempi ja äiti oli katkera miksi en halunnut hänen luo. Oikeastaan on edelleenkin katkera. Totuus oli myös se, että isällä vanhassa kodissa oli kaikkea ja äidillä ei oikeastaan mitään virikettä, kun ei tietenkään ollut varaa ostella kaikkea.

Vierailija
44/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä meidät elätän mutta mitään luksusta en pysty tarjoamaan. Ja tosiaan kannan huolta lasten terveydestä ja hyvästä ravinnosta. Isä ei tarjoa heille kasviksia ikinä, se ei ole miesten mustamaalaamista vaan kylmä fakta. Jätskiä ja karkkia ostetaan kun aina on joku syy. Muutin pois koska mies oli minua kohtaan hirviömäinen ja aloin sairastua. Kuitenkin ajattelen että lapsilla on oikeus myös isään. Soitan huomenna lastenvalvojalle ja kysyn onko mitään hyötyä tulla yksin. Jospa asiat lähtevät tästä rullaamaan parempaan päin. Ja esikoinen oli nähnyt minua monena päivänä ennen tätä päivää koska pyrimme tekemään porukalla asioita molempien vanhempien ajalla.

Vierailija
45/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 22:22"]

Sinä kuulostat lasten mielestä varmaan tarinan konnalta. Asuitte kaikki onnellisesti yhdessä täydellisessä talossa. Heidän lapsuudenkodissaan. Sitten sinä päätät muuttaa johonkin yksiöön ja rikot kodin. Tietty lapset on lojaaleja isälleen ja muutenkin haluavat asua edelleen kotonaan tutussa ympäristössä.

[/quote]

Lapsen silmille ero tuollaisessa tilanteessa näyttäytyy varmasti tältä. Mikä ei siis ole totta, mutta lapsi käsittää asian todennäköisesti juuri näin, äitihän on muuttanut pois eli siis jättänyt yhteisen kodin. Jos ap vielä antaa periksi näissä "en haluu tulla kun uima-allas, kaverit liiba laaba.." niin hylkäyskokemus vain voimistuu. Tapaamisista tulee pitää kiinni, vaikka lapset kuinka kapinoisi "huonompia" olosuhteita vastaan. Se on oikeasti kapinaa muutoksia vastaan, ei ap:tä vastaan. Miehestä ei tietenkään kannata odottaa tukea tuossa tilanteessa.

En millään usko että lapsi, josta toinen vanhempi on pääasiassa huolehtinut, haluaisi oikeasti vaihtaa tämän huolehtivan vanhemman seuran mieluummin materiaan. Kun vain ajattelen omaa lastani, niin en voi kuvitellakaan että jos olisimme erossa päiviä, niin hän haluaisi jättää sen jälkeen tapaamatta minua kavereiden tai uima-altaan takia. Ikävä olisi varmasti niin kova.

Ja ap:n tapaus on myös hyvä muistutus naisille, että muistakaa turvata oma taloudellinen selustanne. Aina täytyy olla sen verran omaa omaisuutta ja omaa rahaa, että pystyy elättämään itsensä ja lapsensa. Elämästä kun ei koskaan tiedä.

[/quote]

Ei se huolehtiminen mitään merkkaa, vaan se, että on reilu ja mukava. Kyllä minunkin äitini huolehti, mutta kaatoi paskansa mun niskaan, joten ei meidän välille koskaan oikein syntynyt mitään varsinaista kaipausta. Ainakaan minun puoleltani. Kyllä isätkin huolehtivat lapsistaan, jos heistä yhtään välittävät. Ei lasta kiinnosta samat asiat tärkeinä omassa lapsen elämässään kuin jotain 4-kymppistä naista.

38

Vierailija
46/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:19"]

Niin kuin on sanottu, ap, omaisuuden ositus ja elarit! Näiden pitäisi taata lapsille suunnilleen sama elintaso molempien vanhempien luona. Ja sitten mietit, miten saisit itsellesi lisää tuloja. Ja 8v ei todella päätä itse tuleeko äidille.

