Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hittoa?? Kela maksanut liian VÄHÄN asumistukea :O ov

Vierailija
15.08.2015 |

Asumistuki maksetaan vuokranantajan tilille ja tähän seikkaan on nyt turha takertua. 

Asumistuki nousi tässä kuussa yli 40 euroa (vuokra puolestaan nousi jo keväällä 32 euroa), kun oli tuo asumistuen vuositarkistus. Maksoin eilen oman osuuteni vuokrasta  ja tarkistin vielä Kelan sivuilta, että varmasti laskin oikein. 

No.. Vuokranantajilta tuli tänään meili, että olen maksanut liian vähän ja korjaa asia pikemmiten. Laitoin tekstarin ja selitin, että kyllä mä omasta mielestäni maksoin oikean summan. Kun asumistuki on nykyisin X eikä Y. Vuokranantaja sitten soitti ja sanoi, että Kela on maksanut vaan Y summan heille :O 

Ihmettelen suuresti, että miten Kela voi tehdä tuollaisen mokan??!! Ja varsinkin, kun jos käy omilta sivuilta tarkistamassa asian, siellä lukee selvästi, että 3.8. maksettu X summa.

No onneksi mulla on mustaa valkoisella, etten ole todellakaan tehnyt virhettä vaan maksanut tuon asumistuen mukaan.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takautuva tuki eli se korotus on ehkä maksettu sinun tilillesi, jos vanhan päätöksen mukainen tuki oli jo ehditty maksaa. Käypä tsekkaamassa

Vierailija
42/51 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:34"]

Takautuva tuki eli se korotus on ehkä maksettu sinun tilillesi, jos vanhan päätöksen mukainen tuki oli jo ehditty maksaa. Käypä tsekkaamassa

[/quote]

Ei ole maksettu :( Olen tarkastanut tilin monta kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:14"]

Täh?? 8 VUOTTA sossun tuella? Voi jeesus. Henk koht avustajaksi ei vaadita koulutusta, yritä ny vähän hei ettet ole täys elätti.

[/quote]

Sanonko kuule mitä meinaan. Olen kuule vittu hakenut jopa niitä avustajan paikkoja. MUTTA EN OLE KELVANNUT. Osa vaatii koulutuksen (lähihoitaja tms.) ja loppuihin paikkoihin on sitten hirveä tunku ettei kaikki edes pääse haastatteluun asti. 

Teidätkö kuule yhtään kuinka monta hakemusta olen lähettänyt vuosien varrella? SATOJA, samoin olen hakenut JOKA KEVÄT ja SYKSY kouluun, mutta en ole päässyt. Olen hakenut eri aloille ja eri kaupunkien kouluihin. Olen päässyt parhaimmillaan varasijalle.

Ja olen myös hakenut kerhotädiksi (tuon paikan melkein sainkin), lastenhoitajaksi perheisiin (kaksi kertaa pääsin ns. varasijalle), siivoojaaksi (pitäisi olla koulutus), Mäkkäriin (pääsin haastatteluun asti) jne. jne. jne. Olen jakanut lehtiä/mainoksia, sitten pamahti polvi ja nilkka (nyt odotan nilkkaleikkaukseen) eikä rappusten kulkeminen ole niin yksinkertaista. 

Olen myös ollut puhelinmyyjänä ja siihen en todellakaan enää suostu. Sain kahden kuukauden aikana 5,5 euroa palkkaa. En mitään muuta. Koska olin "liian" kiltti ja pomo hönki koko ajan niskaan, että sun pitäisi olla sinnikkäämpi.

Mutta oikeasti, miten hitossa teillä on varaa mollata ja arvostella muiden elämää? Varsinkin, jos ette tiedä kaikkia faktoja? Tuleeko teille parempi mieli siitä? 

Vierailija
44/51 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:17"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:54"]

Niiiiin...... Onko sitä nyt niin vaikea tajuta, että kyllä se vuokran nousu (tai lasku) voi muuttaa tuen määrää. Vaikka "erotus" olisikin alle 50 euroa.. Eli turha nyt oikeasti jankata vastaan :D Ellet sitten ole Kelan virkailija..

[/quote]

Meni viesti väärään kohtaan joten uusiks; EI MUUTA! Lue nyt se linkki vaan. :) Miten jaksat jankata kun faktat on tuolta ihan kaikkien, sinunkin, luettavissa.

[/quote]

Ei mulla muuta, mutta sä jankkaaja voisit avata tuota linkkiä meille tyhmille. Munkin tuki nousi parikymppiä ja vuokra kesäkuussa 40 euroa. Ja mullekkin tehtiin tuo vuositarkastus. Se kyllä tehdään kaikille asumistuen saajille ellei tapahdu mitään muutoksia.

[/quote]

siis oikeesti...siellä lukee niiiiin selkeästi! lue uudestaan, tällä kertaa kunnolla.

[/quote]

:D Et taida itsekkään nyt tietää mistä puhut, kun et voi avata tuota tekstiä meille tyhmille :D :D

Vierailija
45/51 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:14"]

Täh?? 8 VUOTTA sossun tuella? Voi jeesus. Henk koht avustajaksi ei vaadita koulutusta, yritä ny vähän hei ettet ole täys elätti.

