Miksi suomalaiset vaatemerkit tekee pelkkiä trikootunikoita tai muodottomia säkkejä?
Nyt Finlaysonkin on lähtenyt vaatealalle ja nehän on kaikki samaa sarjaa kuin tavan nansot ja marimekot. Ei mitään mielenkiintoista uutta ole uskallettu edes yrittää, vaan sitä samaa trikoorättiä ja valtavia telttoja. Miksi?!
Kommentit (1217)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä omisi Nanson mekko 90 euroa. Muistuttaa lähinnä psykiatrisen sairaalan potilaan sairaalavaatetta.
https://nanso.com/collections/mekot-ja-tunikat/products/naisten-pellava…
Tuohan on minimalismia. Mekko on pellavaa. En ole toistaiseksi nähnyt sairaalapotilaita pellavamekoissa. Kaikkien vaatteiden ei tarvitse olla vartaloa nuolevia.
Ostaisin, näyttää mukavalta ja monikäyttöiseltä kesävaatteelta. Lisäisin neutraaliin pohjaan jonkun kivan asusteen, vaikka värikkään huivin tai vähän näyttävämmän korun. Matalat sandaalit jalkaan ja menoksi. :)
Kaikkien vaatteiden ei tarvitse olla mutta kun KAIKKI SUOMESSA MYYTÄVÄT VAATTEET OVAT. Poislukien joku H&M-keinokuitu/viskoosishitti.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa toinen Nanson luomus. Miksi yöpaitaaa nimitetään mekoksi?
https://nanso.com/collections/mekot-ja-hameet/products/naisten-pellavam…
Joo, hyvä kysymys. Jotenkin kaiken lisäksi epäsopiva tolle mallille, sekä vaate että malli kumpikin haamun vaaleita, värittömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa jännä miten toisten iloisen kirjava ja mukava pukeutuminen herättää eräissä raivoa. Ja mitä ihmettä näillä on lastentarhan opettajia ja muumeja vastaan? Kannattaa löysätä vaatteita ja nutturaa kun noin ahdistaa.
Ehkä tässä ketjussa vaan puretaan jotain epämääräistä kiukkuaa suomalaista vaateteollisuutta kohtaan, joka jonkun (venäjän trollien?) mielestä on vääränlaista, vaikka se myy hyvin juuri sellaisenaan. Kaikki ehdotelmat muista kuin tunikoista ja värikkäistä on sitten myöskin vääränlaisia, väärän värisiä ja liian kalliita. En tiedä mitä haetaan. Ehkä vain halutaan valittaa.
Toiset vaan onnistuvat näkemään trolleja kaikkialla.
Eiköhän kyse ole ihan vaan siitä, että haluttaisiin ostaa suomalaista, mutta vaatteita missä on saumoja, muotolaskoksia, tutkikankaita, nappeja, vetoketjuja, kauluksia, taskuja, vuorikangasta ja ehkä jopa olkatoppauksia. Nämä tunikat ovat neljän kappaleen vaatteita. Etu ja takaosa ja kaksi hihaa. Siitä ei kovin ihmeellisiä vaatteita voi saada aikaan. Mutta maailmalla on myynnissä vaatteita, joissa on mallia, muotoa ja yksityiskohtia. Mutta jostain syystä Suomessa sellaisia ei enää valmisteta. Alkaa olla aika harvinaista, että suomalaisessa vaatteessa on vuori tai jotkut muut kuin paikkataskut.
Kaikkia ei innosta kävellä pussilakanassa, johon on tehty kaula-aukko ja hihansuut. Ei, vaikka se lakankangas olisi kuinka nätti. Kyse on tietenkin hinnasta. Ei ole mahdollista valmistaa monimutkaisia vaatteita kovin halvalla. Joten joutuu tyytymään, joko vaativampaan ommeltavampaan ulkomaalaiseen tai yksinkertaiseen suomalaiseen vaatteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on väljät ylisuuret vaatteet muotia. Myös Ruotsissa. Näissä ei voi valittaa räikeistä väreistä.
Siis noi väljät, ylisuuret, muodottomat kauhtanat sopii hyvin joillekin parimetrisille "kukkakepeille" mutta ei kyllä 160cm. perus tiimalasi- tai päärynävartalolle.
Sitten taas saadaan kuulla/lukea, kun joku stylisti ihmettelee, että kuinka tiimalasi-nainen luulee olevansa lihava ja kätkee vartalonsa muodottomiin säkkeihin...
Siis kun kaupoissa ei myydä muuta. Se "säkki" joko mahtuu vyötäröltä mutta kiristää ahterilta ja rinnoista. tai sitten se "säkki" sopii ahterin ja rintojen kohdalta mutta kätkee vyötärön ja selän kaaren ja saat kuulla kuinka taas pukeudut säkkiin.
