Havainnointia töissä: eniten ripsien pidennyksiä lh:lla, vähiten lääkäreillä
Ja yhtään provoilematta nyt. Työpaikalla olen huomannut, että useilla lähihoitajilla on ripsien pidennykset, muilla hoitajilla joillakin, lääkäreillä en ole nähnyt kenelläkään.
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:04"]
Itse olen töissä yliopistollisessa sairaalassa ja ainakin muutamilla plastiikkakirurgeilla olen ripsienpidennyksiä nähnyt. Leikkaussalihoitajilla sitten enemmänkin, ehkä just kun siellä ei paljon muulla voi koreilla, hiukset on piilossa ja maski naamalla.
[/quote]
Tuota, sanotko missä sairaalassa plastikkakirurgeilla on pidennykset?
Siis eihän se kynsilakkojen ja rakennekynsien kielto koske vain leikkausosastoa vaan koko sairaalaa! Eikö arvon hoitajat edes sitä tiedä?! Ja tuo hoitaja, joka sai ukaasin rakennekynsistä, oli juurikin röntgenissä töissä, ei leikkausosastolla.
Missä olet töissä? Kuinka suuri osuus työntekijöistä on lähihoitajia, kuinka suuri lääkäreitä?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:00"]Joka toisella tai kolmannella sairaanhoitajalla ja jokaisella lähärillä rakennekynnet ym.? Kuinka voi olla, kun sairaalatyössä ei saa käyttää edes kynsilakkaa ja rakennekynnet ja omat pitkät kynnet myös kielletyt? Omassa yksikössä on esim. yhdellä hoitajalla vaadittu rakennekynsistä luopumista tai siirretään toimenpidepuolelta toisiin tehtäviin.
[/quote]
Hoitajia on muuallakin kuin leikkaussalissa!
Kotihoito, psykiatria, neurologia, fysiatria, röntgen, päivystys.... Kyllä täällä ripset räpsyy ja tekotukat heiluu..
Missä? Meillä on kyllä kielletty rakennekynnet ja ripsien pidennykset.
Meillä logistiika-alalla ei ole kellään pidennyksiä tai isonnuksia missään. Olen ainoa nainen meidän firmassa.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:26"]Saman huomion tehnyt. Työskentelen hyvin moniammatillisella kentällä, hoito- ja kasvatusalan ihmisten kanssa. Naistyöntekijät:
Lähäri - lähes kaikilla irtoripset, rakennekynnet, tekotukka...
Sh tai sosionomi - Noin joka toisella rai kolmannella
Psykologi, lääkäri, opettaja - Ei kellään
[/quote]
Asun pk-seudulla ja käyn töissä täällä. Olen nähnyt paljon irtoripsiä myös lääkäreiden käytössä. Minä en yhdistä ammattitaitoon ulkonäköä. Itselläni on omat ripset.
Meillä lääkiksessä joillakin on irtoräpsyttimiä. Itse en ota, koska en halua laittaa liimaa silmiin.. Kukaan silmälääkäri niitä ei kyllä voi suositella!
Noin 90%:lla tuntemistani sairaanhoitajista on ripsipidennykset. Muutaman lääkärinkin tiedän, mutta en yhtäkää lähihoitajaa.
Näen lääkäreitä ja hoitajia aniharvoin, joten ei ole tullut vastaan yhtään ripsensä pidennyttänyttä. Muistiin on kyllä jäänyt eräs silmälääkäri, jolla oli kynsissään geelien jäänteet. Hän oli yrittänyt rassata niitä irti selvästi ainakin raaputtamalla ja viilaamalla, joten keskellä kutakin kynttä oli jäljellä monta milliä paksu, väritön kupla. Eihän niissä varmasti ylimääräisiä bakteereita ollut, mutta näky oli silti jotenkin omituinen siihen tilanteeseen.
Kannattaa olla tutkija. Koomista kyllä kukaan kollega ei jaksa analysoida mun mahdollista irtoripsisyyttä tai -ripsettömyyttä.
Kun ripset on luonnollisesti tehty niin niitä ei huomaa. Sama koskee lisäkkeitä. Tai kynsiä. Toki raskaat hämähäkkiräpsyt huomaa, tai lyhyen polkan alta sojottavat lisäkkeet tai neliönmalliset talttakynnet mutta ei niitä hyvin tehtyjä ja luonnollisia.
Pitää vain löytää ammattitaitoinen tekijä, joka osaa asiansa.
