Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla on runsaat menkat, miten paljon te oikeasti vuodatte??

Vierailija
12.03.2022 |

Tuntuu että olenko ainoa joka vuotaa näin. Esim yöllä nukkuessa, en kerkeä aamulla pöntölle kun housuissa tuntuu että nyt vuotaa!! Ja sitten pöntöllä pitää istua kauan että veret kaikki vuotaa :( Ja joskus en kerkeä pöntölle ja tipahtaa veripaakkuja housuun :( Onko muilla tällästä? Mulla on kyllä nyt tutkittavana munasarjan kysta, varmaan johtuu siitä...

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää noita Tenan housuvaippoja runsaimpina päivinä, helpottaa elämää paljon eikä tarvii pelätä ohivuotoa.

Vierailija
42/102 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrää en ole mitannut, mutta vuoto kestää 7 vrk, joista viisi on sellaisia että obn vihreän paketin tamponi on vaihdettava tunnin välein, myös yöllä. Vuoto ei ole erityisen vetistä, vaan koostuu lähinnä hyytymistä. Onneksi on nykyisin istumatyö. Henkeä ahdistaa ja silmissä sumenee vaikka lääkkeet pahimman terän kivuilta taittavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponi ja yöside ennen kauppareissua,en päässyt kun kaupan parkkipaikalle(matka5min)ni tulvi läpi. Lisänä kamalat kivut ja krampit. Elämä oli sietämätöntä. Aloin syödä ceracettea,pikkuhiljaa vuoto ja kivut poistui! Kohdunpoisto olisi muuten ollut edessä.

Vierailija
44/102 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten selittyy se, että vuotoon ei riitä mitkään suojat vaikka vuodon määrä kuukautisten aikana ei kuitenkaan ole kaikkiaan suuri?

Vierailija
45/102 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöllä ei kai suositella käytettäväksi tamponia, siitä syystä että se pitäisi vaihtaa n. kuuden tunnin välein. Jos nukut vaikka kahdeksan tuntia niin vaihtovälistä tulee liian pitkä ja toksisen shokin riski kasvaa.

Miksi se riski siitä kasvaisi? Käsittääkseni toksisen shokki oireyhtymän syntysyystänei täysin tiedetä.

Itse herään yöllä, kun tamponi alkaa valua yli.

Vierailija
46/102 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäkää noita Tenan housuvaippoja runsaimpina päivinä, helpottaa elämää paljon eikä tarvii pelätä ohivuotoa.

Housuvaippa vai ne uudet kuukautispikkarit? Miten ne vaihdetaan kesken työpäivän? Kiinnostaisi kyllä muuten.

Vierailija
47/102 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viva la revolution kirjoitti:

Koronarokotteistahan on tullut ympäri maailman mijoonille naisille vakavia muutoksia kuukautisiin mutta tästä ei media kertonut eikä kerro jotta koronarahastus ei lopu... mutta kannattaa käydä katsomassa mitä ihmiset ympäri maailman kertovat ja miten kauhuissaan ovat...

Ei ainakaan mulla johdu rkotteist, en ole ottanut...

Vierailija
48/102 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen hormonikierukkaa tyhjensin kuukuppia pahimmillaan kolme kertaa tunnissa ekan päivän ajan. Eläköön Mirena! Nyt kuukautiset on tippa väriä pikkareissa kerran kuukaudessa. 

Kaikille ei hormonikierukat sovi.

Ei sovi ei ja kokeilematta ei voi tietää. 

Vierailija
49/102 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 litraa. Mut mä otan talteen kaiken. Sit vaan uuteen kiertoon. Elikkä kurkusta alas kerralla.

Vierailija
50/102 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronarokotteistahan on tullut ympäri maailman mijoonille naisille vakavia muutoksia kuukautisiin mutta tästä ei media kertonut eikä kerro jotta koronarahastus ei lopu... mutta kannattaa käydä katsomassa mitä ihmiset ympäri maailman kertovat ja miten kauhuissaan ovat...

Ei ainakaan mulla johdu rkotteist, en ole ottanut...

Kaikki kuulemma johtuu rokotteista. Vaikka ongelmia olisi ollut jo vuosia. Nähdäkseni kukaan ketjussa ei ole sanonut vuodon yhtäkkiä muuttuneen vuoden tai parin sisällä. Itsellänikin oli teinistä aikuisuuteen tosi runsaat ja kivuliaat,raskaus muutti parempaan suuntaan.

Vierailija
51/102 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen on lääkkeet. Minulla käytössä caprilon joka vähentää verenvuotoa. On kuin taivaan lahja!

Mutta noissa vuotoa hillitsevissä lääkkeissä on riskinä veritulppa.

Minäkin sain reseptin, mutta en uskaltanut aloittaa niiden syömistä.

Gynekologi sanoi minulle, ettei lääke aiheuta perusterveelle veritulppariskiä ja että anemian hoitaminen tärkeämpää. Hän perusteli asiaa sillä, ettei lääke vaikuta verenkierrossa olevaan vereen vaan verenkierrosta poistuneen veren hyytymiseen.

