Legojen myynti - ahdistava homma, miten te teette?
Järjestelyprojekteihin liittyen - etenkin lasten legojen (ja Playmobilien yms., mutta Legot pahimmat), kierrättäminen tuntuu varsin painajaiselta.
Niitä on tosi isot määrät. Ja arvoltaan tietysti useita useita satoja euroja. TAi siis yli 1000 eur varmasti jos laskee kaikki Legot ja Playmobilit pelkästään yhteen.
No, semmoisena "silppunahan" niistä ei saa juuri mitään.
Paras olisi, jos rakentaisi mallit taas kasaan ja myisi niitä sellaisina. Meillä on kaikki ohjeet tallella.
Näin teinkin isompien lasten legojen kohdalla, kun olin äitiyslomalla. Ensin lajittelin ne, jotta oikeiden palojen löytäminen helpottuu. Tähän projektiin meni ainakin 2vk lähes täyspäiväisesti (pakollisen lastenhoidon lomassa). Mutta meni niitä sitten kaupaksikin - tosin lopulta myin suurimman osan aika edullisesti kuitenkin kirppiksellä; osan huutonetissä.
Nyt on sitten nuoremmalle satsille kertynyt näitä taas; osittain ne on onneksi valmiiksi lajiteltu.Mutta silti tuntuu jotenkin ylivoimaiselta alkaa vaativan työni lomassa niitä rakentamaan vähänä vapaa-aikana. (Lapset ei itse osaa edes saati viitsi.) Rasittavimpia on puoliksi valmiit mallit, jotka osin hajonneet, niiden paikkaillu melkein hankalampaa...
MItä tekisitte tämmöisille? NIitä ei kannata silppunakaan myydä koska sieltä löytyisi mm. Lego-junarata, Ninja-linna yms. isompiakin settejä.
Samoin Playmobileista meillä olisi isoja settejä, ja ohjeet tallella, mutta pitäisi vain lajitella ne alkuper. setteihinsä.
Miten te muut säilytätte ja sitten kierrätätte Legot yms.??
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:43"]Minä voin ostaa sekalaisen röykkiön legoja jos hinta on kohdillaan. Laita vaikka kuva s-postiin jos olet kiinnostunut myymään ne könttänä ja halvalla. Meidän lapset eivät ole malleista kovinkaan kiinnostuneita vaan nimenomaan rakennuspuuhista oman mielen mukaan:)
m.katriina.aaltonen(A)gmail.com
[/quote]
Hienoa.
Kannattaa ehkä tutustua vähän tarkemmin siihen, että millä hinnalla käytetyt legot myyvät. Ei niistä automaattisesti saa lähellekään uuden hintaa.
Ehkä tuo settien rakentaminen ja myyminen kokonaisina kannattaisi, jos sinulla olisi kaikki päivät tyhjää aikaa tai jos itse pitäisit rakentamisesta, mutta kuulostaa siltä, ettei kumpikaan näistä päde sinuun.
Vanha ketju, ajankohtainen aihe. Itselleni ainakin.
En ymmärrä näitä; Säästetään, kun on niin paljon rahaa kiinni.
Meillä varmaan useamman tonnin edestä legoja. Mieheni osteli kompensoidakseen omaa köyhää lapsuuttaan. Olin jo silloin sitä mieltä, että ennemmin muuan peruspalikkalaatikko, pari settiä. Se riittää. Tonnit vaikka lapselle rahastoon, että saa sitten ostettua mönkijän/mopon.
Nyt on poika 13v. Kymmeniä kiloja legoja sulppuna laatikoissa varastossa. Pois lähtee joka palikka, kunhan keksin miten. Ohjeet on tallessa (ISO laatikko niitäkin), mutta työlästä tulee olemaan kokoaminen.
Toisaalta mietin; Voisi tunnin silloin tällöin teinin kanssa kokoilla, muistella mitä olivat (tokko muistaa tai muistan minäkään suurinta osaa näistä legoista). Säästääkin voi jotain jos tahtoo itse. Samalla kootessa teinin kanssa keskustella elämästä ja kuulumisista.
Mutta; VIHAAN NOITA. Mitään "Säästetään lapsenlapsille" ei tule kuuloonkaan.
En ollut innoissani ajasta, kun lähes joka viikko tuli uusi lego-paketti kotiin. Enkä ole innoissani nyt, kun pitäisi keksiä miten noista eroon.
Sinänsä; Itselläni ei ole penniä kiinni noissa. Jos jotain saisi noista niin kaikki kotiin päin. Eri asia olisi, jos olisi tosiaan ollut huomattavasti vähemmän legoja. Mies toki on sitä mieltä, että "Rahaa paljon kiinni". Mutta itepä osteli.
Minä voin ostaa sekalaisen röykkiön legoja jos hinta on kohdillaan. Laita vaikka kuva s-postiin jos olet kiinnostunut myymään ne könttänä ja halvalla. Meidän lapset eivät ole malleista kovinkaan kiinnostuneita vaan nimenomaan rakennuspuuhista oman mielen mukaan:)
m.katriina.aaltonen(A)gmail.com