Usein ne nuoret myyjät ja kassatytöt ovat opiskelijoita, jotka ovat muutaman vuoden sisällä akateemisella uralla, tutkijoita, opettajia, lääkäreitä, poliitikkoja. Jälkimmäinen tuli mieleen siitä, että kotikaupungissa oli yksi tällainen "prisman kassatyttö" jolla vaalea, pitkä tukka, kauniit ripset, huolellinen meikki, muodikkaat vaatteet jne. Yhtäkkiä hän olikin politiikassa mukana ja kovasti suosittu, ihan muista ansioista.
Älkää olko niin pinnallisia. Te tuomitsette ihmisiä ja solvaatte heitä "kanamaisista kotkotuksista". Toisinaan palstakeskustelut ovat kuin suoraan 50-luvun agraarikulttuurista. Vai onko täällä joku mummokööri riehumassa?
Sori mummot ;)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 09:44"]Noin 90%:lla tuntemistani sairaanhoitajista on ripsipidennykset. Muutaman lääkärinkin tiedän, mutta en yhtäkää lähihoitajaa.
[/quote]
:-D:-D Meidän työpaikalla 10 hoitajaa, joista kahdella on...
Surullista tässä keskustelussa on mielestäni se, että ihmisiä arvostellaan ulkonäköön liittyvien asioiden vuoksi. Jos lääkäri/hoitaja/kosmetologi/kaupan kassa on pätevä ja hyvä työssään, mitä väliä jollain tuollaisella on? Yleisesti ottaen harmittaa ylipäänsä se, että ulkonäön merkitys monesti korostuu, itse ajattelisin, että tärkeintä näissä tilanteissa on tosiaan se, että hommat hoidetaan, ei se, miltä joku näyttää.
Kaksinaismoralismia myös mielestäni: miesten pinnalliseksi mielestäni laskettava (ei ainoastaan ulkonäön) "tuunaaminen" on ok, jopa hyvä asia (esim. parran muotoilut, merkkipaidat ja kellot, arvokkaat kengät, hienot autot), naisten vastaavia paheksutaan (esim. ripsien pidennykset, kalliit laukut, korkokengät).
Itse ymmärrän lääkäriä/hoitaja/ketä tahansa, joka ripsensä pidentää tai kulmansa värjää. JOkaisella lienee omat syynsä, mutta mieleen tulee esim. aamu/päivystyslähtöjen helpottaminen, siisti ulkonäkö ilman meikkiä, pidennykset yms vapauttaa aikaa miettiä muuta kuin meikkiä/ulkonäköä jnejne
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 23:29"]
Olen erikoislääkäri yliopistosairaalassa. Lääkärillä tai muun akateemisen koulutuksen omaavalla en ole koskaan nähnyt muoviripsiä. Hoitajista eniten niitä näkee ensiavussa työskentelevillä, siellä ehkä km. Hieman nuorempia kuin osastoilla ja poliklinikoilla.
[/quote]Nuorilla hoitajilla noita pidennyksiä näkyykin. Enpä ole itse hoksannut kellään yli 40-vuotiaalla.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 12:42"]
Surullista tässä keskustelussa on mielestäni se, että ihmisiä arvostellaan ulkonäköön liittyvien asioiden vuoksi. Jos lääkäri/hoitaja/kosmetologi/kaupan kassa on pätevä ja hyvä työssään, mitä väliä jollain tuollaisella on? Yleisesti ottaen harmittaa ylipäänsä se, että ulkonäön merkitys monesti korostuu, itse ajattelisin, että tärkeintä näissä tilanteissa on tosiaan se, että hommat hoidetaan, ei se, miltä joku näyttää.
Kaksinaismoralismia myös mielestäni: miesten pinnalliseksi mielestäni laskettava (ei ainoastaan ulkonäön) "tuunaaminen" on ok, jopa hyvä asia (esim. parran muotoilut, merkkipaidat ja kellot, arvokkaat kengät, hienot autot), naisten vastaavia paheksutaan (esim. ripsien pidennykset, kalliit laukut, korkokengät).
Itse ymmärrän lääkäriä/hoitaja/ketä tahansa, joka ripsensä pidentää tai kulmansa värjää. JOkaisella lienee omat syynsä, mutta mieleen tulee esim. aamu/päivystyslähtöjen helpottaminen, siisti ulkonäkö ilman meikkiä, pidennykset yms vapauttaa aikaa miettiä muuta kuin meikkiä/ulkonäköä jnejne
[/quote]
Olis muuten kiva kun neurokirurgilla olis ripsienpidennykset ja sit ne sattuis irtoamaan kesken leikkauksen:DDDD Olisi siinä selittelelmistä Valviralle ja potilasvakuutusyhdistykselle.