En tule mukaan synnytykseen, tyttöystävä kiukuttelee
Olen aivan suhteen alusta saakka tehnyt selväksi, että lapsia voin hankkia, mutta synnytyssaliin en tule, ota tai jätä. Nyt kun synnytyksen hetki lähenee, tyttöystäväni on kuitenkin alkanut ärhennellä ja kiukutella siitä, miten "hylkään" hänet. Olen ystävllisesti muistuttanut, että (a) synnytykseen voi ottaa toisenkin tukihenkilön ja (b) hänellä ei ole ollut missään vaiheessa mitään syytä olettaa minun tulevan. Tällä ei kuitenkaan ole mitään vaikutusta.
Pakko myöntää, että noin lapsellinen käytös vähentää arvostustani häntä kohtaan. Ymmärrän, että synnytys jännittää, mutta miksi on pakko käyttäytyä noin epäreilusti? Voiko tällaisen kohtuuttomuuden laittaa hormonien tms. piikkiin, vai onko vastaavaa odotettavissa myöhemminkin?
Kommentit (496)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:50"]
Jo on itseään täynnä ja miehiä halveksiva teksti. Nainenko se muka määrää mitä miehen pitää/saa tehdä? Ei todellakaan määrää. Naiset eivät ole mitään jumalia jotka päättävät koska mies saa olla synnytyksessä ja koska sen pitää siellä ollla. Jos nainen saa kieltää miehen tulon synnytykseen niin naisilla ei ole mitään asiaa sanoa siihen että mies ei haluakkaan synnytykseen.
Ei voi saada kumpaakin. Joko nainen ei voi määrätä sitä tuleeko mies synnytykseen tai sitten naisilla ei ole mitään oikeutta valittaa jos mies ei tule
Okei, kai sinä ymmärrät että kyseessä on naisen ruumis, naisen terveys, heidän lapsi? Sanooko tää sulle yhtään mitään? Naisen riskit, perheen hyväksi? Nainen tekee jotain hyvin kivuliasta ja rakastava mies arvostaa tätä uhrausta?
Miten ihminen voi olla noin itseään täynnä kuin sinä? Jos se on naisen ruumis niin rupeaisi naiset sitten tuon vinkumisen ja kantaisi vastuun omasta ruumiistaan.
Kumpikin sukupuoli tekee oman osansa biologisesta lisääntymisestä. Muuta on turha vinkua.
Maailma katsos toimii niin että vastuu ja valta kulkee käsi kädessä. Jos naisella on valta niin hänellä on 100% vastuu. On turha yrittää laittaa miehelle vastuuta kun hänellä ei ole mitään valtaakaan.
Ja sitten alkoi halveeraaminen ja raivo. Miksi sinä vihaat naisia noin paljon?
Naiset haluavat lapsia. Miehet antavat naiselle lapsia. Miehet luopuvat itsestään kun ryhtyvät isäksi. Naiset taas haluavat olla äitejä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:24"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:26"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:43"]
Lisään: nainen päättää synnytyksestä (terveys kuitenkin ekana) sillä nainen siinä sen homman hoitaa. Naisen keho, hormonit ja tunteet. Miehet ei ikinä tule tajuamaan mitä se on, teillä on niin eri systeemit. Yrittäkää edes olla tukena, se on tehtävänne lapsen isänä.
[/quote]
Ei todellakaan ole isän tehtävä. Turha vaatia miehiltä mitään jos nainen on se joka päättää.
[/quote]
Ja miehen tehtävä on olla tekemättä lapsia jos ei ole valmis niihin tai olemaan asianmukainen kumppani lapsien äidille.
[/quote]
Älä jauha roskaa. Mies hoitaa miehen biologisesta lapsen teosta ja nainen naisen osuuden.
Nainen ei määrää mitä mies tekee tai ei tee. Sinulla on aivan sairas ajatusmaailma: pidät miehiä jonain naisen orjina joiden on tehtävä aina sitä mitä nainen haluaa ja mikä hyödyttää naisia.
Mutta onneksi asia ei niin ole. Jos haluat miesten olevan synnytyksessä mukana niin silloin pitää myös naisilta poistaa oikeus päättää onko lapsen isä synnytyksessä mukana.
[/quote]
Ei tuo ole määräämistä. On vaan asioita jotka hyvä mies tekee koska välittää. Tiedän että se tuntuu oudolta jos näkee vain päinvastaista mutta oikeasti, näitäkin löytyy. Rehellisesti hyviä miehiä.
Yhä: se on naisen valinta koska kyseessä on naisen ruumis ja vieläpä hyvin avuttomassa tilassa. Rakastava mies kuuntelee naistaan ja auttaa parhaansa mukaan oman lapsensa syntymässä. (Joskus ei voi osallistua mutta yritys lasketaan kyllä.)
[/quote]
Olet kyllä hemmetin itseäsi täynnä ja erittäin miesvihamielinen.
[/quote]
Myönnetään, olen kamalan ylpeä itsestäni kun valitsin miehen joka on ihan kaikkea mitä hyvän miehen pitää ollakin. Ei saisi, se itse on hyvä, ei se mun keksintö ole.
En tiedä mistä sait miesvihamielisen kun puhuin rakastavasta miehestä? Et usko että heitä on?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:43"]
Mä olin synnytyssalissa 5 tuntia, kunnes ponnistusvaihe alkoi aivan yllättäin. Mieskö olisi koko sen 5 tuntia istunut aulassa tylsistyneenä ja tietämättömänä mistään mitään, jos ei olisi synnytykseen osallistunut? Ihan samahan se on siinä vaiheessa lähteä kotiin sitten ja olla tulematta koko sairaalaan.
[/quote]Samaa mieltä. Mulla eka synnytys kesti 30 tuntia. Ois se ollut hupaisaa kun mies olisi sen ajan päivystänyt oven takana ja minä toisella puolella ovea kärvistellyt kovissa kivuissa. No tapansa kullakin.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:06"]
Aloittajan nainen on iskenyt kirveensä kiveen luullessaan, että aloittaja kykenee tukemaan häntä. Kun ei selvästi pysty. Ja he ovat jutelleet asiasta. Minä olen sillä lailla aloittajan kaltainen (oletan), etten ryhdy tuollaiseen hommaan, ellen tiedä, että selviän yksinkin. Minusta on kauhean epävarmaa, että osalle ihmisistä ihmissuhteet ovat muka niin luotettavia, että itselle voidaan vaatia tukea silloinkin, kun on selkeästi puhuttu, että tässä mä en nyt sitten pysty sua tukemaan ja edetty sillä pohjalla.
Mieleenikään ei tulisi sitten inkuttaa ja kinuta tukea taholta, joka sen on jo evännyt, olkoonkin se vaikka oma äitini tai mieheni. Olen kasvatettu sellaisessa kodissa, jossa tukea annettiin hyvin vähän. Se on opettanut, että älä luota kehenkään. Aloittaja on kertonut naiselleen, ettei tämä voi nyt saada tukea, silti nainen menee kuvittelemaan, että voi luottaa aloittajan tukeen. Aloittajan vaimo on minusta pelottava, koska ei osaa varata itseensä.
[/quote]
Tämä on surullisinta mitä tässä ketjussa olen lukenut.
Kurjaa että sinulta on elämässä viety perusturvaa sieltä mistä se juuri tulisi tulla mutta on virhe arvioida muiden tilanteita oman ongelman kautta.
Se ettei luota kehenkään ei ole normaali tila eikä muihin luottaminen ole typerää itsessään.
(Ymmärrän kyllä miksi tuntuu etta Apn tyttöystävä hakee itse itselleen ongelmaa väärällä miehellä ilman mitään kontrollia mutta siinä vaiheessa kun Ap suostui isäksi hän menetti oikeutensa nipottaa asioista joita ei voi ennakoida. Ap ei ole uhri.)