Uskomatonta lässytystä. Ai eikö kaupoista löydy muuta? No minä ainakin olen ostanut vartalonmyötäisiä vaatteita. Netti on täynnä vaatekauppoja. Kaikkea löytyy kun etsii. Jos sinulle ei myydä vaatteita miks et teetä? Tai opettele itse muokkaamaan vaatteita? Nyt on kyllä laiskuutta ettei löydy ja tekosyy ettei muka myydä muuta.
Kauhtana? Kukkakeppi? Älä dissaa toisia kun itselläsi on paha olla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne sopii kaikille vartaloille.
Ei todellakaan sovi.
Itse olen vartalotyypiltäni dramatic ja minulle sopii siis vartalonmyötäiset parhaiten.
Minä olen classic, eivätkä minullekaan sovi suomalaisten suunnittelemat vaatteet.
Koska valtaosa kyseisten rättien käyttäjistä on semmosia "perse alkaa missä niska loppuu" -tyyppisiä kehoja.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on yksinkertaiseati siitä, että väljässä vaatteessa on vapaampi olla ja liikkua. Oli sitten lihava, laiha tai siltä väliltä. Kaikki eivät ajattele koko ajan sitä, miltä näyttävät, vaan elävät vapaasti ja iloiten. Miehet ovta ain aina pukeutuneet väljemmin kuin naiset, jotka kosiskelevat miehiä ulokkeita tyrkyttämällä eikä esimerkiksi aivotoiminnallaan.
Ei tavallisissa housuissa ja paidassa ole niin hankalaa liikkua ja olla, että täytyy käyttää niiden sijaan väljiä vaatteita. Ostatte vain liian pieniä vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa paljon puhutaan siitä, kuinka muut kuin tyköistuvat leikkaukset saavat vartalon näyttämään isommalta kuin on. Tämähän ei pidä paikkaansa. Kyllä sen ihmisen koon tajuaa jokainen jolla on vähänkin järkeä päässä vaikka vaatteen linjat eivät just vartalonmukaisia olisikaan. Olin pari tuntia ulkoilemassa ja tosi paljon näki naisia aivan liian pienissä ulkoilutakeissa ja housuissa. Ei se ainakaan ketään pienemmän tai omankokoisen näköiseksi saa, kun takkiin tulee vyötärölle vaakarypyt ja housut ovat reiden kohdalta edestä tiukat ja taakse tulee vaakaryypyjä.
Mitä tarkoitat "tyköistuvalla"?
Suomalaisella naisella ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa: ostaa se takki, joka hiukan kiristää rintojen tai pepun kohdalta, mutta luo jonkinlaisen vyötärön tai ostaa se isompi "säkki", joka laskeutuu kauniisti pepun ja rintojen kohdalta, vaikkakin saa hoikankin naisen näyttämään tasapaksulta tynnyriltä.
Siis mitä? Monen ihmisen takit istuu hyvin. Otan osaa että sun ei.
Taas annetaan kaks vaihtoehtoa säkki ja supertiukka niinku se olis ainoo totuus. Ehkä sulla on sitten semmottinen vartalotyyppi tai et osaa ostaa oikeanlaista tai oot epäsopusuhtainen oletkohan kuitenkin normipainoinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan sovi.
Itse olen vartalotyypiltäni dramatic ja minulle sopii siis vartalonmyötäiset parhaiten.Minä olen classic, eivätkä minullekaan sovi suomalaisten suunnittelemat vaatteet.
Minä olen "romantic" ja on ihan turhaa etsiä kohtuuhintaisia kauniita vaatteita, jotka ei olisi mallia "pussilakana" tai sitten venyviä " makkarankuoria".
Nuo täälläkin esimerkkinä annetut "veikeäkuosiset" "pikkutyttömekot" on ilmeisesti tarkoitettu Japanin markkinoille. Siroille kurvittomille, tyttömäisille japanilaisille sopii leikkisä, lapsekas "gamine-tyyli". Ei noita vaatteita ole ainakaan länsimaisille aikuisille naisille ole tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa paljon puhutaan siitä, kuinka muut kuin tyköistuvat leikkaukset saavat vartalon näyttämään isommalta kuin on. Tämähän ei pidä paikkaansa. Kyllä sen ihmisen koon tajuaa jokainen jolla on vähänkin järkeä päässä vaikka vaatteen linjat eivät just vartalonmukaisia olisikaan. Olin pari tuntia ulkoilemassa ja tosi paljon näki naisia aivan liian pienissä ulkoilutakeissa ja housuissa. Ei se ainakaan ketään pienemmän tai omankokoisen näköiseksi saa, kun takkiin tulee vyötärölle vaakarypyt ja housut ovat reiden kohdalta edestä tiukat ja taakse tulee vaakaryypyjä.
Suomalaisella naisella ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa: ostaa se takki, joka hiukan kiristää rintojen tai pepun kohdalta, mutta luo jonkinlaisen vyötärön tai ostaa se isompi "säkki", joka laskeutuu kauniisti pepun ja rintojen kohdalta, vaikkakin saa hoikankin naisen näyttämään tasapaksulta tynnyriltä.Siis mitä? Monen ihmisen takit istuu hyvin. Otan osaa että sun ei.
Taas annetaan kaks vaihtoehtoa säkki ja supertiukka niinku se olis ainoo totuus. Ehkä sulla on sitten semmottinen vartalotyyppi tai et osaa ostaa oikeanlaista tai oot epäsopusuhtainen oletkohan kuitenkin normipainoinen?
Itsellä on sama ongelma ja olen nähnyt sen monella naisella, eli takki/ jakku istuu nätisti vyötäröltä mutta aukeaa liikaa lantiolta tai muuten laskeutuu rumasti sekä kuristaa rintojen kohdalta.
Muuten sopivat jakut ovat sitten " telttoja" joissa on leveät hartialeikkaukset ja joiden leikkaukset ei korosta vyötäröä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisella naisella ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa: ostaa se takki, joka hiukan kiristää rintojen tai pepun kohdalta, mutta luo jonkinlaisen vyötärön tai ostaa se isompi "säkki", joka laskeutuu kauniisti pepun ja rintojen kohdalta, vaikkakin saa hoikankin naisen näyttämään tasapaksulta tynnyriltä.Siis mitä? Monen ihmisen takit istuu hyvin. Otan osaa että sun ei.
Taas annetaan kaks vaihtoehtoa säkki ja supertiukka niinku se olis ainoo totuus. Ehkä sulla on sitten semmottinen vartalotyyppi tai et osaa ostaa oikeanlaista tai oot epäsopusuhtainen oletkohan kuitenkin normipainoinen?Itsellä on sama ongelma ja olen nähnyt sen monella naisella, eli takki/ jakku istuu nätisti vyötäröltä mutta aukeaa liikaa lantiolta tai muuten laskeutuu rumasti sekä kuristaa rintojen kohdalta.
Muuten sopivat jakut ovat sitten " telttoja" joissa on leveät hartialeikkaukset ja joiden leikkaukset ei korosta vyötäröä.
Jos mä olisin saanut euron joka kerta kun näen suomalaisen naisen yllä vaatteen, joka istuu huonosti, olisin jo miljonääri 😂
Ehkä ne säkit myy ja "sopii monen kokoiselle vartalolle" niin sanotusti eli mahtuu päälle.
Koska suomalaiset naiset ovat muodottomia tunikavalaita.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta saa kivan näköisen asusteilla. Vaikka iso hellehattu, joku pitkä ja iso näyttävä kaulakoru ja vielä kenties rannekorukin ja kivat sandaalit. Ei ole sen jälkeen "yöpaita".
Suomalaiset naiset käyttävät ylipäätään asusteita liian vähän. Korujakin käytetään vähän ja jos käytetään, niin ne on niin pieniä ja siroja, että niitä tuskin huomaa.
Hintakyymys,esimerkiksi hyvälaatuista hametta ei juuri saa alle 100.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan sovi.
Itse olen vartalotyypiltäni dramatic ja minulle sopii siis vartalonmyötäiset parhaiten.Minä olen classic, eivätkä minullekaan sovi suomalaisten suunnittelemat vaatteet.
Minä olen "romantic" ja on ihan turhaa etsiä kohtuuhintaisia kauniita vaatteita, jotka ei olisi mallia "pussilakana" tai sitten venyviä " makkarankuoria".
Nuo täälläkin esimerkkinä annetut "veikeäkuosiset" "pikkutyttömekot" on ilmeisesti tarkoitettu Japanin markkinoille. Siroille kurvittomille, tyttömäisille japanilaisille sopii leikkisä, lapsekas "gamine-tyyli". Ei noita vaatteita ole ainakaan länsimaisille aikuisille naisille ole tarkoitettu.
Minun vartalomallini taas on stubby (ei viittausta poliitikkoihin) ja tietty vankkuus sekä lyhytselkäisyys ovat suurin ongelma vaikkei mahaa olekaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta saa kivan näköisen asusteilla. Vaikka iso hellehattu, joku pitkä ja iso näyttävä kaulakoru ja vielä kenties rannekorukin ja kivat sandaalit. Ei ole sen jälkeen "yöpaita".
Suomalaiset naiset käyttävät ylipäätään asusteita liian vähän. Korujakin käytetään vähän ja jos käytetään, niin ne on niin pieniä ja siroja, että niitä tuskin huomaa.
Liiat asusteet vasta tekevätkin mummomaisen vaikutelman! Yksi tai kaksi riittää, ne vähät voivat sitten olla näyttäviä.
Mikä se Romantic on vaatetuksessa?
Laita vyö.