Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jokainen poika on miettinyt sotaa. Tyttöjen ei ole pakko ajatella asiaa

Vierailija
12.03.2022 |

Näinhän se on. Naiset ovat etuoikeutettuja, mutteivät usein edes ymmärrä olla kiitollisia siitä.

https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008566252.html

Kommentit (161)

Vierailija
101/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojat miettii kuolemista. Tytöt miettii raiskatuksi tulemista.

Usein siihen raiskatuksi tulemiseen liittyy myös kuoleminen. Ja Ukrainassakin on siviilejä kuollut enemmän kuin sotilaita, kuolemanpelko on ihan jokaisella siviililläkin läsnä, varsinkin kun Venäjän taktiikka on iskeä nimenomaan siviilikohteisiin.

Naiset voivat joutua myös pidempiaikaisiksi seksiorjiksi ja kidutuksen kohteiksi. Is  is hän etenkin kunnostautui tässä ja ihan viime vuosina. Kuljeskelivat kylästä toiseen, ampuivat miehet, valikoivat sieltä lapset ja naiset myytäviksi orjiksi. Ihanan etuoikeutettua? Jos vaihtoehto tulevaisuutena on tuo, mieluummin ottaisin sen kuulan heti alkajaisiksi kallooni. 

Vierailija
102/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan mieluummin kuulan kalloon rintamalla, kuin että tulisin vihollisen käytettäväksi kuten naiset usein sodassa joutuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yli nelikymppinen, jo lapseni tehnyt nainen. Minun ainoa pelko on se, että minulle ei anneta koulutusta ja asetta että voisin suojella maatani. Sitten armeijan käyneet miehet rääkyy kun eivät saa paeta?! Mitä hittoa oikeasti?!

No hakeudu koulutukseen rauhanaikana. Ei kenelläkään riitä rahkeet keltanokkien valmentamiseen, kun tilanne on päällä.

Minulla on kuule tässä alaikäinen eritysnuori jonka huoltaja olen. En voi kiertää ympäri suomea koulutuksissa joita on yksi siellä ja toinen täällä. Ilman lasta olisikin ihan eri juttu.

Kun et selvästikään tiedä, niin koulutuksia järjestetään jatkuvasti ympäri Suomen.

Valitse koulutuskalenterista "kaikille soveltuvat koulutukset" ja ilmoittaudu mieluisalle.

https://koulutuskalenteri.mpk.fi/Koulutuskalenteri

Esim.

Pistooliammuntakurssi aloittelijoille

Kivääriammunnan perusteet naisille

Kenttämuonituskurssi

Maastouttaminen ja naamiointi

ja jos ne eivät nappaa, niin

Miten puhua lapselle kriisistä (maksuton, etänä)

Henkisen kriisinkestävyyden ja Lapset kriisissä perusteet

jne. 

Paikkakuntia ja teemoja on lukuisia, sieltä vaan selaamaan tarjontaa.

Vierailija
104/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan mieluummin kuulan kalloon rintamalla, kuin että tulisin vihollisen käytettäväksi kuten naiset usein sodassa joutuvat.

Että miehenä et pyllistä?

Vierailija
105/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää nyt, missä tässäkin täysin turhassa sodassa on kyse.

70-vuotias äijä, joka ei ole urallaan saanut mitään merkittävää aikaan, nyt keksii käydä Euroopan kimppuun. Haaveilee Neuvostoliiton ajasta ja tsaarien aikaisesta Venäjästä. 

Tälle sodalle ei ole mitään järjellistä perustetta. Joku Ukraina ei ihan tasan tarkkaan varmasti ole Venäjälle mikään turvallisuusriski. Sen enempää kuin ovat Suomi tai Baltian maat.

Vanheneva mies haluaa pullistella vielä viimeisillä voimillaan ja näyttää, että kyllä mulla vielä s...... 

Kuinka moni naishallitsija on aloittanut sotia ja halunnut uhrata kansalaistensa hengen oman egonsa pönkittämisen takia?

Throughout history women rulers were more likely to wage war than men

https://qz.com/967895/throughout-history-women-rulers-were-more-likely-…

Vierailija
106/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen esimerkki https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f348020c-556b-4dea-8af6-875dca898836

Näin sekasin ne jotkut valitettavasti on.

