Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos asun Helsingissä niin saanko käyttää Espoon terveyspalveluja?

Vierailija
09.08.2015 |

Olen ihan pari viikkoa sitten muuttanut Helsinkiin ja en yhtään tiedä miten nää asiat menee. Jos haluan käyttää julkista terveydenhuoltoa niin saanko myös varata ajan Espoossa vai onko pakko käyttää vain Helsingin palveluja vai ovatko ne kaikki yhteisiä pääkaupunkiseutulaisille?

Kiitos jo hurjan paljon etukäteen :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa!

Vierailija
2/14 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun käsittääkseni saat käyttää niin Espoon kuin Vantaan terveyspalveluja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä julkisen yerveydenhuollon palveluita ei saa käyttää tuolla tavalla, että kunnasta toiseen menisi. Vaikka ollaan pk-seudulla, niin kuntarajat on silti. Mutta helsingin sisällä saat vapaasti valita, mihin menet vaikka hampaasi hoitamaan.

Vierailija
4/14 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:46"]

Et saa!

[/quote]

ei pidä paikkaansa.

Vierailija
5/14 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään voikäyttää toisen kunnan terveyspalvleuita. Helsingissä voit käyttää muutakin kuin oman alueesi terveyskeskusta, mutta vain kunnan sisällä. Ja käsittääkseni jos haluaa vaihtaa vastuualueen terveyskeskusta, pitää siitä sitten imoittaa kirjallisesti ja käyttää sitä jatkossa. Hammashoitoon voit saada ajan minne tahansa oman kunnan alueella riippuen vapaista ajoista tai sitten palvelusetelin ykistyiselle.

Vierailija
6/14 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään saa. Ja miksi kukaan käyttäisi Espoon palveluita, jos ne Helsingissä on ilmaisia?

Vierailija
7/14 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä ainakin käyttänyt Puumalan terveyspalveluja vaikka asun Vantaalla. Oltiin mökillä.

Vierailija
9/14 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:50"]

Ei tietenkään saa. Ja miksi kukaan käyttäisi Espoon palveluita, jos ne Helsingissä on ilmaisia?

[/quote]

paitsi hammashoito

Vierailija
10/14 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:57"]

http://www.hel.fi/www/sote/fi/palvelut/valinnan-vapaus/terveyspalveluja-oman-kunnan-ulkopuolelta

[/quote]

tämä on käytännössä niitä kesämökkiläisiä tai opiskelijoita varten

Vierailija
11/14 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijaisesti käytät Helsingin terveyspalveluja. Jos tahdot palvelut Espoosta, siitä pitää ilmoittaa kirjallisesti. Tällöin ihan kaikki palvelut saat Espoosta, et voi siis käydä esim. hammaslääkärissä Helsingissä ja terkkarissa Espoossa. Kunnan voi siis valita ja se on kaikki tai ei mitään. Akuutissa ensiaputapauksessa voi mennä mihin tahansa terveyskeskukseen (vaikka sinne Puumalaan), jolloin vieras kunta laskuttaa kotikuntaasi. Tämä ei siis koske vain pk-seutua vaan missä tahansa saa valita, minkä kunnan terveyspalvelut haluaa.

Vierailija
12/14 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:50"]Ei tietenkään saa. Ja miksi kukaan käyttäisi Espoon palveluita, jos ne Helsingissä on ilmaisia?
[/quote]

Tee kirjallinen kunnan yli terveysaseman vaihto. Monet vaihtavat esim espoosta kauniaisiin, mutta voit vaihtaa myös Helsinkiin. Mutta todella monista syistä voi saada espoossakin maksuvapautuksen esim jos on opiskelija.

Vierailija
13/14 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks nykyään saa käyttää mitä vaan

Vierailija
14/14 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:43"]

Eiks nykyään saa käyttää mitä vaan

[/quote]

Eli vaik oon kirjoilla Helsingissä niin voin varata ajan Espoossa sijaitsevaan kunnalliseen hammashoitolaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän