Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tule mukaan synnytykseen, tyttöystävä kiukuttelee

Vierailija
15.08.2015 |

Olen aivan suhteen alusta saakka tehnyt selväksi, että lapsia voin hankkia, mutta synnytyssaliin en tule, ota tai jätä. Nyt kun synnytyksen hetki lähenee, tyttöystäväni on kuitenkin alkanut ärhennellä ja kiukutella siitä, miten "hylkään" hänet. Olen ystävllisesti muistuttanut, että (a) synnytykseen voi ottaa toisenkin tukihenkilön ja (b) hänellä ei ole ollut missään vaiheessa mitään syytä olettaa minun tulevan. Tällä ei kuitenkaan ole mitään vaikutusta.

Pakko myöntää, että noin lapsellinen käytös vähentää arvostustani häntä kohtaan. Ymmärrän, että synnytys jännittää, mutta miksi on pakko käyttäytyä noin epäreilusti? Voiko tällaisen kohtuuttomuuden laittaa hormonien tms. piikkiin, vai onko vastaavaa odotettavissa myöhemminkin?

Kommentit (496)

Vierailija
221/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:05"]

Vittu mikä nössö olet :D oikee miesten mies.

[/quote]

Jännämies

Vierailija
222/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:04"]Häpeä !

Kouluta ämmäsi äläkä valita. Vai kumpi teistä se nainen on ?
Meilläpäin miehet on miehiä ja minun sana on laki josta ei edes keskustella.

[/quote]
Sä ja ap voisitte tehä kimppahahmot Putoukseen! :D en pääse ees tästä vessanpytyltä ylös kun tää vaan paranee ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:48"]

Aika outoja vastauksia täällä. Eihän miehet aikoinakaan ollut mukana synnytyksessä. Olette jo aikaisemmin keskustelleet asian että et ole synnytyshuoneessa mukana, mutta sairaalassa kylläkin. Joskus voi olla parempi ettei mies ole huoneessa hästäämässä jos kerta tietää ettei pysty siihen. (esim pyörtyy) Silloin naisen on helpompi keskittyä synnytykseen eikä siihen että rauhoittelee miestä vielä siinä samalla. Mielestäni toimit sillain kuin parhaaksesi näät, tuet naistasi muutoin niin hyvin kuin pystyt. Ei se synnyttäminen ole mikään maailman isoin juttu. Itse olisin kylläkin suuttunut jos mieheni ei olisi ollut mukana kahden lapsen synnytyksessä mutta toisaalta taas ymmärrän pointin kun joku ei siihen pysty. Ap han on kuitenkin sairaalassa ja ottamassa lapsen heti vastaan kun on syntynyt. Eivät kaikki halua nähdä sitä kipua ja verta yms, kaikki eivät kestä sitä.

[/quote]Kiitos kommentistasi. Arvostan suoruuttasi. Miesten mukanaolo synnytyksissä on tosiaan varsin tuore ilmiö. Minulle olisi ollut aivan okei, jos tyttöystäväni olisi päättänyt olla tekemättä lapsia kanssani senn vuoksi, etten tule osallistumaan itse synnytystapahtumaan. Pidin huolta siitä, etten painosta häntä millään tavalla. Jos asia olisi ollut hänelle kynnyskysymys, olisimme voineet elää lapsettomina, tai hän olisi voinut etsiä uuden kumppanin.

Toivon tosiaan, ettei tyttöystäväni ole koko ajan valehdellut minulle olettaen, että voi myöhemmin painostaa ja kiristää minua, koska "tilanne on muuttunut". Ennen tätä ketjua en edes ajatellut moista mahdollisuutta. En usko, että asia on noin, mutta meidän täytyy keskustella aiheesta myös tästä näkökulmasta. -ap

[/quote]

Susta on pösilö tulossa isä ja sä pohdit onko tyttösi valehdellut sinulle siitä miten paljoin sitä synnytys pelottaa? Olisiko ajateltavissa, että sulla olisi erittäin paljon suurempia asioita pohdittavaksi? Miten se vauva muuttaa maailmaa, miten sinä sitä hoidat, millainen isä sinä haluat olla. 

