Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Legojen myynti - ahdistava homma, miten te teette?

Vierailija
16.08.2015 |

Järjestelyprojekteihin liittyen - etenkin lasten legojen (ja Playmobilien yms., mutta Legot pahimmat), kierrättäminen tuntuu varsin painajaiselta.

Niitä on tosi isot määrät. Ja arvoltaan tietysti useita useita satoja euroja. TAi siis yli 1000 eur varmasti jos laskee kaikki Legot ja Playmobilit pelkästään yhteen.

No, semmoisena "silppunahan" niistä ei saa juuri mitään.

Paras olisi, jos rakentaisi mallit taas kasaan ja myisi niitä sellaisina. Meillä on kaikki ohjeet tallella.

Näin teinkin isompien lasten legojen kohdalla, kun olin äitiyslomalla. Ensin lajittelin ne, jotta oikeiden palojen löytäminen helpottuu. Tähän projektiin meni ainakin 2vk lähes täyspäiväisesti (pakollisen lastenhoidon lomassa). Mutta meni niitä sitten kaupaksikin - tosin lopulta myin suurimman osan aika edullisesti kuitenkin kirppiksellä; osan huutonetissä.

Nyt on sitten nuoremmalle satsille kertynyt näitä taas; osittain ne on onneksi valmiiksi lajiteltu.Mutta silti tuntuu jotenkin ylivoimaiselta alkaa vaativan työni lomassa niitä rakentamaan vähänä vapaa-aikana. (Lapset ei itse osaa edes saati viitsi.) Rasittavimpia on puoliksi valmiit mallit, jotka osin hajonneet, niiden paikkaillu melkein hankalampaa...

MItä tekisitte tämmöisille? NIitä ei kannata silppunakaan myydä koska sieltä löytyisi mm. Lego-junarata, Ninja-linna yms. isompiakin settejä.

Samoin Playmobileista meillä olisi isoja settejä, ja ohjeet tallella, mutta pitäisi vain lajitella ne alkuper. setteihinsä.

Miten te muut säilytätte ja sitten kierrätätte Legot yms.??

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin perustaa lelukaupan.

Vierailija
22/64 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 jatkaa: ja oikeasti, ei ne niin paljon tilaa vie. Meillä on usemman lapsen legoja, jotka menevät muutamaan isoon sängynaluslaatikkoon. Tai vaihtoehtoisesti isoihin muovilaatikoihin pestyinä (pesu vaikka pussilakanan sisällä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 10:29"]

Sano muksuille, että kasaavat ja myyvät itse!

[/quote]

Tämä just ei toimi - ne ei osaa! Ja onhan se massiivinen homma alkaa etsimään niitä oikeita palasia edes, saati rakentaa. Ei monen aikuisenkaan pitkäjänteisyys suoraan sanoen riittäisi siihen. 

(Lapset ovat vielä lego-iässä oikeastaan mutta eivät ole niillä leikkineet vuoteen pariin enää. Pareilla viime synttäreillä saadut lego-rasiat olen myynyt suoraan silleen avaamattomana jo eteenpäin ja antanut niistä sitten rahat pojalle. KUn ei ole kehdanntu kutsuun laittaa kuitenkaan että "ei legoja".)

ap
[/quote]

Miten niin ei osaa jos on kohta ja lego iästä pois? Osaa ne jos vaan viitsisi. Anna jotain porkkanaa.

Vierailija
24/64 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 10:35"]

Mulla sama ongelma Pet Shop-vermeitten kanssa. NIitä on iiiiiso pahvilaatikollinen ja örkkejä varmaan pari sataa. Haluaisin ne kerralla pois

[/quote]

Meilläkin tulee varmaan tuo Pet Shop -onglema jossain kohtaa :). Iso laatikollinen niitä, ja niistä en ole edes perillä mikä kuului mihinkin, ja sitten on My Little Pony -tavarat sekasin myös. Ja Barbie-, Everafter High, MLP Equestrian Girls -tavarat myös. NÄmäkin pitäisi jotenkin järjestellä paremmin, mutta ne on vielä leikeissä enempi vähempi aktiivisesti niin ei tartte onneksi miettiä myyntiä (paitsi ehkä Barbiet).