[/quote]

Elareita ei tarvitse maksaa jos lapset jäävät isälle.

Omaisuuden ositus? Eli AP:n pitäisi olla huora? Kun ei itse pysty elättämään itseään ja lapsiaan niin sitten nyhdetään rahat mieheltä?
[/quote]
Jos ap on ollut yhteisten lasten kanssa kotona miehen tehdessä uraa, on omaisuuden jako ihan aiheellista ja oikein.

Vierailija
47/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:12"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:19"] Niin kuin on sanottu, ap, omaisuuden ositus ja elarit! Näiden pitäisi taata lapsille suunnilleen sama elintaso molempien vanhempien luona. Ja sitten mietit, miten saisit itsellesi lisää tuloja. Ja 8v ei todella päätä itse tuleeko äidille. [/quote]   Elareita ei tarvitse maksaa jos lapset jäävät isälle. Omaisuuden ositus? Eli AP:n pitäisi olla huora? Kun ei itse pysty elättämään itseään ja lapsiaan niin sitten nyhdetään rahat mieheltä? [/quote] Jos ap on ollut yhteisten lasten kanssa kotona miehen tehdessä uraa, on omaisuuden jako ihan aiheellista ja oikein.

[/quote]

Eikä todellakaan ole. Ei omien lasten hoidosta mitään pidä saada.

Vierailija
48/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:14"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:07"]

Onko niin että lapset on isällä kirjoilla vaikka se ei edes tarvi asumistukea ym. Olisko sulla enemmän rahaa käytössä jos lapset olis sulla kirjoilla ja saisit tukea. Joku sellainenkin säännön tapainen suositus on että eron jälkeen olisi hyvä molemmilla vanhemmilla olla suht samanlainen elintaso. Että jos miehellä on hulppea koti ja sulla joku yksiön rähjä, niin mies osallistuisi enemmän lasten hankintoihin ja voisi sen pelikonsolin lapsille hankkia. Onko sulla millaset välit exän kanssa? Voisitteko yhdessä miettiä ratkaisua asioihin. Ja 8 v on aika pieni päättämään ettei tule äidille.

[/quote]

Tämä teksi on varmaan vastenmielisin mitä olen koskaan lukenut tällä keskustelupalstalla.

Eli pitäisi käyttää lapsia tulonlähteenä? Tajuatko minkälainen ihmissaasta tekee noin? Että miehen pitäisi vielä lasten lisäksi elättää AP:kin? Aivan älytön ehdotus.

Mistä sinun kaltaisiasi ihmisiä oikein ryömii? Ex-mies JA LAPSET ovat vain keinoja hankkia rahaa kun itse on niin patalaiska että ei viitsi edes omia lapsia elättää.

[/quote]

Tämä on saanut monen lusmun av mamman alapeukun. Heille oma lapsikaan ei merkitse mitään muuta kuin tulolähdettä. Töitähän he eivät tee mutta sitä varten on mies jolta voi pummia rahaa vaikka mies olisi ex.

Vierailija
49/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:19"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:12"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:19"] Niin kuin on sanottu, ap, omaisuuden ositus ja elarit! Näiden pitäisi taata lapsille suunnilleen sama elintaso molempien vanhempien luona. Ja sitten mietit, miten saisit itsellesi lisää tuloja. Ja 8v ei todella päätä itse tuleeko äidille. [/quote]   Elareita ei tarvitse maksaa jos lapset jäävät isälle. Omaisuuden ositus? Eli AP:n pitäisi olla huora? Kun ei itse pysty elättämään itseään ja lapsiaan niin sitten nyhdetään rahat mieheltä? [/quote] Jos ap on ollut yhteisten lasten kanssa kotona miehen tehdessä uraa, on omaisuuden jako ihan aiheellista ja oikein.