Vierailija
224/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:26"]

Todella itsekästä, ap.

[/quote]On itsekästä määritellä, mihin on valmis ja mihin ei, ja kommunikoida nämä rajat selvästi, ajoissa ja moneen kertaan? Mielenkiintoinen näkemys. Samalla logiikalla on myös itsekästä kieltäytyä tekemästä lasta toisen mieliksi. Lapsettomaksi jääminen kun voi olla vähintään yhtä traumaattista. -ap
[/quote]

Katsos kun elämä ei ole peli, jonka säännöt voidaan kirjoittaa etukäteen.
[/quote]

Mutta miten aloittaja tässä on itsekäs, eikä se tyttöystävä, joka on muuttanut omaa mieltään ja vaatii nyt toistakin muuttamaan omaansa? Miksi on itsekästä olla alusta asti rehellinen, mutta ei ole itsekästä kiukutella toiselle asiasta, johon on ihan itse kuitenkin suostunut? Todellako raskaus oikeuttaa vaikka minkälaisen käytöksen muita ihmisiä kohtaan?

Vierailija
225/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten suhtautua kiukutteluun? Suhtaudut kiukutteluun erittäin kärsivällisesti ja muutat pikapikaa asennettasi arvostavampaan suuntaan. Todennäköisesti naisystäväsikin on vasta nyt raskaana ollessaan tarkemmin ajatellut mihin piinaan joutuu ja esim. kuullut ja lukenut karmeita synnytystarinoita. Hänellä kuitenkaan ei ole valinnanvaraa, saliin on mentävä, halusi tai ei. Mitä todennäköisimmin hän pelkää synnytystä, eikä voi uskoa ettet halua olla hänen tukenaan, kun hän eniten sinua tarvitsee.

Enkä voi uskoa minäkään. Voit kertoa sadalla oman "piinasi", oli syysi sitten mikä tahansa, etkä silti pääse lähellekään naisesi fiiliksiä. Oma synnytykseni oli aivan järkyttävä, eikä mies ehtinyt mukaan kuin ihan loppuvaiheeseen (hänestä riippumattomista syistä). Olisin todella tarvinnut häntä. En mitenkään voi uskoa, että kukaan voi olla niin luuseri, ettei tue rakkaintaan sellaisella hetkellä kuin tukea eniten tarvitsee. Katselepa peiliin ja mieti millainen mies sieltä katsoo vastaan. Mieti, että jos naisesi joutuu kestämään synnytyksen, niin kyllä sinäkin sen kestät.

Vierailija
226/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:54"]

Mikset ap voi kertoa syytä päätökseesi? Ois ehkä helpompi ymmärtää sua jos sanoisit suoraan miksi.

[/quote]Päätökseni ei kuulu ulkopuolisille millään lailla. Minulla ei ole mitään tarvetta saada muilta hyväksyntää. Etsin tulkinta-apua ihmissuhdetilanteeseen.

Pahoittelen, jos tämä ei tullut selväksi. -ap

[/quote]

Tulkinta-apua: Tyttöystäväsi ei ole ymmärtänyt ennen raskautta ja synnytyksen lähestymistä, kuinka suuri, pelottava ja vaarallinenkin asia on kyseessä. Nyt hän on sen tajunnut ja on pettynyt, koska sinä et tajua. Tämä on kiukuttelun pointti ja sillä tyttöystäväsi pyrkii siihen, että ymmärtäisit asian ja menisit synnytykseen. Neuvo: Mene. Mutta vain, jos kykenet olemaan siellä ilman "en halua olla täällä"-naamaa. Muussa tapauksessa auta tyttöystävääsi etsimään hyvä doula. Ole aktiivinen!

[/quote]Kiitos rakentavasta viestistäsi. "Ole aktiivinen!" on hyvä ja arvokas neuvo. Jonkin verran olen näitä järjestelyjä hoitanutkin, mutta varmasti voisin olla vieläkin aktiivisempi ja osoittaa siten välittämistäni. -ap

Vierailija
227/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kommentteja lukiessa meni kylmät väreet selkää pitkin. Niin kylmä suhtautuminen lapsen tuloon tulee ilmi rivien välistä.

