En tule mukaan synnytykseen, tyttöystävä kiukuttelee
Olen aivan suhteen alusta saakka tehnyt selväksi, että lapsia voin hankkia, mutta synnytyssaliin en tule, ota tai jätä. Nyt kun synnytyksen hetki lähenee, tyttöystäväni on kuitenkin alkanut ärhennellä ja kiukutella siitä, miten "hylkään" hänet. Olen ystävllisesti muistuttanut, että (a) synnytykseen voi ottaa toisenkin tukihenkilön ja (b) hänellä ei ole ollut missään vaiheessa mitään syytä olettaa minun tulevan. Tällä ei kuitenkaan ole mitään vaikutusta.
Pakko myöntää, että noin lapsellinen käytös vähentää arvostustani häntä kohtaan. Ymmärrän, että synnytys jännittää, mutta miksi on pakko käyttäytyä noin epäreilusti? Voiko tällaisen kohtuuttomuuden laittaa hormonien tms. piikkiin, vai onko vastaavaa odotettavissa myöhemminkin?
Kommentit (496)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:56"]Nykylääketieteestä huolimatta synnytys on ihan saatanan vaarallinen tapahtuma. Ei siinä todennäköisesti kukaan kuole, mutta vammoja tulee aika varmasti ja joku voi niistä vammoista kärsiä lopun elämäänsä. Minä olisin tosiaan nostanut asenteestasi metelin jo ennen kuin lasta ruvetaan pykäämään. Sikäli en siis ymmärrä tyttöystävääsi. Toisaalta ennen raskautta on vielä helppo sulkea mielensä siltä, millaista synnyttäminen mahdollisesti on. Raskauden edetessä tieto lisääntyy ja asiat konkretisoituvat. Silloin voi alkaa pelottaa. Paljon.
Tyttöystävällesi on valjennut, että kyllä, hän tulee puskemaan lapsen maailmaan. Hänen alapäänsä kudokset venyvät, mutta todennäköisesti myös repeävät. Hän saattaa vaurioitua pahastikin. Hän saattaa kokea räjäyttävää supistuskipua ja kivun aiheuttamaa lamauttavaa kuoleman pelkoa. On mahdollista, ettei epiduraalia ehditä antaa. On mahdollista, että jokin menee vakavasti pieleen. Voi tulla komplikaatioita. Oma ja/tai lapsen henkikin voi pahassa tilanteessa vaarantua. Tämä on nyt alkanut valjeta tyttöystävällesi, ja häntä pelottaa aivan hirveästi. Pelko on saanut hänet muuttamaan mieltään ja haluamaan sinut mukaan synnytykseen.
Kun tyttöystäväsi on nyt tajuamassa, kuinka valtavasta, tärkeästä ja mahdollisesti vaarallisesta asiasta synnytyksessä on kyse, hän on myös oivaltanut, kuinka iso päätöksesi olla menemättä mukaan on. Et halua olla läsnä hetkenä, jona oma lapsesi tulee maailmaan. Et halua olla paikalla seuraamassa, että kaikki menee hyvin. Et halua lohduttaa ihmistä, joka rakastaa sinua ja pelkää ja kärsii yhteisen lapsenne vuoksi. Täytyy sanoa, etten voisi antaa miehelleni anteeksi, jos sanoisin "Mua pelottaa ihan hirveästi. Älä jätä yksin. Tarvitsen sua" ja mieheni vastasi "En tule mukaan. En edes harkitsee. En sittenkään, vaikka olisit kuoleman kaihuissasi". Ennen miehet eivät saaneet tulla saliin. Mitä sitten? Tämä entisaikojen käytäntö oli aivan perseestä.
[/quote]
Saat kuulostamaan synnytyksen siltä, kuin ne kivut yms. olisivat saliin menemättämän miehen syy :D Tai vaikka saliin menneenkin. "Saat luvan lohduttaa, koska tää on sun syytäs!"
Jos noin kokee, niin ei ehkä kannata synnyttää ollenkaan. Ja siis entisenä synnytyspelkoisena sanon tämän.