Jos tulppariski pelottaa, kannattaisi varmaan keskustella vielä lääkärin kanssa. Kun kerran resepti on kirjoitettu, niin luulisi lääkärin punninneen lääkkeen hyödyt ja mahdolliset (ja mahdottomatkin) haitat. 

Vierailija
52/102 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama litra per kerta.

Vierailija
53/102 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli ikävuodet 12-36 aivan järkyttävät kuukautiset. Sattui niin, että silmissä sumeni ja vuoto oli tosiaan sitä, että käytti sitten mitä tahansa suojaa, sitä sai vaihtaa jatkuvasti yötä päivää. Kukaan lääkäri ei ottanut todesta.

Sitten muutin ulkomaille ja menin heti täällä lääkäriin. Ensimmäisestä käynnistä lähete sairaalaan, 3kk sisään olin jo leikkauspöydällä. Diagnoosi endometrioosi ja lääkitys päälle, jolla saadaan menkat pysymään kokonaan pois. Olen saanut uuden elämän!! Siis tältäkö miehistä tuntuu normaali elämä, kun ei tarvi suunnitella menojaan kalenterin, vessojen sijainnin ja särkylääkkeiden määrän mukaan?

Suosittelen siis kaikille että pakotatte lääkärin antamaan lähetteen eteenpäin jos yhtään epäilyksiä on. Minä jäin endon takia lapsettomaksi koska se sai yli 20 vuotta vapaasti tehdä tuhoa kropassani. "Kaikkia naisiahan sattuu" asenteesta on päästävä eroon!

Ei pelkästään miehistä, vaan ihan tavallisusta naisista.

Vierailija
54/102 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli ikävuodet 12-36 aivan järkyttävät kuukautiset. Sattui niin, että silmissä sumeni ja vuoto oli tosiaan sitä, että käytti sitten mitä tahansa suojaa, sitä sai vaihtaa jatkuvasti yötä päivää. Kukaan lääkäri ei ottanut todesta.

Sitten muutin ulkomaille ja menin heti täällä lääkäriin. Ensimmäisestä käynnistä lähete sairaalaan, 3kk sisään olin jo leikkauspöydällä. Diagnoosi endometrioosi ja lääkitys päälle, jolla saadaan menkat pysymään kokonaan pois. Olen saanut uuden elämän!! Siis tältäkö miehistä tuntuu normaali elämä, kun ei tarvi suunnitella menojaan kalenterin, vessojen sijainnin ja särkylääkkeiden määrän mukaan?

Suosittelen siis kaikille että pakotatte lääkärin antamaan lähetteen eteenpäin jos yhtään epäilyksiä on. Minä jäin endon takia lapsettomaksi koska se sai yli 20 vuotta vapaasti tehdä tuhoa kropassani. "Kaikkia naisiahan sattuu" asenteesta on päästävä eroon!

Ei pelkästään miehistä, vaan ihan tavallisusta naisista.

No joo, mutta pointtinani oli se, että kuukautisia ei ole lainkaan.

Vierailija
55/102 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ihmeessä miten koronarokotteet vaikuttivat kamaliin kuukautisiini vuonna 1995, jolloin ne siis alkoivat? Siitä asti ollut jatkuvia ongelmia. Rokotteet eivät ole vaikuttaneet itselleni mitenkään.

Vierailija
56/102 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

480ml. Ferritiini alle7. Kierukan jälkeen ei ollenkaan.

Vierailija
57/102 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnissa side täysi. Ei ollut normaalia, oli iso myooma.

Vierailija
58/102 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Litran päivässä, sunnuntaisin ja arkipyhinä kaksi litraa.

Haha.

Kai tämäkin on jollekin vain vitsin aihe, mutta itse olen aikanaan punnitusti vuotanut litran pahimpina päivinä, joita oli siis kaksi tai kolme kuukaudessa.

Kaikki muut arviot kuin punnitsemalla tai mittaamalla tehdyt ovat vain arvioita. Mutta nyrkkisääntönä voi pitää, että jos isoin yöside tulee kahdessa tunnissa yli, pitää tehdä kiireesti jotain.

Caprilon, traneksaamihappo, on huippulääke. Puhukaa lääkärissä. Ja punnitkaa tai mitatkaa vuoto.

Vierailija
59/102 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon. Lasten ollessa vaippaiässä keksin kokeilla käyttää vaippaa yösiteenä. Sitä ennen virittelin useamman siteen yöksi. Nykyään käytän öisin yhdistelmää siivellinen yöside ja sen päällä inkontinenssisuoja. Nuorempana päivisin superimukykyinen tamponi + yöside, niin saattoi selvitä kahden tunnin palaverista ilman läpivuotoja. Nyt viittäkymppiä lähestyessa vuodot ovat jo hieman niukentuneet ja lisäksi sain joskus nelikymppisenä gynekologilta lääkettä nimeltä Caprilon vuotoja vähentämään. Kumpa olisin tiennyt siitä nuorempana, helpotti elämää ihan oleellisesti!

Vierailija
60/102 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten selittyy se, että vuotoon ei riitä mitkään suojat vaikka vuodon määrä kuukautisten aikana ei kuitenkaan ole kaikkiaan suuri?

Mitä?