Sanoit että sinulle olisi ok, jos naisesi olisi päättänyt olla tekemättä lapsia kanssasi tämän synnytysasian vuoksi. Onko siis niin ettei lapsi ole sinun puoleltasi toivottu, vaan olet vain suostunut siihen naisen pyynnöstä? Oletko yksi niitä miehiä, joka jättää lapsen- ja kodinhoidon naisen vastuulle, koska nainen niitä lapsia alunperinkin halusi? Toivottavasti ette ole menneet tekemään näistäkin asioista jotain järjetöntä sopimusta, ettehän?

Vierailija
228/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:04"]Häpeä !

Kouluta ämmäsi äläkä valita. Vai kumpi teistä se nainen on ?
Meilläpäin miehet on miehiä ja minun sana on laki josta ei edes keskustella.

[/quote]
Sweet mother of all that is good and pure.

Vierailija
229/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:18"]

Jos tyttöystävän synnytys alkaa yllättäen, karkaatko silloinkin?

[/quote]En osallistu synnytykseen. Sairaalassa olen tietenkin paikalla. Tuollainen kakkosen kuvaama  järjestely on sellainen, joka todennäköisesti toteutuu. -ap
[/quote]

Kyllä muuten menet tukemaan synnytystä. Olet vaikka koko ajan sielä pään puolella mutta kuitenkin lähellä. Mikään ei voita sitä tunnetta kun oma lapsi parkaisee ensimmäisen kerran.

Vierailija
230/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei isät edes pääse synnytykseen mukaan vaikka kuinka haluaisi kun sairaalan henkilökunta päättää niin. Kuitenkin kaikki selviävät ihan hyvin ja lapsesta iloitaan. Kerron tämän siksi koska miestäni ei meinattu päästää mukaan, johtuen tilanteen kriittisyydestä.

Ehkä tyttöystäväsi pelkää synnytystä? Hormoonit on sekaisin ja käydään kierroksilla..ollaan herkempiä kuin muuten olisi.

Valinnassasi ei ole mitään vikaa. Olet lähellä sairaalassa jos tulee jotain odottamatonta. Mitäs jos synnytyksessä jotain menee pieleen ja äidin tai lapsen henki vaarantuu? Mitä teet? Kysyn tätä siksi että itse meinasin kuolla synnytykseen ja vaarassa oli myös lapsen henki. Kiitos taitavien lääkäreiden olen tätä viestiä kirjoittamassa.
N50

Vierailija
231/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:18"] Jos tyttöystävän synnytys alkaa yllättäen, karkaatko silloinkin? [/quote]En osallistu synnytykseen. Sairaalassa olen tietenkin paikalla. Tuollainen kakkosen kuvaama  järjestely on sellainen, joka todennäköisesti toteutuu. -ap [/quote] Kyllä muuten menet tukemaan synnytystä. Olet vaikka koko ajan sielä pään puolella mutta kuitenkin lähellä. Mikään ei voita sitä tunnetta kun oma lapsi parkaisee ensimmäisen kerran.

[/quote]Mielipiteelläsi ei ole mitään merkitystä siihen, minkälaisia valintoja teen. -ap

Vierailija
232/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun nyt poistumaan koneelta, mutta palaan myöhemmin lukemaan viestejä. Otan mielelläni vastaan rakentavia kommentteja, jotka liittyvät ketjun varsinaiseen aiheeseen. -ap

Vierailija
233/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa kun on lukenut näitä naisten mielipiteitä ja vastauksia on helppo ymmärtää miehiä, jotka eivät halua suhdetta vaan ainoastaan one night stooreja.
Miksi katsella jotain kieroa, epärehellisyyttä ja itsekkyyttä pursuavaa ämmää?

Vierailija
234/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonpa vain että et ole mitään. "Sylkäisy"

Vierailija
235/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:19"]Ymmärrän hyvin tyttöystävääsi. Sinä poimit ne rusinat pullasta. Jätät sitten tyttöystäväsi yksin synnyttämään (synnytys voi kestää päiviäkin). Jätät hänet yksin hetkenä, jolloin tarvitsisi tukeasi.
[/quote]

Mutta eikö ap tehny asiaa jo ennen raskautta selväksi?
Sitäpaitsi en tajua mitä virkaa miehistä edes on synnärillä? Mitenniin jää yksin? Miksei ota vaikka äitiä/siskoa/ystävää mukaan?