ap

Vierailija
25/64 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä legoja todella paljon. Osan olen ostanut huutonetistä, osan netistä uusina mutta suurin osa uutena kaupasta. Lisäksi seassa vielä miehen kaikki lapsuuden legot joista lapset ovat tykänneet erityisen paljon. Todennäköisesti emme hävitä legoja lainkaan vaan kaikki säilötään. Saattaa olla että ainakin yksi lapsistamme tulee rakentelemaan niillä vielä aikuisenakin. Kummipoikakin haki vielä 18 v iässä tekniikkalegot varastosta kun kokeili jotain erityistä rakentaa.

tuskin ap pääset kovin hyvälle tuntipalkalla vaikka rakentaisivat mallit. Koeta laittaa huutonettiiin myyntiin yhtenä eräänä ja hyvin kuvia vaan niistä. Hintavaraus niin että ei harmita jos menevät. 

T. Meillä legojunaratoja ainakin kolme, peruslegoja ainakin 60 litraa ja tekniikkalegoja melkein yhtä paljon ohjelmoitavasta robotista lähtien

Vierailija
26/64 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 10:36"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 10:29"] Sano muksuille, että kasaavat ja myyvät itse! [/quote] Tämä just ei toimi - ne ei osaa! Ja onhan se massiivinen homma alkaa etsimään niitä oikeita palasia edes, saati rakentaa. Ei monen aikuisenkaan pitkäjänteisyys suoraan sanoen riittäisi siihen.  (Lapset ovat vielä lego-iässä oikeastaan mutta eivät ole niillä leikkineet vuoteen pariin enää. Pareilla viime synttäreillä saadut lego-rasiat olen myynyt suoraan silleen avaamattomana jo eteenpäin ja antanut niistä sitten rahat pojalle. KUn ei ole kehdanntu kutsuun laittaa kuitenkaan että "ei legoja".) ap [/quote] Eivät osaa?? Anna tehtävä jollekin joka osaa.

[/quote]

Niin kuin kenelle? Itseni lisäksi en tiedä ketään.. (ja joka lähtisi sitä tekemään...)

ap

Vierailija
27/64 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat niistä ehdottomasti eroon, mikset myy yhtenä könttänä. Kerrot että löytyy osat siihen ja siihen upeaan häkkyrään. Minä ainakin voisin kuvitella ostavani ellen olisi saanut sukulaisilta pakastearkullista vanhoja legoja. Hinta vain kohdilleen niin eiköhän mene kaupaksi.

Vierailija
28/64 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 10:37"]

Meillä käy siivoja hän hoitaa noi hommat, kun aika on :)

[/quote]

Ööh.. meillä käy myös kyllä siivooja. Ei ne kyllä yleensä hoida mitään tavaroiden järjestelyjä, itse ne on järjesteltävä paikoilleen. Saati että pistäisit ne rakentamaan lego-malleja. Se on vähän eri juttu kuin siivous. Sitäpaitsi ei kannata maksaa 35 eur/tunti legojen rakentamisesta jos niitä myy pikkuhinnalla kirppiksellä.

ap

Vierailija
29/64 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En raaski myydä, vaan säästän lapsenlapsille, on sen verran rahaa kiinni niissä. Muut lelut olen sitten laittanut kiertoon, legot ja Brion junaratapalikat tallessa.

Vierailija
30/64 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans 2 muovipussillista legoja. Vievät tilaa liikaa, kukaan ei leiki.

Vierailija
31/64 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Ei kai tässä ole kuin 2 vaihtoehtoa.

1) könttämyynti (jota en just haluaisin kun siinä saa just tyyliin satasen tonnin legoista, kun muuten voisi saada esim. 250-500eur.) Ja mm. säästetään yhtä matkaa varten niin pitäisi saada niitä lisätuloja

2) tai sitten ottaa vaan joku esim. kaikki joulun välipäivät tai joku muu loma ja tehdä vaan tuota hommaa. Tosin tietysti just joulun alla ne olisi paras aika myydä.

ap

Vierailija
32/64 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaiskohan tenavien keskittymiskykyyn yhtään, jos uusia leluja ei tulisi kaupasta ensimmäistäkään, ennenkuin vanhat on kasassa ja myyty..?

Kirjoituksesta saa vaikutelman, että isommat on jo sen ikäisiä että niiltä voi kyllä odottaa apua asiassa.