[/quote]
Olen kyllä eri mieltä ja ainakin oma tilanteeni on opettanut astumasta miinoihin. Minulla on hyvin ajattelevainen ja ymmärtäväinen mies. Mutta totta kai aloittajalla on oikeus nipottaa siitä, että nainen on vihainen, kun ap pitää päänsä. Tällaisiahan suhteet nyt ovat, vai mitä lakikirjaa ajattelit lukea kuvittelemasi oikeuden toteutumiseksi parisuhteissa?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:08"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:40"] [quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:22"] [quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:27"] [quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:19"] Ymmärrän hyvin tyttöystävääsi. Sinä poimit ne rusinat pullasta. Jätät sitten tyttöystäväsi yksin synnyttämään (synnytys voi kestää päiviäkin). Jätät hänet yksin hetkenä, jolloin tarvitsisi tukeasi. [/quote]Jos ymmärrät hyvin tyttöystävääni, kerro sitten, miksi hän kiukuttelee asiasta, joka oli täydellisesti etukäteen tiedossa ja johon hän suostui omasta vapaasta tahdostaan. -ap [/quote] Koska hän ei tiennyt etukäteen, millaista on olla raskaana. Ihmisellä on oikeus muuttaa mieltään saatuaan tarkempaa tietoa tosiasioista. Hän ei enää hyväksy sitä, ettet sinä tue häntä vaikealla hetkellä. [/quote] Todella tyhmä nainen. Siis todella. Kyllä synnytys on sen verran kamalaa ja sen pitäisi jokaisen pillunomistajan kyllä tajuta vaikkei olisi koskaan ollutkaan raskaana, että osaa kuvitella meneekö sinne ilman miestä vai ei. Jos jotain ON SOVITTU, niin se on sitten sovittu, minusta tämä synnyttäjä saa mitä ansaitseekin kun nyt on paha mieli, kun menikin olemaan NIIN TYHMÄ, että teki lapsen, vaikkei se sitten käykään, että synnyttää ilman päätöksiään ei-pyörtävää puolisoaan. Ei se nainen miestään sinne tarvitse, kunhan vikisee ja ulisee nyt tuntemattoman pelossa. Mikä nynnerö! [/quote] Se että jotain sovitaan ei ole kiveen hakattu. Joskus on vaan pakko joustaa. On sovittu että lapsi syö terveellisesti mutta kun ei se sairaana syö mitään ja paino laskee, annetaan syödä mitä menee. Vaikka viikon verran ranskalaisia ja limua. On sovittu että vihaisena ei mennä nukkumaan mutta Matin pettäminen onkin Tiinalle niin kova isku että hän ei pysty puhumaan Matille vielä tänään eikä ehkä huomennakaan. On sovittu että ei erota, mutta ero tulee. On sovittu että ehkä voidaan harrastaa jotain kinky sexiä joskus mutta jompikumpi ei haluakaan sitten kun asiasta keskustellaan uudelleen asioiden oikeilla nimillä. Sovitaan etta seksia harrastetaan nyt mutta Tiina sanoo kesken että ei ole kivaa, lopetetaan. Näin esimerkkejä sulle 'sopimisesta'. Synnytys on suurinpaan osaan noista verratessa aika iso juttu kun se itse tapahtuma lähenee. Moni ei osaa edeltä käsin arvioida kuinka paljon se voikin pelottaa. Vähän sympatiaa toiselle naiselle ei menisi hukkaan. [/quote] Joo, mutta jos sopiminen menee mönkään, niin täällä se on muka aloittajan syy. Aloittajahan on koko ajan pitänyt sopimastaan kiinni. Ei ka se voi olla niin kamala asia? Esimerkkisi ovat päinvastaisia. Aloittajan naisen ajatuksenjuoksua en käsitä. Hänkö on siis laskenut sen varaan, että oma kanta voittaa? Minusta oksettavaa. [/quote] No hohoh . Tyttöystävä on itsekin uskonut pysyvänsä menemään yksin. Nyt kun tapahtuma on lähellä ja konkreettinen , on pelko ottanut vallan. Ts ei ole laskelmoiden valehdellut.
[/quote]
Ihan sama minkä takia ei pidä sopimaansa. Sellaiseen ihmiseen ei voi luottaa joka ei pidä kiinni sovitusta
[/quote]
Ja tällainen ihminen , joka ei ymmärrä että ihminen tosi paikan edessä vasta tajuaa mihin pystyy, ei ole itse koskaan ollut tosi paikan edessä. Se on jollekin synnytys, jollekin joku muu.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:53"]
Jo on itseään täynnä ja miehiä halveksiva teksti. Nainenko se muka määrää mitä miehen pitää/saa tehdä? Ei todellakaan määrää. Naiset eivät ole mitään jumalia jotka päättävät koska mies saa olla synnytyksessä ja koska sen pitää siellä ollla. Jos nainen saa kieltää miehen tulon synnytykseen niin naisilla ei ole mitään asiaa sanoa siihen että mies ei haluakkaan synnytykseen.
Ei voi saada kumpaakin. Joko nainen ei voi määrätä sitä tuleeko mies synnytykseen tai sitten naisilla ei ole mitään oikeutta valittaa jos mies ei tule
Okei, kai sinä ymmärrät että kyseessä on naisen ruumis, naisen terveys, heidän lapsi? Sanooko tää sulle yhtään mitään? Naisen riskit, perheen hyväksi? Nainen tekee jotain hyvin kivuliasta ja rakastava mies arvostaa tätä uhrausta?
Miten ihminen voi olla noin itseään täynnä kuin sinä? Jos se on naisen ruumis niin rupeaisi naiset sitten tuon vinkumisen ja kantaisi vastuun omasta ruumiistaan.
Kumpikin sukupuoli tekee oman osansa biologisesta lisääntymisestä. Muuta on turha vinkua.
Maailma katsos toimii niin että vastuu ja valta kulkee käsi kädessä. Jos naisella on valta niin hänellä on 100% vastuu. On turha yrittää laittaa miehelle vastuuta kun hänellä ei ole mitään valtaakaan.
Naiset haluavat lapsia. Miehet antavat naiselle lapsia. Miehet luopuvat itsestään kun ryhtyvät isäksi. Naiset taas haluavat olla äitejä.
Meillä kyllä lapsi oli miehen aloite. Jos olet tunnekylmä, älä yleistä kaikkiin miehiin.
Tyttöystävällä on oikeus vetää herne nenään jos syy on aivan naurettava. Mutta jos oikea syy niin asia ok.
Olethan kuitenkin valmis menemään saliin jos vauva on kuolemaisillaan esim. Tai no kai siinä vaiheessa ollaan jo teho-osastolla eikä synnytyssalissa. Voisiko auttaa äitiä jos rauhoittelet etukäteen että olet koko ajan lähettyvillä kuitenkin.
Mä ottaisin kyllä doulan mieluummin ku mieheni mukaan synnytykseen. Jotenki tuntuu että nainen osaa suhtautua paremmin asiaan. Selviän kyl itsekin eihän mies hammaslääkäriinkään tule mukaan
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:48"]
Voi hemmetin tantat täällä taas ulvoo :D Minä en päästänyt miestäni synnytyssaliin. Älkää feministit sitten ihmetelkö miksei miestä kiinnosta semmoisen näyn jälkeen enää harrastaa seksiä kanssanne. ˆ__ˆ Ei ennen vanhaan miehet olleet mukana synnytksessä! Vaan sisarukset, äiti, mummo, piika..
T. N24
[/quote]
Feminismi tarkoittaa että naiset ja miehet ovat tasa-arvoisia.
Voi hemmetin tantat täällä taas ulvoo :D Minä en päästänyt miestäni synnytyssaliin. Älkää feministit sitten ihmetelkö miksei miestä kiinnosta semmoisen näyn jälkeen enää harrastaa seksiä kanssanne. ˆ__ˆ Ei ennen vanhaan miehet olleet mukana synnytksessä! Vaan sisarukset, äiti, mummo, piika..
