Tyhy-päivän ohjelmassa sauna. En todellakaan halua.
Aivan hullu idea. En halua nähdä työkavereideni niitä ruumiinosia tai näyttää omiani heille. Siis miten jollain tulee edes mieleen, että toi on nyt kivaa tiimiytymistä?? Muutenkin kaikkein parasta tyhyilyä olisi vapaapäivä, eikä jotkut väkisin väännetyt ohjelmat ja ryhmäytymisleikit. Järkkyä.
Kommentit (268)
Mulla sama ongelma kuin ap:llä, paitsi olimme emäntien roolissa yleensä ja silloin oletettiin että saunaan ja suihkuun mennään joukolla. Se on nykyään entinen työpaikka, porukkanakuilut ei ole meikäläisen juttu.
En missään nimessä menisi. Työkaverit ei ole niin läheisiä että saunaan menisin.
Kyllä nämä saunajutut kannattaisi jättää työhön liittyvien juttujen ulkopuolelle, ei tarvitsisi kenenkään kiusaantua. Se poisjääminenkään ei tunnu kivalta.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan kaikkia juhlien tai illanviettojen saunaohjelmanumeroita. En ala raahaamaan kassillista tavaraa mukanani, jotta saan säädettyä tukan ja meikit pois ja takaisin. Enkä todellakaan sauno kuin aivan kaikkein lähimpien ystävieni kanssa - kutsukaa vaikka kireäpipoiseksi, ihan sama.
Sama mulla. Ei oma alastomuus ole mulle mikään ongelma, mutta en halua peseytyä vieraiden ihmisten kanssa enkä nähdä työkavereita alasti. Mielestäni se ei vaan ole sopivaa.
Ei todellakaan tarvitse saunoa. Meillä viimeksi suurin osa naisista jätti saunan väliin, miehet kuulemma kävivät kaikki. Sen koko päiväohjelmankin voi jättää väliin, voi vaikka "sairastua" jos kieltäytyminen ei ole vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaunis naisellinen vartalo, hoikka uuma ja mukavan isot terhakkaat rinnat. Ei ongelmia käydä tyhy-saunassa.
Jollekin tuo voi olla syy olla menemättä sinne saunaan. Kun ei kaipaa ollenkaan huomiota ja kateellisten silmäilyjä.
Ei saunailloissa mikään pakko löylyihin asti ole mennä.
En ymmärrä edes miksi pitää järjestää työporukalle mitään illanistujaisia saati sitten saunailtoja. Nuorempana oli työporukalla joitain ryyppyjuhlia, kun oltiin kaikki tekemisissä työajan ulkopuolellakin ja ne olivat hauskoja reissuja, mutta ei enää toisissa työpaikoissa joissa ollut niin erilaisia ja eri ikäisiä ihmisiä.
Olen myös huomannut, että eniten noista tykkäävät ne joilla ei oikein ole sen työn lisäksi muuta elämää tai ihmisiä elämässä joten heistä se on vain kivaa, kun kerrankin ei tarvitse yksin vaikka saunoa, mutta ei noita voi vain heidän mielikseen järjestää.
Saunominen laukaisee lähes poikkeuksetta migreenin. Siksi en sauno julkisella paikalla koskaan. Todella tyylikästä vetäytyä pimeään huoneeseen halaamaan ämpäriä, not.
Inhoan myös ihmisiä, jotka kovaäänisesti tekevät numeron siitä, kun jotkut eivät sitten näissä illanvietoissa saunaan tule. Ai ettekö te tule?? Tulkaa hei nyt saunaan tekin!! Hei tulisitte tekin nyt saunaan!! Hei eihän sun tarvitse mitään meikkejä enää laittaa tämän jälkeen eiks niin!!
Voi *%$@£.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on usein työporukan kesken vaellus tms. Sauna sen jälkeen mutta kaikki eivät sinne tule eikä siitä mitään numeroa tehdä. Itse menen saunaan ja ajattelen kyllä että ne jotka sinne eivät tule ovat rumia ja lihavia ainakin omasta mielestään, ehkä muidenkin.
Kieroutunut ajattelutapa. Kertoo vain kommentoijasta.
Ei ole kieroutunut. Ihan samasta syystä monet naiset verhoutuvat telttoihin ja kaapuihin koska häpeävät vartaloaan. Samoin uuden tuttavuuden kanssa sänkyyn mennessä pohditaan kelpaanko ilman vaatteita. Oman vartalon häpeäminen on valitettavan yleistä. Omalla työpaikallani saunaan tulevat aina ne urheilulliset, nuoret ja nätit ja ne rumat ja lihavat jäävät tympeine naamoineen siideri kädessä laiturille.