[/quote]

Eikä todellakaan ole. Ei omien lasten hoidosta mitään pidä saada.
[/quote]
Oletan, että mies on myös halunnut kotiäidin lapsilleen. Toki hänen pitää kompensoida ap:lle asia. Sama juttu, jos kotona olisi ollutkin mies, ja vaimo töissä.

Vierailija
50/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no nyt se provoilijapoika löysi tän ketjun.

Vierailija
51/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ei kai se ole niinkään provoilija, kuin naisvihamielinen.

Vierailija
52/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:19"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:12"] [quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:19"] Niin kuin on sanottu, ap, omaisuuden ositus ja elarit! Näiden pitäisi taata lapsille suunnilleen sama elintaso molempien vanhempien luona. Ja sitten mietit, miten saisit itsellesi lisää tuloja. Ja 8v ei todella päätä itse tuleeko äidille. [/quote]   Elareita ei tarvitse maksaa jos lapset jäävät isälle. Omaisuuden ositus? Eli AP:n pitäisi olla huora? Kun ei itse pysty elättämään itseään ja lapsiaan niin sitten nyhdetään rahat mieheltä? [/quote] Jos ap on ollut yhteisten lasten kanssa kotona miehen tehdessä uraa, on omaisuuden jako ihan aiheellista ja oikein. [/quote]   Eikä todellakaan ole. Ei omien lasten hoidosta mitään pidä saada. [/quote] Oletan, että mies on myös halunnut kotiäidin lapsilleen. Toki hänen pitää kompensoida ap:lle asia. Sama juttu, jos kotona olisi ollutkin mies, ja vaimo töissä.

[/quote]

Ei siinä mitään pidä kompensoida. Jokainen aikuinen ihminen on vastuussa omasta elatuksesta. Vaimo sai kompensaation silloin kun mies elätti hänet. Ei siitä mitään muuta pidä saada.

Vierailija
53/234 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:30"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:19"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:12"] [quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:19"] Niin kuin on sanottu, ap, omaisuuden ositus ja elarit! Näiden pitäisi taata lapsille suunnilleen sama elintaso molempien vanhempien luona. Ja sitten mietit, miten saisit itsellesi lisää tuloja. Ja 8v ei todella päätä itse tuleeko äidille. [/quote]   Elareita ei tarvitse maksaa jos lapset jäävät isälle. Omaisuuden ositus? Eli AP:n pitäisi olla huora? Kun ei itse pysty elättämään itseään ja lapsiaan niin sitten nyhdetään rahat mieheltä? [/quote] Jos ap on ollut yhteisten lasten kanssa kotona miehen tehdessä uraa, on omaisuuden jako ihan aiheellista ja oikein. [/quote]   Eikä todellakaan ole. Ei omien lasten hoidosta mitään pidä saada. [/quote] Oletan, että mies on myös halunnut kotiäidin lapsilleen. Toki hänen pitää kompensoida ap:lle asia. Sama juttu, jos kotona olisi ollutkin mies, ja vaimo töissä.

[/quote]

Ei siinä mitään pidä kompensoida. Jokainen aikuinen ihminen on vastuussa omasta elatuksesta. Vaimo sai kompensaation silloin kun mies elätti hänet. Ei siitä mitään muuta pidä saada.

[/quote]

Kyllä pitää ihan oikeudenkin mielestä, koska nainen ei voinut laittaa rahaa säästöön eikä kerryttää eläkettä siltä ajalta. 

Vierailija
54/234 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:43"]Haloo AP, olit vuosikausia huonossa liitossa ja valitsit itse osasi = kotona olemisen ja sitä kautta huonomman toimeentulon. Eli kyse on siis omista valinnoistasi, jotka varmasti ovat vaikuttaneet myös lapsiin. Minäkään en oikein niele tätä pahaex tarinaa vaan kääntäisin sen peilin myös toisinpäin.

