Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on runsaat menkat, miten paljon te oikeasti vuodatte??

Vierailija
12.03.2022 |

Tuntuu että olenko ainoa joka vuotaa näin. Esim yöllä nukkuessa, en kerkeä aamulla pöntölle kun housuissa tuntuu että nyt vuotaa!! Ja sitten pöntöllä pitää istua kauan että veret kaikki vuotaa :( Ja joskus en kerkeä pöntölle ja tipahtaa veripaakkuja housuun :( Onko muilla tällästä? Mulla on kyllä nyt tutkittavana munasarjan kysta, varmaan johtuu siitä...

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yöllä ei kai suositella käytettäväksi tamponia, siitä syystä että se pitäisi vaihtaa n. kuuden tunnin välein. Jos nukut vaikka kahdeksan tuntia niin vaihtovälistä tulee liian pitkä ja toksisen shokin riski kasvaa.

Pakko pitää, jos aikoo sänkynsä pitää siistinä. Vaihdettava väh. kerran yössä koska vuotaa niin paljon. Ja side sen lisäksi koska vuotaa yli.

Mä joudun vaihtaa monta kertaa yössä.

Vierailija
102/102 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vuodan pahimmillaan 15 minuutissa superplus o.b. tamponin läpi yösiteeseen. Ihan hirveää, ei voi elää normaalia arkea. Caprilonin kanssa pärjää tunnin pari. Töissä yritin käydä, mutta syöksyvuodot saattaa yllättää ja housut oli monesti veressä. Enkä uskaltanut istua kun pelkäsin, että tuolit on sen jälkeen entiset. 

Öisin pystyn nukkumaan läpi yön kun käytän Tena Lady paksua vaippasidettä joka on sen verran pitkä että suojaa edestä ja takaa myös. Aamuisin on kiire vessaan ja pienemmällä siteellä (yösiteet) ei ehdi ajoissa. Tenan kanssa ehtii paremmin. Vuorasin myös sängyn kosteudenpitävällä alustalla ja pyyhkeellä, jotta yöunet ei kärsi stressaamisesta. 

Tenat ja synnytyksen jälkivuotoon tarkoitetut siteet on nyt käytössä päivisin. Jälkimmäisiä vaan ei saa marketeista, joutuu tilailemaan ulkomailta.

Mulla mitkään hormonilääkkeet ei ole tähän mennessä auttaneet ja vuoto on päivittäistä tällä hetkellä, eli ei enää runsaat kuukautiset vaan runsas verenvuoto. Menen kohta kohdunpoistoon ja siihen asti varmaan sairaslomalla, kun kotoa on vaikea poistua. 

Onnekseni olen saanut tosi hyvin apua ja mun oireet ja tilanne on otettu tosissaan, eikä kukaan ole vähätellyt. Apua siis kannattaa alkaa hakemaan, jos vuoto hankaloittaa arkea. Toimivan keinon löytymiseen voi mennä aikaa, joten avun pyytämistä ei kannata lykätä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi