Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Havainnointia töissä: eniten ripsien pidennyksiä lh:lla, vähiten lääkäreillä

Vierailija
15.08.2015 |

Ja yhtään provoilematta nyt. Työpaikalla olen huomannut, että useilla lähihoitajilla on ripsien pidennykset, muilla hoitajilla joillakin, lääkäreillä en ole nähnyt kenelläkään.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin totta. Meillä töissä tradenomeilla ja merkonomeilla on ripsien pidennyksiä, mutta akateemisesti koulutetuilla esimiehillä ja asiantuntijoilla ei kenelläkään. Kannattaako kenenkään tuhlata rahojaan tuollaiseen mauttomuuteen, kun voisi sijoittaa nämäkin rahat kuukausittain ja kerätä itselleen hyvät säästöt parissakymmenessä vuodessa? 

Vierailija
22/58 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meidän kunnan lähihoitajilla ripsenpidennyksiä ja niitä on kuitenkin n. 200, ikinä en ole kellään nähnyt. Kaupan kassatytöllä kyllä oli, samoin vaatemyyjällä, parturikampaajalla ja Hesen työntekijällä. Mutta jos lähihoitajilla niitä on niin syy voi olla siinä että kun hoitajilla ei saa olla yhtään mitään, ei kynsiä, ei koruja, ei hajusteita. On varmaan kiva jos on ripset jo valmiiksi laitettuna aamulla ja ne ovat ainoa "asuste" mitä töissä voi pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän ap mahtaa työksennellä? Leikkaussalissa potilaan lähellä olevat eivät voi panostaa irtoripsiin.

Piti ihan miettiä...
Meillä pidennettyjä ripsiä ei ole yhdelläkään sihteerillä tai huoltohenkilökunnan jäsenellä. Muutamalla maisterin tutkinnon suorittaneella ja väitelleellä kylläkin. Tosin suurimmalla osalla ripset ovat melko luonnollisen näköisiä. Tiedän osan valkaisevan hampaitaan, muutamalla on rakennekynnet.

T. Pidennetyt räpsyttimet omaava tohtoris-naikkonen

Vierailija
24/58 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toisella tai kolmannella sairaanhoitajalla ja jokaisella lähärillä rakennekynnet ym.? Kuinka voi olla, kun sairaalatyössä ei saa käyttää edes kynsilakkaa ja rakennekynnet ja omat pitkät kynnet myös kielletyt? Omassa yksikössä on esim. yhdellä hoitajalla vaadittu rakennekynsistä luopumista tai siirretään toimenpidepuolelta toisiin tehtäviin. 

Vierailija
25/58 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen töissä yliopistollisessa sairaalassa ja ainakin muutamilla plastiikkakirurgeilla olen ripsienpidennyksiä nähnyt. Leikkaussalihoitajilla sitten enemmänkin, ehkä just kun siellä ei paljon muulla voi koreilla, hiukset on piilossa ja maski naamalla.

Vierailija
26/58 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:49"]

Tämä on niin totta. Meillä töissä tradenomeilla ja merkonomeilla on ripsien pidennyksiä, mutta akateemisesti koulutetuilla esimiehillä ja asiantuntijoilla ei kenelläkään. Kannattaako kenenkään tuhlata rahojaan tuollaiseen mauttomuuteen, kun voisi sijoittaa nämäkin rahat kuukausittain ja kerätä itselleen hyvät säästöt parissakymmenessä vuodessa? 

[/quote]

 

Ne nappaa pomomiehen ja ovat tuossa tuokiossa varakkaampia kuin sinä parissakymmenessä vuodessa. 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/58 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:43"]

En oo nähnyt yhdelläkään lähärillä irtoripsiä kotihoidossa ja olen nähnyt heitä paljon. Äitini ollessa pitkään sairaalassa näin myös siellä paljon hoitajia ja tasan yhdellä sairaanhoitajalla näin irtoripset, en kenelläkään muulla.

Mutta kenellä niitä tekoripsiä sitten on? Oma havaintoni: kauppojen kassoilla, vaateliikkeiden myyjillä, kahvila- ja pikaruokapaikkojen työntekijöillä, tarjoilijoilla. Tänään näin aivan hulvattomat ripsijatkeet prisman kassaneidillä ja ne kulmat, huhhuh mitkä megakarvat :D, ulkoasuun kuuluivat myös musta liimatukka ja selkeä tekorusketus, vaaleanpunainen kiiltävä huulipuna ja kunnon rajaukset silmissä. Kyllä oli vaikeuksia pidätellä naurua. Mutta tyttö oli oikein ystävällinen ja hymyilevä, kiva kassa.

[/quote]

Mielestäni tällaiset viestit ovat surullisia. Jos nainen tykkää sellaisesta megatuunatusta ulkonäöstä, niin mitä sitten? En näe siinä mitään paheksuttavaa tai naurettavaa. Olisiko ok sanoa, että meinasi revetä nauruun, koska myyjä oli lihava, meikitön ja lyhythiuksinen? Omalla ulkomuodollaan kun yleensä pyritään miellyttämään vain itseään, kauneus on katsojan silmässä jne.