[/quote]
Ei minusta. Sitä vain toivoo että paikalla on joku tuttu ja turvallinen joka katsoo että asiat etenee oikealla tavalla kun itse ei pysty.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:28"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:56"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:08"] [quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:40"] [quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:22"] [quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:27"] [quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:19"] Ymmärrän hyvin tyttöystävääsi. Sinä poimit ne rusinat pullasta. Jätät sitten tyttöystäväsi yksin synnyttämään (synnytys voi kestää päiviäkin). Jätät hänet yksin hetkenä, jolloin tarvitsisi tukeasi. [/quote]Jos ymmärrät hyvin tyttöystävääni, kerro sitten, miksi hän kiukuttelee asiasta, joka oli täydellisesti etukäteen tiedossa ja johon hän suostui omasta vapaasta tahdostaan. -ap [/quote] Koska hän ei tiennyt etukäteen, millaista on olla raskaana. Ihmisellä on oikeus muuttaa mieltään saatuaan tarkempaa tietoa tosiasioista. Hän ei enää hyväksy sitä, ettet sinä tue häntä vaikealla hetkellä. [/quote] Todella tyhmä nainen. Siis todella. Kyllä synnytys on sen verran kamalaa ja sen pitäisi jokaisen pillunomistajan kyllä tajuta vaikkei olisi koskaan ollutkaan raskaana, että osaa kuvitella meneekö sinne ilman miestä vai ei. Jos jotain ON SOVITTU, niin se on sitten sovittu, minusta tämä synnyttäjä saa mitä ansaitseekin kun nyt on paha mieli, kun menikin olemaan NIIN TYHMÄ, että teki lapsen, vaikkei se sitten käykään, että synnyttää ilman päätöksiään ei-pyörtävää puolisoaan. Ei se nainen miestään sinne tarvitse, kunhan vikisee ja ulisee nyt tuntemattoman pelossa. Mikä nynnerö! [/quote] Se että jotain sovitaan ei ole kiveen hakattu. Joskus on vaan pakko joustaa. On sovittu että lapsi syö terveellisesti mutta kun ei se sairaana syö mitään ja paino laskee, annetaan syödä mitä menee. Vaikka viikon verran ranskalaisia ja limua. On sovittu että vihaisena ei mennä nukkumaan mutta Matin pettäminen onkin Tiinalle niin kova isku että hän ei pysty puhumaan Matille vielä tänään eikä ehkä huomennakaan. On sovittu että ei erota, mutta ero tulee. On sovittu että ehkä voidaan harrastaa jotain kinky sexiä joskus mutta jompikumpi ei haluakaan sitten kun asiasta keskustellaan uudelleen asioiden oikeilla nimillä. Sovitaan etta seksia harrastetaan nyt mutta Tiina sanoo kesken että ei ole kivaa, lopetetaan. Näin esimerkkejä sulle 'sopimisesta'. Synnytys on suurinpaan osaan noista verratessa aika iso juttu kun se itse tapahtuma lähenee. Moni ei osaa edeltä käsin arvioida kuinka paljon se voikin pelottaa. Vähän sympatiaa toiselle naiselle ei menisi hukkaan. [/quote] Joo, mutta jos sopiminen menee mönkään, niin täällä se on muka aloittajan syy. Aloittajahan on koko ajan pitänyt sopimastaan kiinni. Ei ka se voi olla niin kamala asia? Esimerkkisi ovat päinvastaisia. Aloittajan naisen ajatuksenjuoksua en käsitä. Hänkö on siis laskenut sen varaan, että oma kanta voittaa? Minusta oksettavaa. [/quote] No hohoh . Tyttöystävä on itsekin uskonut pysyvänsä menemään yksin. Nyt kun tapahtuma on lähellä ja konkreettinen , on pelko ottanut vallan. Ts ei ole laskelmoiden valehdellut. [/quote] Ihan sama minkä takia ei pidä sopimaansa. Sellaiseen ihmiseen ei voi luottaa joka ei pidä kiinni sovitusta [/quote] Ja tällainen ihminen , joka ei ymmärrä että ihminen tosi paikan edessä vasta tajuaa mihin pystyy, ei ole itse koskaan ollut tosi paikan edessä. Se on jollekin synnytys, jollekin joku muu.
[/quote]
Mihin pystyy? Aikuisen ihmisen PITÄÄ tietää mihin pystyy ja mihin ei. Mitä jos hän ei pysty vanhemmuuteen? Pitääkö lapsen kärsiä koska nainen ei osaa päättää mitä haluaa? Järjetöntä!!!