Vierailija
33/64 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 10:37"]

Outoja lapsia sulla, jos eivät viitsi kasata :D Minkä ikäisiä? Meillä legot olleet "lego-iän ohittaneillakin" tekniikkalegojen kautta mukana kuvioissa ja ei tulisi mieleenkään myydä niitä. Jälleenmyyntiarvo on kuitenkin niin mitätön siihen rahaan, mitä niihin on laitettu.

[/quote]

6 ja 9.

6v:lle varmaan jätän tyttöjen legot vielä ja peruspalikoita, jos joskus leikkisi. (huoh, mikä lajittelu niissäkin erikseen).

9-v. ei sitten lopulta ikinä kauhean paljoa leikkinyt niillä, lähinnä joskus 5-6 v:nä, jolloin kasasin mallit hänelle valmiiksi tai tehtiin yhdessä. Ei ole ikinä kauheasti rakennellut Legoilla.

Mutta tarvittaisiin oikeasti tilaa lisää, enkä halua purkaa näiden legojen säilytyssysteemiä (Nyt ikean semoisessa jossain hyllykössä, jossa meillä on omat laatikot kaikille eri tyyppisille). Mutta se vie yhden kalusteen tilan ja se tila tulisi muuhun käyttöön.

Turha pitää tuommoista iät ajat vaan siinä huoneessa tilaa viemässä.

ap

Vierailija
34/64 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 10:50"]

Niinpä. Ei kai tässä ole kuin 2 vaihtoehtoa.

1) könttämyynti (jota en just haluaisin kun siinä saa just tyyliin satasen tonnin legoista, kun muuten voisi saada esim. 250-500eur.) Ja mm. säästetään yhtä matkaa varten niin pitäisi saada niitä lisätuloja

2) tai sitten ottaa vaan joku esim. kaikki joulun välipäivät tai joku muu loma ja tehdä vaan tuota hommaa. Tosin tietysti just joulun alla ne olisi paras aika myydä.

ap

[/quote]

Onko ne kymmenet ylimääräiset työtunnit ton parin lisäsatasen (joita ei edes välttämättä saa) arvoista?

Vierailija
35/64 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 10:08"]

Järjestelyprojekteihin liittyen - etenkin lasten legojen (ja Playmobilien yms., mutta Legot pahimmat), kierrättäminen tuntuu varsin painajaiselta.

Niitä on tosi isot määrät. Ja arvoltaan tietysti useita useita satoja euroja. TAi siis yli 1000 eur varmasti jos laskee kaikki Legot ja Playmobilit pelkästään yhteen.

No, semmoisena "silppunahan" niistä ei saa juuri mitään.

Paras olisi, jos rakentaisi mallit taas kasaan ja myisi niitä sellaisina. Meillä on kaikki ohjeet tallella.

Näin teinkin isompien lasten legojen kohdalla, kun olin äitiyslomalla. Ensin lajittelin ne, jotta oikeiden palojen löytäminen helpottuu. Tähän projektiin meni ainakin 2vk lähes täyspäiväisesti (pakollisen lastenhoidon lomassa). Mutta meni niitä sitten kaupaksikin - tosin lopulta myin suurimman osan aika edullisesti kuitenkin kirppiksellä; osan huutonetissä.

Nyt on sitten nuoremmalle satsille kertynyt näitä taas; osittain ne on onneksi valmiiksi lajiteltu.Mutta silti tuntuu jotenkin ylivoimaiselta alkaa vaativan työni lomassa niitä rakentamaan vähänä vapaa-aikana. (Lapset ei itse osaa edes saati viitsi.) Rasittavimpia on puoliksi valmiit mallit, jotka osin hajonneet, niiden paikkaillu melkein hankalampaa...

MItä tekisitte tämmöisille? NIitä ei kannata silppunakaan myydä koska sieltä löytyisi mm. Lego-junarata, Ninja-linna yms. isompiakin settejä.

Samoin Playmobileista meillä olisi isoja settejä, ja ohjeet tallella, mutta pitäisi vain lajitella ne alkuper. setteihinsä.

Miten te muut säilytätte ja sitten kierrätätte Legot yms.??

[/quote]

muutaman euron tähden käytät kymmeniä tunteja aikaasi?

Vierailija
36/64 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi lapset eivät osaa? Jos ovat jo ohi lego -iänkin. Eivät siis osaa rakentaa ohjeesta. Vai suomeksi: eivät viitsi.