Jännä miten paljon noihin päiviin osaa sairastumisia. Lapsi on kipeä tai itse on sairas. Rehelliset ilmoittaa vain etten osallistu. Kun suuri enemmistö ei tykkää tuollaisista päivistä niin miksi niitä järjestetään? Helpompaa ja halvempaa olisi ylimääräinen vapaapäivä. Mieluiten maanantai niin ei ole sunnuntai pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös huomannut, että eniten noista tykkäävät ne joilla ei oikein ole sen työn lisäksi muuta elämää tai ihmisiä elämässä joten heistä se on vain kivaa, kun kerrankin ei tarvitse yksin vaikka saunoa, mutta ei noita voi vain heidän mielikseen järjestää.
Samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tarvitse saunoa. Meillä viimeksi suurin osa naisista jätti saunan väliin, miehet kuulemma kävivät kaikki. Sen koko päiväohjelmankin voi jättää väliin, voi vaikka "sairastua" jos kieltäytyminen ei ole vaihtoehto.
Tämäkin on tavallaan tosi tyhmää, että joutuu valehtelemaan jottei tarvitse osallistua. Pitäisi riittää, että sanoo vain ei, mutta sitten siellä joukossa on aina ne muutama painostaja ja pahan puhuja, niin ei oikein tee mieli joutua silmätikuksi sen takia, ettei vain halua leikkiä pusuhippaa ja hillua alasti kännissä työkavereiden kanssa. Pakko valehdella siis.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä edes miksi pitää järjestää työporukalle mitään illanistujaisia saati sitten saunailtoja. Nuorempana oli työporukalla joitain ryyppyjuhlia, kun oltiin kaikki tekemisissä työajan ulkopuolellakin ja ne olivat hauskoja reissuja, mutta ei enää toisissa työpaikoissa joissa ollut niin erilaisia ja eri ikäisiä ihmisiä.
Meillä se on keski-ikäinen miespomo, joka saa "hallitukselta" kaljoitteluluvan vain työpaikan juhliin. Hän siis järjestelee illanvieton aina kun se vain jotenkin sopii tilanteeseen ja vetää tolkuttoat perskännit.
Mun kokemukset tyhy-päivistä on, että mihinkään ei pakoteta. Lisäksi on mahdollisuus jäädä toimistolle tekemään töitä tyhypäivään osallistumisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Saunominen laukaisee lähes poikkeuksetta migreenin. Siksi en sauno julkisella paikalla koskaan. Todella tyylikästä vetäytyä pimeään huoneeseen halaamaan ämpäriä, not.
Plus hajusteet jotta pitää ruiskia kerta kiellon päälle.
Plus vähän viiniä, juustoja ja suklaata saunan jälkeen.
Plus jatkoille strobovalo diskoon.
Olen työpaikan saunamajuri ja hoidan lämmityksen sekä muut esivalmistelut. Talousosaston kottaraiset eivät suostu saunomaan muiden kanssa ja aina valittavat kuinka on liian kuuma tai kylmä kiuas, hommattu vääriä juomia tai väärää shampoota. Nykyään virtsaan kiuluun ennen kuin heidän kehonsa menee muita ennen löylyihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös huomannut, että eniten noista tykkäävät ne joilla ei oikein ole sen työn lisäksi muuta elämää tai ihmisiä elämässä joten heistä se on vain kivaa, kun kerrankin ei tarvitse yksin vaikka saunoa, mutta ei noita voi vain heidän mielikseen järjestää.Meillä se on keski-ikäinen miespomo, joka saa "hallitukselta" kaljoitteluluvan vain työpaikan juhliin. Hän siis järjestelee illanvieton aina kun se vain jotenkin sopii tilanteeseen ja vetää tolkuttoat perskännit.
Hah! Mun edellinen pomo oli ihan kamala, kun oli kännissä. Kaikissa juhlissa veti aina pään täyteen ja oli olevinaan kovakin naistenmies ja käytös sen mukaista. Vaimonsa lähti aina aikaisin itku kurkussa taksilla kotiin, kun ei kestänyt katsella miehensä lääppimisiä. Selvinpäin taas oli olevinaan vakavastiotettava bisnesmies, mutta yritäpä tuollaisen jälkeen ottaa tosissaan. Kaiken lisäksi hänellä ei ollut mitään bisnesvainua ja oli täysin hukassa ihan perus jutuissa. En ymmärrä vieläkään millä suhteilla onnistui itsensä keplottelemaan siihen asemaan.
Mullakin mutta en silti tykkää kekkaloida alasti enkä saunoa. Ei se ole aina siitä ulkonäöstä kiinni.