Tuollaista ihmistä ei pitäisi päästää mihinkään eikä tekemään mitään omasta tahdostaan vaan holhoajan pitäisi päättää nekin asiat. Kun kyseinen henkilö ei kerran siihen pysty
[/quote]Tajuatko miten naurettava olet? Vai piruiletko huviksesi? Tuntuu mahdottomalta että oikeasti olet tuota mieltä. Tai sitten olet vielä todella nuori. Tai sitten et koskaan ole oikeasti rakastanut ketään.Jos joku ystäväsi olisi aina puhunut , että haluaa hypätä laskuvarjolla, mutta ei sitten h-hetkenä lentokoneen ovella seisoessaan pystyisikään, olisiko hän sinun mielestäsi holhouksen tarpeessa? Eihän hän tiennyt etukäteen ettei pysty hyppäämään. Voiko kukaan ihminen ,edes sinä , vaikka niin nyt luulet ,tietää mihin tässä elämässä pystyy ? Ihmisen ei koskaan kannata olla ehdoton. Elämä meitä yleensä opettaa jos ei muuta niin kävelemään hitaaasti.Mutta nuoruuteen kuuluu ehdottomuus, kunnes jonakin päivänä tajuaa, miten tyhmää se on ja että joskus kannattaa omista periaatteistaan luopua.
[/quote]
Taas täysin eri asia. Laskuvarjohyppy ei koske toista mitenkään.
Tuota voisi verrata siihen että sovitaan että lapsia ei hankita ja sitten yhtäkkiä vaaditaan että joko lapsia tai ero.
[/quote]
Tottakai juuri noin voi käydä.
Ensin molemmat ovat sitä mieltä ettei hankita lapsia. Sitten ajan kanssa toisen mieli muuttuu mutta toisen ei. Edessä on ero.
Rohkeasti mukaan vaan, et tule katumaan päätöstäsi olla mukana tukemassa puolisoasi hetkenä, jona hän todella tarvitsee sinua ja hetkenä jolloin lapsesi syntyy.
En olisi jättänyt oman lapseni synnytystä mistään hinnasta väliin, paras kokemus ikinä elämässäni. :)
Siis eihän tää oo se sama tyyppi (tai trolli), joka täällä vuosi pari sitten jankutti parikymmentä sivua siitä, että tyttöystävä ei haluakaan tehdä aborttia vaikka alunperin lupasi tehdä, jos pillerit pettää. Jotenkin samanlaista mustavalkoista minäminäminä-tyyliä.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:27"]
Siis eihän tää oo se sama tyyppi (tai trolli), joka täällä vuosi pari sitten jankutti parikymmentä sivua siitä, että tyttöystävä ei haluakaan tehdä aborttia vaikka alunperin lupasi tehdä, jos pillerit pettää. Jotenkin samanlaista mustavalkoista minäminäminä-tyyliä.
[/quote]
nyt on siis pillerit pettäneet :D onnea vaan teille! Sitä tulette tarvitsemaan.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:12"]
Mua kyllä ahdistaisi synnytyssalista poissaoloa se jos mieheni ilmoittaisi että on ihan ok jos siitä syystä meiltä jää lapset tekemättä.
Niinkun mitä? Että voinpa siittää sut, niin mene sinä työstämään se ulos, tai sitte, voidaan olla ilman lapsia. Samantekevää.
Vähän niinko että käytkö synnyttämässä vai mitäs? Vai tilataanko pizza ja katotaan joku kiva leffa.
[/quote]Joo, oikeassa olet. Ei kyllä mitään ihanne isä-ainesta. Tyyliin, jos mun täytyy tulla synnytykseen mukaan ,meille ei tule lapsia. No ,ei kyllä tunnu,että lapsi paljoa kiinnostaa.
Hmmm, itse en halua miestäni mukaan synnytykseen. Se asia sovittiin jo raskauden alussa ja ei hänellä ole hinkua myöskään tulla mukaan. Hän tulee siis sairaalaan kyllä, muttei saliin messiin.