T. N24
[/quote]Voi sinua. Ei ne miehen halut synnytyksen näkemiseen lopu. T: 4 lasta, 4 synnytystä ja miehellä edelleen kovat halut.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:56"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:08"] [quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:40"] [quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:22"] [quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:27"] [quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:19"] Ymmärrän hyvin tyttöystävääsi. Sinä poimit ne rusinat pullasta. Jätät sitten tyttöystäväsi yksin synnyttämään (synnytys voi kestää päiviäkin). Jätät hänet yksin hetkenä, jolloin tarvitsisi tukeasi. [/quote]Jos ymmärrät hyvin tyttöystävääni, kerro sitten, miksi hän kiukuttelee asiasta, joka oli täydellisesti etukäteen tiedossa ja johon hän suostui omasta vapaasta tahdostaan. -ap [/quote] Koska hän ei tiennyt etukäteen, millaista on olla raskaana. Ihmisellä on oikeus muuttaa mieltään saatuaan tarkempaa tietoa tosiasioista. Hän ei enää hyväksy sitä, ettet sinä tue häntä vaikealla hetkellä. [/quote] Todella tyhmä nainen. Siis todella. Kyllä synnytys on sen verran kamalaa ja sen pitäisi jokaisen pillunomistajan kyllä tajuta vaikkei olisi koskaan ollutkaan raskaana, että osaa kuvitella meneekö sinne ilman miestä vai ei. Jos jotain ON SOVITTU, niin se on sitten sovittu, minusta tämä synnyttäjä saa mitä ansaitseekin kun nyt on paha mieli, kun menikin olemaan NIIN TYHMÄ, että teki lapsen, vaikkei se sitten käykään, että synnyttää ilman päätöksiään ei-pyörtävää puolisoaan. Ei se nainen miestään sinne tarvitse, kunhan vikisee ja ulisee nyt tuntemattoman pelossa. Mikä nynnerö! [/quote] Se että jotain sovitaan ei ole kiveen hakattu. Joskus on vaan pakko joustaa. On sovittu että lapsi syö terveellisesti mutta kun ei se sairaana syö mitään ja paino laskee, annetaan syödä mitä menee. Vaikka viikon verran ranskalaisia ja limua. On sovittu että vihaisena ei mennä nukkumaan mutta Matin pettäminen onkin Tiinalle niin kova isku että hän ei pysty puhumaan Matille vielä tänään eikä ehkä huomennakaan. On sovittu että ei erota, mutta ero tulee. On sovittu että ehkä voidaan harrastaa jotain kinky sexiä joskus mutta jompikumpi ei haluakaan sitten kun asiasta keskustellaan uudelleen asioiden oikeilla nimillä. Sovitaan etta seksia harrastetaan nyt mutta Tiina sanoo kesken että ei ole kivaa, lopetetaan. Näin esimerkkejä sulle 'sopimisesta'. Synnytys on suurinpaan osaan noista verratessa aika iso juttu kun se itse tapahtuma lähenee. Moni ei osaa edeltä käsin arvioida kuinka paljon se voikin pelottaa. Vähän sympatiaa toiselle naiselle ei menisi hukkaan. [/quote] Joo, mutta jos sopiminen menee mönkään, niin täällä se on muka aloittajan syy. Aloittajahan on koko ajan pitänyt sopimastaan kiinni. Ei ka se voi olla niin kamala asia? Esimerkkisi ovat päinvastaisia. Aloittajan naisen ajatuksenjuoksua en käsitä. Hänkö on siis laskenut sen varaan, että oma kanta voittaa? Minusta oksettavaa. [/quote] No hohoh . Tyttöystävä on itsekin uskonut pysyvänsä menemään yksin. Nyt kun tapahtuma on lähellä ja konkreettinen , on pelko ottanut vallan. Ts ei ole laskelmoiden valehdellut. [/quote] Ihan sama minkä takia ei pidä sopimaansa. Sellaiseen ihmiseen ei voi luottaa joka ei pidä kiinni sovitusta [/quote] Ja tällainen ihminen , joka ei ymmärrä että ihminen tosi paikan edessä vasta tajuaa mihin pystyy, ei ole itse koskaan ollut tosi paikan edessä. Se on jollekin synnytys, jollekin joku muu.
[/quote]
Minusta synnytys ei ole mikään yllättävä tosipaikka, vaan ratkaisevaa on ollut keskustelu, jonka kävisin mieheni kanssa. Jos mies sanoisi, ettei voi tulla mukaan, niin jos asia olisi minulle tärkeä, ratkaisisin itse, mitä tehdä. Vaihtoehdot olisivat:
a) Ei lasta ollenkaan tai ei tämän miehen kanssa
b) Mukaan doula tai joku muu ystävä
c) Synnytys yksin
d) Sen toivominen salaa, että mies muuttaa mielensä ja kauhea kinuaminen asiasta aikanaan.
e) Tai olla kuin ei tajuaisi, (tai aidosti ei-tajuta) mitä mies juuri sanoisi ja sen itsestäänselvänä pitäminen, että jokainen mies haluaa tulla mukaan, siis minunkin.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:02"]
T. N24
[/quote]Voi sinua. Ei ne miehen halut synnytyksen näkemiseen lopu. T: 4 lasta, 4 synnytystä ja miehellä edelleen kovat halut.
[/quote]
voi vitun WT, jos sinun miehelläsi ei lopu niin tarkoittaako se että muittenkaan miehillä ei??!?! Olen kuullut tapauksista, että naisen synnytyksen näkemin on tappanut miehen halut naistaan kohtaan
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:21"] Tässä ketjussa kun on lukenut näitä naisten mielipiteitä ja vastauksia on helppo ymmärtää miehiä, jotka eivät halua suhdetta vaan ainoastaan one night stooreja. Miksi katsella jotain kieroa, epärehellisyyttä ja itsekkyyttä pursuavaa ämmää? [/quote] Naista pelottaa synnytys ja haluaa lapsen Isän mukaan sittenkin=itsekäs ja epärehellinen? Melko lailla synnytys on epäitsekkäin tekö minka voi tehdä. Mielenmuuttaminen ei ole epärehellistä. Hanki apua sun ongelmaan oikeasti. Toi on tosi huolestuttavaa naisvihaa. [/quote] Ai toi on naisvihaa, kun vain todetaan mitä ämmät täällä kirjoittelee, ja itse juuri vastauksellasi ilmoitit kannattavasi tuota ed.mainittua kieroilua, epärehellisyyttä ja itsekkyyttä? Eli jos noita ei hyväksy tai kannata, niin sitten hoitoon. Kiitti, sain viestistäsi päivän parhaat naurut.
[/quote]
Kyllä, nimittelit naisia ryhmänä hyvin agressiivisesti ilman logiikkaa ja reagoit muutenkin turhan isosti asiaan joka ei sinua koske suoraan. Terapia voisi auttaa hahmottamaan mistä moinen järjetön viha kumpuaa.
[/quote]
Naisvihaa on siis todeta se, mitä täällä kirjoiteltu.
Lueppa nuo kirjoittamani viestit ja sen jälkeen omat kirjoituksesi, niin näet kuinka totta nuo molemmat postaukseni ovat, kuten myös sen, että kuka tarvitsee terapiaa.
Mikäli ymmärrät lukemasi. Tai sitten et.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:52"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:37"]
Mun mies on kuin suurin osa naisista täällä, itse olen aloittajan kaltainen. Ja siis en ennakoinut hakkaamalla kiveen jotain, jos mies ois sairastunut vaikka h-hetkellä, niin sitten olisi. Senkin oisin kestänyt, toki siitä ei nyt ketjussa olekaan kyse, mutta kuitenkin. Ihmettelen siis vilpittömästi aloittajan naisen tarvetta tukeutua aloittajan kaltaiseen mieheen, josta ei siihen selkeästi ole.
Minä voin tukeutua mieheeni ja tiedän sen, mutta hän ei monessakaan asiassa minuun ja hän tietää senkin. Eikä ala vaatimaan sitten, että hänen kuitenkin pitää saada tukeutua, kun siitä ei vaan tulisi mitään, mä en kykene.
En usko että tämän palstan naisilla on vain yhdenlaiset miehet kaikilla.
Tottakai kaikki pystyy synnyttämään yksin sairaalassa, fyysisesti. Tarkoitan ihan sitä että kokemuksia on monenlaisia huolimatta siita sekä lapsi että äiti voivat hyvin lopussa. Se mikä on kestettävää kipua vaihtelee myös sen mukaan miten kokee tilanteen. Onko turvallinen olo.
Kaikki miehet eivät näytä ihan täyttä kehnoa puoltaan heti. Jotkut muuttuvat pahemmiksi. Paha sanoa. Nyt hän kuitenkin on raskaana Aplle ja Aplla on silloin velvollisuuksiakin mihin jankkaaminen ei auta.
Vaikka sinulla on tiettyjä rajoituksia elämässä ja koet siitä syyllisyyttä (vaikkei miehesi ehkä tee niin) se ei tee sinusta Apn kaltaista tai että ihmiset puhuisivat sinusta niinkuin Apsta.