Itse en myy legoja, mutta muuton jäljiltä ne ovat nyt säilytyksessä. Muovilaatikko, jossa ohje ja aina kyseinen legohässäkkä osina. Siitä osaa pieni lapsikin kasta ne uudestaan. Ja lapset ne nyt muutenkin paremmin osaa kasaan laittaa.

Jos myisin, tekisin varmaan mallin valmiiksi (tai siis lapset tekisivät), ottaisin kuvat ja myisin juuri noin, muovilaatikossa ohjeen kanssa.

Vierailija
37/64 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 10:52"]

Auttaiskohan tenavien keskittymiskykyyn yhtään, jos uusia leluja ei tulisi kaupasta ensimmäistäkään, ennenkuin vanhat on kasassa ja myyty..? Kirjoituksesta saa vaikutelman, että isommat on jo sen ikäisiä että niiltä voi kyllä odottaa apua asiassa.

[/quote]

Ja isoimmat jo aikuisia eivätkä asu kotona eivätkä taatusti tule legoja kasaamaan (joo olen ehdottanut :).

Eivät aikaanaan kasanneet omiaankaan vanhoja, vaikka olisivat tietysti saaneet niistä kaikki rahat. Eivätkä halunneet niitä säästää. Yritin moneen kertaan antaa kasauksen senhommaksi mutta ei onnistunut millään. Tein sen sitten silloin itse - kun oli sentään aikaa, ja havaitsin tosiaan ettei nuoremmatkaan niistä välittäneet.

ap

Vierailija
38/64 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka niitä legoja on noin valtavasti ostettu, jos ei kukaan niillä oo oikein edes tykännyt leikkiä?

Vierailija
39/64 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 10:58"]

Siis miksi lapset eivät osaa? Jos ovat jo ohi lego -iänkin. Eivät siis osaa rakentaa ohjeesta. Vai suomeksi: eivät viitsi.

Itse en myy legoja, mutta muuton jäljiltä ne ovat nyt säilytyksessä. Muovilaatikko, jossa ohje ja aina kyseinen legohässäkkä osina. Siitä osaa pieni lapsikin kasta ne uudestaan. Ja lapset ne nyt muutenkin paremmin osaa kasaan laittaa.

Jos myisin, tekisin varmaan mallin valmiiksi (tai siis lapset tekisivät), ottaisin kuvat ja myisin juuri noin, muovilaatikossa ohjeen kanssa.

[/quote]

Jos ne olisikin noin, että mallin osat + ohje yhdessä, niin voisi varmaan toimia.

Tuskaisinta on löytää se oikea palanen, kun kaikkien sarjojen palat on sekaisin yhdessä. (Tai on ne lajiteltu vähn esim. että "ukkelit", "erikoispalat", "litteät" jne. mutta siltä aina yhdenkin oikean palan etsiminen kestää pitkään.)

Ongelmaa ei tosiaan olisi jos ne olisi pystynyt säilyttämään mallikohtaisesti ne osat. Mutta sehän ei ole legojen idea - vaan se että niitä yhdistellään kun rakennellaan, ja tällöin kaikki on pian suloisesti sekaisin, ja tietyn mallin osien kaivaminen on ison työn takana.

ap

Vierailija
40/64 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 10:52"]

Auttaiskohan tenavien keskittymiskykyyn yhtään, jos uusia leluja ei tulisi kaupasta ensimmäistäkään, ennenkuin vanhat on kasassa ja myyty..? Kirjoituksesta saa vaikutelman, että isommat on jo sen ikäisiä että niiltä voi kyllä odottaa apua asiassa.

[/quote]

Ja isoimmat jo aikuisia eivätkä asu kotona eivätkä taatusti tule legoja kasaamaan (joo olen ehdottanut :).

Eivät aikaanaan kasanneet omiaankaan vanhoja, vaikka olisivat tietysti saaneet niistä kaikki rahat. Eivätkä halunneet niitä säästää. Yritin moneen kertaan antaa kasauksen senhommaksi mutta ei onnistunut millään. Tein sen sitten silloin itse - kun oli sentään aikaa, ja havaitsin tosiaan ettei nuoremmatkaan niistä välittäneet.

ap

[/quote]

myy huuto.net:ssä sellaisenaan, ilman hv.