VB
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:39"]Mun mielestä sillä sun syylläsi olla tulematta synnytyssaliin on kyllä merkitystä. Ja varsinkin sillä, että oletko keskustellut asiasta tyttöystäväsi kanssa. Itselleni oli tärkeää, että mies oli mukana, oltiin tiimi, molemmat uudessa ja ainutkertaisessa tilanteessa ja mies vielä mun "edunvalvojana", en yhtään tiennyt miten sekaisin voin mennä (no, en mennyt). Jälkikäteen mietittynä olisin selvinnyt synnytyksestä yksinkin (siis kätiöiden avulla tietty), mutten voinut sitä etukäteen tietää.
Et halua nähdä verta? Pelkäät tilanteen kontrollin menetystä? Et halua nähdä läheisen kipua? Sinulla on traumaattisia kokemuksia sairaalasta? Syy auttaisi ehkä tyttöystävääsi ymmärtämään asian paremmin. Jos hän kokee, että sinua ei vaan kiinnosta tulla mukaan, lepäät mieluummin sen ajan, koska et voi konkreettisesti synnyttää, niin ymmärrän kiukuttelun. Jos et kestä toisen kipua, on tyttöystäväsi todella parempi ottaa mukaan joku toinen tukihenkilö. Olethan ollut silti kiinnostunut synnytyksestä, luonut tyttöystävääsi uskoa, että hän selviää siitä hyvin ja ihailet häntä, koska hänellä on tällainen iso juttu edessä?
[/quote]ei vittu että oikein pitäs ihailla kun synnyttää ,sehän on niin sankariteko.tietysti sitten kun kotiin tulee nii punainen matto ja torvisoittokunta vastassa.miten ne naiset vielä esim 80 luvulla pysty ilman miestään synnyttää?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:48"]
Aika outoja vastauksia täällä. Eihän miehet aikoinakaan ollut mukana synnytyksessä. Olette jo aikaisemmin keskustelleet asian että et ole synnytyshuoneessa mukana, mutta sairaalassa kylläkin. Joskus voi olla parempi ettei mies ole huoneessa hästäämässä jos kerta tietää ettei pysty siihen. (esim pyörtyy) Silloin naisen on helpompi keskittyä synnytykseen eikä siihen että rauhoittelee miestä vielä siinä samalla. Mielestäni toimit sillain kuin parhaaksesi näät, tuet naistasi muutoin niin hyvin kuin pystyt. Ei se synnyttäminen ole mikään maailman isoin juttu. Itse olisin kylläkin suuttunut jos mieheni ei olisi ollut mukana kahden lapsen synnytyksessä mutta toisaalta taas ymmärrän pointin kun joku ei siihen pysty. Ap han on kuitenkin sairaalassa ja ottamassa lapsen heti vastaan kun on syntynyt. Eivät kaikki halua nähdä sitä kipua ja verta yms, kaikki eivät kestä sitä.
[/quote]
:D paras! Minä kyllä suuttuisin, mutta jos muille käy noin niin eipä väliä!
Joillekin synnytys on maailman isoin juttu. Ihan oikeesti.
[/quote]
WOOOU, mulle se oli myös iso juttu että mies oli mukana. Mutta eipä mua kiinnosta todellakaan jos naapurin pirjon mies harri ei ole mukana. ootko vähän tyhmä? sinua ilmeisesti kiinnostaa tai HAITTAA jos ap ei ole tyttöystävänsä mukana huoneessa. voihh, harmi kun sulla on nuin tylsä elämä. :(
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:56"]
Helppohan se on synnyttämättömänä naisena ajatella että hänen synnytys tulee menemään tavalla X, mutta asiat harvemmin synnytyksessä menevät ihan täysin 100 %:sti miten on aikaisemmin suunniteltu.
[/quote]Helppoa on myös ajatella, että mitäpä toisen syistä piittaamaan, kun omat TUNTEET ajavat kuitenkin loppujen lopuksi kaiken sovitun ja kohtuullisen edelle.
Eivät naiset itse ole tähän täysin syyllisiä. Tytöt myös kasvatetaan tällaiseen draamailuun.
[/quote]
Ei ole kohtuullista vaatia, että toinen synnyttää yksin, jos synnytys pelottaa.