Jokainen on vastuussa omasta elämästään, myös sinä Ap. Ja tilanne lasten suhteen voi muuttua, joten miksi et antaisi kuherruskuukauden mennä ohi? ja eikö pääasia ole lasten tyytyväisyys ja onni pitkällä tähtäimellä?

Aika pieni juttu tuo ruokailu siinä mielessä, vaikka tavallaan tärkeä asia onkin. Eli jos olet rakastava vanhempi, älä yritä kilpailla isän kanssa vaan toimit sinun tavallasi. Mutta eksän syyllistämistä en näe tässä rakentavana, jos haluat hyvän suhteen lapsiisi, olkoonkin mimmoinen kusipää sinun näkövinkkelistäsi käsin tahansa.

Myös kynnysmatot valitsevat roolinsa ellei kyseessä ole lapsuudesta lähtöisin oleva trauma. Ja silloinkin sen roolin voi muuttaa ja pitääkin aikuisena, jos ei halua saman kaavan toistuvan parisuhteessa ja muussa elämässä hamaan tappiin asti. Uhrit vetävät puoleensa hyväksikäyttäjiä, niin se vaan menee ja toistepäin.
[/quote]
Aika tehdä hieman enemmän taustatutkimusta parisuhdeväkivallasta ja sen psykologisista seurauksista. Pieni empatia ois kanssa hyvä idea.
[/quote]

Empatiaa ja syvällisempää ajattelua näiltä av:n vajakeilta?! Hahhahhahaaa, ei onnistu. Mutta samaa toivoisin minäkin, ei sillä mutta kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä. Sitä kun on lusikalla annettu niin eihän semmosesta voi mitenkään kauhalla ammentaa, ei mitenkään.
[/quote]Häivy jo, eikö sulle ole jo tarpeeksi moni sen sanonut? Ap on vaikeassa elämäntilanteessa, voit mennä muualle pätemään naisvihasi kanssa.

Vierailija
55/234 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sovittu että lapsi tulee viimein tänään klo 16 koulun ja harrastuksen jälkeen luokseni. Äsken hän soitti että voisiko mennä vielä uima-altaaseen, iskälle kuulemma sopii ja oli neuvonut soittamaan äidiltä lisäaikaa... Käskin ehdottomasti lapsen neljältä tänne.

ap

Vierailija
56/234 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:03"]Niin nyt siis tässä oli ap:n omakohtaista kokemusta miehen kontrolloivasta luonteesta. Pysytään tässä casessa eikä mennä yleistämään koko maailmaan, jookos. Voisitko naisvihaaja mennä pois?
[/quote]
Ei se voi mennä pois kun vauva sivujen AV palsta on ainoa paikka missä se saa huomiota. Siksi se pyhää vulvaa hihkuu, niin pahassa naisen huomion puutteessa että kaikki huomio käy, negatiivinenkin.

Vierailija
57/234 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi vastuullinen isä, niin olisi tarkistanut sinulta ensin että mitä mieltä olet. Tuollainen että käsketään lapsen itse kysyä, ei ole mistään kotoisin tuon ikäisten kanssa. Vanhemmat sopii, ja kertoo lapselle mitä on yhteisesti sovittu. Jopa eronneilla toimii näin. Voidaan olla eri mieltä, mutta lapsi ei ole kuulolla siinä kohtaa, saa vain yhteisesti sovitun päätöksen ja lyhyet perustelut, joka voi olla että näin on sovittu.

Vierailija
58/234 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:43"]Haloo AP, olit vuosikausia huonossa liitossa ja valitsit itse osasi = kotona olemisen ja sitä kautta huonomman toimeentulon. Eli kyse on siis omista valinnoistasi, jotka varmasti ovat vaikuttaneet myös lapsiin. Minäkään en oikein niele tätä pahaex tarinaa vaan kääntäisin sen peilin myös toisinpäin.

