Seurustelisitko feministin kanssa?
Kannattaako miehen seurustella feministin kanssa? Entä tykkääkö naiset mies feministeistä?
Kommentit (103)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 00:51"]
Ovat saaneet samaa palkkaa jo vuosikymmeniä. Mutta uhriutuminen on tärkeää feministeille.
[/quote]
Se on monelle feministille elintärkeää. Osalle heistä naisten etujen ajaminen on kokopäivätyö, ja he joutuisivat työkkärin kirjoille, jos kertoisivat, että naisten asema ei olekaan sen huonompi kuin miesten. Tässä onkin feminismin yksi suurimmista epäkohdista: liikkeen saama rahoitus vain kasvaa kasvamistaan, vaikka epätasa-arvo vain vähenee vähenemistään. Sitten aletaan keksimään tikusta asiaa, jotta saadaan oma työpaikka säilytettyä. Tästä seuraa naisen euro on 80 senttiä -tyylisiä valheita.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:50"]
Miksi naiset eivät suorita asevelvollisuutta? [/quote]
Asevelvollisuutensa voi suorittaa vain ja ainoastaan sotatilanteessa olipa sukupuoleltaan sitten mikä tahansa. Mikään ei tällöin estä naista suorittamasta asevelvollisuuttaan monessakaan maassa, eikä siis myöskään Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 02:08"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 16:50"]
Miksi naiset eivät suorita asevelvollisuutta? [/quote]
Asevelvollisuutensa voi suorittaa vain ja ainoastaan sotatilanteessa olipa sukupuoleltaan sitten mikä tahansa. Mikään ei tällöin estä naista suorittamasta asevelvollisuuttaan monessakaan maassa, eikä siis myöskään Suomessa.
[/quote]
Äläpäs nyt lähde tuolle linjalle.
Yleinen asevelvollisuus koskee Suomessa vain miehiä. Naisille kyse ei ole velvollisuudesta vaan vapaaehtoisesta toimesta. Mies joutuu Suomessa pakosti käymään tämän tietyn pituisen inttijakson vankilan uhalla tai vaihtoehtoisesti hänet pakotetaan muuhun yleishyödylliseen toimintaan. Siis pakotetaan.
Onko naisille sama laki? Ei, ei ole. Tämä on epätasa-arvoa. Miksi feministit eivät puutu tähän?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:13"]
Kannatan tasa-arvoa. Esimerkiksi palkka-asioissa tulkitsen sen niin että kaikilla tulee olla yhtäläiset oikeudet neuvotella tai tarvittaessa lakkoilla palkkojensa puolesta. Mutta mielestäni se EI tarkoita sitä että joidenkin liksaa mahtipäätöksillä nostetaan siksi että he eivät ole toimeentuneet työtaistelemaan palkkojensa puolestaniin paljon kuin toiset. Ei vaikka heillä olisi vagina.
t. mies
[/quote]
Naisvaltaisten alojen palkkoihin ei välttämättä vaikuta taistelemisen vaan asenteiden määrä. Kulttuurissamme mies nähdään työntekijänä jotenkin fiksumpana ja arvokkaampana kuin nainen. Asenteita valaisi hyvin aikoinaan esimerkiksi sairaanhoitajien lakko, joka herätti suomalaisissa suunnatonta vihaa. Lääkäreiden lakkoa sen sijaan pidettiin ihan vakavasti otettavana yrityksenä puolustaa omia oikeuksia. Nykyään toki lääkäreistä on jo varmaan vähintään puolet naisia. Nämä lakot taisivat molemmat olla 90-luvulla.
Asiaa on myös tutkittu tarkastelemalla mitä tapahtuu palkkakehitykselle, kun alunperin miesvaltainen ala naisistuu. Tästä esimerkkinä juristit. Tuloksen varmaan arvaat: urakehitys on erilainen, nainen päätyy useammin kuin mies julkiselle puolelle ja sukupuolten palkkakehitys on aivan eri sfääreissä.
T: nainen ja feministi
Enhän minä julkisesti myöntäisi tällaista.
En. Yksi kerta riitti. Lisäksi oli viherterroristi.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 05:20"]
En. Yksi kerta riitti. Lisäksi oli viherterroristi.