Kaikki miehet ei näytä kehnoa puoltaan heti. Onneksi mä oon kai sit niin epäluuloinen, että en luulottele miehen sanojen tarkoittavan paljonkaan. Ratkaisevinta on teot. Harva viitsi tekojen tasolla olla aivan muuta kuin mitä oikeastikin on, varsinkin kun katson kaikkea kriittisesti, enkä kuvitellen asioita paremmiksi.
Minusta miehellä Suomessa ei ole velvollisuutta osallistua synnytykseen ja jos olisin sitä mieltä, sopisin sitten niin. (No, sovinkin, tai mies ei ois suostunut olemaan poissa.) Nyt aloittajan kotona oli sovittu päinvastaisesta. Ei se ole miehen kehnon puolen myöhäistä esiintuloa, että ei tosiaankaan tule sitten synnytykseen.
Ei tietenkään sokeasti pidä uskoa, tai todisteiden vastaisesti. Se on perusjärkeä, mutta minä saan sinusta nyt sen kuvan että kaikki ovat tavallaan aina pettureita jollain tasolla? Ennenpitkää?
Mulle lapsi on aina kahden ihmisen työn tulos. Kaikki miehet eivät pysty tulemaan synnytykseen mukaan ja kaikki naiset eivät halua miehiään mukaan mutta oletuksena on se että miehellä on yritystä olla tukena naiselle synnytyksen aikana. Ainakin yritystä. Koska vaikka se on yhteinen tuote, vauva, niin nainen uhraa paljon enemmän lapsen eteen ihan jo alussa. Ja tämän ei pitäisi olla mikään kamala asia miehen kannalta vaan itsestäänselvyys.
Ap ja Apn tyttöystävä ovat voineet sopia aikaisemmin ettei Ap tule mukaan, mutta raskaus ja synnytys ovat muuttuvia tiloja. Tyttö muutti mielensa. Näin käy eikä se tee hänestä pahaa ihmistä millään tavalla.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:56"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:53"]
Meillä kyllä lapsi oli miehen aloite. Jos olet tunnekylmä, älä yleistä kaikkiin miehiin.
Aika suuri osa miehista haluaa aidosti lapsia ja elämä vasta alkaa silloin.Meilläkin nimenomaan mies halusi lapsia. Tämä kommentoija joka sanoi,että miehet luopuvat itsestään tullessaan isäksi, ei joko ole isä tai on isä vastoin tahtoaan(ei ole huolehtinut ehkäisystä. Kyllä omat (joillekin lapsipuoletkin) lapset ovat myös miehille se elämän tärkein asia. Tämän miehen joka joutuu luopumaan itsestään tullessaan isäksi, kannattaa kiireesti laittaa piuhat poikki. Jokainen lapsi on ansainnut rakastavan isän eikä miestä joka on luopunut itsestään tullessaan isäksi.
Vedä Ap kännit ja mene sinne :D
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:09"]
Ap ja Apn tyttöystävä ovat voineet sopia aikaisemmin ettei Ap tule mukaan, mutta raskaus ja synnytys ovat muuttuvia tiloja. Tyttö muutti mielensa. Näin käy eikä se tee hänestä pahaa ihmistä millään tavalla.
[/quote]Tästä olen samaa mieltä. -ap
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:52"]
Mun mies on kuin suurin osa naisista täällä, itse olen aloittajan kaltainen. Ja siis en ennakoinut hakkaamalla kiveen jotain, jos mies ois sairastunut vaikka h-hetkellä, niin sitten olisi. Senkin oisin kestänyt, toki siitä ei nyt ketjussa olekaan kyse, mutta kuitenkin. Ihmettelen siis vilpittömästi aloittajan naisen tarvetta tukeutua aloittajan kaltaiseen mieheen, josta ei siihen selkeästi ole.
Minä voin tukeutua mieheeni ja tiedän sen, mutta hän ei monessakaan asiassa minuun ja hän tietää senkin. Eikä ala vaatimaan sitten, että hänen kuitenkin pitää saada tukeutua, kun siitä ei vaan tulisi mitään, mä en kykene.
Tottakai kaikki pystyy synnyttämään yksin sairaalassa, fyysisesti. Tarkoitan ihan sitä että kokemuksia on monenlaisia huolimatta siita sekä lapsi että äiti voivat hyvin lopussa. Se mikä on kestettävää kipua vaihtelee myös sen mukaan miten kokee tilanteen. Onko turvallinen olo.