Raskaus tosiaan muuttaa kaiken,joten hyvin ymmärrän että tyttöystäväsi on muuttanut mieltään. Yritä ymmärtää naistasi ja mahdollisesti jopa muuttaa mieltäsi synnytyssaliin menosta...Itse en olisi selvinnyt synnytyksestä ilman mieheni tukea. Saatika jos jotain tapahtuu. Oletko miettinyt että tyttöystävääsi ehkä pelottaa jos joku menee pieleen? Vauva tai tyttöystäväsi menehtyy/vammautuu tms. (toivottavasti ei) Siinä jo syy miksi ehkä hän haluaisi TODELLAKIN sinut saliin ja täten muuttanut mieltään matkan varrella. Kyllä saattaisin itsekkin naisena hieman kyseenalaistaa sitä miksi oikeasti et halua tukea häntä hänen/teidän tärkeimpänä hetkenä...
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:02"]
Minusta on hienoa että puhutte! Sinulla on ilmeisesti painava syy olla poissa synnytyshuoneesta, tyttöystäväsi tietää syyn. olette keskustelleet siitä jo ennen lapsen tekoa joten asia pitäisi olla jo selvä. mammat täällä vain raivoaa kun eivät tiedä syytäsi miksi et mene synnytyshuoneeseen ;)
[/quote]Kiitos. Näin itsekin ketjua tulkitsen. Tiedän, että aihe voi kuumentaa tunteita tällaisella palstalla, mutta täältä saa kaiken loanheiton joukosta poimittua myös rakentavia ajatuksia. Niin tälläkin kertaa. -ap
Vittu mikä nössö olet :D oikee miesten mies.
Itsehän olin mukana jo esikoisen syntymässä 80 luvun legendaarisella Haidekenilla. Tämä tilanne oli minulle ja vaimollekin uusi mutta niin se taisi olla henkilökunnallekin. Tuntui että heillä ei ollut mitään valmiuksia kohtaamaan salissa muita miespuolisia kuin lääkäreitä.
Siellä oli siis melko suuri synnytyssali toki oli ainakin yksi erillishuone jonka saimme täysin pyytämättä käyttöömme.
Tosin epäilen että sitä pyysi joku salin muista synnyttäjistä.
Ajat oli jo muuttuneet 1990 luvulla ja oli ihan normaalia miehen mukana oleminen, tosin en tainnutkaan olla tämän viimeisimmän lapsen biologinen isä.
No en mäkään haluaisi nähdä omaa puolisoa pillu räjähtäneenä, allensa paskoneena, huutavana . Yök
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 13:02"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:48"]
Aika outoja vastauksia täällä. Eihän miehet aikoinakaan ollut mukana synnytyksessä. Olette jo aikaisemmin keskustelleet asian että et ole synnytyshuoneessa mukana, mutta sairaalassa kylläkin. Joskus voi olla parempi ettei mies ole huoneessa hästäämässä jos kerta tietää ettei pysty siihen. (esim pyörtyy) Silloin naisen on helpompi keskittyä synnytykseen eikä siihen että rauhoittelee miestä vielä siinä samalla. Mielestäni toimit sillain kuin parhaaksesi näät, tuet naistasi muutoin niin hyvin kuin pystyt. Ei se synnyttäminen ole mikään maailman isoin juttu. Itse olisin kylläkin suuttunut jos mieheni ei olisi ollut mukana kahden lapsen synnytyksessä mutta toisaalta taas ymmärrän pointin kun joku ei siihen pysty. Ap han on kuitenkin sairaalassa ja ottamassa lapsen heti vastaan kun on syntynyt. Eivät kaikki halua nähdä sitä kipua ja verta yms, kaikki eivät kestä sitä.
[/quote]Kiitos kommentistasi. Arvostan suoruuttasi. Miesten mukanaolo synnytyksissä on tosiaan varsin tuore ilmiö. Minulle olisi ollut aivan okei, jos tyttöystäväni olisi päättänyt olla tekemättä lapsia kanssani senn vuoksi, etten tule osallistumaan itse synnytystapahtumaan. Pidin huolta siitä, etten painosta häntä millään tavalla. Jos asia olisi ollut hänelle kynnyskysymys, olisimme voineet elää lapsettomina, tai hän olisi voinut etsiä uuden kumppanin.