T.4 lapsen äiti, jonka mies oli vain ensimmäisessä synnytyksessä mukana. Siinä huomattiin, että miehellä oli huono olla/tylsää/ei muuta apua kuin "kutsu hoitaja/tuo lasi vettä" tms. Myöhemmin päädyttiin ettei enää tarvi tulla mukaan synnytyksiin. Joka kerta tuli heti vauvan synnyttyä sairaalaan, toi karkkia ja limsaa, lehden. Katsoi vauvaa sillä aikaa, kun kävin suihkussa ym. Kotona laittoi paikat kuntoon, kävi kaupassa, hoiti nuorimmaisia.

Vierailija
236/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaisi, jos mies ei tulisi mukaan synntykseen. Jos lapsen haluaa, biologiset seikat on hyväksyttävä. Vain nainen voi synnyttää ja miehellä on oikeus kieltäytyä (voi tulla paha olo, pelkää, ettei kestä tilannetta, kammot jne.) synnytyksestä. Aloittaja on myös alusta lähtien tehnyt selväksi, ettei osallistu synntykseen. Sen tyttöystävä on tiennyt. Jos pelkää, ettei kestä synnytystä yksin, kannattaa kysyä jotain ystävää tai tukihenkilöä mukaan. Aloittaja tosin vaikuttaa hieman provolta ja kyseenalaistan hänen todellisen halunsa saada lapsia.

Vierailija
237/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:18"] Jos tyttöystävän synnytys alkaa yllättäen, karkaatko silloinkin? [/quote]En osallistu synnytykseen. Sairaalassa olen tietenkin paikalla. Tuollainen kakkosen kuvaama  järjestely on sellainen, joka todennäköisesti toteutuu. -ap [/quote] Kyllä muuten menet tukemaan synnytystä. Olet vaikka koko ajan sielä pään puolella mutta kuitenkin lähellä. Mikään ei voita sitä tunnetta kun oma lapsi parkaisee ensimmäisen kerran.

[/quote]Mielipiteelläsi ei ole mitään merkitystä siihen, minkälaisia valintoja teen. -ap

[/quote]

Miksi helvetissä sitten kirjoitat tänne jos kenenkään mielipiteellä (paitsi niillä, jotka puoltavat omaa kantaasi) ei ole merkitystä?

Noh, minun silmissäni olet aikamoinen rotta kun jätät tyttöystäväsi yksin sellaisella hetkellä kun tämä tarvitsisi eniten rakkaan tukea.

Vierailija
238/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:05"]

Itsehän olin mukana jo esikoisen syntymässä 80 luvun legendaarisella Haidekenilla. Tämä tilanne oli minulle ja vaimollekin uusi mutta niin se taisi olla henkilökunnallekin. Tuntui että heillä ei ollut mitään valmiuksia kohtaamaan salissa muita miespuolisia kuin lääkäreitä. Siellä oli siis melko suuri synnytyssali toki oli ainakin yksi erillishuone jonka saimme täysin pyytämättä käyttöömme. Tosin epäilen että sitä pyysi joku salin muista synnyttäjistä. Ajat oli jo muuttuneet 1990 luvulla ja oli ihan normaalia miehen mukana oleminen, tosin en tainnutkaan olla tämän viimeisimmän lapsen biologinen isä.

[/quote]

Se on Heideken. Eikä kommenttisi oikeastaan kuulu tähän keskusteluun ollenkaan. 

Vierailija
239/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä on suuri merkitys että on tuki sielä kipujen keskellä. Mieti omalle kohdalle jätkä mitä olet tekemässä.

Vierailija
240/496 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä syy ap:lla on päätökseensä, mutta kaverin mies sanoi ihan suoraan, että pelkää, että tulee huonovointiseksi tai pyörtyy. Kuitenkin loppujen lopuksi meni mukaan ja kaikki meni ok.