Kaikki miehet eivät näytä ihan täyttä kehnoa puoltaan heti. Jotkut muuttuvat pahemmiksi. Paha sanoa. Nyt hän kuitenkin on raskaana Aplle ja Aplla on silloin velvollisuuksiakin mihin jankkaaminen ei auta.
Vaikka sinulla on tiettyjä rajoituksia elämässä ja koet siitä syyllisyyttä (vaikkei miehesi ehkä tee niin) se ei tee sinusta Apn kaltaista tai että ihmiset puhuisivat sinusta niinkuin Apsta.
Kaikki miehet ei näytä kehnoa puoltaan heti. Onneksi mä oon kai sit niin epäluuloinen, että en luulottele miehen sanojen tarkoittavan paljonkaan. Ratkaisevinta on teot. Harva viitsi tekojen tasolla olla aivan muuta kuin mitä oikeastikin on, varsinkin kun katson kaikkea kriittisesti, enkä kuvitellen asioita paremmiksi.
Minusta miehellä Suomessa ei ole velvollisuutta osallistua synnytykseen ja jos olisin sitä mieltä, sopisin sitten niin. (No, sovinkin, tai mies ei ois suostunut olemaan poissa.) Nyt aloittajan kotona oli sovittu päinvastaisesta. Ei se ole miehen kehnon puolen myöhäistä esiintuloa, että ei tosiaankaan tule sitten synnytykseen.
Ei tietenkään sokeasti pidä uskoa, tai todisteiden vastaisesti. Se on perusjärkeä, mutta minä saan sinusta nyt sen kuvan että kaikki ovat tavallaan aina pettureita jollain tasolla? Ennenpitkää?
Mulle lapsi on aina kahden ihmisen työn tulos. Kaikki miehet eivät pysty tulemaan synnytykseen mukaan ja kaikki naiset eivät halua miehiään mukaan mutta oletuksena on se että miehellä on yritystä olla tukena naiselle synnytyksen aikana. Ainakin yritystä. Koska vaikka se on yhteinen tuote, vauva, niin nainen uhraa paljon enemmän lapsen eteen ihan jo alussa. Ja tämän ei pitäisi olla mikään kamala asia miehen kannalta vaan itsestäänselvyys.
No ihan samalla lailla täällä nillitetään miehistä ja sanotaan että mies kiukuttelee, vaikka minä näen niin, että nainen vain oletti jotain mieheltä, mikä oli epärealistista.
Ja on totta, ohiksena, että minulla on tapana pitää mahdollisena kaikkien pettävän ja että vain itseensä voi luottaa. Mutta siinä on käynyt tosiaan niin, että mua jos pettää, niin en vain kohauta olkiani ja ajattele, että kestän tämän jotenkin vaan se on heti hei hei ja saat toki korjata asian minulle, jos pystyt. Moni ei arvosta itseään niin paljon ja jää pettureiden kanssa elelemään ajatellen, että ehkä mä voin sit itsekin vähän pettää tässä. Vaatimatta heidän muuttumistaan. En nyt sano että ap:n vaimon tarvii mitään erityisesti korjata, mutta en itse soisi hänelle lähtöasetelman (asia puhuttu) takia kiukkua minua kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:02"]
T. N24
[/quote]
voi vitun WT, jos sinun miehelläsi ei lopu niin tarkoittaako se että muittenkaan miehillä ei??!?! Olen kuullut tapauksista, että naisen synnytyksen näkemin on tappanut miehen halut naistaan kohtaan
[/quote]No voi vitun(en yleensä koskaan käytä kyseistä sanaa, mutta sopii tähän synnytys teemaan;) ) WT, minun henkilökohtainen kokemusko on huonompi, kuin sinun "kuulemasi" tapaukset? :D Näyttää ne miesten halut yleensä säilyvän, kun niihin lapsiperheisiin tuppaa useampikin lapsi tulemaan. Vai meinaatko,että ne on naapurín isännän tekemiä joka ei ole ollut synnytyksessä mukana? PS. älä sinä usko kuulopuheisiin,harvoin ne pitää paikkansa. Kokemus on aina luotettavampi.