Vierailija
107/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä tytöillä ja naisilla poikia, veljiä, miehiä, isiä, isoisiä ja miespuolisia ystävä ja tuttavia.

Eipä ihan voi olla ajattelematta ja muka autuaasti turvassa ahdistavilta ajatuksilta.

Saatikka jos tositoimiin jouduttaisiin, niin kyllä niitä pommeja tyttöjen ja naistenkin päälle putoaa.

Vierailija
108/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiselle pahaatarkoittava mies on aina suurempi harmi kuin miehelle. Mies on isompi, fyysisesti voimakkaampi. Miehet sieppaavat naisia mielellään raiskattaviksi muutenkin, sodan aikana vielä helpommin. Voin vaihtaa asepalveluksen käyneen miehen kanssa rooleja anytime.

Kunhan kaikki miehet vain leimataan pahoiksi ja tyhmiksi?

Vierailija
109/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yli nelikymppinen, jo lapseni tehnyt nainen. Minun ainoa pelko on se, että minulle ei anneta koulutusta ja asetta että voisin suojella maatani. Sitten armeijan käyneet miehet rääkyy kun eivät saa paeta?! Mitä hittoa oikeasti?!

No hakeudu koulutukseen rauhanaikana. Ei kenelläkään riitä rahkeet keltanokkien valmentamiseen, kun tilanne on päällä.

Minulla on kuule tässä alaikäinen eritysnuori jonka huoltaja olen. En voi kiertää ympäri suomea koulutuksissa joita on yksi siellä ja toinen täällä. Ilman lasta olisikin ihan eri juttu.

Kun et selvästikään tiedä, niin koulutuksia järjestetään jatkuvasti ympäri Suomen.

Valitse koulutuskalenterista "kaikille soveltuvat koulutukset" ja ilmoittaudu mieluisalle.

https://koulutuskalenteri.mpk.fi/Koulutuskalenteri

Esim.

Pistooliammuntakurssi aloittelijoille

Kivääriammunnan perusteet naisille

Kenttämuonituskurssi

Maastouttaminen ja naamiointi

ja jos ne eivät nappaa, niin

Miten puhua lapselle kriisistä (maksuton, etänä)

Henkisen kriisinkestävyyden ja Lapset kriisissä perusteet

jne. 

Paikkakuntia ja teemoja on lukuisia, sieltä vaan selaamaan tarjontaa.

Ensimmäinen rakentava lanka koko ketjussa, kiitos! 

Vierailija
110/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on kuule suunniteltu niin että haluaa viimeiseen asti elää. Kaikesta muusta voi selvitä. Kuolemasta ei.

Vierailija
111/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa. Minä olin muistaakseni alle kouluikäinen kun pelkäsin jo joutuvani raiskatuksi. Jos ei sodan pelko ole ollut aina läsnä, moni sellainen pelko on, josta pojat ei tienneet mitään ja ne pelot olivat paljon realistisempia taannoin.

Että uhriinnuit jo ennen kuin mitään on tapahtunut. Pojat kuolee sodassa mutta sinä jo pelkäsit olematonta aikaisemmin.

Eipä se sotakaan täällä vielä ole, ja silti miehet jo uhriutuvat siinä kuolemisesta.

Eri

Ja täytyy varmaan ruveta miettimään ketä ja mitä jää puolustamaan. Naisia ja heidän tekemiä jälkeläisiä.

Vierailija
112/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ensimmäiset sotaunet jo alle kouluikäisenä pikkutyttönä, että kyllä on tullut mietittyä sotaa aika kauan. Unissa lentokoneet tulittivat maaseudulla ja niitä juostiin kivikon taakse piiloon. Kummasti unessa selvisi kuitenkin  hengissä.

Vierailija
113/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta. Esimerkiksi pommit ja muut ammukset luontaisesti ohittavat kaikki naaraspuoliset olennot. Naisille ei siis ole sodassa mitään vaaraa, eikä aihe heille ole millään tavalla relevantti. Tämä on täysin normaali ja järjellinen ajattelumalli jossa ei ole mitään outoa.