[/quote]
Femukka ja viherhäirikkö .. buahahahaa ..
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:57"]Jos ajat miesten ja naisten välistä tasa-arvoa, olet feministi. Sanan vältteleminen toisenlaisilla kuten "egalitaari" tms tai "nykyfeminismistä" mouhottaminen ei muuta asiaa, antaa vain kuvan siitä että olet joko pelkuri tai yrität mielistellä niitä jotka eivät tasa-arvosta välitä.
[/quote] Feminismi on edelleenkin NAISTEN tasa arvon ajamista. Voit vaikka hakea sanakirjan jos et usko. Feministit eivät keskity miesten syrjintään. Siksi olen egalitaristi.
Todellakin, itsekkin olen feministi :) Toivottavasti feminismiä vastustavat yököttelevät ja huutelevat jatkossakin mielipiteitään, tietää ainaki ketkä pitää kiertää kaukaa.
Tämä asevelvollisuus väittely on ihan mielenkiintoinen, mutta paljon isompi tasa arvo ongelma on tämä isien kohtaama syrjintä. Oman kumppanini pitää olla samaa mieltä tästä. Itseäänhän saa kutsua vaikka miksi -istiksi.
Eipä se politiikka ole koskaan ollut mikään tärkeä juttu minun elämässä. Eli kyllä voisin.
On niin erilaisia feministejä. En seurustelisi sellaisen äärifeministin kanssa.
Puoli vuotta vanha ketju, mutta sama se. En seurustelisi.
Suostun seurustelemaan pelkkien feministien kanssa.
Mikäli osaisi argumentoida järkevästi kaikki ajatuksensa niin että voisin ymmärtää häntä ja hänen mielipiteitään, niin ehkä. Moderni feminismi on tosin niin erilaista nykyisin, kuin se mitä se on joskus vanhoina hyvinä aikoina ollut, että jos deittisivustolla naisen profiilissa lukisi hänen olevan feministi, niin jäisi yhteydenotto väliin.
Jättäisin suosiolla väliin myös vegaanit, muslimit, jehovat, eläinaktivistit ja kaikki muutkin mielestäni epäilyttävät radikaaliryhmät. Toki näidenkin kanssa keskusteltuani voisin heidät hyväksyä jos olisivat oikeasti hyviä tyyppejä, mutta lähtökohtaisesti herättävät pakene-heti-reaktion.
Voisin ja kehtaan sanoa, että moni mies on feministi sen oikeassa merkityksessä, kuten minäkin olen. Ja mun mies ainakin tykkää musta.
Todellakin sovintoseksin ja kunnon perspanon takia se hyvinkin voi olla sen vaivan ja kotkotuksen arvoista.
En todellakaan. Tasa-arvo on minulle sydämenasia, feminismi kirosana.
En voisi. Tasa-arvo on hieno aate ja olen itsekin sen kannalla, mutta valitettavan usein feministit eivät aja tasa-arvoa vaan nimenomaan naisten etuoikeuksia. Jo jokaisen feministin perusajatus siitä, että naiset ovat se syrjitty osapuoli kertoo siitä, että heillä ei ole kosketusta todellisuuden kanssa ja asettavat naiset jalustalle + uhriasemaan.
Huomasin jo pikkutyttönä, että saan tehdä monia asioita mitä pojat eivät. Minulta hyväksyttiin paljon sellaista mitä esim. veljiltäni ei, ja kohdeltiin ihan eri tavalla kuin poikia vain koska olen tyttö. Se pisti ärsyttämään. Kun tajusin käsitteen feminismi ja törmäsin feministeihin aloin vihaamaan kyseistä aatetta. Tai siis sen nykyistä ilmenemistapaa (länsimaissa).
Kuten sanoin, tasa-arvo on enemmän kuin hyvä asia ja monissa kehitysmaissa naisten asema todellakin on huonompi kuin miesten, mutta länsimaissa feminismi on täysin turha aate, jota ajavat lähinnä median aivopesemät naiset ja typerät, pillun perässä juoksevat miehet. Itselläkin on ollut muutamia feministimiehiä ja se on ollut aivan sietämätöntä, että ovat kohdelleet mua kuin olisin parempi ihminen vain pillun takia.
N24, antifeministi