Toivon tosiaan, ettei tyttöystäväni ole koko ajan valehdellut minulle olettaen, että voi myöhemmin painostaa ja kiristää minua, koska "tilanne on muuttunut". Ennen tätä ketjua en edes ajatellut moista mahdollisuutta. En usko, että asia on noin, mutta meidän täytyy keskustella aiheesta myös tästä näkökulmasta. -ap
[/quote]
Minusta on hienoa että puhutte! Sinulla on ilmeisesti painava syy olla poissa synnytyshuoneesta, tyttöystäväsi tietää syyn. olette keskustelleet siitä jo ennen lapsen tekoa joten asia pitäisi olla jo selvä. mammat täällä vain raivoaa kun eivät tiedä syytäsi miksi et mene synnytyshuoneeseen ;)
[/quote]
Ihan syystäkin. Ap ilmaisi vasta myöhään tekstissään että hänellä on painava syy olla menemättä synnytyssaliin.
Nythän me emme voi tietää onko syy todella edes objektiivisesti painava. Sehän voi olla että "en halua nähdä kun pillu repeää ja seksielämä kärsii" joka voi subjektiivisesti ollakin painava syy, vai se että "minulla on todella paha fobia synnytyssaleja kohtaan koska esikoiseni kuoli synnytyksessä". Joku ilmaisi asian täällä hyvin, ei voida oikein ottaa kantaa ku ei tiedetä loukkaantuuko tyttöystävä siitä että, ap on lainannut hammaslankaa vai nainut naapuria.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:58"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:54"]
Mikset ap voi kertoa syytä päätökseesi? Ois ehkä helpompi ymmärtää sua jos sanoisit suoraan miksi.
[/quote]Päätökseni ei kuulu ulkopuolisille millään lailla. Minulla ei ole mitään tarvetta saada muilta hyväksyntää. Etsin tulkinta-apua ihmissuhdetilanteeseen.
Pahoittelen, jos tämä ei tullut selväksi. -ap
[/quote]
Selvä. Ihan ohiksena kuitenkin kysyn, että oletko ap koskaan muuttanut mieltäsi?
Tilannettasi on erittäin helppo tulkita tyttöystäväsi on herännyt siihen todellisuuteen, ettei selviä näin isosta ja pelottavasta asiasta kuin synnytys ilman lapsen isän tukea. On kertonut tämän sinulle ja sinä syystä tai toisesta pysyt päätöksessäsi. Vauva on pakko kuitenkin synnyttää, joten toivon että hän saa tarvitsemaansa tukea joltain toiselta. Varaudu siihen, että tätä hän ei ikinä unohda ja saat kuulla asiasta todennäköisesti myös jatkossa, jos yhdessä pysytte.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:58"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:54"]
Mikset ap voi kertoa syytä päätökseesi? Ois ehkä helpompi ymmärtää sua jos sanoisit suoraan miksi.
[/quote]Päätökseni ei kuulu ulkopuolisille millään lailla. Minulla ei ole mitään tarvetta saada muilta hyväksyntää. Etsin tulkinta-apua ihmissuhdetilanteeseen.
Pahoittelen, jos tämä ei tullut selväksi. -ap
[/quote]
Tulkinta-apua: Tyttöystäväsi ei ole ymmärtänyt ennen raskautta ja synnytyksen lähestymistä, kuinka suuri, pelottava ja vaarallinenkin asia on kyseessä. Nyt hän on sen tajunnut ja on pettynyt, koska sinä et tajua. Tämä on kiukuttelun pointti ja sillä tyttöystäväsi pyrkii siihen, että ymmärtäisit asian ja menisit synnytykseen. Neuvo: Mene. Mutta vain, jos kykenet olemaan siellä ilman "en halua olla täällä"-naamaa. Muussa tapauksessa auta tyttöystävääsi etsimään hyvä doula. Ole aktiivinen!
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 20:56"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:08"] [quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:40"] [quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:22"] [quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:27"] [quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:19"] Ymmärrän hyvin tyttöystävääsi. Sinä poimit ne rusinat pullasta. Jätät sitten tyttöystäväsi yksin synnyttämään (synnytys voi kestää päiviäkin). Jätät hänet yksin hetkenä, jolloin tarvitsisi tukeasi. [/quote]Jos ymmärrät hyvin tyttöystävääni, kerro sitten, miksi hän kiukuttelee asiasta, joka oli täydellisesti etukäteen tiedossa ja johon hän suostui omasta vapaasta tahdostaan. -ap [/quote] Koska hän ei tiennyt etukäteen, millaista on olla raskaana. Ihmisellä on oikeus muuttaa mieltään saatuaan tarkempaa tietoa tosiasioista. Hän ei enää hyväksy sitä, ettet sinä tue häntä vaikealla hetkellä. [/quote] Todella tyhmä nainen. Siis todella. Kyllä synnytys on sen verran kamalaa ja sen pitäisi jokaisen pillunomistajan kyllä tajuta vaikkei olisi koskaan ollutkaan raskaana, että osaa kuvitella meneekö sinne ilman miestä vai ei. Jos jotain ON SOVITTU, niin se on sitten sovittu, minusta tämä synnyttäjä saa mitä ansaitseekin kun nyt on paha mieli, kun menikin olemaan NIIN TYHMÄ, että teki lapsen, vaikkei se sitten käykään, että synnyttää ilman päätöksiään ei-pyörtävää puolisoaan. Ei se nainen miestään sinne tarvitse, kunhan vikisee ja ulisee nyt tuntemattoman pelossa. Mikä nynnerö! [/quote] Se että jotain sovitaan ei ole kiveen hakattu. Joskus on vaan pakko joustaa. On sovittu että lapsi syö terveellisesti mutta kun ei se sairaana syö mitään ja paino laskee, annetaan syödä mitä menee. Vaikka viikon verran ranskalaisia ja limua. On sovittu että vihaisena ei mennä nukkumaan mutta Matin pettäminen onkin Tiinalle niin kova isku että hän ei pysty puhumaan Matille vielä tänään eikä ehkä huomennakaan. On sovittu että ei erota, mutta ero tulee. On sovittu että ehkä voidaan harrastaa jotain kinky sexiä joskus mutta jompikumpi ei haluakaan sitten kun asiasta keskustellaan uudelleen asioiden oikeilla nimillä. Sovitaan etta seksia harrastetaan nyt mutta Tiina sanoo kesken että ei ole kivaa, lopetetaan. Näin esimerkkejä sulle 'sopimisesta'. Synnytys on suurinpaan osaan noista verratessa aika iso juttu kun se itse tapahtuma lähenee. Moni ei osaa edeltä käsin arvioida kuinka paljon se voikin pelottaa. Vähän sympatiaa toiselle naiselle ei menisi hukkaan. [/quote] Joo, mutta jos sopiminen menee mönkään, niin täällä se on muka aloittajan syy. Aloittajahan on koko ajan pitänyt sopimastaan kiinni. Ei ka se voi olla niin kamala asia? Esimerkkisi ovat päinvastaisia. Aloittajan naisen ajatuksenjuoksua en käsitä. Hänkö on siis laskenut sen varaan, että oma kanta voittaa? Minusta oksettavaa. [/quote] No hohoh . Tyttöystävä on itsekin uskonut pysyvänsä menemään yksin. Nyt kun tapahtuma on lähellä ja konkreettinen , on pelko ottanut vallan. Ts ei ole laskelmoiden valehdellut. [/quote] Ihan sama minkä takia ei pidä sopimaansa. Sellaiseen ihmiseen ei voi luottaa joka ei pidä kiinni sovitusta [/quote] Ja tällainen ihminen , joka ei ymmärrä että ihminen tosi paikan edessä vasta tajuaa mihin pystyy, ei ole itse koskaan ollut tosi paikan edessä. Se on jollekin synnytys, jollekin joku muu.
[/quote]
Mihin pystyy? Aikuisen ihmisen PITÄÄ tietää mihin pystyy ja mihin ei. Mitä jos hän ei pysty vanhemmuuteen? Pitääkö lapsen kärsiä koska nainen ei osaa päättää mitä haluaa? Järjetöntä!!!
Tuollaista ihmistä ei pitäisi päästää mihinkään eikä tekemään mitään omasta tahdostaan vaan holhoajan pitäisi päättää nekin asiat. Kun kyseinen henkilö ei kerran siihen pysty
[/quote]
Ohohhoh, no nyt on täydellinen ihminen sitten löytynyt. Miltä tuntuu olla kaikkivoipa? Koskaan ei epävarmuutta ei katumusta ei virhearvioita! Onnittelen!