Kyllä. Naisilla ei myöskään ole puolisoita, veljiä, isiä tai omia poikia, joiden puolesta pelätä.

Näinhän se on. Kun mies kuolee, nainen on se todellinen uhri. Nainen on itse asiassa aina uhri.

Jep. Tältä se vaikuttaa. Ja oon hämmentynyt miten paljon putkinäköisiä feministejä täällä palstalla pyörii.

Vierailija
114/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kävit siis armeijan?

Vierailija
115/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ensimmäiset sotaunet jo alle kouluikäisenä pikkutyttönä, että kyllä on tullut mietittyä sotaa aika kauan. Unissa lentokoneet tulittivat maaseudulla ja niitä juostiin kivikon taakse piiloon. Kummasti unessa selvisi kuitenkin  hengissä.

Kai sä nyt selvisit kun oot nainen. Miehenä olisit tykinruokana.

Vierailija
116/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäs kuulitte miehet! Naiset ovat sodan todellisia uhreja. Naiset myös tekivät kaiken, siis ihan kaiken, viime sodassakin. Ette tainneet tietää sitä, nyt tiedätte, luin sen juuri tuolta aikaisemmasta kirjoituksesta :) Suomessa ei saa koskaan mies edes etäisesti vihjata, että olisi jotain joskus tehnyt tai hyödyllinen jollekin edes sotatilanteessa. Mikään ei raivostuta suomalaista naista pahemmin, koska suomalainen nainen kärsii aina eniten! Edes poikien kokemasta väkivallasta ei saa puhua, koska se saattaisi viedä keskustelun pois naisten kokemasta väkivallasta. Eli edes lapset eivät ole mitään naisen kokeman ikuisen (nytkin hypoteettisen) uhan, kärsimyksen ja  v i t u t u k s e n  rinnalla. Sitä paitsi naiset on parempia muutenkin kaikessa, nih.

Jaa, no kerropa miten sodissa nuo edellä mainitut asiat on pidetty yllä, kun miehet ovat olleet rintamalla? Miehetkö kävivät välillä vähän sotimassa ja sitten tulivat vielä pitämään yhteiskuntaa pyörimässä ja sitten taas sotahommiin…

Lukeminen muuten kannattaa aina.

Ei siitä ollut kyse. Kyse oli siitä, että kun joku sanoo, että miehet joutuvat puolustamaan maata henkensä uhalla ja tappamaan muita ihmisiä ja että tämä tosiasia mietityttää miehiä. Niin sen sijaan, että tuntisi edes jonkinasteista kunnioitusta, niin jokainen nainen tässä ketjussa tulee todistamaan, miten mitätön panos se on sen rinnalla, miten hirveä elämä naisilla on sodassa (ja rauhan aikana ja aina ja iankaikkisesti). Miten voikin olla, ettei yksikään täällä kirjoittavista naisista pysty edes etäisesti kuvittelemaan, että sekin saattaa olla iso juttu (ei tietenkään koskaan niin iso, kuin naisten ikikärsimys).

Vierailija
117/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sä nyt selvisit kun oot nainen. Miehenä olisit tykinruokana.

Ei suomen armeijassa mitään tykinruokaosastoja pitäs olla. Kun on katsonut venäjän armeijan suorituskykyä niin ne omat armeijapelot on kyllä aika runsaasti lieventyneet.

Vierailija
118/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
119/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sodan ihailusta

https://hikipedia.info/wiki/Ateenalaisten_laulu

Sodan vastustus on ihan kivaa niin kauan kun vieressä ei ole sotaa lietsova sekopäävaltio.

Vierailija
120/161 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena sanon, että onhan se aivan eri lähteä eturintamaan tykinkuulaksi. Se on eri, ajattelee asiaa miten päin vain. Miehet eivät mene sotaan siksi, että ovat helpommin korvattavissa kuten joku ehti keksiä, vaan siksi että ovat edelleen, vuonna 2022, fyysisesti vahvempi osapuoli. Naisten osaa kuuluu varmasti monenlaista kärsimystä, mutta sodassa sitä ei voi verrata tykinruuaksi joutumiseen, ei vaikka miten järkeilisi.