[/quote]

Pikkusen ohiksena vaan... Eipä nykysin pääse edes avustajaksi, jos ei ole koulutusta. Vaikkei asiakas vaatisikaan koulutusta, niin kyllä esim. lähihoitaja menee kouluttamattomien edelle :( Itse kävin useammassa haastattelussa ja joka kerta sanottiin, että lähihoitajat (tai sairaanhoitajat tms.) on etusijalla, kun tuli puhetta koulutuksesta. Näin siis yksityiset. En sitten tiedä miten noiden firmojen kanssa on, pitääkö olla koulutus. Täällä päin on harvemmin ollut noita firmojen ilmoituksia. Ja yksityistenkin ilmoituksia on todella harvoin. 

Vierailija
46/51 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:50"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:17"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:10"]

Niiiiin...... Onko sitä nyt niin vaikea tajuta, että kyllä se vuokran nousu (tai lasku) voi muuttaa tuen määrää. Vaikka "erotus" olisikin alle 50 euroa.. Eli turha nyt oikeasti jankata vastaan :D Ellet sitten ole Kelan virkailija..

[/quote]

Meni viesti väärään kohtaan joten uusiks; EI MUUTA! Lue nyt se linkki vaan. :) Miten jaksat jankata kun faktat on tuolta ihan kaikkien, sinunkin, luettavissa.

[/quote]

Ei mulla muuta, mutta sä jankkaaja voisit avata tuota linkkiä meille tyhmille. Munkin tuki nousi parikymppiä ja vuokra kesäkuussa 40 euroa. Ja mullekkin tehtiin tuo vuositarkastus. Se kyllä tehdään kaikille asumistuen saajille ellei tapahdu mitään muutoksia.

[/quote]

siis oikeesti...siellä lukee niiiiin selkeästi! lue uudestaan, tällä kertaa kunnolla.

[/quote]

:D Et taida itsekkään nyt tietää mistä puhut, kun et voi avata tuota tekstiä meille tyhmille :D :D

[/quote]

EI tarvitse oikeasti edes ymmärtää lukemaansa, niin selkeästi se siellä lukee, ei tarvitse TULKITA, sen kun lukee. Joten yritä uudestaan. :)

Vierailija
47/51 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku jaksaa kirjoittaa noin pitkän paskan provon.

Vierailija
48/51 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:10"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Nyt täytyy ohiksenkin jo puuttua. Joka vuosi on meilläkin asumistuki noussut vuositarkastuksen yhteydessä, vaikka vuokraa on nostettu vain 20-40€, paitsi tänä vuonna asumistuki LASKI 50€, vaikka vuokra nousi 40€. Uusi laskentatapa vaikutti, mikä tuli hiljattain voimaan.

Vierailija
49/51 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:19"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:10"] [quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:57"] [quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:54"] Niiiiin...... Onko sitä nyt niin vaikea tajuta, että kyllä se vuokran nousu (tai lasku) voi muuttaa tuen määrää. Vaikka "erotus" olisikin alle 50 euroa.. Eli turha nyt oikeasti jankata vastaan :D Ellet sitten ole Kelan virkailija.. [/quote]   Meni viesti väärään kohtaan joten uusiks; EI MUUTA! Lue nyt se linkki vaan. :) Miten jaksat jankata kun faktat on tuolta ihan kaikkien, sinunkin, luettavissa. [/quote] Ei mulla muuta, mutta sä jankkaaja voisit avata tuota linkkiä meille tyhmille. Munkin tuki nousi parikymppiä ja vuokra kesäkuussa 40 euroa. Ja mullekkin tehtiin tuo vuositarkastus. Se kyllä tehdään kaikille asumistuen saajille ellei tapahdu mitään muutoksia. [/quote]   siis oikeesti...siellä lukee niiiiin selkeästi! lue uudestaan, tällä kertaa kunnolla. [/quote] Nyt täytyy ohiksenkin jo puuttua. Joka vuosi on meilläkin asumistuki noussut vuositarkastuksen yhteydessä, vaikka vuokraa on nostettu vain 20-40€, paitsi tänä vuonna asumistuki LASKI 50€, vaikka vuokra nousi 40€. Uusi laskentatapa vaikutti, mikä tuli hiljattain voimaan.

[/quote]

Aika hassua, että joillakin tuo tuki laskee. Esim. kaverin vuokra nousi 70 euroa ja hänen asumistukensa laski 50 euroa (hän on pitkäaikaistyötön). Itselläni nousi vuokra n. 40 euroa ja asumistukea korotettiin 40 eurolla :O Kumpikin meistä yksin asuvia, itse olen ollut työttömänä, nyt puolisen vuotta (ellei jopa vuoden, riippuu kuntousuksesta) sairaslomalla leikkauksen jälkeen.

Vierailija
50/51 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraloinen, ei Kela mitään maksa. Me muut maksamme. 

Vierailija
51/51 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kuule ap. Tarkista ne päivämäärät päätöksestä jonka sait. Asumistuki korjataan aina vasta seuraavan täyden kuun alusta eli saattaakin olla niin, että saat sen korotetun vasta syyskuun vuokraan. Silloin sun pitää itse maksaa se erotus.