Jokainen on vastuussa omasta elämästään, myös sinä Ap. Ja tilanne lasten suhteen voi muuttua, joten miksi et antaisi kuherruskuukauden mennä ohi? ja eikö pääasia ole lasten tyytyväisyys ja onni pitkällä tähtäimellä?

Aika pieni juttu tuo ruokailu siinä mielessä, vaikka tavallaan tärkeä asia onkin. Eli jos olet rakastava vanhempi, älä yritä kilpailla isän kanssa vaan toimit sinun tavallasi. Mutta eksän syyllistämistä en näe tässä rakentavana, jos haluat hyvän suhteen lapsiisi, olkoonkin mimmoinen kusipää sinun näkövinkkelistäsi käsin tahansa.

Myös kynnysmatot valitsevat roolinsa ellei kyseessä ole lapsuudesta lähtöisin oleva trauma. Ja silloinkin sen roolin voi muuttaa ja pitääkin aikuisena, jos ei halua saman kaavan toistuvan parisuhteessa ja muussa elämässä hamaan tappiin asti. Uhrit vetävät puoleensa hyväksikäyttäjiä, niin se vaan menee ja toistepäin.
[/quote]
Aika tehdä hieman enemmän taustatutkimusta parisuhdeväkivallasta ja sen psykologisista seurauksista. Pieni empatia ois kanssa hyvä idea.
[/quote]

Empatiaa ja syvällisempää ajattelua näiltä av:n vajakeilta?! Hahhahhahaaa, ei onnistu. Mutta samaa toivoisin minäkin, ei sillä mutta kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä. Sitä kun on lusikalla annettu niin eihän semmosesta voi mitenkään kauhalla ammentaa, ei mitenkään.
[/quote]
Sä olet myös AVlla.:)

Vierailija
59/234 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:43"]Haloo AP, olit vuosikausia huonossa liitossa ja valitsit itse osasi = kotona olemisen ja sitä kautta huonomman toimeentulon. Eli kyse on siis omista valinnoistasi, jotka varmasti ovat vaikuttaneet myös lapsiin. Minäkään en oikein niele tätä pahaex tarinaa vaan kääntäisin sen peilin myös toisinpäin.

[/quote]
[/quote]
Entä jos ei kiinnosta tai kykene?

Vierailija
60/234 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:01"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 13:35"]Vaimo pakotti minut lähtemään yhteisestä kodista. Hyvää hyvyyttäni suostuin siihen että osituksessa kämpän hinta pistettiin reilusti alakanttiin, lähinnä sen takia ettei lasten pääasiallisessa kodissa ole liian niukkaa, lapset kun jäi rouvalle kiitos sossun suoran painostuksen (kuule jos sä tästä rupeat riitelemään niin häviät kuitenkin ja lapset tässä vain kärsii). Vaan sitten rouva "yllättäen" saikin reilun ennakkoperinnön, jolla kuittasi osituksen ja heti sen jälkeen vaatikin elareiden "kohtuullistamista" - siis nostoa ja saihan se ne. Nyt tilanne on se, että exä asuu mukavasti, edullisesti ja todella väljästi omakotitalossa, minä kerrostalokaksiossa. Käytännössä kaikki liikenevä raha menee kolmen muksun ruokkoihin, kun lapset tulee käymään niin rahaa ei ole mihinkään. Tämä siitä huolimatta että saan ihan kohtuupalkkaa. Exälle taas riittää mainiosti osa-aikatyö olemattomien asuinkustannusten, lapsilisien ja ruokkojen ansiosta. Ja tätä on tiedossa seuraavat 10 vuotta. Välillä vituttaa niin että veri hyytyy. [/quote] Hienoa että sulta riittää silti sympatiaa Aplle jolla on asiat pahemmin.

[/quote]

Jaa että missä mielessä pahemmin?
[/quote]
Miten sulta meni se henkinen väkivalta ja kontrollointi pätkä ohi? Yrittää manipuloida lapsia hylkäämään? Apn selkeästi hieman alhainen itsetunto?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi