Seurustelisitko feministin kanssa?
Kannattaako miehen seurustella feministin kanssa? Entä tykkääkö naiset mies feministeistä?
Kommentit (103)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:57"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:52"]Tottakai seurustelisin. Niin kauan kun hän asettaa miesten ja naisten ongelmat samalle tasolle. [/quote] No tuo ei ole feminismiä.
[/quote]
Se on feminismiä sanan varsinaisessa merkityksessä. Nyt en puhunut ääriliikkeistä ja niistä jotka ymmärtävät feminismin väärin.
[/quote]
Feminismi = naisasialiike. Jos olet kiinnostunut myös miehiin kohdistuvista ongelmista, niin olet egalitaristi.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:03"]
Mä en huolisi sellaista miestä, joka ei olisi feministi. Miten voisi seurustella sellaisen miehen kanssa, jonka mukaan naisilla ei tule olla samaa ihmisarvoa ja oikeuksia kuin miehillä?
[/quote]
No kannatatko sinäkin sitten miesasialiikettä? Ei kai miestenkään kannata seurustella sellaisen naisen kanssa joka ei kannata miesten oikeuksia?
[/quote]
Ohis, mutta kannatan kyllä miesten oikeuksia. En kannata kuitenkaan niitä miesasiamiehiä joiden tarkoitus ei ole edistää miesten ongelmien korjaamista vaan haukkuvat vain naisia ja nimenomaan feministejä. En kannata myöskään niitä feministejä, jotka keksivät järjettömiä ongelmia milloin mistäkin ja syyttävät kaikesta miehiä. Jostain syystä Ruotsin (ääri)feministit vaikuttavat täysin tärähtäneiltä niin hulluja ongelmia niillä tuntuu olevan. Tyhjät tynnyrit kolisee eniten kai pitää paikkansa ja ne kaikista radikaaleimmat pääsevät ääneen.
Minä en kelpaa Suomessa enää kellekään :(
t. maalaisjärkinisti
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:57"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:52"]Tottakai seurustelisin. Niin kauan kun hän asettaa miesten ja naisten ongelmat samalle tasolle. [/quote] No tuo ei ole feminismiä.
[/quote]
Se on feminismiä sanan varsinaisessa merkityksessä. Nyt en puhunut ääriliikkeistä ja niistä jotka ymmärtävät feminismin väärin.
[/quote]
Feminismi = naisasialiike. Jos olet kiinnostunut myös miehiin kohdistuvista ongelmista, niin olet egalitaristi.
[/quote]
Mä olen sekä egalitaristi että feministi. Luonnollisesti en siis kannata naisten ylivaltaa. Suurin osa, ellei jopa kaikki, uudistukset mitä kannatan hyödyttää kumpaakin sukupuolta, esim 6+6+6 -malli, tasa-arvoinen asepalvelus, jne. Haluan myös kyseenalaistaa varsinkin lapsiin kohdistuvia sukupuolirooleja.
Tietenkin voisin, kannatan feministisiä arvoja.
Tiina Rosenberg hyvä esimerkki siitä miten feminismi on mennyt pieleen. Pahasti.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:49"]Jos nainen ei ole feministi, hän ei aja omia etujaan eikä välitä niistä.
Jos nainen ei näinollen kunnioita itseään, niin en minäkään.
[/quote]
Inhoan tätä ajatusta ja joidenkin feministien tapaa sanoa: Jos et kutsu itseäsi feministiksi, et kunnioita itseäsi, sulle saa tehä mitä vaan ja haluut olla nyrkin ja hellan välissä!!!
Ahdistavaa. Jokaisella on oikeus päättää omasta kehostaan ja mitä tekee sillä.
En kuitenkaan kutsu itseäni feministiksi, jo kyseinen sana on musta sukupuolittunut ja väärä termi kuvamaan henkilöä, joka ajaa tasa-arvoa. Musta nykyfeminismi ei aja käytännössä tasa-arvoa, vaan keskittyy edelleen liikaa naisten asioihin, vaikka esimerkiksi asevelvollisuudesta on onneksi alettu puhua lisää. Se ei kuitenkaan ole miesten ainoa ongelma.
Olen hyvin kiitollinen mitä feminismi on saanut aikaan historiassa, mutta nykyfeminismistä en ole oikein saanut kiinni, mitä se pohjimmiltaan ajaa. Jokaisella feministillä tuntuu olevan eri käsityksiä mitä se on. Osa ajaa vain naisten asioita, osan mielestä sen tulee keskittyä enemmän naisten asioihin ja osan mielestä se on tasa-arvoa.
Mä kutsun itseäni sen sijaan tasa-arvon kannattajaksi. Se on sukupuolineutraali termi ja se ei korosta jo nimessään toista sukupuolta. Kun sanon tuon ääneen, saan välillä kuulla, et miks sua ei kiinnosta naisten asiat?! Tasa-arvon kannattaja tarkoittaa, että minua kiinnostaa tasapuolisesti niin naisten kuin miesten asiat. Se on osalle hankala ymmärtää.
Kunnioitan itseäni ja minulla on aivan yhtäläinen oikeus päättää omasta kehostani kuin feministeillä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:03"]Mä en huolisi sellaista miestä, joka ei olisi feministi. Miten voisi seurustella sellaisen miehen kanssa, jonka mukaan naisilla ei tule olla samaa ihmisarvoa ja oikeuksia kuin miehillä?
[/quote]
Mä olenkin yhdessä naisen kanssa, joka ei kutsu itseään feministiksi. Ollaan molemmat ekvalisteja. Halutaan siis naisten ihmisarvoa alemmaksi vai?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:03"]
Mä en huolisi sellaista miestä, joka ei olisi feministi. Miten voisi seurustella sellaisen miehen kanssa, jonka mukaan naisilla ei tule olla samaa ihmisarvoa ja oikeuksia kuin miehillä?
[/quote]
No kannatatko sinäkin sitten miesasialiikettä? Ei kai miestenkään kannata seurustella sellaisen naisen kanssa joka ei kannata miesten oikeuksia?
[/quote]
Ohis, mutta kannatan kyllä miesten oikeuksia. En kannata kuitenkaan niitä miesasiamiehiä joiden tarkoitus ei ole edistää miesten ongelmien korjaamista vaan haukkuvat vain naisia ja nimenomaan feministejä. En kannata myöskään niitä feministejä, jotka keksivät järjettömiä ongelmia milloin mistäkin ja syyttävät kaikesta miehiä. Jostain syystä Ruotsin (ääri)feministit vaikuttavat täysin tärähtäneiltä niin hulluja ongelmia niillä tuntuu olevan. Tyhjät tynnyrit kolisee eniten kai pitää paikkansa ja ne kaikista radikaaleimmat pääsevät ääneen.
[/quote] Usein miesasialiikkeen jäsenet ajat varsinkin isille oikeuksia huoltajuuskiistoissa. Ja asevevollisuuden muuttamista sukupuolineutraaliksi.
Jos ajat miesten ja naisten välistä tasa-arvoa, olet feministi. Sanan vältteleminen toisenlaisilla kuten "egalitaari" tms tai "nykyfeminismistä" mouhottaminen ei muuta asiaa, antaa vain kuvan siitä että olet joko pelkuri tai yrität mielistellä niitä jotka eivät tasa-arvosta välitä.
Hei kertokaapa feministit missä asioissa naiset eivät Suomessa ole tasa-arvoisia? Vääriksi todistetut propgandavalheet kuten "naisen euro on 80senttiä" eivät kelpaa.
Naiset sanovat että miesten pitäisi voida seurustella feministin kanssa. Mutta seurustelisivatko he itse miesasialiikkeen jäsenen kanssa?
Seurustelisin niin kauan kun se kestää. Eli en luultavasti hirveän kauaa. Itse kun olen tälläinen liberaali ateisti ja tasa-arvon kannattaja. Feministi suuttuisi mulle koko ajan.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 15:06"]Seurustelisin niin kauan kun se kestää. Eli en luultavasti hirveän kauaa. Itse kun olen tälläinen liberaali ateisti ja tasa-arvon kannattaja. Feministi suuttuisi mulle koko ajan.
[/quote] Suuttuisi mistä?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:49"]Jos nainen ei ole feministi, hän ei aja omia etujaan eikä välitä niistä.
Jos nainen ei näinollen kunnioita itseään, niin en minäkään. [/quote]
Tässä ollaan asian ytimessä. AJAA OMIA ETUJAAN, kyse ei siis ole tasa-arvosta vaan naisten eduista.
---
Mutta asiaan. Voisin seurustella mutta en usko sen olevan kovin pitkä aikaista. Kannatan tasa-arvoa ja telaketjufemakon ajatusmaailma vaan olisi liian kaukana.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:35"]
Kannattaako miehen seurustella feministin kanssa? Entä tykkääkö naiset mies feministeistä?
[/quote]
Mä olen naimisissa feministin kanssa. Oikeastaan mulla kävi nuoruudessani aina paras flaksi feministien kohdalla, ja feminisimi ei ole häirinnyt minua jos se on maltillista eikä telaketjufeminismiä tai miesten vihaamista. On siinä jotain ärsyttävää kuten kaikenlainen kiintiöajattelu ja jatkuva vatvominen palkoista mutta sellaiset feministit joilla on vähän enemmän elämänkokemusta eivät enää niin paljon noista asioista vaahtoa.
En minä tiedä pitävätkö naiset enemmän feministi tai tasa-arvoa kannattavista miehistä, toiset pitävät toiset ei. Mulla oli etuna se että olin aika hyvänäöinen mies.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:01"]
Feministit voisivat mennä sinne, jossa heitä oikeasti tarvitaan. Eli esim. Intiaan, Kiinaan tai vaikkapa Pakistaniin.
Länsimainen feminismi on miesvihaa.
[/quote]Onko? Minä kannatan vahvasti naisten yhtäläisiä oikeuksia mutta hemmottelen laiskaa miestäni mielelläni koska rakastan häntä ja häneltä saa erinomaista älyllistä vastetta. Pidän myös seksistä valtavasti ja sekin on meillä nautinnollisen tasa-arvoista. Ei paineita tai suorittamista kummankaan puolelta.
Seurustelen, mieheni on feministi kuten minäkin.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:12"]
En ikinä seurustelisi ihmisen kanssa, joka ei ole feminismi. Sössöttäköön ekvalismista jossain omassa nurkassaan saatana, kun ei edes ymmärrä mitä feminismi tarkoittaa
[/quote]
No miksi sulle ei ekvalisti kelpaa? Sehän tarkoittaa tasa-arvoa. Sulleko kelpaa vain sellainen mies joka puolustaa VAIN naisten oikeuksia?