 

Niin ja ei kolahtanut, itselläni ei ole mitään lisäosia tai dramaattista meikkityyliä, mutta ei mua haittaa jos joku muu sellaisessta tykkään.

Vierailija
28/58 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkäri. Otin ripsipidennykset, tosin maltilliset sellaiset, kun jäin äitiyslomalle. Ei ole mitkään mega-wt-räpsyttimet, mutta yleisilme on freesimpi. Muita keinojatkeita ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/58 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, ei se ammatti tai ammattinimike mitään kerro. Ehkä lähinnä, että minkä tyyppinen ihminen on. Äitini on ollut sairaanhoitaja teholla koko ikäni, ikinä hän ei ole sortunut noihin kanamaisiin kotkotuksiin. Itse olen ollut useamman vuoden kaupassa töissä opiskelujen ohella (hui kamalaa, vieläpä ihan vain AMK-opiskelija), enkä minäkään hämmästyttävästi muuttunut irtoripsi/tekokynsi kuluttajaksi.

Tietyntyyliset ihmiset saattaa hakea tietyille aloille, se voi selittää jotain. Mutta ei voi niputtaa kaikkia sairaanhoitajia tyhjäpäisiksi tuhlaribimboiksi, jotka ostelevat vain räpsyripsiä ja tekokynsiä.

Vierailija
30/58 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama huomattu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/58 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erikoislääkäri yliopistosairaalassa. Lääkärillä tai muun akateemisen koulutuksen omaavalla en ole koskaan nähnyt muoviripsiä.
Hoitajista eniten niitä näkee ensiavussa työskentelevillä, siellä ehkä km. Hieman nuorempia kuin osastoilla ja poliklinikoilla.

Vierailija
32/58 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustan Diacorissa on ainakin kahdella naislääkärillä ripsienpidennys. Toisella lisäksi huuli- ja tissitäytteet, rakennekynnet ja litra maalia naamassa. :>

Olen asiakkaana ollut tuolla, en töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/58 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lähäri, en oo nähny töissä kellään irtoripsiä paitsi yhdellä sh:lla joka kyllä oli aivan ihana ihminen. Maltilliset ripset kyllä periaatteessa sopis kun työ rankkaa ja hiostavaakin, ei meikit leviä kun ei tarvi käyttää. Kynsiä yms. Ei saa tosiaan olla. Mulla ollu ripset sillon kun ne oli nii muotia ja kyllähän ne kätsyt oli, ei tarvinnu paljon aamulla kasvoihin panostaa. Silarit kyl löytyy, ennen ammattia hankitut :D Tuskinpa ammattiryhmästä kiinni tuokaan asia. Huoh

Vierailija
34/58 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole koskaan nähnyt lääkärillä ripsipidenyksiä. Saattaa tosin johtua siitä, että meidän tk:ssa on enemmistö mieslääkäreitä. Yksi vanhempi lääkäri on kylläkin sortunut näihin naurettaviin kotkotuksiin ja hommannut wt-hiusjatkeet. Vai eikö tekohiukset olekaan wt, jos niitä nimitetään tupeeksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/58 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tämmönen: jos on paikassa töissä, missä on lääkäreitä ja hoitajia, voisi päätellä että siellä on paljon tähdellisempääkin tekemistä kuin tuijotella toisten ripsipidennyksiä. Entä kalsarit, kuinka monet teillä siellä käyttää sloggeja, ja onko malli sama vai vaikuttaako se että on hoitaja tai lääkäri, siihen mikä on lopullinen laskennallinen arvo ja käytetäänkö mediaania vai keskiarvoa?

Vierailija
36/58 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripsienpidennykset on rumat jos ne on luonnottoman näköiset.

Vierailija
37/58 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pidennykset ja olen gradua vaille valmis opettaja :)

Vierailija
38/58 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kynsissä geelilakkaus ja volyymiripset. Terv insinööri puolustusteollisuuden parista ;).

Vierailija
39/58 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ikävää jos kynsiä ei saa olla, revitäänkö ne pois kun valmistuu?

Vierailija
40/58 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:08"]

Ja yhtään provoilematta nyt. Työpaikalla olen huomannut, että useilla lähihoitajilla on ripsien pidennykset, muilla hoitajilla joillakin, lääkäreillä en ole nähnyt kenelläkään.

[/quote]

Ihan samaa mieltä. Työpaikkani on HUS. Yhdellä naispuolisella lääkärillä on tatuointeja näkyvässä paikassa ja ripsien pidennykset. Lähihoitajilla lähes aina. Naurattaa, kun jotkut hoitajat pilkkaavaat Tuksua ja itse näyttävät lähes samalta.